Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
Ik heb al enige tijd een OnePlus 6 die ik nog steeds naar alle tevredenheid gebruik.

Onlangs had ik een update voor OxygenOS (11.1.1.1). Omdat ik mijn 64GB opslagruimte bijna compleet in gebruik had, heb ik via Google Photos een backup gemaakt van mijn mediabestanden naar mijn NAS (Via Google Photos een .RAR uit mn account getrokken). Na het verwijderen van mijn whatsappvideo's had ik gisterenavond voldoende ruimte om te upgraden.

Vandaag kwam ik erachter dat ik nu in whatsapp geen bestanden meer kan ontvangen danwel verzenden. Ik krijg de geblurde versie te zien en als ik deze wil downloaden krijg ik de popupmelding
"Downloaden mislukt Download kan niet worden voltooid. Probeer het later opnieuw". Het versturen van tekstberichten gaat wel goed.

Omdat ik en een backup heb gemaakt van mijn media (moest even wat settings aanpassen zodat ook whatsappfoto's gebackuped werden en niet alleen het cameralbum) en ik een upgrade van het OS heb gedaan weet ik ook niet goed waar ik het nu moet zoeken.

Ik heb de usual dingen al geprobeerd: Cache verwijderen, reboot, app opnieuw installeren, met/zonder wifi. Ik heb ook nog zo'n 5GB aan vrije opslagruimte dus dat kan het ook niet zijn. Ook heb ik gewoon lees- en schrijfrechten in mijn foto-albums.

Als ik op internet research doe wordt ik niet veel wijzer dus hoop dat hier ergens een slimme tweaker rondhangt die mij hierbij kan helpen!

Telefoon: OnePlus 6
Androidversie: 11
OxygenOS: 11.1.1.1

[ Voor 5% gewijzigd door Jorissie87 op 29-10-2021 13:34 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Beste antwoord (via rens-br op 01-11-2021 10:38)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 19:54
Antwoord zit in de folders van Whatsapp, maak een backup via Whatsapp.
Verwijder vervolgens de app van je telefoon.
Nu ook de folders van Whatsapp op het bestandssysteem verwijderen (want daar is een lokatie/rechten probleem).
Herstart je telefoon.
Installeer Whatsapp opnieuw en zet de backup terug. Nu moet het weer werken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Nu ook de folders van Whatsapp op het bestandssysteem verwijderen (want daar is een lokatie/rechten probleem).
Herstart je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
swhnld schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:24:
Herstart je telefoon.
Thanks, dit was idd het antwoord waar ik naar op zoek was. Ik heb vanmiddag wat lopen spelen en heb het op deze manier weer aan de praat gekregen. Mijn whatsappbackup had ik echter niet handmatig gemaakt voor de uninstall dus kreeg de default backup van gisterenavond. Ben hierdoor wel wat berichten kwijt maar dat is geen groot probleem. Ik kan weer foto's van mijn pasgeboren baby versturen nu! :+

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker420
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-07-2023
Hoihoi,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Laatst ook een rare melding of ik mijn back-up wilde herstellen en alles kwijt van 2 jaar terug toen ik op Ja klikte. Nu kan ik ook geen media meer downloaden.

Wil je misschien uitleggen hoe ik de folders van Whatsapp op het bestandssysteem kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Tweaker420 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:58:
Hoihoi,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Laatst ook een rare melding of ik mijn back-up wilde herstellen en alles kwijt van 2 jaar terug toen ik op Ja klikte. Nu kan ik ook geen media meer downloaden.

Wil je misschien uitleggen hoe ik de folders van Whatsapp op het bestandssysteem kan verwijderen?
Deze post kan je op weg helpen:
Na Android update worden Whatsapp foto's elders opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker420
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-07-2023
Top link @swhnld, thanks! Bij mij werkt het (nog) niet helaas, ik loop vast bij stap 4 (4. scroll down to see the WhatsApp folder).

Bij mij zie je bij Internal Storage niet de Whatsapp folder maar is het anders ingericht. Je ziet bv. Media en als je daarop klikt zie je Whatsapp, Facebook etc. Zelfde met Videos etc : (

Edit: Android telefoon, Samsung S21

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaker420 op 13-07-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Tweaker420 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:51:
Top link @swhnld, thanks! Bij mij werkt het (nog) niet helaas, ik loop vast bij stap 4 (4. scroll down to see the WhatsApp folder).

Bij mij zie je bij Internal Storage niet de Whatsapp folder maar is het anders ingericht. Je ziet bv. Media en als je daarop klikt zie je Whatsapp, Facebook etc. Zelfde met Videos etc : (
Dan zou je meer details moeten vermelden zoals merk telefoon, en de Android versie.
Mogelijk is de bestandsbeheer applicatie een probleem, of op de Android versie zit een verschil, of is het gewoon alle folders doorlopen een voor een.
Pagina: 1