Toon posts:

UTFS en RTFF mod-beleid

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van overmatig gebruik van de woorden UTFS (Use The F*cking Search) en RTFF (Read The F*cking FAQ) wil ik hierbij graag even duidelijk maken dat dit niet meer gewenst is.
Als iemand een vraag stelt waarvan het antwoord d.m.v. de search te vinden is dat moet je deze persoon in eerste instantie gewoon helpen. Heb je daar geen zin in post dan niets, maar kom niet met "UTFS" of "RTFF" aanzetten. Ikzelf zal dan wel bepalen of desbetreffend topic dicht gaat of dat hij gewoon open blijft.

Dit alles om de sfeer binnen DOC positief te beïnvloeden
Uhmz... het UTFS is misschien idd niet echt nodig, maar ik vind dat als iets in de search te vinden valt je de mensen daar toch juist op moet attenderen ? Als je dat niet doet zullen ze de search nooit gaan gebruiken... Ik ben zelf ook door zit soort opmerkingen de search gaan gebruiken q=Þ

Misschien kun je ervan maken dat je niet UTFS moet zeggen, maar op een normale toon moet vertellen dat iemand in de search vanalles kan vinden over zijn vraag =) en hem misschien nog helpen met wat links die de "helper" in de search gevonden heeft ? =)

Het is maar een suggestie...

GreetzZ MaSsiE

Verwijderd

Is dat niet precies wat er in de FAQ stond?

Een linkje + een kleine stap in de goede richting?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou goed kunnen, maar ik denk dat niemand meer op de search geattendeerd zal worden als de GoT-ers dit lezen:
Als iemand een vraag stelt waarvan het antwoord d.m.v. de search te vinden is dat moet je deze persoon in eerste instantie gewoon helpen. Heb je daar geen zin in post dan niets, maar kom niet met "UTFS" of "RTFF" aanzetten.
Maak er dan van "Heb je daar geen zin in, post dan op een vriendelijke manier dat de search gebruikt moet worden..." ? lijkt mij iig een stuk beter q=Þ

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 20:04 schreef MaSsiE het volgende:
ik vind dat als iets in de search te vinden valt je de mensen daar toch juist op moet attenderen ?
Je hebt volledig gelijk. Ieder is gebaat als zijn of haar probleem opgelost kan worden en als dat kan door iemand op search te attenderen dan is daar helemaal niets mis mee. Intgendeel, help elkaar!.

Wat wij en veel gebruikers echter wel storend /vervelend + bovendien onnuttig cq. onbehulpzaam vinden zijn reacties waarin alleen 'utfs' staat (zeker als dit 10x onder elkaar geplaatst wordt :(). Post dus niet alleen 'utfs' maar wees vriendelijk en probeer het bijv. zo:
Om er voor te zorgen dat het hier netjes, overzichtelijk en gezellig blijft heb ik een paar tips voor je! En het mooie daarvan is, je krijgt ze nog gratis ook :P ;)

Allereerst zou ik je aan willen raden om de faq door te lezen, dit is een klein stukje tekst met wat info ensow. Verder kan ik je de search van harte aanbevelen. De kans dat je vraag al is gesteld is groot (niet groot, die is gewoon 10000,000%.

Om je even op weg te helpen, hier een aantal relevante topics:
  • Link1
  • Link2
  • Link3
  • Link4
Verder wens ik je natuurlijk nog veeel plezier op Got!

Dit topic gaat dicht, search (zoek!) vraag!
Bovenstaand stukje is enkel een snel voorbeeld....
Misschien kun je ervan maken dat je niet UTFS moet zeggen, maar op een normale toon moet vertellen dat iemand in de search vanalles kan vinden over zijn vraag =) en hem misschien nog helpen met wat links die de "helper" in de search gevonden heeft ? =)
....... dit is dus eigelijk precies wat we bedoelen :).

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

UTFS wordt "Gebruik de fijne zoekmogelijkheid als het u belieft."

Denk inderdaad dat er te veel en te vaak UTFS en RTFF wordt geroepen, maar 'niet gewenst' vindt ik iets overdreven.

edit:

Oeps...
RTFM (Read the fine Mededelingen)
[topic=208075/1/25]

Mijn excuses voor enig ongemak.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er is hier al een topic over: [topic=208993]

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 16:06

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 20 augustus 2001 21:26 schreef oVRoM het volgende:
Er is hier al een topic over: [topic=208993]
Dus als de topicstarter (in dit geval MaSsiE) de F*CKin' Search had gebruikt, dan had hij dus deze link gevonden:
[topic=208993]
Oftewel UTFS! :P

;)

(flauw heh?)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 21:32 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Dus als de topicstarter (in dit geval MaSsiE) de F*CKin' Search had gebruikt, dan had hij dus deze link gevonden:
[topic=208993]

;)

(flauw heh?)
jep, flauw!

maar wel leuk, zeker de manuel gelezen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

een gelijke policy geldt nu in /14:
[topic=209507]

als mensen UTFS kunnen intypen, dan kunnen ze ook [ search=keyword ] intypen, toch?
eek
it never hurts to help!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 21:45 schreef chem het volgende:
een gelijke policy geldt nu in /14:
[topic=209507]

als mensen UTFS kunnen intypen, dan kunnen ze ook [ search=keyword ] intypen, toch?
[..]
ik wist niet dat die functie erin dat

[Ff testen]
[search=UTFS]
[/Ff testen]

edit:

Het werkt nog ook :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 21:32 schreef FoolZero het volgende:

[..]

[topic=208993]

;)

(flauw heh?)
Hmz... yah got me =))

Het lijke me dat we het erover eens zijn q=Þ

GreetzZ MaSsiE

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Maar ik denk dat gebruikers die vroeger UTFS kregen gegooid, daar nu toch ook nog op moeten worden gewezen.

Iets als:
Gebruik de fijne zoekmogelijkheid als het u belieft (voorheen UTFS ;))

Zie onder andere:
[topic=209662/1]
[topic=209602/1]
Pagina: 1