Hi allen,
Ik heb een grote woning uit de begin jaren 70 gekocht, deze woning heeft momenteel een C-label, maar ik wil deze graag naar een A-label krijgen en vooral het gasverbruik verminderen.
Ik heb mij de laatste tijd proberen zoveel mogelijk in te lezen, maar ik wil niet alles in 1 keer doen (past qua budget niet denk ik), maar wil wel de belangrijkste onderdelen nu gelijk oppakken. Het is echter voor mij niet duidelijk wat het belangrijkste is qua isoleren etc.
Het gaat om een vloeroppervlakte van 316m2.
Gevels:
- +- 75% is niet geisoleerd (waarde 0,43 Rc)
- 25% van de gevels is geisoleerd met een waarde van 2 Rc
Daken
- Isolatiewaarde van 2 Rc
Vloer
- Gedeelte van 100m2 met kruipruimte heeft 1,3 Rc
- Gedeelte van 130m2 zonder kruipruimte heeft 0,17 Rc
Ramen
- Alle ramen een Uw waarde van 2,3 tot 2,9 op 1 na, daar zit nog enkelglas in.
Buitendeuren (8 stuks)
- Waardes van 3,4 Ud
Ketel is uit 2007 (HR-107)
Er is mechanische ventilatie aanwezig (maar volgens mij niet Co2 gestuurd en ook niet met een WTW systeem)
De volgende onderdelen willen we sowieso gaan oppakken.
- Vloer verwarming op de begane grond. Ook in het gedeelte dat nog niet is geisoleerd --> Dit zal wel eerst gedaan moeten worden (maar zonder kruipruimte weet ik niet hoe dat precies zal moeten, tips zijn welkom!).
- Daarnaast willen we zonnepanelen plaatsen, gezien de grootte van het dak willen we er veel neerleggen.
Wat is het beste om als eerst op te gaan pakken?
De waardes zeggen mij namelijk niet zoveel. Is een stap van 0,43 naar 2 bijvoorbeeld beter dan van 2 naar 4,5?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Ik heb een grote woning uit de begin jaren 70 gekocht, deze woning heeft momenteel een C-label, maar ik wil deze graag naar een A-label krijgen en vooral het gasverbruik verminderen.
Ik heb mij de laatste tijd proberen zoveel mogelijk in te lezen, maar ik wil niet alles in 1 keer doen (past qua budget niet denk ik), maar wil wel de belangrijkste onderdelen nu gelijk oppakken. Het is echter voor mij niet duidelijk wat het belangrijkste is qua isoleren etc.
Het gaat om een vloeroppervlakte van 316m2.
Gevels:
- +- 75% is niet geisoleerd (waarde 0,43 Rc)
- 25% van de gevels is geisoleerd met een waarde van 2 Rc
Daken
- Isolatiewaarde van 2 Rc
Vloer
- Gedeelte van 100m2 met kruipruimte heeft 1,3 Rc
- Gedeelte van 130m2 zonder kruipruimte heeft 0,17 Rc
Ramen
- Alle ramen een Uw waarde van 2,3 tot 2,9 op 1 na, daar zit nog enkelglas in.
Buitendeuren (8 stuks)
- Waardes van 3,4 Ud
Ketel is uit 2007 (HR-107)
Er is mechanische ventilatie aanwezig (maar volgens mij niet Co2 gestuurd en ook niet met een WTW systeem)
De volgende onderdelen willen we sowieso gaan oppakken.
- Vloer verwarming op de begane grond. Ook in het gedeelte dat nog niet is geisoleerd --> Dit zal wel eerst gedaan moeten worden (maar zonder kruipruimte weet ik niet hoe dat precies zal moeten, tips zijn welkom!).
- Daarnaast willen we zonnepanelen plaatsen, gezien de grootte van het dak willen we er veel neerleggen.
Wat is het beste om als eerst op te gaan pakken?
De waardes zeggen mij namelijk niet zoveel. Is een stap van 0,43 naar 2 bijvoorbeeld beter dan van 2 naar 4,5?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.