Glasvezel abonnement alleen Internet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14
Hoi, vorige week was ik bij zo'n winkel van Trined, om te vragen hoe het stond met vooruitgang van de vraagbundel, in onze wijk. Er zouden 28% van de mensen mee willen gaan met glasvezel.
De medewerker vertelde me dat de meeste mensen alleen Internet namen, en geen TV. Nu vraag ik mij af zonder TV? Willen deze mensen dan alleen Netflix of zo kijken, en geen uitzendingen? Op willen deze mensen IPTV?

Kan iemand mij dat verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Er zijn genoeg mensen hoor die geen interesse hebben in lineaire televisie. Vergis je niet. Daarom zijn er juist dit soort abonnementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hier ook een internet only abonnement.
TV kijken wij via NLZiet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 16:15
TV on demand / streaming wint al jaren aan populariteit. Daarnaast ook diensten als YouTube die natuurlijk erg populair zijn.
Veel mensen willen zelf bepalen wanneer ze iets kijken en daarvoor is normale TV (vaak) niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 21:42
Kwestie van verschillende wensen.

Het stukje TV kijken wat wij doen, doen wij via de NPO apps. Films e.d. worden gestreamed. Hoofdzakelijk omdat er enorm veel reclame op de TV is.
Daarbij kost het mij minder om een lijn te hebben met een hogere bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Het aandeel onder jongeren en jongvolwassenen, en dat zijn toch meestal de meest geintresseerde in Glasvezel/snel internet, dat nog "normale" tv kijkt neemt al jaren drastisch af.

Ik heb al 5 jaar geen TV abo meer, en als ik eens bij mijn ouders kom en die bakken reclame en andere zooi aan moet zien kan ik niet snel genoeg de tv uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Hier ook. Eind dit jaar, begin volgend jaar komt er Glasvezel via e-fiber.
Ik neem dan geen TV abonnement meer, nu heb ik het minste van Ziggo zodat ik F1 nog kan kijken. Verder kijk ik nul TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21
Sinds ik over gestapt ben op Glasvezel heb ik geen TV meer gekeken, anders dan een paar wedstrijden tijdens het EK 2020 (2021) via NL Ziet.

De reden hierachter is, zoals al gemeld, ik wil niet gebonden zijn aan aanbod in tijd en het aanbod is niet erg interessant. Daarnaast vind ik persoonlijk reclames zeer storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom zou je apart TV nemen wanneer je ook prima legaal via apps TV kunt kijken? Zoals hierboven ook al genoemd: NLziet en mogelijk nog wat aanbieders op de Nederlandse markt zijn voldoende om dat online te bekijken.

Daar staat voor heel veel mensen tegenover dat TV helemaal niet meer zo interessant is als 30 jaar geleden. (pulp-TV is het tegenwoordig)

Zoals ik al jaren gekscherend roep: "De inhoud van TV programma's is omgekeerd evenredig met de grootte van de TV's."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Snake_Eye schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:04:
Hoi, vorige week was ik bij zo'n winkel van Trined, om te vragen hoe het stond met vooruitgang van de vraagbundel, in onze wijk. Er zouden 28% van de mensen mee willen gaan met glasvezel.
De medewerker vertelde me dat de meeste mensen alleen Internet namen, en geen TV. Nu vraag ik mij af zonder TV? Willen deze mensen dan alleen Netflix of zo kijken, en geen uitzendingen? Op willen deze mensen IPTV?

Voor mij:
Veel minder reclame
Op tv is zelden iets interessants, en als het er is niet op het tijdstip dat het mij uitkomt.
Plus geen kastje meer, en geen extra kosten.

Hier Netflix, Disney, prime dat kijk ik allemaal al niet weg, en voor nieuws enzo heb ik de NOS app.

Ik heb nu even gratis 3 maanden canal digitaal maar ik mis BBC 1 en 2, ik denk dus niet dat ik daaarvoor ga betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Van streamingdienst NPO Start is de kwaliteit niet zo best. NLZiet RTL: HD Ready (720p)

Dus met name RTL zenders vallen tegen heb ik vernomen. Dan heb ik toch liever TV pakket bij de glasvezel.
Het schijnt dat Trined dezelfde kwaliteit levert als Ziggo.1080i over coax kabel. De zenders bij TriNed worden aangeleverd zoals ze ontvangen worden. Voorbeeld, de NPO-streams hebben circa 14 Mbps.

[ Voor 20% gewijzigd door Snake_Eye op 04-11-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:07
Netflix, Disney+, Twitch en Youtube, en ik ben tevreden. Ok, later ook CuriosityStream en Nebula om videomakers te steunen. En de vriendin gebruikt NPO start nog om 's ochtends het avondnieuws te kijken.

In het begin van ons glasvezelabonnement op dit adres heb ik er TV bij gehad, om dat ik daarmee 5 euro per maand bespaarde, maar toen die aanbieding na 6 maanden voorbij was, is de TV ontvanger in ongeopende doos retour gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Wanneer hier glasvezel komt wordt het ook een internet-only abonnement. Lineaire tv kijk ik niet meer of nu via iptv. Formule 1 via F1TV. Netflix, Videoland en Disney+ ook aanwezig en dat is genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:13:
Het aandeel onder jongeren en jongvolwassenen, en dat zijn toch meestal de meest geintresseerde in Glasvezel/snel internet, dat nog "normale" tv kijkt neemt al jaren drastisch af.

Ik heb al 5 jaar geen TV abo meer, en als ik eens bij mijn ouders kom en die bakken reclame en andere zooi aan moet zien kan ik niet snel genoeg de tv uitzetten.
Niet alleen jongeren, hoor. Ik heb lineaire TV al ruim 15 jaar geleden afgeschaft toen ik 55 jaar was.
Alleen was er nog niet veel te streamen, maar de videotheek zat om de hoek.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:20

Wildfire

Joy to the world!

Vind je het dan zo vreemd dat mensen geen reguliere TV willen kijken? Ik heb zelf al meer dan een jaar geen TV meer gekeken, er is toch nooit iets interessants op. Ik kijk zelf Netflix, Amazon Prime en volg meerdere kanalen op YouTube. En ook soms films op "andere manieren". :P

Maar reguliere TV, nee. Vandaar dat als hier uiteindelijk glasvezel lig ik enkel een internet-only abonnement neem -- of beter gezegd, die heb ik al vooruit besteld bij KPN. :+

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
Snake_Eye schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:46:
Van streamingdienst NPO Start is de kwaliteit niet zo best. NLZiet RTL: HD Ready (720p)

Dus met name RTL zenders vallen tegen heb ik vernomen. Dan heb ik toch liever TV pakket bij de glasvezel.
Het schijnt dat Trined dezelfde kwaliteit levert als Ziggo.1080i over coax kabel. De zenders bij TriNed worden aangeleverd zoals ze ontvangen worden. Voorbeeld, de NPO-streams hebben circa 14 Mbps.
Bij mij is NPOstart kwaliteit op 1080p, maar ik heb wel de betaalde versie (€2,95 p/maand). Geen reclame en kijken wanneer je wilt.
Maar als je traditioneel bent ingesteld en graag gaat zitten wachten tot er iets leuks voorbij komt, doorspekt met reclame, dan moet je gewoon een TV abo bij je internet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:14:
[...]

Bij mij is NPOstart kwaliteit op 1080p, maar ik heb wel de betaalde versie (€2,95 p/maand). Geen reclame en kijken wanneer je wilt.
Maar als je traditioneel bent ingesteld en graag gaat zitten wachten tot er iets leuks voorbij komt, doorspekt met reclame, dan moet je gewoon een TV abo bij je internet nemen.
Ja maar met NPO Start betaalde versie heb je ook nog maar alleen NL1, 2 en 3. Geen SBS enz, TV abbo is €14 pm, en voor ons genoeg zenders. Basispakket

In het basispakket van TriNed zitten ruim 100 zenders waarvan meer circa 50 met HD-kwaliteit. Daarnaast een zender in Ultra-HD (4K), analoge en digitale radio.

[ Voor 21% gewijzigd door Snake_Eye op 05-11-2021 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Wildfire schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:36:
[...]

Vind je het dan zo vreemd dat mensen geen reguliere TV willen kijken? Ik heb zelf al meer dan een jaar geen TV meer gekeken, er is toch nooit iets interessants op. Ik kijk zelf Netflix, Amazon Prime en volg meerdere kanalen op YouTube. En ook soms films op "andere manieren". :P

Maar reguliere TV, nee. Vandaar dat als hier uiteindelijk glasvezel lig ik enkel een internet-only abonnement neem -- of beter gezegd, die heb ik al vooruit besteld bij KPN. :+
Nee er is niet veel soeps op TV. Maar mijn ma woont samen met mij, en ze wil wel regelmatig wat zien. Zoals Meiland SBS6. En ik weet allemaal niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Snake_Eye schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:19:
[...]

Ja maar dan heb je alleen maar NL1, 2 en 3. Geen SBS enz, TV abbo is €10 en best veel zenders.
Voor SBS kun je eventueel NLZiet nemen.

Maar volgens mij is de oorzaak simpel. Veel mensen hebben TV via de coax, Internet via ADSL/VDSL. "Vroeger" was dat de normaal en veel mensen zullen geen reden zien om dat te veranderen, ook niet als dat een paar euro voordeel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
[...]

Ja maar met NPO Start betaalde versie heb je ook nog maar alleen NL1, 2 en 3. Geen SBS enz, TV abbo is €14 pm, en voor ons genoeg zenders. Basispakket

In het basispakket van TriNed zitten ruim 100 zenders waarvan meer circa 50 met HD-kwaliteit. Daarnaast een zender in Ultra-HD (4K), analoge en digitale radio.
Ieder heeft z'n eigen persoonlijke afwegingen, maar je vroeg om een verklaring waarom veel mensen geen TV pakket bij hun internet abo nemen.
Ik heb geen behoefte aan 100 zenders, naar mijn smaak voor het grootste deel pulp, waarbij je moet afwachten, wat er wordt aangeboden.

Bij moderne vormen van TV kijken kan je zelf kiezen wanneer en waar je naar wil kijken.

En het een sluit het ander niet uit. Als je voor je moeder een TV pakket erbij neemt, dan kan je voor jezelf nog steeds op zoek gaan naar allerlei vermaak en informatie die via internet wordt aangeboden.

[ Voor 11% gewijzigd door JukeboxBill op 05-11-2021 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JukeboxBill schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:38:
[...]

Niet alleen jongeren, hoor. Ik heb lineaire TV al ruim 15 jaar geleden afgeschaft toen ik 55 jaar was.
Alleen was er nog niet veel te streamen, maar de videotheek zat om de hoek.
15 jaar geleden kwam die videotheekhouder al vragen hoe hij zelf kon downloaden ;)

Maar inderdaad, hier meestal het minimale TVpakket gehad met noodzakelijke uitbreidingen, want moeder de vrouw en kindjes.
Maar nu de kinderen een leeftijd hebben dat ze zelfstandig keuzes maken, staat de TV alleen maar aan om de spelconsole of Youtube/Twitch in het groot te hebben.

De vrouw heeft alleen de TV gebruikt om die concerten van the Streamers te bekijken vorig jaar.

Voor mij gaat de TV alleen maar aan om F1 te kijken, en zo nu en dan een half uurtje tijd te doden.
Volgend jaar glas met internet only, en eventuele NL diensten regelen we dan wel weer ( NLziet / NPOstart whatever )

@Snake_Eye
Da's een hoop ;)
Hier in de gemeente kwamen ze niet hoger dan 22% van de 30% maar dankzij subsidies toch aangelegd.
In mijn straat ben ik één van de 4 ( kleine 60 woningen )
De verkopers zijn hard bezig om er nog een paar te vinden, ondanks dat de straat alweer dicht is na de aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:05

Je kan ook bij NLZIET of TMOBILE biedt ook tv only of canal digitaal maar die laatste dat is geen kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
FreshMaker schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 01:22:
[...]

. . .

Voor mij gaat de TV alleen maar aan om F1 te kijken, en zo nu en dan een half uurtje tijd te doden.
De F1 was voor mij destijds ook een belangrijke reden om de kabel TV er uit te gooien, toen Canal+ stopte met de F1. Naast films en SkySport (motor racen) zo'n beetje het enige waarom ik nog kabelTV had.
Nu kijk ik de F1 op www.formula1.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Same here, dankzij Ziggo nu nog F1-pro
Maar aanstaande jaar gewoon een eigen abo daar, en kan het Tv-signaal helemaal uitgezet worden.

Stiekem kan ik dan ook nog de ziggo-go app op naam van schoonmoeders bekijken op de Chromecast natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:03
[...]

Mja wat is HD kwaliteit? Je kan een stream maken van 720p met een bitrate van 100 Mbps en die zal er beter uitzien dan een 4K stream met een bitrate van 10 Mbps. Uiteindelijk gaat het om de combinatie van de codec en de bitrate. Overigens merk ik dat een moderne tv de boel aardig in beeld krijgt dankzij post processing (iig bij Sony).

(Overigens heb ik specifiek van Trined hier op GoT weleens een topic voorbij zien komen met klachten over de audiokwaliteit. Maar dat is wel uit 2019.)

Persoonlijk neem ik momenteel geen traditionele TV af. Ik heb wel verplicht 'kabel tv' wat er op neerkomt dat ik gebruik kan maken van een aantal zenders (coax niet aangesloten) en de Ziggo Go app. Die Ziggo Go app heb ik op mijn tv geïnstalleerd. Daar kijk ik weleens mee naar de F1. Verder kijk ik tv via NLziet. Daarmee kijk je on-demand terug bij de grote aanbieders. Met andere woorden reclame vrij en je mag gewoon spoelen. Ik zit persoonlijk al jaren niet te wachten op zo'n losse decoder, reclames en een verbod op spoelen.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 05-11-2021 02:16 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:02
Ik mis in de reacties nog een optie, tv bij een andere provider. Mijn vader is totaal niet handig met alle digitale nieuwigheden en ook daar gaat er glasvezel komen wat ik ook direct voor dat adres besteld heb omdat de aanbieding erg goed was en de aansluiting zelf altijd welkom is. Echter ligt er voor de drie tv's in huis een coax netwerk en is hij zijn huidige tv gewend. Ik krijg die man een decoder niet uitgelegd dus heb ik enkel glasvezel internet besteld en laat ik de tv gewoon bij Ziggo. Ik kan na het eerste jaar dan alsnog kijken of ik het glasvezel abonnement behoud maar de aanleg is dan in elk geval gebeurd en dat biedt voor het huis in de toekomst alleen maar meer mogelijkheiden.

En zo zijn er ook mensen die bv tv kijken met een satellietschotel en daar niet vanaf willen maar wel glasvezel internet willen. Over de decoders van de glasvezelboeren hoor ik ook wisselende verhalen, voor mezelf lig ik daar niet wakker van maar er zijn grote groepen mensen voor wie dat een struikelblok vormt. En ze verkopen graag alles in 1 pakketten maar het is nog altijd een eigen keuze wat je waar af neemt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:57

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Andros schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 06:34:
Echter ligt er voor de drie tv's in huis een coax netwerk en is hij zijn huidige tv gewend. Ik krijg die man een decoder niet uitgelegd dus heb ik enkel glasvezel internet besteld en laat ik de tv gewoon bij Ziggo.
Bij de TriNed krijg je een NTU (glasvezel modem) met coax aansluiting.

Wellicht dat er een aantal nog TV via Ziggo heeft voor F1, maar ook dat kun je via TriNed (is wel vrij duur)

Daarnaast is TV niet heel goedkoop en programma's die we willen kijken, doen we op het moment dat we het willen/kunnen.

Ik merk dat als ik 's avonds niet 'achter de TV ga hangen', ik veel meer dingen gedaan krijg. Gisteren nog de lampen van m'n fiets gerepareerd en een nieuwe kettingkast op gezet. (Terwijl een ander een programma kijkt wat niemand echt leuk vindt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:37
Hier kijk ik nog steeds via coax van caiway tv, Mede vanwege de buitenlandse zenders. En het gemak van opnemen via de humax en zelf kunnen bepalen of ik de reclame doorspoel en na een jaar nog kan terugkijken. Voor internet zit ik bij xs4all/kpn.
Mss ga ik dit ooit eens omzetten naar internet only bij caiway of delta. Ooit!
De aansluiting zit er al.

[ Voor 3% gewijzigd door fmrama op 05-11-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:58
Alleen de oudere generatie die ik ken hebben soms nog (wordt al minder) echt een tv abonnement. De rest zijn erachter gekomen dat als je 1 a 2 streaming diensten hebt je ook prima een avondje kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 13:02
Films en series kijken via de diverse streamingdiensten, en nieuws via Facebook, wat heb je nog meer nodig? Nee geintje dat laatste :+ Maar serieus, ik heb echt 0 behoefte aan de zoveelste spelshow met 'bekende Nederlanders', real-life drama, sport of oude, gerecyclede series.

Ieder z'n ding hoor, maar je kan de vraag ook omdraaien: Waarom zou je anno 2021 niet zelf bepalen wat je kijkt?
Pagina: 1