[Asus RT-AX86U] IPV6 instellen i.c.m. Ziggo Arris Connectbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Topicstarter
Beste medetweakers,

Normaal gesproken ben ik niet zo van het starten van topics met vragen en zoek ik liever de antwoorden zelf op. M.b.t. dit specifieke topic zie ik echter zoveel tegenstrijdige informatie dat ik toch maar de vraag durf te stellen. :)

Ik wil eindelijk eens IPV6 activeren op mijn Asus RT-AX86U welke dient als router in mijn netwerk. Daarvoor zit nog de Ziggo Arris Connectbox Modem welke -hard- in bridge modus staat (e.g. oude Casema gebied, dus je kan dit niet zelf doen, dit -moet- via de klantenservice i.t.t. het oude UPC gebied waar je dit wel zelf kan doen en dus fouten kan maken).

De opzet waar ik voor wil gaan is als volgt (plaatje van de Asus website, type mode is anders maar het menu op de AX86U is hetzelfde)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blX086hMezTRgH_5GbO7bCzfJ18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjkQ8UfbhhMtyO0yshMKUND1.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vragen:
- Gaat dit werken met de opzet van Ziggo m.b.t. IPV6 met bovenstaande opties?
- Ik zie berichten dat er een 'bug' zit in de Connectbox firmware welke problemen kan geven (topic hier). Gaat dat roet in het eten gooien? Maar het zou moeten werken volgens dit topic.
- Ik heb gelezen dat de opzet van IPV6 bij Ziggo per regio verschilt (en dat het oude UPC gebied eerder nieuwe mogelijkheden kreeg). Ik zit in het oude Casema gebied.
- Ik heb OOK reacties gelezen dat IPV6 helemaal niet mogelijk is i.c.m. met een bridge modus Connectbox. Zie topic hier.

Oftewel: Zoals je hierboven kan zien is er een groep die zegt dat het gaat werken en een andere groep die zegt dat het helemaal niet gaat werken. Vandaar dus mijn vraag.

Heeft iemand een antwoord? Mijn dank is alvast groot! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 363533 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:54:
...
- Ik heb OOK reacties gelezen dat IPV6 helemaal niet mogelijk is i.c.m. met een bridge modus Connectbox...
Vooralsnog heeft deze groep gelijk. IPv6 is nog niet mogelijk in bridge mode. Je zult moeten wachten tot Ziggo dit oplost en Ziggo heeft het de eerstkomende tijd veel te druk met de vrije modem keuze

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• CHiLL1972
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 23:12
Sinds 1 december zou ook bij mij IPv6 van Ziggo moeten werken. Mijn Connectbox staat in bridge modus en ik maak gebruik van een ASUS RT-AX88U router.
Zojuist heb ik via de chat contact gehad met de Ziggo klantenservice. Zij hebben gecontroleerd dat mijn modem nog steeds in bridge modus staat en dat dit dus in orde moet zijn.
Helaas zie ik noch op mijn router, noch op mijn computers enige IPv6 connectiviteit.
Is er iemand die al wel IPv6 kan gebruiken via een ASUS router achter de Ziggo Connectbox? Hoe heb je dan een en ander ingesteld?

Anoniem: 363533

Topicstarter
CHiLL1972 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:38:
Sinds 1 december zou ook bij mij IPv6 van Ziggo moeten werken. Mijn Connectbox staat in bridge modus en ik maak gebruik van een ASUS RT-AX88U router.
Zojuist heb ik via de chat contact gehad met de Ziggo klantenservice. Zij hebben gecontroleerd dat mijn modem nog steeds in bridge modus staat en dat dit dus in orde moet zijn.
Helaas zie ik noch op mijn router, noch op mijn computers enige IPv6 connectiviteit.
Is er iemand die al wel IPv6 kan gebruiken via een ASUS router achter de Ziggo Connectbox? Hoe heb je dan een en ander ingesteld?
De instellingen uit de screenshot hierboven zijn de juiste instellingen. Herstart daarna je Ziggo modem en vervolgens maak je vanzelf gebruik van IPV6. Ik doe dit sinds 6 december.

De velden LAN IPV6 Address, Prefix Lenght en Prefix worden dan automatisch ingevuld zodra de Ziggo modem contact heeft gelegd met je Asus router.

Let wel: Je -moet- in het oude Casema gebied wonen om nu gebruik te kunnen maken van IPV6. Het oude UPC gebied volgt pas in 2022 waardoor IPV6 daar nog niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 16-12-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHiLL1972
Dank voor je reactie.
Voor nu heb ik IPv6 maar weer uitgeschakeld op mijn router, want ik krijg geen IPv6 adressen.
Ik woon inderdaad in een voormalig Casema gebied en ik heb vorige maand een mail van Ziggo ontvangen dat op mijn router (die dus in bridge modus staat) ook IPv6 geactiveerd zou worden per begin december. Binnenkort maar eens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHiLL1972
Intussen is het gelukt om IPv6 aan de praat te krijgen. Het bleek een firmware-issue te zijn in de router....
Pagina: 1