Zou hier voorzichtig mee zijn. Gewoon de prijs rekenen die je aan derden zou rekenen en even de subsidievoorwaarden doorlezen of het wel mag als IB-ondernemer of als UBO-ondernemer. Anders kun je nog lelijk gezeik krijgen achteraf.annespruit1980 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:33:
[...]
Mijn bedrijf ( lees ik ) heeft het ( is eigenlijk bezig ) gedaan.
En ik heb er geen ervaring mee, vandaar mijn vraag.
Wel heb ik inmiddels maar gevraagd hoe het zit met triple glas in oude kozijnen, en het antwoord was dat het dan de subsidie van het gewone HR++ glas is, dus 50 per m2.
Dus die krijg je in ieder geval, mits bedrijf, enz.
Maar als ik het goed begrijp is het zo dat als ik deze kozijnen met U = 1.3 laat zitten, ik 50 euro per m2 krijg.
Vervang ik de kozijnen door het minimaal nodige ( U = 1.5 dus slechter ), dan krijg ik 150 euro per m2.......
Wat die 30% betreft, daar ik eigenlijk alles zelf doe ( via mijn bedrijf ) zit ik ruim boven die 30%.
Dat mijn bedrijf mij aardig laat betalen voor de werkzaamheden reken ik maar even als 0.
Ik denk wel dat mijn bedrijf het zo gaat rekenen dat ik op 30% kom, dan is daar geen discussie over.
Met de warmtepompen hier zat ik heel ver over de 30%, maar dat was een aantal jaren geleden, toen de prijzen van die pompen nog normaal waren in het buitenland.
En ik zou graag weten hoe het gaat met die aanvraag, en wat je stuurt.
Zodat ik en anderen het in een keer goed kunnen doen ( of er helemaal al niet aan beginnen..... ).
Tja, ik heb dit op zich nog nooit gedaan, dus ik zou eigenlijk niet weten wat ik aan een ander zou rekenen.Rveld schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:30:
[...]
Zou hier voorzichtig mee zijn. Gewoon de prijs rekenen die je aan derden zou rekenen en even de subsidievoorwaarden doorlezen of het wel mag als IB-ondernemer of als UBO-ondernemer. Anders kun je nog lelijk gezeik krijgen achteraf.
Als ik de offertes van anderen zie, dan ligt dat wel heel hoog ( er is duidelijk een tekort aan mensen ).