Begin 2022 willen wij graag zonnepanelen laten leggen. Ik ben mij er dus over aan het inlezen, maar het land niet echt. Ik zal proberen onze situatie te schetsen in hoop dat jullie mij beter kunnen helpen. Wat is jullie advies? Zit er een offerte bij wat echt fantastisch is of kan ik beter verder zoeken?
Deze is inmiddels 16 jaar oud.
:strip_exif()/f/image/SuVVoEMcbBu2cJiDwMNuuhql.jpg?f=fotoalbum_tile)
Mocht het beter zijn deze te vervangen dan is dat geen probleem.
15/11 UPDATE: Alle oude offertes opgeschoond en enkel de twee relevante toegevoegd.
Offerte 1
:strip_exif()/f/image/1w76F024Si0v15icllw7BpkM.jpg?f=fotoalbum_large)
Offerte 2
Foto's
![]() | ![]() |
Beschikbare ruimte
Het gaat dus om een hoekhuis waarbij ik aan de voorkant graag zonnepanelen wil laten leggen. het gaat hier om een dak van 5.22m hoog en 6m breed (volgens google maps).Schaduw
De voorkant van het huis staat op het zuidoosten en we hebben dan ook vanaf de ochtend tot aan de middag vol zon. Er staat wel een laag appartementen complex vlak voor ons, maar die heeft volgens mij net geen invloed hierop.Jaarverbruik
Momenteel jaarverbruik is ongeveer 3000kWh maar met oog op de toekomst mag die voor de berekening van de zonnepanelen wel wat hoger. Oog op de toekomst betekent in dit geval kinderen en een elektrische auto.Huidige elektriciteitsaansluiting
Volgens mij heb ik momenteel een 1 fase aansluiting.Deze is inmiddels 16 jaar oud.
:strip_exif()/f/image/SuVVoEMcbBu2cJiDwMNuuhql.jpg?f=fotoalbum_tile)
Mocht het beter zijn deze te vervangen dan is dat geen probleem.
Overig
Heb een sterke voorkeur dat het aangesloten kan worden op Home Assistant, dat kan eventueel (indien mogelijk) ook middels een p1 kabel. Daarnaast vind ik garantie belangrijk.Offertes
ik ben vollop offertes aan het opvragen en dit zal dus af en toe worden geupdate15/11 UPDATE: Alle oude offertes opgeschoond en enkel de twee relevante toegevoegd.
Offerte 1
:strip_exif()/f/image/1w76F024Si0v15icllw7BpkM.jpg?f=fotoalbum_large)
Offerte 2
/f/image/76fHrkYr3EaiBaMRNJgX2Qm4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door crimby op 15-11-2021 13:49 ]