Vraag

• Milofow
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik zoek een?
Een subwoofer voor bij mijn Focal Chora 806 en center

Wat is je budget?
€1.000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
50% muziek gebruiken 40% tv/film en 10% gamen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom zelf uit op een REL t serie of SVS, ik heb een REL al eens gehoord maar dat is de enige dus weinig vergelijkingsmateriaal.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees veel dat REL met zijn frequentie bereik beter aansluit voor het luisteren van muziek en bepaalde functies heeft zodat hij beter kan meespelen met de front speakers in een stereo weergave, omdat ik voornamelijk muziek luister ermee spreekt dit mij wel aan al moet ik ook eerlijk toegeven dat ik het leuk vind dat tijdens een film kijken de subwoofer me zo'n beetje om ver gaat blazen. Een SVS gaat daarin veel lager en heeft meestal in dezelfde prijscategorie een grotere cone en meer vermogen, wat me dan weer meer aantrekt voor de immersive experience. Kan iemand me hierin vertellen dat het misschien beter is om een Rel te pakken en dat die immersive experience er nog wel is of dat ik beter een SVS kan pakken die prima met de muziek mee speelt. De vraag is ook of ik dit ga horen, dit is namelijk mijn eerste echte set en heb de afgelopen 15 jaar geluisterd op een oude bose 123 stereo set?

Bedankt alvast voor alle tips :)

Alle reacties

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:35
Zelf heb ik een SVS sub. SVS heeft verschillende subs, waarbij sommige modellen wat beter zijn voor muziek (bijv. SB-2000) en andere meer voor effecten/films (PB-2000)

Als het alleen om geluidseffecten bij films zou gaan is de PB-2000 misschien beter. Heb zelf echter gekozen voor de SB-2000 op basis van reviews. Deze heeft misschien wat minder punch maar is wel strakker / nauwkeuriger wat voor muziek dan weer fijner is. Ik ben prima tevreden met deze keuze, ook bij het kijken naar films.

[Voor 16% gewijzigd door Allard op 02-11-2021 14:28]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Milofow
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-12-2022
Allard schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:26:
Zelf heb ik een SVS sub. SVS heeft verschillende subs, waarbij sommige modellen wat beter zijn voor muziek (bijv. SB-2000) en andere meer voor effecten/films (PB-2000)

Als het alleen om geluidseffecten bij films zou gaan is de PB-2000 misschien beter. Heb zelf echter gekozen voor de SB-2000 op basis van reviews. Deze heeft misschien wat minder punch maar is wel strakker / nauwkeuriger wat voor muziek dan weer fijner is. Ik ben prima tevreden met deze keuze, ook bij het kijken naar films.
Ja ported lijkt me ook wel gaaf vanwege het nog lagere bereik, maar inderdaad het minder strakke wat ik veel lees.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ported heeft alleen minder strak laag rond de tuning frequentie. Bijv. een op 20hz getunde ported subwoofer heeft pas onder de 25hz ofzo een hoorbaar grotere group delay, daarboven is het exact hetzelfde als een sealed sub. Ter referentie, de laagste toon van een piano is 27,5hz. Nu zal niet elke ported sub zo laag getuned zijn, maar voor het overgrote gedeelte van het laag in muziek is een ported sub gewoon prima.

REL zou ik vermijden, die hebben al 15 jaar niets interessants gedaan op subwoofer gebied. Je kan ook nog naar Ardendal kijken, die hebben ook wel leuke woofers.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 03-11-2021 10:00]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03 19:12
Ik heb een SVS PB-1000 en luister daar veel muziek mee. Omdat ik mijn set ook gebruik voor films en gaming de ported variant gekozen. Geen moment spijt van. Voor relatief weinig geld een erg fijne subwoofer. Ik denk niet dat je voor € 1.000 wat beters koopt dan een SVS subwoofer. Sunfire en Velodyne maken ook goede subwoofers, maar daar moet je wel wat meer voor uittrekken dan € 1.000

[Voor 30% gewijzigd door Hulleman op 03-11-2021 09:30]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee