HP rebranded PNY (quadro) GPU 'warranty void'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
In mijn zoektocht naar een Solidworks pc ben ik uitgekomen bij een PNY A4000 grafische kaart.

Helaas is vlak voordat ik wilde bestellen de kaart uit voorraad geraakt. Nu kan ik via een aantal webshops (zoals Azerty) een HP 'versie' van de A4000 kopen.
Volgens mij is dit gewoon een HP rebrand van dezelfde grafische kaart en helaas is er op het internet weinig te vinden.

Ik heb contact gehad met Azerty, maar die kunnen me niet meer vertellen dan 'Het kan zijn dat deze kaart niet werkt in een ander systeem (lenovo/dell)'

Ik heb heb toch maar besteld, omdat ik heb altijd kan retourneren als het echt een probleem is.
Nu staat er op de verpakking "Warranty void if installed in a non-HP system"

Ten eerste vraag ik me af in hoeverre dit rechtsgeldig is (en te bewijzen is).

Ten tweede ben ik benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met deze rebranded kaarten. Kan ik verwachten dat dit gewoon gaat werken, of zijn er onvoorziene problemen in de toekomst?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Beste antwoord (via dragonhaertt op 25-10-2021 15:45)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:07

Nemesizz

Untouchable

Niet en niet. Garantie loopt voor jou via de winkel, en niet direct via HP. En bewijzen is het volgens mij ook niet tenzij ze echt proprietary onderdelen hebben (afwijkende stroomconnector of iets dergelijks, wat bij deze GPU's volgens mij niet gebeurt).
Het kan zijn dat deze kaart niet werkt in een ander systeem (lenovo/dell)
Kan inderdaad soms voorkomen, maar meestal is dat het geval bij laptop GPU's dat die soms echt alleen werken bij 'hun' merk (Dell alleen in Dell / Alienware, Sony alleen in Sony, enz).

Bij 'gewone' (PCI-e) videokaarten heb ik het eigenlijk niet meegemaakt, behalve dan dat OEM's (zoals Medion bijvoorbeeld) geen andere GPU's accepteren dan van Medion zelf. Maar zo'n Medion branded GPU werkt vaak gewoon in een 'normale retail' PC.

Bij andere onderdelen (branded geheugen of processors, bijvoorbeeld een Dell branded Xeon) werkt ook prima in een ander merk (retail bord, of bijvoorbeeld een HP).

Vaak hebben ze wel partnumbers, zodat hun kunnen garanderen dat Xeon met partnummer xxxx zeker werkt in HP server xxxx (of in het geval van Dell dat die gegarandeerd werkt in Dell server xxxx).
ALS je dan bijvoorbeeld een stabiliteits probleem hebt, en je hebt een niet Dell/HP partnumber zeggen ze bij de helpdesk gewoon dat daar je fout zit :P .
Kan ik verwachten dat dit gewoon gaat werken, of zijn er onvoorziene problemen in de toekomst?
Als die werkt, werkt die. Het is niet zo van hij werkt nu, maar over een jaar plots niet meer omdat het een HP branded kaart is. Drivers haal je toch bij de chipfabrikant vandaan en vaak niet bij degene die de rest van de kaart maakt (die lopen vaak hopeloos achter met drivers, gewoon bij GPU's altijd bij AMD/nVidia de nieuwste drivers downloaden, en niet bij de OEM zoals Dell/HP, enz).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:07

Nemesizz

Untouchable

Niet en niet. Garantie loopt voor jou via de winkel, en niet direct via HP. En bewijzen is het volgens mij ook niet tenzij ze echt proprietary onderdelen hebben (afwijkende stroomconnector of iets dergelijks, wat bij deze GPU's volgens mij niet gebeurt).
Het kan zijn dat deze kaart niet werkt in een ander systeem (lenovo/dell)
Kan inderdaad soms voorkomen, maar meestal is dat het geval bij laptop GPU's dat die soms echt alleen werken bij 'hun' merk (Dell alleen in Dell / Alienware, Sony alleen in Sony, enz).

Bij 'gewone' (PCI-e) videokaarten heb ik het eigenlijk niet meegemaakt, behalve dan dat OEM's (zoals Medion bijvoorbeeld) geen andere GPU's accepteren dan van Medion zelf. Maar zo'n Medion branded GPU werkt vaak gewoon in een 'normale retail' PC.

Bij andere onderdelen (branded geheugen of processors, bijvoorbeeld een Dell branded Xeon) werkt ook prima in een ander merk (retail bord, of bijvoorbeeld een HP).

Vaak hebben ze wel partnumbers, zodat hun kunnen garanderen dat Xeon met partnummer xxxx zeker werkt in HP server xxxx (of in het geval van Dell dat die gegarandeerd werkt in Dell server xxxx).
ALS je dan bijvoorbeeld een stabiliteits probleem hebt, en je hebt een niet Dell/HP partnumber zeggen ze bij de helpdesk gewoon dat daar je fout zit :P .
Kan ik verwachten dat dit gewoon gaat werken, of zijn er onvoorziene problemen in de toekomst?
Als die werkt, werkt die. Het is niet zo van hij werkt nu, maar over een jaar plots niet meer omdat het een HP branded kaart is. Drivers haal je toch bij de chipfabrikant vandaan en vaak niet bij degene die de rest van de kaart maakt (die lopen vaak hopeloos achter met drivers, gewoon bij GPU's altijd bij AMD/nVidia de nieuwste drivers downloaden, en niet bij de OEM zoals Dell/HP, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online
@Nemesizz bedankt voor je antwoord. Wat je zegt komt ook overeen met wat ik verwacht, maar ik wilde het toch even navragen nu ik een aantal componenten toch nog niet binnen heb.

Het is inderdaad gewoon een PCI-e kaart met standaard molex 6pin connector.
Hij ziet er verder ook (afgezien van de serienummer stickers) exact hetzelfde uit als de PNY kaart.

De build is verder ook volledig custom, dus geen HP/Dell/Lenovo merkjes ofzo. Gewoon een kale installatie op losse onderdelen.

In ieder geval ga ik het gewoon proberen, en ik zal de ervaring hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online
En bij deze nog een update: De kaart werkt inderdaad gewoon prima in het systeem. Ik ben nog niet diep gedoken in de BIOS en driver updates, maar alles lijkt naar behoren te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netgear router
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 23:09
@dragonhaertt heeft u ondertussen soms nog problemen gehad met de hp kaart? Of heeft u er totaal niets van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online
Netgear router schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:09:
@dragonhaertt heeft u ondertussen soms nog problemen gehad met de hp kaart? Of heeft u er totaal niets van gemerkt?
Ik heb er inderdaad geen problemen mee gehad.
De drivers werken prima en ook met SolidWorks werkt het stabiel.
Wel moet er eerst de 'gpu compatibility tool' gedraait worden, om er voor te zorgen dat SolidWorks niet constant de melding geeft dat de kaart niet ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netgear router
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 23:09
@dragonhaertt bedankt voor de informatie.
Pagina: 1