Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:21
Goedenmiddag,

Momenteel ben ik mogelijkheden aan het bekijken om mijn huis verder te verduurzamen. O.a. vloerisolatie, resterend glas naar HR++ brengen en mogelijk een hybride warmtepomp staan op de planning.
Nu is het zo dat er dit jaar nog subsidie beschikbaar is bij het nemen van 2 of meer isolatiemaatregelen via de ISDE.

Gezien de ontwikkelingen op de energiemarkt en de enorme achterstand die we hebben op de klimaatdoelen is het te verwachten dat de subsidie voortgezet wordt of zelfs omhoog gaat in 2022. Helaas kan ik hier nog niks over vinden. Is hier al meer over bekend of wanneer wordt dit doorgaans bekend?

Daarnaast is het mij niet duidelijk waarop een subsidietoekenning gebaseerd wordt:
Het is de bedoeling dat er een offerte en factuur ingediend wordt als ik het goed begrijp, deze kunnen natuurlijk goed in 2021 en 2022 vallen. Welke is leidend voor de datum van de subsidietoekenning?
Daarnaast moeten de verschillende maatregelen binnen 12 maanden genomen zijn, wordt bij de toekenning van de exacte bedragen dan naar het jaar van installatie per product gekeken of naar de datum van aanvraag? Dus als ik in 2021 nog de vloer doe en in 2022 het glas gaat dan de hele subsidie over 2022 of wordt het verdeeld.

Hopelijk zijn er medetweakers met ervaring hierin die wat duidelijkheid kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdV15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 10:41
Toevallig loop ik ook met zo'n gelijke vraag. Ik kan er ook niks over vinden. ISDE lijkt me een pot geld met bepaalde regels voor een periode X, bijvoorbeeld 2021. Daarbij zou een aanvraag in een nieuw jaar onder het budget en de regels van dat nieuwe jaar vallen, als de installatie maar niet langer dan 12 maanden geleden is gedaan.

Toevallig ben ik bezig met de aanschaf van een WP en las net een artikel dat de subsidie volgend jaar flink omhoog kan gaan. Dus mijn vraag is daarbij of het zinvol is om te wachten met aanvragen van subsidie tot in 2022.

[ Voor 7% gewijzigd door PdV15 op 29-10-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Laatst online: 14:11
Hiervoor zullen we moeten wachten op het nieuwe regeerakkoord wat nu nog in onderhandeling is.
De verwachting is dat de subsidies nog wel doorgaan maar of ze verhoogd worden in zijn algemeen of voor bepaalde onderdelen zoals warmtepompen is nog koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-04 20:48
Hier lees ik meer informatie over warmtepompen in 2022:

https://www.installatie.n...armtepomp/#comment-130949

Al gelinkt dus zie ik.
Weet iemand of bij het bekijken van de hoogte van de subsidie de aanvraagdatum of de installatiedatum wordt genomen?

[ Voor 34% gewijzigd door Retrospect op 30-10-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:21
PdV15 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:20:
Toevallig loop ik ook met zo'n gelijke vraag. Ik kan er ook niks over vinden. ISDE lijkt me een pot geld met bepaalde regels voor een periode X, bijvoorbeeld 2021. Daarbij zou een aanvraag in een nieuw jaar onder het budget en de regels van dat nieuwe jaar vallen, als de installatie maar niet langer dan 12 maanden geleden is gedaan.

Toevallig ben ik bezig met de aanschaf van een WP en las net een artikel dat de subsidie volgend jaar flink omhoog kan gaan. Dus mijn vraag is daarbij of het zinvol is om te wachten met aanvragen van subsidie tot in 2022.
Dat is wel een interessant bericht. Beter dus om even te wachten tot 2022, nu nog duidelijk krijgen of het om de aanvraagdatum of installatiedatum gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdV15
Het lijkt om de installatiedatum te gaan lees ik net in de discussies onder dat artikel. Dus zeker interessant om de installatie (of factuur ;) ) uit te stellen tot na 1 januari. Er staat echter nog niks vast over de bedragen voor volgend jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
PdV15 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:25:
Het lijkt om de installatiedatum te gaan lees ik net in de discussies onder dat artikel. Dus zeker interessant om de installatie (of factuur ;) ) uit te stellen tot na 1 januari. Er staat echter nog niks vast over de bedragen voor volgend jaar...
Hier lees ik iets anders;

https://www.eigenhuis.nl/...e-warmtepomp-vanaf-2022#/

Huiseigenaren die nog in 2021 een (hybride) warmtepomp gaan installeren of al hebben geïnstalleerd, kunnen het beste in 2022 de subsidie hiervoor aanvragen. Dan krijgen zij 30% subsidie in plaats van de huidige 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdV15
Retrospect schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:43:
[...]

Hier lees ik iets anders;

https://www.eigenhuis.nl/...e-warmtepomp-vanaf-2022#/

Huiseigenaren die nog in 2021 een (hybride) warmtepomp gaan installeren of al hebben geïnstalleerd, kunnen het beste in 2022 de subsidie hiervoor aanvragen. Dan krijgen zij 30% subsidie in plaats van de huidige 20%.
Bedankt voor je reactie, dat is een betere bron :) Zo dacht ik ook in eerste instantie dat het zou werken. Werd ik toch even op het verkeerde been gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
PdV15 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:57:
[...]

Bedankt voor je reactie, dat is een betere bron :) Zo dacht ik ook in eerste instantie dat het zou werken. Werd ik toch even op het verkeerde been gezet..
Zeker weten doe ik het niet hoor.
Maar ben wel benieuwd hoe het echt zit want ze komen hier over 2 weken langs om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-05 14:13
Ik kan het niet vinden, maar is er al een ISDE apparatenlijst warmtepompen voor 2022?

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
PdV15 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:57:
[...]

Ik zie nou net dat ze het artikel geüpdate hebben. Mijn geciteerde deel staat er nu niet meer in.
Het zal toch niet zo zijn dat ze het bij het verkeerde eind hebben, mij daarmee op het verkeerde been hebben gezet en dat het mij €800 minder subsidie gaat opleveren daar het ding morgen geïnstalleerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-05 23:57

Jerra

Beunhaas in wording

@Retrospect

Dan nog even afwachten met de aanvraag:

"Subsidie nieuwe installaties pas volgend jaar aanvragen

In een reactie op de subsidieverhoging adviseert Vereniging Eigen Huis om de subsidie voor (hybride) warmtepompen die dit jaar zijn geïnstalleerd pas in 2022 aan te vragen. De subsidie is dan 30 procent in plaats van de huidige 20 procent. Dit is gewoon toegestaan; tot maximaal 12 maanden na installatie van de warmtepomp kan subsidie aangevraagd worden. Als de aanvraag is gecombineerd met een isolatiemaatregel, kan de subsidie aangevraagd worden tot 12 maanden na het installeren of aanbrengen van de eerste maatregel. De subsidie voor warmtepompen kan via RVO worden aangevraagd."

Hoekwoning (130m2, geïsoleerde zolder en HR++) '73 gasloos sinds 12-2024; Adlar Aurora II 6kW, Hewalex PCWU met 300L vat, 4200wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:30
Ik ga ook nog even wachten met aanvragen van subsidie tot volgend jaar (Warmtepomp & HR++ glas).
Het aanvragen mag tot 12 maanden na installatie, er is aangekondigd dat de subsidie omhoog gaat. Dus wat er ook precies de regels zijn, het bedrag van 2021 krijg je sowieso.
Wordt de regeling zo dat de aanvraagdatum bepalend is dan hebben we geluk.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online

martijn v o

Certified by Enphase.

De regeling is zo dat de uitvoeringsdatum bepalend is. Dat was trouwens in 2020-2021 ook al zo.
Dus wachten heeft in dit geval dan geen nut, en kan zelf gevaarlijk zijn want als het budget op is, dan krijg je niets. Voorlopig is er nog budget genoeg maar er zijn jaren geweest dat het voor het eind van het jaar al op was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD-af94Zj2y_3FaUIrY8C5HNn40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ojVZRs4VzR0mDdzCJfaMZWB5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door martijn v o op 22-11-2021 18:03 ]

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
martijn v o schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:00:
De regeling is zo dat de uitvoeringsdatum bepalend is. Dat was trouwens in 2020-2021 ook al zo.
Dus wachten heeft in dit geval dan geen nut, en kan zelf gevaarlijk zijn want als het budget op is, dan krijg je niets. Voorlopig is er nog budget genoeg maar er zijn jaren geweest dat het voor het eind van het jaar al op was.
[Afbeelding]
Daar kom ik dan goed mee weg daar de Elga Ace niet meer leverbaar was en pas in januari komt.
Wel slecht dat Vereniging Eigen Huis haar leden en derden dus verkeerd heeft voorgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Nog altijd geen publicatie in de staatscourant over 2022...

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:01
het is bekendgemaakt, gaat dus om installatiedatum, zie bijv deze quote uit de staatscourant:

'een verwarmingstoestel dat is geïnstalleerd op of na 1 januari 2022 en is uitgerust met een lucht-waterwarmtepomp als bedoeld in artikel 4.5.2, tweede lid, onderdeel a, bij een thermisch vermogen ten behoeve van ruimteverwarming bij bivalente temperatuur: '

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arievd
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-04 16:24
Thanks, dit zocht ik. Wacht nog wel even tot volgend jaar met subsidie aan vraag van triple glas en dak isolatie. Toch weer een voordeel van €1000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Wat de gevolgen zijn voor een warmtepompboiler, is me niet duidelijk. Gaat die subsidie ook omhoog of blijft dat nu gelijk... Voor de warmtepompen pakt het echt wel voordelig uit.

Op basis van de prijs die ik vorig jaar heb betaald voor mijn Panasonic zou ik in 2022 geld toe krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:07
Boh dat is pech. Hier zijn een maand terug alle kozijnen vervangen voor triple glas en worden vrijdag de spouwmuren geisoleerd. Zou dus betekenen dat ik niet in aanmerking kom voor de hogere subsidie. Scheelt me ruim 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strudelpopje447
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik vraag me echt af of ze zo streng zijn op de installatiedatum als je alles volgend jaar indient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:07
Strudelpopje447 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:28:
Ik vraag me echt af of ze zo streng zijn op de installatiedatum als je alles volgend jaar indient.
Dat zou prettig zijn! Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben in de voorgaande jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online

martijn v o

Certified by Enphase.

Ja, dat controleren ze. je moet de facturen meesturen.
Wat je kan doen is de leverancier vragen de factuur op 2022 te zetten.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strudelpopje447
Insert12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:58:
[...]

Dat zou prettig zijn! Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben in de voorgaande jaren?
Ik ben ook benieuwd! Ik heb alle mogelijke maatregelen dit jaar laten doen, alleen de spouw doen ze volgend jaar januari. Dan kan ik dus ook pas subsidie aanvragen en zou het dus mooi zijn als de bedragen van 2022 dan gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arievd
Strudelpopje447 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:28:
Tegen de voorgaande achtergrond is de ISDE op een wijze aangepast, zodat er verhoogde subsidiebedragen gaan gelden voor warmtepompen en isolatiemaatregelen die zijn geïnstalleerd respectievelijk zijn aangebracht op of na 1 januari 2022. Hierbij wordt uitgegaan van circa 30%, in plaats van 20%, van de totale gemiddelde marktprijs van de desbetreffende investering. Voor warmtepompen en isolatiemaatregelen die zijn geïnstalleerd respectievelijk zijn aangebracht voor 1 januari 2022 blijven de subsidiebedragen gelden die ook al in 2021 gehanteerd werden. Hiermee wordt beoogd zoveel mogelijk te borgen dat de verhoogde subsidiebedragen daadwerkelijk een stimulerend effect hebben. Ten aanzien van warmtepompen en isolatiemaatregelen die zijn geïnstalleerd respectievelijk zijn aangebracht voor 1 januari 2022 kan immers worden aangenomen dat de verhoogde subsidiebedragen geen rol hebben gespeeld bij de investeringsbeslissing van de aanvrager.

[ Voor 6% gewijzigd door Arievd op 08-12-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

fxs81

Julianadorp

Eigenlijk hadden we dit najaar een upgrade naar HR++ glas en vloerisolatie op het programma staan maar doordat er via de gemeente nog een gezamelijke inkoop kwam voor isolerende maatregelen met bijbehorende subsidie en extra korting via aangesloten bedrijven hebben we daarmee gewacht. Komt nu wel mooi uit dan, de vloerisolatieofferte is net binnen maar kan pas volgend jaar worden uitgevoerd, het HR++ doen we dan in het voorjaar wel ergens. Scheelt toch zomaar weer een paar honderd euro extra.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strudelpopje447
Arievd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:48:
[...]

Tegen de voorgaande achtergrond is de ISDE op een wijze aangepast, zodat er verhoogde subsidiebedragen gaan gelden voor warmtepompen en isolatiemaatregelen die zijn geïnstalleerd respectievelijk zijn aangebracht op of na 1 januari 2022. Hierbij wordt uitgegaan van circa 30%, in plaats van 20%, van de totale gemiddelde marktprijs van de desbetreffende investering. Voor warmtepompen en isolatiemaatregelen die zijn geïnstalleerd respectievelijk zijn aangebracht voor 1 januari 2022 blijven de subsidiebedragen gelden die ook al in 2021 gehanteerd werden. Hiermee wordt beoogd zoveel mogelijk te borgen dat de verhoogde subsidiebedragen daadwerkelijk een stimulerend effect hebben. Ten aanzien van warmtepompen en isolatiemaatregelen die zijn geïnstalleerd respectievelijk zijn aangebracht voor 1 januari 2022 kan immers worden aangenomen dat de verhoogde subsidiebedragen geen rol hebben gespeeld bij de investeringsbeslissing van de aanvrager.
Bedankt voor de info. Kijken dus of ik nog iets met de facturen kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cees-JanH
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05 23:25
Als ik de nieuwe regels goed begrijp zou een Panasonic 9 kW dan aan subsidie krijgen:

1650 +8x150 =2850 euro. Toestel nu bij RJ tec nu 3850, dus netto 1000.

Geld dit ook als ik vorig jaar al subsidie heb ontvangen voor de WP, dus voor het vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 20:54
Wij hebben dit jaar de vloer en spouwmuur laten doen. Nog geen subsidie aangevraagd, omdat we nog wachten op een voordeur, schuifpui en dakkapel. De voordeur en schuifpui kan ik dus beter naar januari doorschuiven? Dakkapel komt sowieso pas januari. Een ander glas in de voorgevel moet ik nog offertes voor opvragen, dus ook eerste helft van 2022 uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindtheshark
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-05 10:42
Is de wijziging voor 2022 nu vooral (alleen?) een verhoging van de bedragen of zijn de voorwaarden ook gewijzgd?
Moet je bijvoorbeeld nog steeds 2 maatregelen nemen om aanvraag te kunnen indienen; is het minimaal aantal m2 bij HR++ ook nog van toepassing, moeten de werkzaamheden altijd door een aannemer worden uitgevoerd (dus geen subsidie voor DHZ klussen) etc.
Volgens mij is daar (het verlagen van de drempel) veel meer winst te halen dan in het alleen maar verhogen van de bedragen.
Hier komt in 2022 iig vloerisolatie en HR++ glas (opdracht is al gegeven). Daarnaast nog aan het kijken voor CV vervanging en dakisolatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Cees-JanH schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:54:
Als ik de nieuwe regels goed begrijp zou een Panasonic 9 kW dan aan subsidie krijgen:

1650 +8x150 =2850 euro. Toestel nu bij RJ tec nu 3850, dus netto 1000.

Geld dit ook als ik vorig jaar al subsidie heb ontvangen voor de WP, dus voor het vervangen?
Zal ook nog door een bedrijf moeten worden geïnstalleerd dus hoger dan 1000 euro.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cees-JanH
  • Laatst online: 20-05 23:25
klump4u schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:59:
[...]

Zal ook nog door een bedrijf moeten worden geïnstalleerd dus hoger dan 1000 euro.
Aangezien de LG WP nu al staat en de nieuwe ook een monobloc betreft zal het installatiewerk vrijwel alleen het in bedrijf stellen van de machine zijn. Dat zal zeker minder dan 1000 zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:01
Cees-JanH schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:14:
[...]

Aangezien de LG WP nu al staat en de nieuwe ook een monobloc betreft zal het installatiewerk vrijwel alleen het in bedrijf stellen van de machine zijn. Dat zal zeker minder dan 1000 zijn lijkt me.
helaas mag je uiteraard maar 1 keer subsidie aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:11
Johan Bogle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:00:
[...]
helaas mag je uiteraard maar 1 keer subsidie aanvragen.
Dat lijkt me stug, dan kan je niet het ene jaar vloer- en spouwisolatie doen en een volgend jaar glas en een warmtepomp?
Hoe werkt dat dan, kun je maar 1x in je leven ISDE subsidie ontvangen? Of 1x per woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:57
Qua factuurdatum aanpassen, vaak moet je ook een bewijs van de overschrijving meesturen, meen ik me te herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 19:21
Wel weer typisch voor de overheid, we hebben de nieuwe lijst 3 januari 2022 beschikbaar.. ga je kijken werkt de hele lijst niet meer: https://www.rvo.nl/system...%201%20januari%202022.pdf

edit: Ondertussen werkt hij! https://www.rvo.nl/sites/...%201%20januari%202022.pdf
Toch op o.a. xource 7 1000 euro extra subsidie :+ _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door davevleugel op 03-01-2022 10:54 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Mja maar op een Atlantic V4 boiler slechts €75 meer, van 650 nu 725 subsidie. Jammer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:16

tijmeng

Panasonic 7J

de favoriete panasonic warmtepompen hebben ook een mooie verhoging. 2850€ ipv 1900€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Ja serieus, mijn vorig jaar aangekochte wp heeft nu 1000 euro meer subsidie! Die units zijn nu bijna gratis op te pikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 19:21
Ja die subsidies zijn echt gunstig! Wacht er al een aantal maanden op 😬

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Het aanvraagsysteem van de ISDE voor woningeigenaren gaat open op 24 januari 2022 om 9:00 uur. De latere openstelling van het aanvraagsysteem heeft geen gevolgen voor u als woningeigenaar.
Nog even wachten als je installatie begin januari is opgeleverd

https://www.rvo.nl/subsid...ningeigenaren/stappenplan

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevineppo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:52
ASW1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:20:
[...]

Dat lijkt me stug, dan kan je niet het ene jaar vloer- en spouwisolatie doen en een volgend jaar glas en een warmtepomp?
Hoe werkt dat dan, kun je maar 1x in je leven ISDE subsidie ontvangen? Of 1x per woning?
Mogelijk te laat, maar dit heb ik nagevraagd bij RVO en je mag meermaals subsidie aanvragen, maar niet voor hetzelfde. Oftewel, 1e keer voor spouw+glas, 2e keer voor warmtepomp mag gewoon (mijn situatie)

28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat de warmtepomp geïnstalleerd moet worden door een installatie bedrijf?
Dat ik dus niet een monoblock kan bestellen en zelf aansluiten...
Dat is een klusje dat ik zelf prima kan doen maar dus moet laten doen anders geen subsidie.

Iemand een ideetje hoe dat zo cheap mogelijk op te lossen >:)

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 10:52
Ik ben bezig met de aankoop van mijn eerst woning. Deze heeft nu nog een houten niet geïsoleerde vloer en tevens enkel glas. Dit wil ik beiden aanpakken. Overal om me heen (en lees ook hier) dat de subsidie 30% is. Dus stel: Mijn gehele investering kost €15.000 krijg ik dus €4.500 terug. Is het echt zo simpel?

Hier lees ik namelijk opeens dat je voor het isoleren voor de bodem/vloer een x bedrag met m2 krijgt als subsidie. Voor glas staat ook een m2 subsidiebedrag.

Wat moet ik nu hanteren Het scheelt nog al. Een nieuwe vloer mét isolatie kost al gauw €10.000 voor 45m2. Dus 30% à €3.000 subsidie of 11*€45 = €495 subsidie.

Wie maakt mij los? Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arievd
Het is idd 11 euro per m2 voor vloer isolatie. Bij nieuw glas icm nieuw kozijn kan tripple voordeliger zijn 150 euro p m2. Ivp van hr++ 53 euro per m2

[ Voor 10% gewijzigd door Arievd op 18-01-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:44
Subsidie voor nieuwe kunsstof kozijnen met triple glas aan het nakijken.

We laten 2 x deur kozijn en 2 x raam vervangen.

Als ik alleen de daadwerkelijke glasmaten neem, dan kom ik op 5m2 en 0,8m2 aan deurpanelen. Dit is te weinig voor subsidie.

Als ik de buiten maten neem van alle kozijnen/deuren en ramen bij elkaar dan kom ik op 9,0m2, wat € 1350 subsidie geeft.
Voor mijn verwachte investering een behoorlijk verschil.

Ik kan wel zien dat er voor panelen in kozijnen een lagere subsidie geld, maar de daadwerkelijk kozijnen worden qua maat dus niet meegenomen?

Vraag is dus met de buiten maten meten en opgeven of kan ik dus geen subsidie ontvangen?

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Paul_84
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:36
kevineppo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:15:
[...]

Mogelijk te laat, maar dit heb ik nagevraagd bij RVO en je mag meermaals subsidie aanvragen, maar niet voor hetzelfde. Oftewel, 1e keer voor spouw+glas, 2e keer voor warmtepomp mag gewoon (mijn situatie)
Heb de vraag ook gesteld bij RVO en kreeg het volgende antwoord per mail:
"U kunt de subsidie aanvragen wanneer u een oude warmtepomp vervangt voor een nieuwe warmtepomp. Het is niet van belang dat u al eerder subsidie heeft ontvangen."

Heb het ook nergens in de voorwaarden kunnen terugvinden dat het niet is toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arievd
Peter spijker schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:31:
Subsidie voor nieuwe kunsstof kozijnen met triple glas aan het nakijken.

We laten 2 x deur kozijn en 2 x raam vervangen.

Als ik alleen de daadwerkelijke glasmaten neem, dan kom ik op 5m2 en 0,8m2 aan deurpanelen. Dit is te weinig voor subsidie.

Als ik de buiten maten neem van alle kozijnen/deuren en ramen bij elkaar dan kom ik op 9,0m2, wat € 1350 subsidie geeft.
Voor mijn verwachte investering een behoorlijk verschil.

Ik kan wel zien dat er voor panelen in kozijnen een lagere subsidie geld, maar de daadwerkelijk kozijnen worden qua maat dus niet meegenomen?

Vraag is dus met de buiten maten meten en opgeven of kan ik dus geen subsidie ontvangen?
het gaat echt om de glasmaten. hier wordt ook naar gevraagd bij invullen vd subsidie. je moet als bewijs de tekening en een lijst met glasmaten sturen.

kan je niet nog een kozijntje erbij pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:44
@Arievd bedankt! Helder...
Extra kozijn zou een optie kunnen zijn. Dan gaan we alleen ver over budget wat we gepland hebben.
Ga nog wel even puzzelen wat de mogelijkheden zijn.

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevineppo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:52
_Paul_84 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:39:
[...]

"U kunt de subsidie aanvragen wanneer u een oude warmtepomp vervangt voor een nieuwe warmtepomp. Het is niet van belang dat u al eerder subsidie heeft ontvangen."

Heb het ook nergens in de voorwaarden kunnen terugvinden dat het niet is toegestaan.
Ben wel benieuwd wat oud definieert. Lijkt me niet dat je elk jaar een WP kan subsidiëren. Maar dan is het dus hoe dan ook geen probleem.

28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18
Iemand ervaring met de volgende situatie?
In 2020 2 isolerende maatregelen uitgevoerd en deze is onder de ISDE 2021 (pas in december) uitbetaald.
Maar nu zit ik te kijken om een warmtepomp te installeren.
Is dat ook mogelijk om daar de subsidie voor te krijgen als je dat als enige maatregel uitvoert en moet dit verplicht via een installateur gedaan worden (de basis kan ik allemaal zelf alleen het STEK gedeelte niet)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 18:04
The-Source schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:16:
Iemand ervaring met de volgende situatie?
In 2020 2 isolerende maatregelen uitgevoerd en deze is onder de ISDE 2021 (pas in december) uitbetaald.
Maar nu zit ik te kijken om een warmtepomp te installeren.
Is dat ook mogelijk om daar de subsidie voor te krijgen als je dat als enige maatregel uitvoert en moet dit verplicht via een installateur gedaan worden (de basis kan ik allemaal zelf alleen het STEK gedeelte niet)
Voor de warmtepomp kun je apart subsidie aanvragen (dus ook als enige maatregel), en zelfs meerdere keren per jaar (1 voor iedere pomp). Dus deze subsidie hangt niet samen met je eerdere 2 maatregelen.

Maar let op, dit kan anders zijn wanneer je de warmtepomp als 1 van de 2 maatregelen hebt gebruikt (dus glas en warmtepomp).

Volgens mij moet de installatie wel door een goedgekeurde installateur plaatsvinden (dus met factuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vraag: is de ISDE subsidie te combineren met andere (gemeentelijke) subsidies?
Er is hier een lokale gemeentelijke subsidie voor aardgasvrij maken. Hierbij is €2000 te krijgen voor een warmtepomp en nog eens €500 voor een SWW oplossing. Deze moet voorafgaand aan de werkzaamheden aangevraagd worden en kan direct na afronding toegekend worden.

Daarna zou ik alsnog ISDE subsidie kunnen aanvragen, maar hoe zit het daar met de voorwaarden?
Kan er uberhaupt ISDE subsidie worden aangevraagd wanneer er al een ander bedrag is toegekend, of kan dit bijvoorbeeld over het nog openstaande niet gesubsidieerde deel worden aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Check de voorwaarden van beide subsidies, als het een beetje meezit weten de 2 loketten niet van elkaar en kun je weleens mazzel hebben.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het gaat me er niet om de boel te belazeren en dubbel subsidie te vangen, maar wanneer ik een groter deel van de kosten kan dekken door twee verschillende subsidies naast elkaar te gebruiken dan zou dat welkom zijn.
Bij de lokale subsidie is dat geen probleem dat heb ik al uitgezocht.

Bij de veelgestelde vragen ISDE voor eigenaren staat:
Mag ik voor deze regeling subsidies stapelen/combineren?

Per 21 april 2021 kunt u als woningeigenaar ISDE combineren met gemeentelijke of provinciale subsidies om bijvoorbeeld uw woning aan te sluiten op een warmtenet.
Per 21 april is er dus iets in werking getreden waardoor dat kan, een wet of een verordening o.i.d.?
Weet iemand waar ik de voorwaarden kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02-2024
Mijn nieuwbouw woning zal aan de BENG normen voldoen, maar deze zou ik graag nog iets duurzamer hebben. (hr+++ ipv hr++, warmtepomp met hoger redement, etc)

In hoeverre zijn er subsidies beschikbaar voor nieuwbouw woningen die boven de BENG norm zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door tomboo91 op 26-01-2022 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:51
ASW1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:04:
Vraag: is de ISDE subsidie te combineren met andere (gemeentelijke) subsidies?
Er is hier een lokale gemeentelijke subsidie voor aardgasvrij maken. Hierbij is €2000 te krijgen voor een warmtepomp en nog eens €500 voor een SWW oplossing. Deze moet voorafgaand aan de werkzaamheden aangevraagd worden en kan direct na afronding toegekend worden.

Daarna zou ik alsnog ISDE subsidie kunnen aanvragen, maar hoe zit het daar met de voorwaarden?
Kan er uberhaupt ISDE subsidie worden aangevraagd wanneer er al een ander bedrag is toegekend, of kan dit bijvoorbeeld over het nog openstaande niet gesubsidieerde deel worden aangevraagd?
Volgens de contactpersoon van ISDE was dit geen probleem om deze te combineren, voor de zekerheid ook even gechecked bij mijn gemeente en ook volgens hen was het geen probleem. Beide subsidies krijg je dus

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
louzy82 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Volgens de contactpersoon van ISDE was dit geen probleem om deze te combineren, voor de zekerheid ook even gechecked bij mijn gemeente en ook volgens hen was het geen probleem. Beide subsidies krijg je dus
Maar dat werkt dan aanvullend neem ik aan? Stel je koopt een monoblock voor 3500, ik laat hem installeren voor 500, en ik krijg 2000 van de gemeente.
Dan blijft er een ongesubsidieerd deel over van 1500 en is dat het maximum wat je aan ISDE kunt krijgen?
Want in theorie zou je er in bepaalde gevallen zelfs wat aan over kunnen houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:51
ASW1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Maar dat werkt dan aanvullend neem ik aan? Stel je koopt een monoblock voor 3500, ik laat hem installeren voor 500, en ik krijg 2000 van de gemeente.
Dan blijft er een ongesubsidieerd deel over van 2000 en is dat het maximum wat je aan ISDE kunt krijgen?
Want in theorie zou je er in bepaalde gevallen zelfs wat aan over kunnen houden.....
Dat moet je even in de voorwaarden kijken maar bij ISDE is het volgens mij een vast bedrag per toestel en in mijn geval bij de gemeente is het x % van de aanschafwaarde met een maximum van x.

Louzy#2475

• fracl
  • Nu online
Kan ik ook ISDE subsidie krijgen als een buitenlands bedrijf de werkzaamheden uitvoert?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

fracl schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:57:
Kan ik ook ISDE subsidie krijgen als een buitenlands bedrijf de werkzaamheden uitvoert?
Alleen als ze zich in Nederland geregistreerd hebben denk ik, wat vaak niet het geval zal zijn?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fracl
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:19:
[...]

Alleen als ze zich in Nederland geregistreerd hebben denk ik, wat vaak niet het geval zal zijn?
Volgens de staatcourant moet het bedrijf in de EU geregistreerd staan.

https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-65131.html

Titel 4.5. Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing (ISDE)
Artikel 4.5.1. Begripsomschrijving
In deze titel wordt verstaan onder:

bouwbedrijf:
bedrijf dat in een handelsregister van een lidstaat van de Europese Unie of een van de overige staten die partij zijn bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte is ingeschreven in de sectie bouwnijverheid of een vergelijkbare sectie;

bouwinstallatiebedrijf:
bedrijf dat in een handelsregister van een lidstaat van de Europese Unie of een van de overige staten die partij zijn bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte is ingeschreven in de sectie bouwinstallatiebedrijf of een vergelijkbare sectie;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:27
Wellicht een domme vraag, maar ik krijg volgende week op de 1e etage een airco die kan koelen en verwarmen (COP = 4, wat dat dan ook mag zeggen). Daarmee neem ik afscheid van de conventionele radiotoren op deze verdieping. Tevens zou ik wel iets aan de spouwmuurisolatie willen laten doen, deze is uit 1989 en niet optimaal.

Kom ik dan in aanmerking voor subsidie? De airco is een warmtepomp voor zover ik weet, maar ik weet niet hoe dat in relatie tot eventuele subsidie zit?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Drardollan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:05:
Wellicht een domme vraag, maar ik krijg volgende week op de 1e etage een airco die kan koelen en verwarmen (COP = 4, wat dat dan ook mag zeggen). Daarmee neem ik afscheid van de conventionele radiotoren op deze verdieping. Tevens zou ik wel iets aan de spouwmuurisolatie willen laten doen, deze is uit 1989 en niet optimaal.

Kom ik dan in aanmerking voor subsidie? De airco is een warmtepomp voor zover ik weet, maar ik weet niet hoe dat in relatie tot eventuele subsidie zit?
Nee helaas, Lucht/Lucht warmtepompen (airco's) zijn uitgesloten van subsidie. Waarschijnlijk om te voorkomen dat iedereen een airco voor alleen koelen met subsidie gaat aankopen.

Ik heb er hier 3 en ben daarmee van het gas af gegaan. Had ook graag subsidie ontvangen ;)

Voor de isolatie kun je wel subsidie krijgen. Het was altijd zo dat je dat moet combineren met 1 aanvullende energiebesparende maatregel, maar weet niet of dat nog zo is.

[ Voor 14% gewijzigd door de Peer op 15-02-2022 10:10 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
de Peer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Nee helaas, Lucht/Lucht warmtepompen (airco's) zijn uitgesloten van subsidie. Waarschijnlijk om te voorkomen dat iedereen een airco voor alleen koelen met subsidie gaat aankopen.

Ik heb er hier 3 en ben daarmee van het gas af gegaan. Had ook graag subsidie ontvangen ;)
Ah, ik dacht dat het een lucht/water warmtepomp was. Waar ik wel subsidie voor had gezien. Maar dat klinkt wel logisch, jammer voor mij :)
Voor de isolatie kun je wel subsidie krijgen. Het was altijd zo dat je dat moet combineren met 1 aanvullende energiebesparende maatregel, maar weet niet of dat nog zo is.
Ja, dat moet in combinatie. Maar ik heb momenteel geen ander combinatie. Zonnepanelen heb ik al en een warmtepomp als vervanging van de CV installatie is mij nog een stap te ver voor nu.

[ Voor 26% gewijzigd door Drardollan op 15-02-2022 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Drardollan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Ah, ik dacht dat het een lucht/water warmtepomp was. Waar ik wel subsidie voor had gezien. Maar dat klinkt wel logisch, jammer voor mij :)
Nee een airco verwarmt binnenlucht met buitenlucht als bron.. vandaar

[ Voor 23% gewijzigd door de Peer op 15-02-2022 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 13:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Drardollan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:11:
[...]

[...]

Ja, dat moet in combinatie. Maar ik heb momenteel geen ander combinatie. Zonnepanelen heb ik al en een warmtepomp als vervanging van de CV installatie is mij nog een stap te ver voor nu.
je kan nog even bij het energieloket in je gemeente vragen, soms is/was er een tegemoedkoming voor gasloos gaan. volgens mij bedoeld om de kosten die er waren om de meter te verwijderen te compenseren, maar wellicht bestaat er nog zoiets, volgens mij had o.a. nijmegen zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
de Peer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Nee een airco verwarmt binnenlucht met buitenlucht als bron.. vandaar
Weer iets geleerd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
twain4me schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:19:
[...]

je kan nog even bij het energieloket in je gemeente vragen, soms is/was er een tegemoedkoming voor gasloos gaan. volgens mij bedoeld om de kosten die er waren om de meter te verwijderen te compenseren, maar wellicht bestaat er nog zoiets, volgens mij had o.a. nijmegen zoiets.
Dank voor de tip, zal daar ook eens kijken inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Paul_84
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:36
_Paul_84 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Bij mij is de subsidie voor vervangen warmtepomp (van panasonic 7h naar 9j) goedgekeurd, 28 april ingediend van vandaag goedkeuring ontvangen. Met deze bedragen en voorwaarden misschien volgend jaar nog een keertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Ze zijn wel lekker snel met die isde.
Ik had 12 april ingediend , 12 mei goedgekeurd en gelijk ook die week op de bank bijgeschreven.

Wel leuk ik had in de apparaten lijst 2850,- gevonden maar ik heb 3000,- toegekend gekregen.

Ik ben netto nu tot dusver nog net geen 2000,- kwijt wat niet helemaal representatief is omdat ik nogal wat grijze voorraad heb.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forteb
  • Laatst online: 15-01-2024
hallo allemaal,

uit mijn vraag aan het RVO om mijn subsidie veilig te stellen, blijkt dat de installatie van een wp geheel moet worden uitgevoerd door een "bouwinstallatiebedrijf" (definitie?).

Dit zou betekenen dat alleen een inbedrijstelling met factuur van een installatiebedrijf (en WP) niet voldoende zou zijn.

Heeft iem. hier recent ervaring mee?

zie hier de vraag aan het RVO

Hartelijk dank voor uw bericht van 14 juli. Hierin vraagt u of u een deel van de installatie zelf mag doen voor de ISDE-subsidie. Graag beantwoord ik uw vraag.

De volledige installatie moet gedaan worden door een bouwinstallatiebedrijf. De installatie mag u niet zelf doen.

Bedankt alvast voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

forteb schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:04:
hallo allemaal,

uit mijn vraag aan het RVO om mijn subsidie veilig te stellen, blijkt dat de installatie van een wp geheel moet worden uitgevoerd door een "bouwinstallatiebedrijf" (definitie?).

Dit zou betekenen dat alleen een inbedrijstelling met factuur van een installatiebedrijf (en WP) niet voldoende zou zijn.

Hartelijk dank voor uw bericht van 14 juli. Hierin vraagt u of u een deel van de installatie zelf mag doen voor de ISDE-subsidie. Graag beantwoord ik uw vraag.

De volledige installatie moet gedaan worden door een bouwinstallatiebedrijf. De installatie mag u niet zelf doen.

Dan heb ik en velen hier geluk gehad denk ik, ik had in de rekening staan ‘aansluiten en in bedrijf stellen van…’
Netjes subsidie ontvangen. Zowel bij mij als ook bij mijn dochter.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:19:
[...]

Dan heb ik en velen hier geluk gehad denk ik, ik had in de rekening staan ‘aansluiten en in bedrijf stellen van…’
Netjes subsidie ontvangen. Zowel bij mij als ook bij mijn dochter.

***members only***
Idd altijd zorgen dat je plaatsen en of in bedrijf stellen op de factuur hebt desnoods voor een paar centen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 13:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
forteb schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:04:
hallo allemaal,

Iets met slapende honden ;) je kan gewoon alles zelf doen, leiding werk gaten in de muur etc en dan de instalatie door een instalateur en dat is 100% volgens de regels, en zo niet, dan toch :+

facturen van 100 - 300 euro voor plaatsing/instalatie/inbedrijfsname worden gewoon geacepteerd er hoeft geen cent aan materiaal op te staan.. Je hebt natuurlijk wel de factuur/betaalbewijs van de wp zelf nodig

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat een gedrocht is die RVO/ISDE-site. :') Het schreeuwt ASP.NET 2.0 WebForms, maar dat komt niet overeen met de URL's.

Het inloggen en aanmaken van een profiel zorgt voor een foutmelding, dus moet je de tab sluiten en opnieuw inloggen via DigiD.

De server geeft gemiddeld in 5 seconden antwoord, wat niet zo handig is als zelfs de vraagtekentjes bij de invoervelden een AJAX-call tot gevolg hebben.

Dan staan er op elke pagina de knoppen "Controleren", "Opslaan" en "Volgende". Slaat "Volgende" niet op? Controleert die ook niet?

En dan ben ik eindelijk bij de stap om m'n documenten te uploaden, waaronder het betaalbewijs, wat volgens het vraagtekentje (vijf seconden later... en waag het niet te scrollen, want dan verdwijnt de popup) een screenshot van internetbankieren mag zijn.

Maar... De uploadpopup (weer vijf seconden verder) ACCEPTEERT GEEN PNG. Moet ik dan m'n screenshots over WhatsApp naar iemand anders sturen, en dan uit m'n Sent Items uploaden naar het RVO? Of uploaden naar needsmorejpeg.com?

Deze webapp is écht 12 jaar oud, of niet? Welk bedrijf verdient daar tonnen aan en hoe kan ik laten zien dat zelfs ik in m'n eentje dat beter kan, zonder front-end-ervaring?

Maar goed, ik heb m'n spouw en kruipruimte laten isoleren. oOo

Wel jammer dat m'n HR++-glas nu anderhalf jaar geleden is gezet en niet meer meedoet voor de subsidie. Had ik die bolletjes toch maar eerder laten inspuiten...

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 18-08-2022 20:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:41:

Had ik die bolletjes toch maar eerder laten inspuiten...
Man man man ik.kan het niet laten..... :+

YouTube: Bolletjes In Mijn Hol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die ben ik dus al de hele dag naar iedereen aan het sturen geweest, ja. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-05 23:39
zijn er eigenlijk meer mensen waar het toewijzen van de isde aanvraag zo lang duurt?
Zit op dit moment al op 14 weken vanaf dag van aanvraag.

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-05 20:08
zonnepaneelxl schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:23:
zijn er eigenlijk meer mensen waar het toewijzen van de isde aanvraag zo lang duurt?
Zit op dit moment al op 14 weken vanaf dag van aanvraag.
Ik heb 8+8+3 weken gewacht...duurde inderdaad erg lang.
Uiteindelijk wel gewoon alles betaald gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forteb
  • Laatst online: 15-01-2024
had een klant, binnen 5 weken toezegging, nog geen week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tim123 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:35:
[...]

Ik heb 8+8+3 weken gewacht...duurde inderdaad erg lang.
Uiteindelijk wel gewoon alles betaald gekregen.
Vanwaar de 8+8+3? Verschillende stadia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Mijn isde voor isolatie (kozijnen+glas en vloer isolatie) heeft 9 maanden geduurd :')
Dit kwam door het ontbreken van meldcode voor het gebruikte glas ( begin 2021 moest ineens alles via meldcode).
Aanvraag warmtepomp subsidie (08-2022) was in 3 weken rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The-Source schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:25:
Mijn isde voor isolatie (kozijnen+glas en vloer isolatie) heeft 9 maanden geduurd :')
Dit kwam door het ontbreken van meldcode voor het gebruikte glas ( begin 2021 moest ineens alles via meldcode).
Aanvraag warmtepomp subsidie (08-2022) was in 3 weken rond.
Dat heb ik alvast niet gehaald ;)

Aanvraag gedaan op 2-9. Nog niet binnen helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 07:11
Ik had een aanvraag (zonneboiler en glas) op 1-6 ingediend. Na uitstel (8weken) had ik naar 4 weken een reactie en betaling volgde een paar dagen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
MikeyMan schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:27:
[...]

Dat heb ik alvast niet gehaald ;)

Aanvraag gedaan op 2-9. Nog niet binnen helaas
Moet wel zeggen dat ik bij de warmtepomp aanvraag wel extra foto's had toegevoegd van installateur gegevens en overzicht foto's. Of dat de aanvraag heeft versneld weet ik niet maar was zelf ook verbaasd dat het zo vlot ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim123
MikeyMan schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:21:
[...]

Vanwaar de 8+8+3? Verschillende stadia?
8 weken duurt het normaal. Dan kunnen ze het met 8 weken verlengen voor ze het moeten toekennen of afwijzen.
Daar kwamen bij mij nog 3 weken extra bij(zonder dat ik bericht ontvangen heb dat het langer ging duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mooi he... Overheid...

Portal is nog niet bijgewerkt, maar krijg wel zojuist een fysieke brief voor het toekennen van de subsidie in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:18
Tim123 schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:03:
[...]

8 weken duurt het normaal. Dan kunnen ze het met 8 weken verlengen voor ze het moeten toekennen of afwijzen.
Daar kwamen bij mij nog 3 weken extra bij(zonder dat ik bericht ontvangen heb dat het langer ging duren)
Idem voor mij in de eerste fase van mijn verbouwing dit voorjaar. Hopelijk gaat de tweede fase iets sneller. 2 weken en counting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-05 17:15
Heeft iemand al een idee wat de subsidie voor een warmtepomp l/w in 2023 zou kunnen gaan doen? De levering en installatie van de bestelde WP zal op zijn vroegst in Q1 van 2023 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:26:
Mooi he... Overheid...

Portal is nog niet bijgewerkt, maar krijg wel zojuist een fysieke brief voor het toekennen van de subsidie in de bus.
En gisteren geld binnen gekregen. Vlot geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
Dat is inderdaad mooi vlot.
De achterstand is dus ingelopen.
Hoeveel subsidie zit er nog in de pot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Jetten heeft al aangegeven dat als de pot leeg is dit jaar er een aanvulling komt.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-05 12:31
Iemand hier ervaring met het aanvragen van de subsidie voor tripple glas?
Ben bezig met de ramen hier te vervangen en nu vraag ik me af wat ze precies willen hebben.
Foto's van werkzaamheden is geen probleem, meldcodes ook niet.
Eigen bedrijf dat ingeschreven staat bij de KvK als bouw bedrijf, dus ook daar zou geen probleem moeten zijn.
Alleen, ze hebben het over vervangen van kozijnen door isolerende kozijnen met een U van max 1.5
Nu zitten er op dit moment al ( vuren ) houten kozijnen in, en dat zou dus U 1.3 moeten zijn.
Iemand enige ervaring daarmee, dan wel heeft er iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rveld
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-12-2022
annespruit1980 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:50:
Iemand hier ervaring met het aanvragen van de subsidie voor tripple glas?
Ben bezig met de ramen hier te vervangen en nu vraag ik me af wat ze precies willen hebben.
Foto's van werkzaamheden is geen probleem, meldcodes ook niet.
Eigen bedrijf dat ingeschreven staat bij de KvK als bouw bedrijf, dus ook daar zou geen probleem moeten zijn.
Alleen, ze hebben het over vervangen van kozijnen door isolerende kozijnen met een U van max 1.5
Nu zitten er op dit moment al ( vuren ) houten kozijnen in, en dat zou dus U 1.3 moeten zijn.
Iemand enige ervaring daarmee, dan wel heeft er iemand tips?
Ik vond het ook niet heel duidelijk. Maar heb je het zelf geinstalleerd of heeft een bedrijf het voor je gedaan? Want die zouden het moeten kunnen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rveld
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-12-2022
Ga morgen ook met de ISDE subsidie starten. Vandaag het e.e.a. al ingevuld maar de werkzaamheden zijn nog niet formeel afgerond. Volgens mij heb ik ook de laatste factuur nodig.

Wat ik mij wel afvroeg of mensen uberhaupt in de buurt komen van de 30% qua subsidie. Ik heb alleen maar offertes gekregen dat je daar echt niet snel in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Rveld schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:05:
Wat ik mij wel afvroeg of mensen uberhaupt in de buurt komen van de 30% qua subsidie.
Wij hebben voor een warmtepomp inclusief installatie 7500 euro betaald en de subsidie bedroeg 2850. Dus 38%. Maar het kan natuurlijk van vele factoren afhangen.

[ Voor 7% gewijzigd door mddd op 06-10-2022 17:10 ]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Rveld schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:05:
Ga morgen ook met de ISDE subsidie starten. Vandaag het e.e.a. al ingevuld maar de werkzaamheden zijn nog niet formeel afgerond. Volgens mij heb ik ook de laatste factuur nodig.

Wat ik mij wel afvroeg of mensen uberhaupt in de buurt komen van de 30% qua subsidie. Ik heb alleen maar offertes gekregen dat je daar echt niet snel in de buurt komt.
Ik heb net iets minder dan €5k betaald voor een Elga Ace 4kw met installatie (september 2021 besteld, maart 2022 geplaatst). De subsidie was €2400. Net geen 50% dus. Maar voor die prijs krijg je het nu niet meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-05 12:31
Rveld schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:04:
[...]

Ik vond het ook niet heel duidelijk. Maar heb je het zelf geinstalleerd of heeft een bedrijf het voor je gedaan? Want die zouden het moeten kunnen aangeven.
Mijn bedrijf ( lees ik ) heeft het ( is eigenlijk bezig ) gedaan.
En ik heb er geen ervaring mee, vandaar mijn vraag.
Wel heb ik inmiddels maar gevraagd hoe het zit met triple glas in oude kozijnen, en het antwoord was dat het dan de subsidie van het gewone HR++ glas is, dus 50 per m2.
Dus die krijg je in ieder geval, mits bedrijf, enz.
Maar als ik het goed begrijp is het zo dat als ik deze kozijnen met U = 1.3 laat zitten, ik 50 euro per m2 krijg.
Vervang ik de kozijnen door het minimaal nodige ( U = 1.5 dus slechter ), dan krijg ik 150 euro per m2.......

Wat die 30% betreft, daar ik eigenlijk alles zelf doe ( via mijn bedrijf ) zit ik ruim boven die 30%.
Dat mijn bedrijf mij aardig laat betalen voor de werkzaamheden reken ik maar even als 0.
Ik denk wel dat mijn bedrijf het zo gaat rekenen dat ik op 30% kom, dan is daar geen discussie over.
Met de warmtepompen hier zat ik heel ver over de 30%, maar dat was een aantal jaren geleden, toen de prijzen van die pompen nog normaal waren in het buitenland.

En ik zou graag weten hoe het gaat met die aanvraag, en wat je stuurt.
Zodat ik en anderen het in een keer goed kunnen doen ( of er helemaal al niet aan beginnen..... ).

[ Voor 6% gewijzigd door annespruit1980 op 07-10-2022 07:44 ]

Pagina: 1 2 Laatste