Raar gedoe met webwinkel bestelling Airwheel E6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik heb hier een eigenaardig verhaal :/

Omdat mijn Aiwheel E6 voor de 2e keer kuren begint te vertonen met de elektronische aansturing (stroom valt af en toe zomaar weg) besloot ik een vervanging te kopen. Ik was al lang op zoek naar een 2e handsje maar werd via MP daarmee opgelicht met een compleet kapotgeslagen wrak...

Via
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
vond ik echter een
Members only:
(hoop dat die link goed werkt).

De verzending zou 3 weken in beslag nemen maarik was blij verrast dat ik hem 7 dagen later bezorgd kreeg door UPS. In de bestelling stond een tracking voor TNT. Doordat de tracking op TNT stond kon ik de zending niet volgen.

Nieuw fietsje ontvangen en zag er prima uit. Meteen een positieve review geschreven, deze werd om onduidelijke reden geweigerd. De volgende dag ging ik ermee rijden, na pakweg 100-150 meter hield het ding er opeens mee op: totaal dood, geen lampjes meer, niks. Ik moest teruglopen. Ik klom natuurlijk meteen in de pen en stuitte teon op de volgende problemen:

Allereerst gaf het systeem aan dat ik nog niks had ontvangen, dit kwam vanwege de onjuiste koeriersservice die in het systeem was gezet. Ik kon dus bepaalde opties niet gebruiken in het webwinkel systeem. Ik nam contact op met de verkoper, dat was een particulier account van
Members only:
. Die niet zo'n hoge score heeft.

Ten tweede: Het product kan niet geretourneerd worden vanwege gevaarlijke stoffen, er zit een accu in. Door deze 'niet retour' melding vallen nog een aantal 'defecten en retour'-opties uit.

Er was op zich een goede communicatie, maar wel traag. In eerste instantie in het Nederlands, toen opeens Spaans. Ben toen maar overgestapt op Engels, en kreeg vervolgens mail terug vanuit China, ondanks dat op de doos stond dat het ding uit België komt (ik heb al eerder contact gehad met deze dealer, een keer voor verloren boutjes van het zadel, en later voor de aankoop van vervangende elektronica).

Deze communicatie was verder netjes, maar het systeem ervoor werkt (nog altijd) niet goed. De eerste link in de email werkt niet, de link via webwinkel werkt ook niet en elke reply is een nieuw gesprek. Airwheel zou in conclaaf gaan met Airwheel Benelux, maar die was een week met vakantie.Hierna zou het pakket uiteindelijk op maandag opgehaald worden, maar er kwam niemand. Werd verplaatst naar dinsdag, weer niemand... Toen woensdag. Wachtte tot laat in de middag, kreeg een T&T maar bij navraag bleek dat er geen opdracht voor ophalen was. Aan laten passen en de volgende dag werd het eindelijk opgehaald. Alle stappen doorgegeven aan Airwheel natuurlijk. De UPS medewerker kreeg hierdoor weer een dubbele opdracht, maar dat was niet zo'n probleem.

Ik kreeg geld terug via webwinkel, gezien ik door tijdsdruk tevens claimrecht bijna op was. Airwheel ging hiermee akkoord enik bestelde direct een nieuwe.

De nieuwe kreeg ik eergisteren de 27e geleverd. Gisteren pakte ik hem uit, de doos was wederom niet fabrieksverzegeld, maar met Airwheel tape dichtgeplakt. Deze doos was, net als de vorige, verder onbeschadigd titdat ik hem uitpakte: De piepschuimen verpakking waar de E6 in lag was gebroken/gescheurd aan de onder kant, de bovenkant niet. Het ding was splinternieuw en smetteloos, maar de dop van het rechterstuur viel er zomaar uit. Deze dop kan er wel in, maar nooit meer normaal uit. Deze was gebroken aan de binnenkant en had dus geen houvast meer.

Het ding reed verder prima, niks mis mee, maar wel heel anders dan mijn oude. Vanochtend wil ik hem pakken en zag ik dat het ding helemaal scheef stond. Ik draaide hem om en zag toen pas dat het ding totaal krom is... Je ziet dit al aan de accubak, en de beide wielen staan ook niet recht. Het stuur staat zichtbaar uit het lood.

Gek genoeg is me dit ook al eens eerder overkomen met een E6 die ik via Marktplaats op de kop tikte, het ding was totaal vernield toen ik hem kreeg geleverd via DPD. Alsof er een auto overheen was gereden. De verkoopster wist van niks schreef ze.

Ik zit nu dus wederom met hetzelfde probleem: Moeilijke communicatie zal dit weer worden en ik weet niet meer wat voor weg ik nu moet bewandelen. Ik heb wederom webwinkel CS gemaild voor hulp.

Suggesties iemand? wat moet ik nou hiermee?... :|

edit: probeer links goed te krijgen...

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2021 00:27 . Reden: Naam webwinkel + webshoplinks (eenmalig) in mo-tags gezet, verder verwijderd conform beleid. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Nu online
Bedankt @Yorinn

Die links die ik krijg in de mailwisseling via *knip* webwinkel werken ook niet, krijg steeds een 'Ben je op zoek naar iets?
Onze excuses. Het webadres dat je hebt ingevoerd, is geen werkende pagina op onze site"... Het is mogelijk te wijten aan mijn Kasperky.

Heb net een mail gekregen van Airwheel, wederom China:
dear friend,
sorry for late reply. Because it's the weekend. But we have consulted the engineer about your problems.
about the cap that fell out of the steering wheel, you said you couldn't re-attach it properly.This is easy to solve, you just need to put it back, and then use a rubber mallet to hit it in.
About you said that E6 isn't straight! and compare with the old one. please don't worry about it.
This is because we are worried that the previous battery will be stored for a long time, which will affect the battery life, so the shipper replace you with an upgraded version of the battery. At the time of replacement, it was not installed in place. You only need to find a button under the battery box, as shown in the attached picture. You pull it, and then push the battery.
Regarding packaging, it is also because we need to check the product before shipping.
please do not worry. We are the only manufacturer of Airwheel. All E6 products are from us.
Ze zijn welwillend, maar ik heb net het hele ding retour gestuurd. Ik kocht een heel apparaat en geen accu. Mijn eigen fietsje is versleten. Het ding wat ik nu net heb gekregen is totaal krom, en ik heb geen idee wat hij nu eigenlijk bedoelt met 'You pull it, and then push the battery'. Dat lijkt te impliceren dat ik de boel uit elkaar moet halen, maar dan heb ik nog altijd geen nieuw fietsje...

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2021 13:37 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:41
Waarom wil je na al deze ervaringen überhaupt nog zo'n ding hebben? De kwaliteit is duidelijk prut (je hebt nu al vier (?) eenheden gehad die allemaal niet goed waren), en je doet zaken met een vaag Chinees bedrijf waar je nooit fatsoenlijk je recht kan halen als er iets mis is/gaat.
Ik zou een andere fiets kopen waar je wel gewoon legaal de weg mee op mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik stuur altijd een bericht naar webwinkel zelf en nooit met de 'derde ' verkoper. Dan krijg je meteen een retourlabel en kan je het terugsturen (mijn ervaring: tijdens de hele garantietermijn) en krijg je meteen je geld geld terug. Webwinkel kan alleen geen vervanging sturen als je via een derde verkoper hebt besteld.

Dit wil niet zeggen dat je niet direct met de verkoper op kunt nemen, maar bovenstaande is veel makkelijker, uitzonderingen daargelaten.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2021 19:52 . Reden: Naam webwinkel verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Nu online
Tom-Z schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:04:
Waarom wil je na al deze ervaringen überhaupt nog zo'n ding hebben?
Hele goede vraag. Ik kocht dit ding in 2017, de beste aankoop in vele jaren. Het design is supersimpel en toch solide genoeg voor een volwassen persoon. Ik gebruikte het om terug naar huis te kunnen komen als ik ging wandelen. Hierdoor kon ik verder lopen en had ik veel meer vrijheid. In een luttele seconde vouw je het ding op en loop je er met de hand mee ergens naar binnen zonder dat je mensen in de weg loopt. Licht genoeg om op te tillen en in de auto/trein/bus te tillen. Klinkt als een verkooppraatje, hè ;) Ik kijk al vele jaren naar dit soort voertuigen, dit is de meest ideale die er imho bestaat en ik heb bijna alles al wel gezien.
Medione1210 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:48:
Ik stuur altijd een bericht naar webwinkel zelf en nooit met de 'derde ' verkoper. Dan krijg je meteen een retourlabel.
Dit is inderdaad de standaard procedure, maar die werkt dus niet als het product als 'kan niet geretourneerd worden' is aangemerkt (vanwege gevaarlijke stoffen = accu, nieuwe verzendregels sinds dat er uit China accu's werden verstuurd die spontaan konden gaan branden). Het hele systeem van webwinkel heeft hier geen rekening mee gehouden. Ik viel dus tussen wal en schip.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat, is het noemen van de naam van de winkel niet de bedoeling op Tweakers. Deze heb ik dan ook (gisteren) uit TS en titel verwijderd en vandaag nog uit een aantal reacties.

Wil je de naam wel benoemen, omdat je denkt dat je reactie niet zonder kan, kan je hem in mo-tags plaatsen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Is dit geen bromfiets wegens het ontbreken van pedalen? Door het hebben van een zadel is het ook geen step toch? Nummerplaat, verzekering en helm nodig? bij een ongeval ben je mogelijk niet verzekerd (schade aan derden), hou daar aub rekening mee. Bluts in auto is al snel 1000 €.

Maar als ik het goed begrijp wil men dat je het ding terugstuurt zonder batterij, daar kan je toch gewoon in meegaan? Je moet jezelf ook niet schuldig voelen omdat dingen stuk gaan tijdens transport 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Nu online
Oh, sorry @Yorinn dit is mijn eerste, beetje impulsieve forumpost..Ik gebruik de naam omdat hun systeem deels de moeilijkheden veroorzaakt met de anders zo eenvoudige afwikkeling ervan (zoals @Medione1210 al schreef).

Tsja @WhiteDog ik noem het een fietsje, is eigenlijk een soort scooter. Geen pedalen betekent geen fiets, maar aangezien er geen mechanische rem op zit (remmen op de motor) en ook geen richtingaanwijzers ed, valt het buiten wat mogelijk is op de weg. Ik heb ooit de importeur aangeschreven om te vragen of hij geen goedkeuring wilde aanvragen bij het RDW (of waar dat dan ook geregeld moet worden). Zag zoiets in Radar of Kassa. Wat terugsturen betreft: Ik haal dingen liever gewoon in de winkel, zo'n ding retourneren is gewoon inefficiënt. Kost veel teveel moeite en geld voor zo'n webwinkel. Er zit al zo weinig marge op goederen in de Nederlandse detailhandel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
https://www.anwb.nl/exper...op-de-openbare-weg-rijden

Simpel gezegd het is een motorvoertuig zonder kenteken en mag dus niet op de openbare weg.

Zover ik weet is er geen enkele van dit soort dingen mag de openbare weg op.

https://www.rdw.nl/partic...treren-landbouwvoertuigen

Je kan hem zelf proberen te keuren. Maar ik denk dat het weggegooid geld is zonder er aan te sleutelen.

[ Voor 49% gewijzigd door loki504 op 31-10-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Bij de webnwinkel met A dien je eerst aan te geven dat de bestelling binnen is. Nu staat ie bij mijn in het Frans want we doen alles met de langer bestaande /fr site maar als ik je probleem van geen rma/garantie aanvraag in kunnen dienen vanwege "nog niet aangekomen" denk ik dat het voor /nl ook op zal gaan.
Geinig dingejte trouwens en succes met het opgelost lrijgen, je kan in ieder geval gratis terug sturen dus een buil zal je er deze keer niet aan vallen.

EDIT: oops over dit heen gelezen:
Ramoncito schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:23:

Ze zijn welwillend, maar ik heb net het hele ding retour gestuurd.

[ Voor 19% gewijzigd door Silent7 op 31-10-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Nu online
@Loki504
Een van de voertuigen die wel de weg op mag en aangeduid wordt als scootmobiel is de ES Master AK1 ik kan niet ernaar linken denk ik, maar die heb je snel gevonden. Dat ding is leuk en prima, maar veel groter en ook niet mee te nemen de winkel in, of eventjes snel in de kofferbak. Daarnaast is er bijvoorbeeld nog de Stigo, die komt er echt het dichtste bij qua gemak, maar ja... prijzig.

De Airwheel zal inderdaad nooit goedgekeurd worden, het ding voldoet simpelweg niet aan de voorwaarden. Daar was ik ook al achter gekomen destijds.

Webshop A is overigens niet de enige webshop waar ik dit 'buiten de boot vallen' probleem heb. Een andere webshop A heeft eenzelfde probleem waar het hele systeem spaak loopt omdat de verkoper de verzending heeft geannuleerd...

Edit:
Vanmiddag de 2e Airwheel teruggestuurd, opgehaald door een Amerikaanse koeriersservice met de bruine vierkante busjes die werkelijk een waardeloos geautomatiseerd telefoonsysteem heeft. Je moet de tracking inspreken (25 symbolen) waarna deze herhaald wordt. Dit gaat nog wel eens fout met Z en 6 bijvoorbeeld. Dan kom je er eindelijk doorheen, en dan wordt er voor de derde keer de hoorn erop gegooid na het doorschakelen :(

Edit 20-11-2021
Geld terug gekregen, allemaal prima geregeld :) Had echte toch veel liever een werkend fietsje gehad... Het hele debacle heeft ook de verkoper een bom duiten gekost, want ik kreeg een de rekening ervoor van de koeriersservice per abuis thuisgestuurd (zo'n 65,-). Jammer... :/

[ Voor 31% gewijzigd door Ramoncito op 20-11-2021 22:09 ]

Pagina: 1