GPU upgraden iMac 2011 voor laatste macOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:44
Beste allen,

Ik heb een oude iMac mid 2011, 21.5 inch, welke reeds een SSD heeft en nog binnen 10 seconden kan opstarten. Daarom zit ik erover te denken om de GPU te upgraden om zo naar een hogere MacOS te kunnen (met name voor software ondersteuning). Echter, hiervan heb ik weinig kennis.

Zou iemand tips kunnen geven welke GPU ik zou kunnen aanschaffen? Ik game er niet op, dus hoeft niet de nieuwste grafische kaart te zijn. Voorkeuren zijn wel: gemakkelijke installatie, beschikbaarheid en betrouwbaarheid.

Alvast dank!

[ Voor 4% gewijzigd door RemiB op 02-11-2021 16:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:54
Ik vraag me af of dat werkt. Sowieso ondersteunt Apple voor dat model geen nieuwe macOS meer. Daar zijn wel omweggetjes voor dus dat kan wel. Maar ik ben ook benieuwd of je CPU vervolgens wel over weg kan met een nieuwe macOS. Andere Users moeten me maar verbeteren als wat ik zeg niet klopt, maar: Volgens mij gebruikt de processors van die generatie 32 bit instructies. De afgelopen paar macOS versies zijn 64 bit-only. En dat zou betekenen dat macOS niet overweg kan met je hardware en het niet gaat werken.
De laatste macOS met 32 bit ondersteuning is MacOS 10.14 Mojave (uit 2018). Moet zeggen, nog steeds moderner dan 2011 natuurlijk. Geen idee trouwens ook hoeveel van de huidige software die versie nog ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanf
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RemiB schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:23:
Beste allen,

met interesse heb ik dit topic gelezen. Ikzelf heb ook een oude iMac mid 2011, 21.5 inch, welke reeds een SSD heeft en nog binnen 10 seconden kan opstarten. Daarom zit ik erover te denken om de GPU te upgraden om zo naar een hogere MacOS te kunnen (met name voor software ondersteuning). Echter, hiervan heb ik weinig kennis.

Zou iemand tips kunnen geven welke GPU ik zou kunnen aanschaffen? Ik game er niet op, dus hoeft niet de nieuwste grafische kaart te zijn. Voorkeuren zijn wel: gemakkelijke installatie, beschikbaarheid en betrouwbaarheid.

Alvast dank!
Ik overweeg hetzelfde. Lees onderstaand topic op het forum van Macrumors eens. Daar is veel relevante informatie te vinden over een GPU upgrade:
https://forums.macrumors....ics-card-upgrade.1596614/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
macOS 10.13 (High Sierra) is officieel de laatst ondersteunde macOS voor dat model. Zelf heb ik er een uit 2010, maar daar heb ik naast High Sierra ook Windows 11 op draaien. Die van mijn vader uit 2009 heb ik wel kunnen upgraden naar macOS 10.15 (Catalina), die van mij niet vanwege de net niet ondersteunde videokaart. Terwijl die van mijn vader ouder is. Bij die heb ik het weer niet voor elkaar gekregen om de upgrade van Windows 10 naar Windows 11 te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 01-11-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:44
sebastiaanf schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:50:
[...]
Ik overweeg hetzelfde. Lees onderstaand topic op het forum van Macrumors eens. Daar is veel relevante informatie te vinden over een GPU upgrade:
https://forums.macrumors....ics-card-upgrade.1596614/
Bedankt voor je reactie. Het is mij gelijk duidelijk dat het geen doe-het-zelf klusje wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van Upgrade iMac mid 2011 de moeite waard?. Zomaar andermans topic kapen is niet echt gewenst ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1