Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Pro?Ladybugdee92 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:28:
Vanmiddag naar mm geweest en 25 euro betaald voor het plaatsen van een plaatje , helaas al 2x teruggeweest omdat er binnen 10 minuten al lucht ontstaat onder de randen van de edges , het plaatje is inmiddels al 2x opnieuw geplaatst en er beginnen nu alweer luchtbelletjes onder de edges te komen 😞 meer mensen met een pro die dit hebben?
Hoe dan?pc01 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:11:
maar uiteindelijk komen toch snel krassen zonder protector.
Veel zand in je (broek)zak?
Ik zie het vaker maar hoe krijg je het voor elkaar?
Als ik al mijn oude toestellen (en dat zijn er door de loop der jaren al heel wat, begonnen met een Nokia 6110) bij elkaar zoek dan moet ik echt zoeken naar een krasje op een scherm.
Misschien wat zuiniger zijn met duurdere spullen ook een optie dan?
Dat is wat ze mij vroeger aangeleerd hebben.
Mijn toestel gaat dagelijks ook regelmatig in een broek/jas zak en ik heb er alleen een bumpercase omheen.
Niet altijd het schoonste werk.
Beschermen tegen het vallen of als je echt vuil werk hebt waar je mee te maken hebt snap ik dan ook zeker wel.
Maar ik zie het vaak bij mensen zowel jong als oud die gewoon nog een net toestel zouden kunnen hebben.
Niet om iemand aan te vallen maar ik vroeg het mij gewoon af.
Wat een toeval, ik heb exact die case een tijdje geleden besteld en komt morgen binnen!
Dat vraag ik me ook vaak af. Mijn pixel 3xl ziet er nog als nieuw uit zonder screen protector. Wel een case natuurlijk.Ad de Jong schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:21:
[...]
Hoe dan?
Als ik al mijn oude toestellen (en dat zijn er door de loop der jaren al heel wat, begonnen met een Nokia 6110) bij elkaar zoek dan moet ik echt zoeken naar een krasje op een scherm.
On topic: ik heb de bellroy besteld. Beetje duur, maar dat is het toestel ook
Martino
Ad de Jong schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:21:toon volledige bericht
[...]
Hoe dan?
Mijn toestel gaat dagelijks ook regelmatig in een broek/jas zak en ik heb er alleen een bumpercase omheen.
Beschermen tegen het vallen of als je echt vuil werk hebt waar je mee te maken hebt snap ik dan ook zeker wel.
Maar ik zie het vaak bij mensen zowel jong als oud die gewoon nog een net toestel zouden kunnen hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door Ladybugdee92 op 02-11-2021 18:38 ]
Dit ging niet helemaal goed , jou reactie werd gemeld op mijn post, terwijl je niet op mijn post reageerde 🙃Ad de Jong schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:21:toon volledige bericht
[...]
Hoe dan?
Zijn er meer mensen die de Pro hebben laten beplakken bij de MM? Ik heb nu ook geen screenprotector op mijn Note 9 en die heeft een soortgelijk scherm. Maar als het gevoel van die protector een beetje goed is EN hij netjes blijft zitten, overweeg ik het ook te doen.
Ja... er komen steeds luchtbubbels onder de screenprotectors van de edges.. ze hebben hem opnieuw geplakt en gezegd dat ik mijn case 1 dag niet om mijn telefoon moet doen zodat de screenprotector kan hechten 🙃 vind de telefoon nu alleen heel eng glad zonder case en de luchtbubbeltjes beginnen alsnog alweer onder de edges 😑
[ Voor 88% gewijzigd door Ad de Jong op 02-11-2021 18:44 ]
Ik probeerde nog op tijd mijn reactie te verwijderen (geen idee of dat kan , zo lang zit ik nog niet op tweakers) dus heb hem snel weggehaald omdat je dit nooit aan mij vroeg maar er ging wat mis in de meldingen 😜 dus heb alle tekst snel weggehaald maar je was waarschijnlijk al aan het reageren haha maar je quote was nooit aan mij gericht dus snapte al niet waarom jij dacht dat ik krassen had 😜Ad de Jong schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:41:
[...]
Nee hoor niets verkeerd uitgelegd, het was iets wat ik mij afvroeg omdat er echt veel mensen zijn die geen bouwvakker of tuinman etc zijn maar toch erg veel beschadigingen aan het toestel hebben.
Staan ook wat foto's in dit topic van de case van mijn hand...coendeurloo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:22:
Wat een toeval, ik heb exact die case een tijdje geleden besteld en komt morgen binnen!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
goeie vraag.. waarschijnlijk toch een keer een sleutel , zand. Van die miniscule krasjes die toch gaan irriteren.. en die je niet wilt op een telefoon van 900 euro.Ad de Jong schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:21:toon volledige bericht
[...]
Hoe dan?
Heb je een idee hoeveel dit hoesje weegt? Of zou je het kunnen wegen?CLB schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:05:toon volledige bericht
[...]
Thanks, dat is wel erg chique!
[...]
En ook bedankt!
Hier komt er vandaag (gelukkig) alvast een TPU-hoesje binnen van Caseology, Bellroy nog even over denken.
EDIT: Erg chique hoesje voor die 12 euro:
[Afbeelding: Caseology Vault - Google Pixel 6 Pro]
Even gewogen... 44 gram...TexMex schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:48:
Heb je een idee hoeveel dit hoesje weegt? Of zou je het kunnen wegen?Ik wil eigenlijk een hoesje dat zo licht en minimalistisch mogelijk is. Dit is wellicht een goede optie.
Tevens is 'ie best bulky hoor, de minimalisme-prijs wint 'ie zeker niet.
Daarom mijn telefoon altijd in mijn linker broekzak of in de binnenzak en niets anders.pc01 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:09:
[...]
goeie vraag.. waarschijnlijk toch een keer een sleutel , zand. Van die miniscule krasjes die toch gaan irriteren.. en die je niet wilt op een telefoon van 900 euro.
De sleutels rechter broekzak.
Order bij DBrand had ik vandeweek al geannuleerd, wacht wel even tot eventueel Black Friday...ChromeFR schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:03:
XtremeSkins - €14,82
https://www.xtremeskins.co.uk/products
Kwam dit linkje nog tegen in het topic en dat was al met al wat goedkoper, dus kon het toch niet laten.
Code 'SUB20' zorgt nog voor 20% korting bij je eerste aankoop, dus voor €12,50 komt er ooit wat binnen.
Vond de website wel wat amateuristischer dan die van DBrand... Zo hebben ze een vage mock-up van een roodroze Google Pixel 6 Pro met drie dezelfde soorten camera's wat totaal niet klopt enzo. Ach we will see.
Misschien is het helemaal niks, misschien bevalt dat 'plakken' stiekem toch wel goed en is het gewoon prima.
EDIT: Bellroy-case wacht ik ook nog even mee... Misschien Black Friday, anders leuk kerstcadeau
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 02-11-2021 20:51 ]
Nu schreef iemand dat bij de Pixel 6 het scherm steeds uit gaat omdat hij geen cutout heeft in zijn protector, waardoor het toestel bij een beetje vuil op de beschermlaag denkt dat de proximity sensor een hoofd detecteert. Lijkt mij stug omdat de camera volgens mij geen proximity sensor is.
Maar benieuwd naar ervaringen van gebruikers met en zonder cutout.
Op mijn Pixel 5 had ik ook een volledige tenpered glass screenprotector, ook over de selfiecamera, dat ging helemaal super. Maar geen ervaring met de Pixel 6.JazzMatazz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:30:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met screenprotectors met en zonder gat voor de camera. Mijn ervaring is dat bij een screenprotector met een cutout voor de camera, na verloop van tijd vuil gaat zitten in het randje van de cutout. Voordat ik een foto maak, maak ik altijd even de camera schoon. Maar met een randje lukt niet niet volledig. Vandaar dat ik voor mijn huidige OnePlus Nord de officiële OP protector heb gekocht die geen cutout heeft. Kwestie van glas poetsen en klaar.
Nu schreef iemand dat bij de Pixel 6 het scherm steeds uit gaat omdat hij geen cutout heeft in zijn protector, waardoor het toestel bij een beetje vuil op de beschermlaag denkt dat de proximity sensor een hoofd detecteert. Lijkt mij stug omdat de camera volgens mij geen proximity sensor is.
Maar benieuwd naar ervaringen van gebruikers met en zonder cutout.
Erg interessant, ga ik vanavond even verder naar kijken. Momenteel heb ik een Spigen Liquid Air om de regular Pixel 6. Maar dit is me toch echt te lomp, zonder duurt hoesje is het toestel zoveel fijner! Deze Spigen is ook 37 gram.. Alleen het toestel is zo extreem glad..ChromeFR schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:03:
XtremeSkins (rood-wit) - €14,82
https://www.xtremeskins.co.uk/products/google-pixel-6-skins
Zag dat Xtremeskins ook textured stickers levert, doet me wat denken aan de eerste Oneplus', lijkt me wel ideaal.
Hebben anderen met dit soort stickers ook één voor de camera mee besteld? Zo ja, waarom wel/niet?
Hopelijk heb ik dan zodra het binnen is wel het geduld om het spul er recht een netjes op te plakken, niet mijn beste eigenschap
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Ik vul gewoon straks de naam van waar hij heen wordt gestuurd in. Hij stuurt het weer door naar mij.Waarom zou je je eigen naam invullen?Kwakkies schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:10:
Ik lees dat een paar mensen de (Duitse) koptelefoon al hebben aangevraagd en goedgekeurd gekregen. Denken jullie dat het slim is om op eigen naam te bestellen dan de naam van de bewoner in Duitsland bij de tweede adresregel te plakken? Of juist volledig op naam van die persoon te bestellen? Willen natuurlijk allen voorkomen dat de bezorger hem ter plekke aan de deur weer meeneemt omdat iets niet klopt..
Zal eens gaan zoeken voor een lichtgewicht steekwagen denk ik
Hopelijk passen de telefoonhouders in de auto (ga ik zo uitproberen) en mijn bus (kan ik morgen pas uitproberen) anders moet ik hiervoor ook een upgrade hebben.
:strip_exif()/f/image/u5VTkN9bxPAHXFkM9Ukso13f.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik dacht je eigen naam omdat deze ook op de factuur staat. Of hoef je deze niet te uploaden? Meer omdat ze dan twee verschillende soorten NAW gegevens zien staan (was mijn gedachtengang in elk geval)GroeneThee schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:26:
[...]
Ik vul gewoon straks de naam van waar hij heen wordt gestuurd in. Hij stuurt het weer door naar mij.Waarom zou je je eigen naam invullen?
Ik kom van samsung waar gesture swipe veel gebruiksvriendelijker was ( 3 kleine swipe bars onderaan )coendeurloo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:48:
Wat mij irritant lijkt bij de meeste covers is dat wanneer je de 'back' swipe gebruikt om terug te gaan, deze nu super chill vanaf de zijkant van het glas kan, maar met zo'n opstaande rand ga je daar dus iedere keer met je duim over heen.
Zijn er ook versies waarbij de opstaande rand alleen in de hoeken is? Of heeft iemand ervaring met het verschil in gestures?
Zou er iemand een manier weten om deze te installeren ?
Ik heb ook al geprobeerd de on screen navigation buttons terug te plaatsen maar de vorige knop staat links en deze kan je niet meer wisselen naar rechts.
De skin van XtremeSkins zit al op de post, dat is wel lekker rap.CLB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:48:
Kwam dit linkje nog tegen in het topic en dat was al met al wat goedkoper, dus kon het toch niet laten.
Code 'SUB20' zorgt nog voor 20% korting bij je eerste aankoop, dus voor €12,50 komt er ooit wat binnen.
Hmmm dat wist ik niet, heb goede ervaringen met coolblue en het laten plakken daar. Winkel zit letterlijk om de hoek. Ik ga dan liever daar heen, dan MM.pc01 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:29:
terug naar de screenprotectorsIemand ervaring met die van coolblue ? Die snijden ze ook op maat en plakken in de winkel
HD Clear € 19,99Je kan kiezen uit 4 type beschermfolies: HD Clear, Anti-Fingerprint, Anti-Bacterial en Anti-Blue Light. De HD Clear screenprotector is helder en valt totaal niet op. Kies de Anti-Fingerprint folie wanneer je een wat matter scherm wilt. Deze screenprotector weerspiegelt veel minder dan de heldere variant. De Anti-Bacterial folie zorgt ervoor dat bacteriën binnen 24 uur weer verdwijnen van je scherm. Anti-Blue Light filtert het schelle blauwe licht dat je scherm uitstraalt. Dit doet de folie zonder gelige gloed, wat de nachtstand op je smartphone wel heeft.
Anti-Fingerprint € 21,99
Antibacterial € 21,99
Anti-Bluelight € 24,99
[ Voor 4% gewijzigd door GroeneThee op 03-11-2021 10:38 ]
hmm interessant: https://www.coolblue.nl/a...ape-screenprotectors.htmlGroeneThee schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:34:
[...]
Hmmm dat wist ik niet, heb goede ervaringen met coolblue en het laten plakken daar. Winkel zit letterlijk om de hoek. Ik ga dan liever daar heen, dan MM.
[...]
HD Clear € 19,99
Anti-Fingerprint € 21,99
Antibacterial € 21,99
Anti-Bluelight € 24,99
ook maar eens overwegen! ben benieuwd of deze screenprotectors niet loslaten op de curve van de pro. Dacht hier gisteren een ervaring met MM + pro gelezen te hebben die niet helemaal goed was.
[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 11:20 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Je hebt dus ook geen doorstuur service gebruikt maar je eigen adres voor de pixel bestelling zelf?FurionStormrage schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:45:
Heb vanochtend formulier ingediend voor de Bose actie. Had gekocht bij Fnac.com en laten leveren op mijn eigen adres (wat dus ook zichtbaar is op factuur). Helaas al snel bericht dat het feest niet doorgaat, met als reden dat doorstuur services niet gebruikt mogen worden. Had er ook al niet op gerekend dat het zou lukken maar was gevalletje low effort, high reward als het wel zou lukken, dus dacht probeer het gewoon. Dus mocht iemand het ook willen gaan proberen, zou er niet op rekenen dat het lukt.
Vond het gisteravond toch vrij langzaam gaan. Gaf van 40% naar 100% 1u40min aan. Dat deed mijn OP 7 pro een stuk sneller. Blijkbaar haal ik met die adapter en bijbehorende kabel slechts 15W. Gecheckt met Ampere app.
:strip_exif()/f/image/MAY1oDcs9wybbLPQc7guqVG9.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb nu de 35W Samsung adapter besteld. Kijken wat die haalt met de originele UBS C naar C kabel.
Klopt dat was ik , vandaag weer terug naar mm wederom luchbubbels onder de edges 😞spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:19:
[...]
hmm interessant: https://www.coolblue.nl/a...ape-screenprotectors.html
ook maar eens overwegen! ben benieuwd of deze screenprotectors niet loslaten op de curve van de pro. Dacht hier gisteren een ervaring met MM + pro gelezen te hebben die niet helemaal goed was.
Same hier... pixel 4 (18w) adapter: max 2160 mAjvang schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:38:
Het laden ging goed met mijn oneplus 7 pro 30w adapter. Dacht ik.
Vond het gisteravond toch vrij langzaam gaan. Gaf van 40% naar 100% 1u40min aan. Dat deed mijn OP 7 pro een stuk sneller. Blijkbaar haal ik met die adapter en bijbehorende kabel slechts 15W. Gecheckt met Ampere app.
[Afbeelding]
Heb nu de 35W Samsung adapter besteld. Kijken wat die haalt met de originele UBS C naar C kabel.
Pixel 30w adapter (https://store.google.com/de/product/usb_c_30w_charger?hl=de) max 2160 mA

Overigens met de pixel 4 usb c kabel...
Op mijn pixel 3 had ik 2 button navigation.(alleen back toets) Vanaf pixel 4 is dit verwijderd. Alleen 3 button navigation kun je nu instellen op de Pixel6. Als je zoekt op 2button navigation android vind je wat workarounds, waar je root voor nodig hebt. Ik meende te zien dat je met deze tooling ook kunt bepalen waar je oa. de back toets wilt hebben staan.jinks26 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:05:
[...]
Ik kom van samsung waar gesture swipe veel gebruiksvriendelijker was ( 3 kleine swipe bars onderaan )
Zou er iemand een manier weten om deze te installeren ?
Ik heb ook al geprobeerd de on screen navigation buttons terug te plaatsen maar de vorige knop staat links en deze kan je niet meer wisselen naar rechts.
Angry Rabbit
Ik zag online vergelijkingen dat de ''quick charge'' bij de pixel 6 toch niet zo heel quick is. Op Reddit las ik dat dit weer te maken heeft met een ''opladen algoritme'' wat er voor zorgt dat 0 -> 100% niet constant 30w trekt uit de lader om de batterijgezondheid te verlengen.scorelord schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:44:
[...]
Same hier... pixel 4 (18w) adapter: max 2160 mA
Pixel 30w adapter (https://store.google.com/de/product/usb_c_30w_charger?hl=de) max 2160 mA![]()
Overigens met de pixel 4 usb c kabel...
Hier een video die de laadsnelheid vergelijkt.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeDat wetende heb ik deze lader besteld: https://www.bol.com/nl/nl...it/9300000026271917/?s2a=
Ik ga deze op mijn werkkamer gebruiken omdat ik daar ook nog andere apparaten heb op te laden en maar 1 stopcontact over heb. In de slaapkamer gebruik ik gewoon een samsung adaptive fast charging blokje, die red het wel om in 8 uur mijn pixel 6 op te laten
[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 12:00 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Als het op max 2160mA of 1500mA blijft is dat wel een serieus issue denk ik als ze 3000mA beloven.
Ben die curves wel gewend bij elektrische autos. Maar met de OP lader schommelde hij tussen 1400mA en 1500mA vanaf 40% tot het einde. De eerste en laatste 10% zou wel logisch zijn voor de batterij maar de hele rit is wel erg matig. .
[ Voor 15% gewijzigd door Kwakkies op 03-11-2021 12:00 ]
uitgaande van deze foto's (sea mist) lijkt het of dit by-design is:Gerjannn schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Ik heb ze zojuist toch maar even gemaild of dit inderdaad by design is of toch niet de bedoeling. Zal hier nog even laten weten als ik een reactie krijg

bron: https://www.boards.ie/dis...e-pixel-6-pixel-6-pro/p17
Wat zijn die bellroy's toch mooiVledderos schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:58:
[...]
uitgaande van deze foto's (sea mist) lijkt het of dit by-design is:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bron: https://www.boards.ie/dis...e-pixel-6-pixel-6-pro/p17
/deze gaat op de kerstcadeau lijst
Dat is idd zeer schappelijk voor wat er beloofd wordt. Zal vanavond de Samsung 35W charger + OG kabel proberen. Heb je adaptive battery etc uitstaan?Kwakkies schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:58:
Met de Samsung 25W charger + originele kabel kom ik op 4000+ mA met de Ampere app. Werkt boven verwachting goed voor het geld (12 euro)
Anders valt er wellicht nog iets te tweaken in de Ontwikkelaard opties.
Dat is jammer. Kennelijk kunnen die lader en de Pixel geen overeenkomst bereiken via Power Delivery. In dat geval valt hij terug naar 5V 1,5Ajvang schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:38:
Het laden ging goed met mijn oneplus 7 pro 30w adapter. Dacht ik.
[Afbeelding]
Vmu
Ik ben toevallig aan het rondkijken voor een upgrade voor mijn Brodit clip en houder.pc01 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:33:
Zijn er nog favoriete houders voor in de auto ? De ouwe paar de pixel 3 inging is denk ik inmiddels wat te gammel om de grote/zwaardere 6pro te houden
De 6 Pro is net te groot voor de huidige dus ik moet een grotere houder hebben en zweer inmiddels bij Prodit.
Die goedkope meuk komt er hier niet meer in.
Je bent wat meer kwijt maar jaren uitproberen met goedkope meuk de stap gemaakt naar een Brodit en nog geen seconde spijt gehad.
Dit ziet er wel goed uit:Ad de Jong schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:48:
[...]
Ik ben toevallig aan het rondkijken voor een upgrade voor mijn Brodit clip en houder.
De 6 Pro is net te groot voor de huidige dus ik moet een grotere houder hebben en zweer inmiddels bij Prodit.
Die goedkope meuk komt er hier niet meer in.
Je bent wat meer kwijt maar jaren uitproberen met goedkope meuk de stap gemaakt naar een Brodit en nog geen seconde spijt gehad.
https://www.broditcenter....e-volvo-s90-v90-2016-navi
https://www.broditcenter....90-2016-center-mount-left
Moeilijk inschatten welke van deze 2 fijner is , de bovenste lijkt wat netter weggewerkt, maar wellicht de telefoon wat storend hoog; de onderste ziet er wat aanweziger uit op de ventilatierooster. Als dit inderdaad zo stabiel is als omschreven is dit in ieder geval wel een goede suggestie
-edit typefout
[ Voor 4% gewijzigd door Farleaf op 03-11-2021 14:24 ]
Ik heb de mijne (Ford Focus 1) ook met een clip net voor het ventilatorrooster zitten en niet eens vastgeplakt (zit dubbelzijdige plakband op) en het zit al erg stevig.pc01 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:57:
[...]
Dit ziet er wel goed uit:
https://www.broditcenter....e-volvo-s90-v90-2016-navi
https://www.broditcenter....90-2016-center-mount-left
Moeilijk inschatten welke van deze 2 fijner is , de bovenste lijkt wat netter weggewerkt, maar wellicht de telefoon wat storend hoog; de onderste ziet er wat aanweziger uit op de ventilatierooster. Als dit inderdaad zo stabiel is als omschreven is dit in ieder geval wel een goede suggestie
Na jaren tobben met baggerhouders en geen zuignap willen toch de stap gezet en geïnvesteerd en had ik gewoon jaren eerder moeten doen.
Zolang ik deze auto blijf houden hoef ik alleen de houder maar de vervangen.
Stevig metalen clip en stevige kunststof houder die je eenvoudig kan verstellen op de juiste afmetingen.
Alleen de Pro was net even te groot voor de uiterste verstelling
Edit:
Idem met de mijne via Amazon.nlFarleaf schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:57:
Via Amazon vorige week de spigen rough armour besteld uit de VS, vandaag al ontvangen! Top case op vlak van bescherming, maakt het wel wat 'dik' maar dat heb ik er voor over.
Einde vorige week besteld en gisteren binnengekregen.
De andere (Spigen Tough Armor Case) die staat nog op januari.
[ Voor 16% gewijzigd door Ad de Jong op 03-11-2021 13:06 ]
En de eerste aanvraag duurde langer, maar is er ook doorheen!CLB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:02:
Tweede aanvraag zojuist gedaan en die werd binnen 30 seconden goedgekeurd...![]()
Nu maar ongeduldig wachten wanneer die eerste ook wordt goedgekeurd, irritant dat wachten.
Hier had ik eerlijk gezegd nog geeneens naar gekeken, maar ik zie zojuist dat 'aangepast batterijgebruik' en 'aangepast opladen' beiden aan staan.jvang schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:12:
[...]
Dat is idd zeer schappelijk voor wat er beloofd wordt. Zal vanavond de Samsung 35W charger + OG kabel proberen. Heb je adaptive battery etc uitstaan?
Anders valt er wellicht nog iets te tweaken in de Ontwikkelaard opties.
heeft met 18w output voldoende snelheid denk ik. iemand nog een suggestie? Is deze goed genoeg?
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 13:53 ]
Die is wel handig lijkt meteen je telefoon een stuk kleinerspartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:50:
Ik was nog op zoek naar een externe accu met usb-c en PD ondersteuning. Ik kwam hier op uit: pricewatch: Anker PowerCore Essential 20000 PD
heeft met 18w output voldoende snelheid denk ik. iemand nog een suggestie? Is deze goed genoeg?
Wat een joekel: lxbxd 162x74x25mm
Ik wacht er nog steeds op, gisteren ochtend ingeschotenCLB schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:28:
[...]
En de eerste aanvraag duurde langer, maar is er ook doorheen!
Die is nog beter dan de gene die ik zojuist hier plaatste. Bedankt!jvang schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:55:
de samsung 25W en 35W heb ik hier ook voorbij zien komen als goede opties. De 35W heb ik maar moet ik vanavond nog testen op de snelheid.
Ben benieuwd naar jou ervaring
Ik kan dat niet constante bevestigen...spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:55:
[...]
Ik zag online vergelijkingen dat de ''quick charge'' bij de pixel 6 toch niet zo heel quick is. Op Reddit las ik dat dit weer te maken heeft met een ''opladen algoritme'' wat er voor zorgt dat 0 -> 100% niet constant 30w trekt uit de lader om de batterijgezondheid te verlengen.
Hier een video die de laadsnelheid vergelijkt.
[YouTube: Google Pixel 6 Pro vs Galaxy S21 Ultra vs Honor 50 | ULTIMATE Charging Test]
Dat wetende heb ik deze lader besteld: https://www.bol.com/nl/nl...it/9300000026271917/?s2a=
Ik ga deze op mijn werkkamer gebruiken omdat ik daar ook nog andere apparaten heb op te laden en maar 1 stopcontact over heb. In de slaapkamer gebruik ik gewoon een samsung adaptive fast charging blokje, die red het wel om in 8 uur mijn pixel 6 op te laten
Ik heb mijn pixel 6 wat ontladen. Onder de 60% tikt hij met de 30w Google charger de 4000 mA aan. Boven de 60 doet hij nu tegen de 3000 mA.
Dus valt allemaal wel weer mee 😅
Ik zoek ook nog een adres in FRNindoooo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:06:
Iemand toevallig nog een adresje over in Frankrijk? Heb in mijn omgeving rond gevraagd, maar helaas niemand die me kan helpen....
Kan pas vanaf 09/11 aanvraag indienen dus heb nog wel effe tijd.
Kijk, dit is goed om te weten. Doet ''adaptive charging'' hier nog wat aan?scorelord schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:06:
[...]
Ik kan dat niet constante bevestigen...
Ik heb mijn pixel 6 wat ontladen. Onder de 60% tikt hij met de 30w Google charger de 4000 mA aan. Boven de 60 doet hij nu tegen de 3000 mA.
Het zou wel goed zijn als Google een optie introduceert dat je van 0 naar 100 gewoon constant die 4000 mA trekt zodat je sneller kan laden als je weinig tijd hebt en dat je dan moet accepteren dat je batterij gezondheid sneller achteruitgaat.
[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 14:20 ]
Kloptspringfield89 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:32:
[...]
Je hebt dus ook geen doorstuur service gebruikt maar je eigen adres voor de pixel bestelling zelf?
In het Verenigd Koninkrijk gebruikten ze DHL, grote kans dat dit in Duitsland dus ook het geval is maar kan dit dus niet met 100% zekerheid zeggen. Een kleine zoektocht op het internet lijkt mijn vermoeden wel te bevestigen.Kwakkies schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:25:
Weet iemand heel toevallig door welke partij bij de Pixel 5 de Bose is geleverd in Duitsland, of hoe dit nu zal verlopen? Via DHL toevallig? Degene waar ik hem laat bezorgen vraagt dit namelijk. Thanks!
Hier iemand die in Duitsland via DHL zijn koptelefoon kreeg: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
[ Voor 13% gewijzigd door Hjsurk op 03-11-2021 14:32 ]
Begin van de middag een verzoek ingeestuurd en deze is al goedgekeurd.
Ik wacht ook nog, sinds 1 november. Maar ik ga er vanuit dat ik binnen 4 werkdagen iets hoor, zoals beloofd.SuperKneus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:01:
[...]
Ik wacht er nog steeds op, gisteren ochtend ingeschoten
Het was alleen bij de pre-order dus als je tussen de 19e en 27e de telefoon besteld hebt (hoeft nog niet betaald te zijn) en je haalt die bestelling zaterdag op , dan kan je de bevestiging van je pre order met de daadwerkelijke bon van betaling en afhaling (zaterdag) toevoegen en dan kan je de bose koptelefoon krijgen.Leviathius schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:17:
De actie van de Bose 700 bij de pixel 6 was toch alleen als je een pre-order deed of heb ik nu over informatie heen gelezen? Ik ben van plan komende zaterdag in Duitsland bij de Saturn een Pixel 6 te halen en een Bose 700 erbij zou nice zijn natuurlijk
Bij mij en vele anderen hadden we de goedkeuring al binnen 1 min na aanvraag snap niet dat het bij anderen wel zolang duurt (ik heb 2 november om 10:01 de aanvraag gedaan en kreeg om 10:02 al de goedkeuring)Kiwi70 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:22:
[...]
Ik wacht ook nog, sinds 1 november. Maar ik ga er vanuit dat ik binnen 4 werkdagen iets hoor, zoals beloofd.
Ja, dat las ik ook. Ik weet niet waarin dat verschil zit. Misschien omdat ik 'm via de Franse versie van de site moet claimen (want besteld bij FNAC)?Ladybugdee92 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:26:
[...]
Bij mij en vele anderen hadden we de goedkeuring al binnen 1 min na aanvraag snap niet dat het bij anderen wel zolang duurt (ik heb 2 november om 10:01 de aanvraag gedaan en kreeg om 10:02 al de goedkeuring)
Mijn factuur adres was gewoon in Nederland. Alleen het adres voor aflevering van de bose is wel in Frankrijk.springfield89 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:32:
Zijn er nog mensen met een factuur adres niet in Duitsland/Frankrijk en waarvan de Bose goedgekeurd is of afgekeurd?
Ik heb hem opgehaald in Duitsland MM, en bezorg adres in Duitsland dus geen idee waaraan dat kan liggenKiwi70 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:33:
[...]
Ja, dat las ik ook. Ik weet niet waarin dat verschil zit. Misschien omdat ik 'm via de Franse versie van de site moet claimen (want besteld bij FNAC)?
Ah bummer, heb vanochtend pas besteld bij Saturn.. 28 okt mijn huidige telefoon van de trap laten donderen, dus had nog niet op mijn radar om een nieuwe telefoon te halenLadybugdee92 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:23:
[...]
Het was alleen bij de pre-order dus als je tussen de 19e en 27e de telefoon besteld hebt (hoeft nog niet betaald te zijn) en je haalt die bestelling zaterdag op , dan kan je de bevestiging van je pre order met de daadwerkelijke bon van betaling en afhaling (zaterdag) toevoegen en dan kan je de bose koptelefoon krijgen.

Enig idee hoe deze opvolger precies heette? Ik wil deze morgen ook fixen bij de MM hier. Op de website van MediaMarkt zie ik voor die prijs wel Clearplex Ultra staan.KingCrash schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:45:toon volledige bericht
[...]
zojuist ook laten plaatsen bij de MM op mijn Pixel6. Was met 5min geregeld voor €24,95. Ik heb wel de 'opvolger' van Clearplex. Clearplex verkochten ze niet meer. (MM the Wall Utrecht).
Zelfde ervaring, iets stroever, eigenlijk wel lekker bij het 'back' swipen.
Heb wat foto's geprobeerd te maken om camerahole te laten zien.
Op foto's lijkt het wel 100x zichtbaarder dan IRL naar mijn idee. Zelfde geldt voor de vingerafdrukken, al zijn die wel wat zichtbaarder als de camerahole.
Hoesje is https://www.bol.com/nl/nl...uw/9300000042717669/?s2a=
.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door crimedevil op 03-11-2021 15:49 ]
Als je hem in frankrijk besteld hebt moet je hem ook via de franse site claimen denk ik ?Kiwi70 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:33:
[...]
Ja, dat las ik ook. Ik weet niet waarin dat verschil zit. Misschien omdat ik 'm via de Franse versie van de site moet claimen (want besteld bij FNAC)?
Dat heb ik wel gedaan via: link
Geen idee meer, iets met flex stond mij bij. Maar het werkt supergoed ze voeren het type toestel in een speciale computer en deze print de screen protector uit. Ik heb dit laten doen in Dordrecht.crimedevil schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:47:
[...]
Enig idee hoe deze opvolger precies heette? Ik wil deze morgen ook fixen bij de MM hier. Op de website van MediaMarkt zie ik voor die prijs wel Clearplex Ultra staan.
When the pink is snookered, Go for the brown
Ik heb een Duits adres maar ze gaan mogelijk komende vrijdag 3 weken naar het buitenland.
Ja, dat zei ik.NoReseth schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:51:
[...]
Als je hem in frankrijk besteld hebt moet je hem ook via de franse site claimen denk ik ?
Dat heb ik wel gedaan via: link
Heb mijn aanvraag maar gewoon gedaan en was meteen goed gekeurd.FurionStormrage schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:45:
Heb vanochtend formulier ingediend voor de Bose actie. Had gekocht bij Fnac.com en laten leveren op mijn eigen adres (wat dus ook zichtbaar is op factuur). Helaas al snel bericht dat het feest niet doorgaat, met als reden dat doorstuur services niet gebruikt mogen worden. Had er ook al niet op gerekend dat het zou lukken maar was gevalletje low effort, high reward als het wel zou lukken, dus dacht probeer het gewoon. Dus mocht iemand het ook willen gaan proberen, zou er niet op rekenen dat het lukt.
Is het daarna handmatig werk om de screenprotector op de telefoon te plaatsen? Met andere woorden, bij een medewerker die niet zo precies is kan het er scheef op komen te zitten? Het lijkt mij ook wel wat, maar voor zo'n bedrag moet het geen prutswerk zijn.Cruzer schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:53:
[...]
Geen idee meer, iets met flex stond mij bij. Maar het werkt supergoed ze voeren het type toestel in een speciale computer en deze print de screen protector uit. Ik heb dit laten doen in Dordrecht.
In de MM Nieuwegein was dit wel zo. Handmatig werk. Eerst dacht de medewerker dat ie er perfect op zat, had ie m met de bovenlaag mee afgetrokken. Dus was er een 2e poging nodig. Nu zie ik dat ie rechts iets meer over de rand zit. En ook wel klein beetje lucht onder het stukje aan de zijkant. Verder zit ie wel strak.Aeonis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:08:
[...]
Is het daarna handmatig werk om de screenprotector op de telefoon te plaatsen? Met andere woorden, bij een medewerker die niet zo precies is kan het er scheef op komen te zitten? Het lijkt mij ook wel wat, maar voor zo'n bedrag moet het geen prutswerk zijn.
En ja het voelt wat stugger, maar wat mij betreft valt daar mee te leven. Het scherm is zo iig beter beschermd en dat wilde ik graag.
Waar laat je hem heen sturen?springfield89 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:06:
[...]
Heb mijn aanvraag maar gewoon gedaan en was meteen goed gekeurd.
Gewoon naar NL of heb je een adres in Frankrijk?
Vreemd, ik heb vandaag de Caseology binnen, maar bij mij zit er wel degelijk een uniforme verhoging rondom het scherm, die dus de swipe een stuk irritanter maakt. Is hij bij jou echt alleen alleen aan de boven en onderkant verhoogd, en bij de zijkanten even hoog als het scherm zelf?
Edit: Ik denk dat ik het al weet. Ik heb de case voor de normale Pixel 6, niet de pro. Opgepast dus voor mensen die ook de Caseology willen kopen en niet de pro hebben, hier zit een verschrikkelijke rand omheen.
Heeft iemand aanraders qua case voor de normale Pixel 6, die geen opstaande rand heeft in het middelste gedeelte?

[ Voor 33% gewijzigd door coendeurloo op 03-11-2021 17:02 ]
Familie in Frankrijk.jongf7 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:39:
[...]
Waar laat je hem heen sturen?
Gewoon naar NL of heb je een adres in Frankrijk?
Heb gelijk goedkeuring gehad met het gebruik van een packstation. Dus een goede optie voor degene die geen familie in Duitsland hebben.KoensSocialL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:31:
Zijn er ook al mensen die voor de koptelefoon als adres een afhaallocatie voor het pakket in Duitsland of pakketautomaat in Duitsland hebben gebruikt ?
[ Voor 3% gewijzigd door Slammer2016 op 03-11-2021 19:01 ]
Ik had hiervoor een OP6T, maar als ik de pixel aan die lader hang, dan veranderd het battery icoontje wel, maar hij laadt niet op.. geprobeerd met 2 dash chargers.crimedevil schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:26:
Zijn er ook mensen die de telefoon laden met een OnePlus 8 (of hoger) lader? Ik zelf heb een OP6, dat zit nog onder Dash-Charge, maar bij de latere telefoons zit dat anders, volgens mij. Mijn vriendin heeft een OP8. Dan hoef ik niet eerst een derde partij lader te halen, maar wacht ik gewoon op de Google-lader.
Dat is prachtig nieuws om te horen! Merci om het hier te laten weten.Slammer2016 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:01:
[...]
Heb gelijk goedkeuring gehad met het gebruik van een packstation. Dus een goede optie voor degene die geen familie in Duitsland hebben.
Ik heb intussen via klantendienst van DHL gecontacteerd voor het activeren van DHL packstation met buitenlands nummer. (Zie screenshot)
/f/image/O9LqRYyIOBQykCPUhNDvodPT.png?f=fotoalbum_large)
Of heb jij een andere manier gebruikt voor DHL Duitsland te kunnen activeren?
K.W.
https://www.bol.com/nl/nl...it/9300000026271917/?s2a=scorelord schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:06:
[...]
Ik kan dat niet constante bevestigen...
deze zojuist ontvangen en ampere geeft aan dat die 3510 mA doet. Zoveel doet die dus niet onder voor de Google charger. Ben beniewd naar jou ervaring met de Samsung lader.
Met de Anker 65watt (volgens Ampère app)spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:56:
[...]
https://www.bol.com/nl/nl...it/9300000026271917/?s2a=
deze zojuist ontvangen en ampere geeft aan dat die 3510 mA doet. Zoveel doet die dus niet onder voor de Google charger. Ben beniewd naar jou ervaring met de Samsung lader.
(Ik mis een stapje ivm diner
<40% met 4290 mA
<60% met 2970 mA
>75% met 2160 mA
Angry Rabbit
zie in de specs PD2 dit maakt het onwaarschijnlijk dat PPS beschikt (is toegevoegd aan PD3). Wat dit verder zal betekenen voor de laadsnelheid weet ik niet.spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:56:
[...]
https://www.bol.com/nl/nl...it/9300000026271917/?s2a=
[ Voor 58% gewijzigd door WhiteAss op 03-11-2021 21:13 ]
Heb het 3 x gelezen maar snap niet goed wat je zegt?WhiteAss schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:13:
[...]
zie in de specs PD2 dit maakt het onwaarschijnlijk dat PPS beschikt (is toegevoegd aan PD3). Wat dit verder zal betekenen voor de laadsnelheid weet ik niet.
De lader die aangehaald wordt beschikt over Power Delivery 2 (PD2). Programmable Power Supply (PPS) is pas bij Power Delivery 3 geïntroduceerd.
PPS gebruikt de Pixel 6, als ik het goed heb, om de accu te beschermen tegen schade door oververhitting.
KingCrash schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:07:
[...]
Met de Anker 65watt (volgens Ampère app)
(Ik mis een stapje ivm diner)
<40% met 4290 mA
<60% met 2970 mA
>75% met 2160 mA
Oke! Goed om te weten. De anker gaat terug. Vervolgens zojuist deze besteld (meer wattage en goedkoper!): https://www.bol.com/nl/nl...rt/9300000028248290/?s2a=WhiteAss schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:22:
Dat zeggen mijn collega's ook altijd![]()
De lader die aangehaald wordt beschikt over Power Delivery 2 (PD2). Programmable Power Supply (PPS) is pas bij Power Delivery 3 geïntroduceerd.
PPS gebruikt de Pixel 6, als ik het goed heb, om de accu te beschermen tegen schade door oververhitting.
Deze lader van samsung zou wel over PD 3.0 PPS moeten beschikken:
https://www.samsung.com/n...duo-black-ep-ta220nbegeu/
[ Voor 44% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 21:42 ]
Hehehe thanks voor de uitleg.WhiteAss schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:22:
Dat zeggen mijn collega's ook altijd![]()
Zelf deze vorige week gekocht, voor 31 euro.
https://www.bol.com/nl/nl...-laptop/9300000012222981/
Edit: PPS volgens de site van anker zelf.
https://www.anker.com/ca/...owerport-iii-pod/A2712121
[ Voor 8% gewijzigd door GroeneThee op 03-11-2021 22:07 ]
Moet je hier nog een afspraak voor maken? Zo ja, hoe? Kan het niet vinden zo 123..GroeneThee schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:34:
[...]
Hmmm dat wist ik niet, heb goede ervaringen met coolblue en het laten plakken daar. Winkel zit letterlijk om de hoek. Ik ga dan liever daar heen, dan MM.
[...]
HD Clear € 19,99
Anti-Fingerprint € 21,99
Antibacterial € 21,99
Anti-Bluelight € 24,99
Ik had voorheen altijd goede ervaringen met MM clearplex. Maar gezien de ervaringen hier toch maar coolblue eens proberen.
[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 03-11-2021 22:45 ]
Bij mij is het heel secuur geplaatst eerst vet en stofvrij gemaakt en hij zat in 1x goed. Paar luchtbellen werden met geduld heel secuur weggeduwd. Zeer professionele jonge in Dordrecht. Je hebt 2 weken garantie.Aeonis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:08:
[...]
Is het daarna handmatig werk om de screenprotector op de telefoon te plaatsen? Met andere woorden, bij een medewerker die niet zo precies is kan het er scheef op komen te zitten? Het lijkt mij ook wel wat, maar voor zo'n bedrag moet het geen prutswerk zijn.
Ik heb de Caseology Parallax case voor de normale Pixel 6 en die is ook erg bulky, en inderdaad ook een redelijk irritante opstaande rand al voelt dit wel heel veilig. Ben inmiddels ook aan het denken aan een andere case zoals bijvoorbeeld de Spigen Liquid Air welke ook een opstaande rand heeft al lijkt die minder bulky. De Bellroy case ziet er ook erg goed uit alleen ben ik een beetje huiverig vanwege de prijs en de te grote camera gap die hier eerder genoemd is.coendeurloo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:43:
[...]
Vreemd, ik heb vandaag de Caseology binnen, maar bij mij zit er wel degelijk een uniforme verhoging rondom het scherm, die dus de swipe een stuk irritanter maakt. Is hij bij jou echt alleen alleen aan de boven en onderkant verhoogd, en bij de zijkanten even hoog als het scherm zelf?
Edit: Ik denk dat ik het al weet. Ik heb de case voor de normale Pixel 6, niet de pro. Opgepast dus voor mensen die ook de Caseology willen kopen en niet de pro hebben, hier zit een verschrikkelijke rand omheen.
Heeft iemand aanraders qua case voor de normale Pixel 6, die geen opstaande rand heeft in het middelste gedeelte?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah dat is even jammer zeg! Netjes inpakken en weer retourneren dan of even op V&A zetten hier natuurlijk.coendeurloo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:43:
Edit: Ik denk dat ik het al weet. Ik heb de case voor de normale Pixel 6, niet de pro.