Toon posts:

[TP-Link Archer C1200] IPv6 i.c.m. Ziggo Connectbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:28

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nieuw Ziggo-abonnement met IPv6 DS-Lite. Best wel een gedoe want ik had allerlei zaken ingesteld met portforwarding en dynamisch DNS die nu niet meer werken. Aan de andere kant is het een goed moment om IPv6 goed in te stellen op het thuisnetwerk.

De eerste stap is om IPv6 in te stellen op mijn router (TP-Link Archer C1200) zodat alle apparaten die er achter hangen ook een publiek IPv6-adres krijgen. Dat lukt echter niet, ik krijg geen IPv6-adres toegedeeld op mijn PC (Windows 10). Ook niet na het rebooten van modem en router. Als ik mijn PC direct aansluit op de Connectbox lukt het wel.

Hieronder achtereenvolgend de netwerksituatie, IPv6-instellingen in mijn router en een ip-check. Iemand nog suggesties? Ik heb verschillende instellingen geprobeerd zoals DHCPv6/SLAAC en wel/geen prefix delegation.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48

lier

MikroTik nerd

Waarvoor zit de TP-Link er tussen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:28

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
lier schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:33:
Waarvoor zit de TP-Link er tussen?
De verhuurder van mijn woning regelt het internet en deelt deze verbinding met andere woningen. Vandaar dat ik nog een eigen netwerk er achter wil hebben. Op het plaatje is nu alleen een PC getekend, maar ik heb nog een Raspberry Pi, Hue-bridge en wat andere apparaten in het netwerk.

[Voor 17% gewijzigd door g0tanks op 02-03-2021 17:36]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:41
Het zal waarschijnlijk veroorzaakt worden door de aanwezigheid van twee DHCP servers of twee subnetten.
Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar ik denk wel dat je het daar moet zoeken.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

g0tanks schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:59:
...
Hieronder achtereenvolgend de netwerksituatie, IPv6-instellingen in mijn router en een ip-check. Iemand nog suggesties? Ik heb verschillende instellingen geprobeerd zoals DHCPv6/SLAAC en wel/geen prefix delegation.

[Afbeelding]
...
't Zou moeten werken als je het Internet Connection Type op DHCP/PD zet.
PD wil zeggen Prefix Delegation, dan krijgt je router een /64 om te verdelen onder z'n downstream clients

Helaas doen niet alle connectboxen het even goed met PD. Die van mij geeft 'm maar 1 keer uit en daarna nooit weer. Schijnt een bug te zijn die al vier jaar geleden bij Ziggo is aangemeld; kennelijk geen prioriteit

[Voor 13% gewijzigd door Brahiewahiewa op 03-03-2021 00:10]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee