Unifi aankoopadvies + netwerk benodigdheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
Ik zoek een?
Netwerk switch, WIFI camera, videodeurbel en netwerk videorecorder

Wat is je budget?
N.t.b.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Eerst naar Eufy gekeken, nu Unifi op het oog.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nieuwbouwwoning. "Mesh" netwerk al aanwezig (Netgear Orbi AX6000 met 1x sataliet).

Op zoek naar:
Camera met nachtzicht: Op voordeur/garagedeur gericht (eigen terrein) (bij voorkeur PoE)
Video deurbel (bij voorkeur op beltrafo)
Video recorder/opslag voor video
Switch met PoE
Eventueel nog een Wifi versterker voor buiten.

.
Ik had zelf het volgende gevonden:
Als camera een G3 Bullet of G4 Bullet
Echter: lees ik "Outdoor Weather Resistant" en "20 - 90% Noncondensing", dat is toch net wat te vaag en geen IP normering.
Lijkt mij verstandig om dan voor de G3 Pro te gaan met IP67 rating.
3x Optical zoom heb ik nergens voor nodig, echter hangt hij wel onbeschut in alle weersomstandigheden.
Is deze camera aan te raden of zijn er betere alternatieven? 4K bij de G4 Pro lijkt mij niet nodig voor mijn doeleinde (garage filmen van vaste afstand). Tevens PoE.802.3af.

Als videodeurbel zou dan de Doorbell G4 zijn, volgens mij de enige actuele beschikbaar van Unifi. Kan direct worden aangesloten op de beltrafo als ik het goed lees. Goede keus, of zijn er betere keuzes die in het Unifi ecosysteem passen?

Als recorder ben ik benieuwd of de Cloud Key gen2 Plus voldoende is, ook PoE 802.3af. Ik lees dat hij 20 camera's kan opnemen en standaard met 1TB opslag komt. Mijn vraag is alleen; waarom heet dit een Cloud key en de overige producten heten "Video recorder".

Switch had ik zelf de Unifi 8-poort PoE 60W in gedachte, sinds deze 802.3af ondersteund, net als bovenstaande apparaten.

De hamvraag is, of dit compatibel is / aan te raden?

De Use-case is eigenlijk vrij simpel; ik wil een camera die ik via mijn telefoon kan raadplegen bij bewegingen en een deurbel die net als de Ring/Eufy een gesprek zonder problemen kan aannemen. De deurbel hoeft in principe niet op te nemen.
Moet makkelijk in gebruik zijn met gebruiksvriendelijke UI. Is dit dan een goede setup, of kan ik toch beter bij Eufy blijven?
---------

Qua netwerk had ik het volgende in gedachte (ervan uit gaande dat bovenstaande okay is):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRoXMDOfD76NzojrHWbM-BXokao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BTsJ7XrHazZlMSvfgfyUI8bK.png?f=fotoalbum_large
+ Mist nog de Synology die op UTP moet. Waarschijnlijk op de Unifi switch?

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 05-11-2021 11:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Moet die wifi versterker voor buiten echt een versterker zijn of kan dit ook gewoon een accesspoint zijn die je bekabeld aansluit op je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
sypie schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:26:
Moet die wifi versterker voor buiten echt een versterker zijn of kan dit ook gewoon een accesspoint zijn die je bekabeld aansluit op je netwerk?
Helaas ligt er geen leiding waar ik utp door kan trekken, richting tuin. Zou eventueel nog een optie zijn om die door de kruipruimte/fundering te leggen als het signaal heel slecht is door isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:15
Zelf deze aan de achtergevel hangen: pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)

Heb hem zelf bedraad aangesloten maar kan ook draadloos het signaal oppikken en versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:55
Je kunt beter info lezen en de vraag stellen in [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie.