Vanaf volgende week ga ik mijzelf inschrijven bij de Kamer van Koophandel.
Dit doe ik omdat mijn webshop redelijk goed loopt en over het afgelopen jaar een netto winst heb van meer dan 5000 euro.
Hierbij verkoop ik ook eigen gemaakte spullen op Marktplaats en Ebay waar ik ook nog inkomsten van heb.
De belastingdienst ziet mij als een ondernemer en voldoe ook aan alle 'eisen' voor een ondernemer.
Een boekhouding hield ik nooit echt bij, ik telde de netto winsten bij elkaar op en betaalde netjes belasting.
Echter, hoe moet ik dit in de toekomst aanpakken?
Ik ben al bezig om aparte mappen te maken met 'Ebay' 'webshop' marktplaats en daar mijn inkomsten en uitgaven bij te houden.
Dit werkt overzichtelijk, maar aan de andere kant ook niet.
Kan ik niet beter 1 excell sheet maken met alle inkomsten van producten die ik verkoop?
Hoe weet ik wat ik elk kwartaal moet betalen?
De boekhouding wil ik, mede door de kosten, zelf doen omdat ik dat fijner vind.
Hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.
Dit doe ik omdat mijn webshop redelijk goed loopt en over het afgelopen jaar een netto winst heb van meer dan 5000 euro.
Hierbij verkoop ik ook eigen gemaakte spullen op Marktplaats en Ebay waar ik ook nog inkomsten van heb.
De belastingdienst ziet mij als een ondernemer en voldoe ook aan alle 'eisen' voor een ondernemer.
Een boekhouding hield ik nooit echt bij, ik telde de netto winsten bij elkaar op en betaalde netjes belasting.
Echter, hoe moet ik dit in de toekomst aanpakken?
Ik ben al bezig om aparte mappen te maken met 'Ebay' 'webshop' marktplaats en daar mijn inkomsten en uitgaven bij te houden.
Dit werkt overzichtelijk, maar aan de andere kant ook niet.
Kan ik niet beter 1 excell sheet maken met alle inkomsten van producten die ik verkoop?
Hoe weet ik wat ik elk kwartaal moet betalen?
De boekhouding wil ik, mede door de kosten, zelf doen omdat ik dat fijner vind.
Hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.