Beste Tweakers,
Zojuist valt mijn PC zonder waarschuwing uit terwijl hij stond te idlen op bureaublad. Ik vermoed dat de voeding kapot is, maar toch wil ik dit eerst even hier vragen voordat ik met spoed een nieuwe ga bestellen.
Mijn PC (incl. randapparatuur wat er niet toe doet) is de volgende:
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik heb direct na het uitvallen de voeding uitgeschakeld. Als ik de voeding weer inschakel om hem op te starten, dan gaan de lampjes van mijn moederbord branden (dat deed hij vaker als bijv. de stroom er weer op ging). Als ik hem probeer te starten, gaat alles heel kort aan (lampjes, fans etc.) en binnen no-time gaat hij dood (zie filmpje in drive link).
Ik vermoed dat de voeding kassa is. Kan ik dit testen zonder een nieuwe voeding door hem door te meten of iets? Wellicht dat mijn moederbord kassa is? Ik heb geen idee.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Ontkoppelen van videokaart
- RAM verwijderen
- Bekabeling aan/uit knop checken
Filmpje: https://drive.google.com/...cWaGSBim/view?usp=sharing
Vriendelijke groet,
Jasper
Zojuist valt mijn PC zonder waarschuwing uit terwijl hij stond te idlen op bureaublad. Ik vermoed dat de voeding kapot is, maar toch wil ik dit eerst even hier vragen voordat ik met spoed een nieuwe ga bestellen.
Mijn PC (incl. randapparatuur wat er niet toe doet) is de volgende:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-7700K Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty H270 Performance | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC GAMING ACX 3.0 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | HGST 7K1000, 1TB | € 106,54 | € 106,54 |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Philips BDM4065UC Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | Razer BlackWidow Chroma V2 [Green Switch] (Qwerty US) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Razer Naga Chroma | € 0,- | € 0,- |
1 | Muismatten | Razer Firefly Hard Edition | € 77,- | € 77,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 70,20 | € 70,20 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 8 600W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 94,79 | € 94,79 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 348,53 |
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik heb direct na het uitvallen de voeding uitgeschakeld. Als ik de voeding weer inschakel om hem op te starten, dan gaan de lampjes van mijn moederbord branden (dat deed hij vaker als bijv. de stroom er weer op ging). Als ik hem probeer te starten, gaat alles heel kort aan (lampjes, fans etc.) en binnen no-time gaat hij dood (zie filmpje in drive link).
Ik vermoed dat de voeding kassa is. Kan ik dit testen zonder een nieuwe voeding door hem door te meten of iets? Wellicht dat mijn moederbord kassa is? Ik heb geen idee.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Ontkoppelen van videokaart
- RAM verwijderen
- Bekabeling aan/uit knop checken
Filmpje: https://drive.google.com/...cWaGSBim/view?usp=sharing
Vriendelijke groet,
Jasper
[ Voor 1% gewijzigd door jaspervv99 op 27-10-2021 11:45 . Reden: Wat ik al geprobeerd heb. ]