Acties:
  • +3 Henk 'm!
Google Pixel 6 (Pro)Google heeft de Pixel 6 en 6 Pro gepresenteerd. De telefoons vallen met name op door de camerabump die over de hele achterkant van het toestel loopt, en door de zelfgebouwde Tensor-soc met acht Arm-cores. De telefoons komen eind deze maand uit.

Google presenteerde de nieuwe toestellen op een eigen evenement. Veel informatie over de telefoons was al bekend. Het bedrijf bevestigde in augustus al dat het met de telefoons met zelfontworpen chips zou komen.

Er komen twee versies van de Pixel uit. De Pixel 6, en de Pixel 6 Pro die groter is en een beter scherm heeft. Beide toestellen maken gebruik van Googles eigen Tensor-chip. Het is de eerste keer dat Google een zelfontworpen soc in telefoons toepast. Hoewel er de afgelopen maanden veel is uitgelekt over de Tensor-soc geeft Google weinig informatie over hoe die werkt. De soc heeft 2+2+4 cores, maar Google vertelt niet welke dat zijn.

Volgens eerdere geruchten zou het gaan om acht Arm Cortex-cores. De soc zou volgens die geruchten twee Cortex X1-cores hebben die draaien op 2,80GHz. Dat zijn de krachtigste cores die Arm momenteel heeft. De andere zouden twee A76-cores op 2,25GHz en vier A55-cores op 1,80GHz zijn. Die laatste twee zijn al wel een stuk ouder. Google zegt dat dat de soc tachtig procent sneller is dan de Pixel 5, al had die een Snapdragon 765.

De Google Tensor-chip bevat een Mali G78-gpu, ook van Arm. Dat is dezelfde gpu als in moderne smartphones zit, waaronder de Exynos 2100 in de Samsung Galaxy S21. De cpu krijgt een aparte core voor beveiliging. Dat is de Tensor Security Core, maar Google geeft er weinig informatie over. De Tensor Security Core wordt gebruikt voor 'het uitvoeren van gevoelige taken', maar de Tensor-soc maakt daarnaast ook gebruik van Google eigen Titan 2-chip voor een trusted execution environment die wordt gebruikt voor het opslaan van wachtwoorden en inloggegevens.

De Tensor-chip heeft een Tensor Processing Unit die bedoeld is voor machine learning op het toestel. Ook heeft de soc een 'Context Hub', die functies aanstuurt die op de achtergrond spelen zoals het ambient display.

Google Pixel 6 (Pro)

De verschillen tussen de telefoons zitten onder andere in het scherm. Dat is bij de Pixel 6 een 6,4"-full-hd-scherm met een 1080p-resolutie, en bij de 6 Pro een 6,7"-scherm met qhd+-resolutie. De Pixel 6 en 6 Pro hebben een verversingssnelheid van respectievelijk 90Hz en 120Hz. Die refreshrate is variabel en kan ook verlaagd worden naar 10Hz. Het glas is van Gorilla Glass Victus van Corning. De accu's verschillen ook in capaciteit en in laadsnelheid. De Pixel 6 heeft een accu van 4610mAh, en de 6 Pro heeft er een van 5004mAh.

Beide telefoons krijgen een primaire 50-megapixelcamera met een sensor die groter is dan de Pixel 5 en daarmee meer licht kan opvangen. Ook krijgen de toestellen beide een ultragroothoeklens met een resolutie van 12 megapixel. De 6 Pro krijgt daarnaast nog een telelens met een sensor van 48 megapixel en vier keer optische zoom. De camera kan beelden in 4K op 60fps opnemen, zegt Google.

De frontcamera heeft op de Pixel 6 8 megapixels met een kijkhoek van 84 graden. Op de 6 Pro zit een 11,1-megapixelcamera met een field-of-view van 94 graden. De frontcameralens bestaat uit een klein gaatje bovenin het scherm.

Google zegt dat met name de software de foto's en video's verbetert van de telefoon. In de camera-app zit bijvoorbeeld een Magic Eraser waarmee gebruikers elementen uit de achtergrond van hun toestel kunnen verwijderen. Ook heeft de software een feature om gezichten automatisch scherper te maken. Dat gebeurt door automatisch een gezicht te herkennen bij het maken van een foto, en daar met de ultragroothoeklens een extra shot van te maken.

Opvallend aan het uiterlijk van de telefoon is de camera-bar. Dat is een verhoogd camera-eiland dat over de volledige breedte van de toestellen. Google zegt dat de cameralens daardoor gecentreerd is in de camera. De telefoon zou daardoor ook niet wiebelen als die op een tafel ligt.

Beide telefoons worden geleverd met Android 12, het nieuwe besturingssysteem waar Tweakers eerder al een preview van maakte. De telefoons zijn volgens Google vijf jaar verzekerd van beveiligingsondersteuning. De Pixels hebben een IP68-rating voor waterdichtheid.

Google verkoopt de telefoons vanaf 28 oktober, maar niet in Nederland. De apparaten kosten respectievelijk 599 en 899 dollar. In Europa komen die prijzen neer op 649 en 899 euro.

Google Pixel 6 Pro

Topics Google Pixel 6 (Pro):
Toestel
Google Pixel 6
Google Pixel 6 Pro
Besturingssysteem

Android 12
Android 12
Scherm

6,4" OLED 2400x1080 pixels, 90Hz
6,7" OLED 3120x1440 pixels, 120Hz, curved
Processor
Tensor
Tensor
Processorsnelheid
2,8GHz
2,8GHz
Videochip
Mali-G78
Mali-G78
Werkgeheugen
8GB
12GB
Opslaggeheugen
128GB, 256GB
128GB, 256GB, 512GB
Extern geheugen
Niet mogelijk
Niet mogelijk
Batterij

Capaciteit: 4600mAh
Bedraad opladen: 30 Watt
Draadloos opladen: 12-21 Watt

Capaciteit: 5000mAh
Bedraad opladen: 30 Watt
Draadloos opladen: 12-23 Watt

Frontcam
8MP
11MP
Camera's

Normaal 50MP, wijdhoek 12MP
Normaal 50MP, wijdhoek 12MP & telefoto 48MP
Afmetingen

158,6 x 74,8 x 8,2mm
163,9 x 75,9 x 8,9mm
Gewicht

207 gram
210 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS
NFC

WiFi
Bluetooth
GPS
NFC

Overig

5G-ondersteuning (voor de toekomst)
Optische vingerafdrukscanner
Verkrijgbaar in 3 kleurvarianten
Matte zijkanten, glanzend design

5G-ondersteuning (voor de toekomst)
Optische vingerafdrukscanner
Verkrijgbaar in 3 kleurvarianten
Glanzende zijkanten, glanzend design

Adviesprijs

649,00 euro
899,00 euro

Google Pixel 6 (Pro)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Heeft iemand enig idee of je straks bij Saturn ook de originele Google oplader en/of hoesjes zou kunnen kopen?

https://store.google.com/de/product/usb_c_30w_charger?hl=de

https://store.google.com/de/product/pixel_6_case?hl=de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 19:37
Goede vraag, geen idee. Ga zelf voor Spigen hoesjes, die hebben mijn telefoons de afgelopen jaren erg goed gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
GroeneThee schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:13:
Goede vraag, geen idee. Ga zelf voor Spigen hoesjes, die hebben mijn telefoons de afgelopen jaren erg goed gedaan ;)
Ja over die twijfel ik dus ook haha. Mijn voorkeur gaat uit naar de 'Thin' omdat ik bang ben dat de telefoon anders best wel bulky wordt. Daar toevallig ervaring mee, of is dit echt te dun en geeft dit nauwelijks protectie? Anders is de liquid air misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 09:06
Ik heb vanochtend een Spigen Rugged Armor hoesje en een Anker 30w charger gekocht via amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:06
Kwakkies schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Ja over die twijfel ik dus ook haha. Mijn voorkeur gaat uit naar de 'Thin' omdat ik bang ben dat de telefoon anders best wel bulky wordt. Daar toevallig ervaring mee, of is dit echt te dun en geeft dit nauwelijks protectie? Anders is de liquid air misschien beter.
Ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
Gaan jullie trouwens nog voor een screen protector? Bij mijn huidige Huawei Nova 5T zit de af-fabriek er nog op. Een echt glaasje kan een haat/liefde verhouding zijn maar geeft denk ik zeker in het begin wel een prettig gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
https://titanpowerplus.com/pages/nanofusionbundles

Ik heb deze oplader besteld, ben erg tevreden over hun USB kabel die ik voor Android Auto gebruik. Op internet ook genoeg discount coupons te vinden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:50
Kwakkies schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:31:
Gaan jullie trouwens nog voor een screen protector? Bij mijn huidige Huawei Nova 5T zit de af-fabriek er nog op. Een echt glaasje kan een haat/liefde verhouding zijn maar geeft denk ik zeker in het begin wel een prettig gevoel
Mijn normale 6 ga ik zeer waarschijnlijk van een clearplex ultra protector laten voorzien bij de mediamarkt. Echt top dingen. Heb je ook het gezeur niet met bubbels onder het glas en laat je toch niets op het gebied van bescherming liggen. Voor 20 euro kan je daar niks mee verkeerd doen vindt ik zelf. Bij elke mediamarkt met smartbar kan je dat krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 20-10-2021 14:03 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-05 14:10
SuperKneus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:29:
Ik heb vanochtend een Spigen Rugged Armor hoesje en een Anker 30w charger gekocht via amazon.de
Toevallig links hiervan? Ik zie de Spigen Rugged Armor (nog) niet voor de Pixel 6 (niet de Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:13
Ik zag de rugged gisteravond ook niet voor de reguliere 6, dus heb de liquid air besteld. Komt als het goed is vraag binnen. Ben wel benieuwd, tot nu toe nooit hoesjes gebruikt.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34
Zelf ben ik op zoek naar een relatief dunne case, met daarbij de optie om één of twee pasjes er achter te sliden. Ik heb al wel de Spigen Slim Armor CS gezien, maar die ziet er wat bulky uit. Iemand ergens al een suggestie gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 09:06
mits112 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Toevallig links hiervan? Ik zie de Spigen Rugged Armor (nog) niet voor de Pixel 6 (niet de Pro)
Is dit hem niet?
https://www.amazon.de/dp/B0964HZDSQ?ref_=ast_sto_dp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
waar kan je nu het beste een oplader kopen, ik kan ze nergens vinden nog?

Schopje naar het accessoires topic.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 20-10-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
maurits187 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:54:
waar kan je nu het beste een oplader kopen, ik kan ze nergens vinden nog?
De fastcharger van Google zelf? Die wordt als het goed is niet geleverd in NL

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zou voor een Anker gaan, via Amazon bestellen

https://www.amazon.nl/s?k...95%C3%91&ref=nb_sb_noss_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HARMIEWARMIE
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
spartacusNLD schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:20:
[...]

Mijn normale 6 ga ik zeer waarschijnlijk van een clearplex ultra protector laten voorzien bij de mediamarkt. Echt top dingen. Heb je ook het gezeur niet met bubbels onder het glas en laat je toch niets op het gebied van bescherming liggen. Voor 20 euro kan je daar niks mee verkeerd doen vindt ik zelf. Bij elke mediamarkt met smartbar kan je dat krijgen.
Kun je dat gewoon bij de mediamarkt in NL laten doen of laat je dit doen als je hem ophaalt in Duitsland? Ik wil de Pixel 6 namelijk bestellen via Fnac :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
HARMIEWARMIE schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:29:
[...]

Kun je dat gewoon bij de mediamarkt in NL laten doen of laat je dit doen als je hem ophaalt in Duitsland? Ik wil de Pixel 6 namelijk bestellen via Fnac :)
Dit kan je gewoon laten doen bij elke mediamarkt in nederland met een smartbar. Je hoeft de telefoon niet bij de mediamarkt gekocht te hebben om bij een smartbar geholpen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik zoek eigenlijk eenn soort gelijk hoesje die ik nu bij mijn de Iphone 12 pro max heb.

De hoes is gemaakt van 0,9 mm dik Schocklite wat een wat zachter materiaal is met een goede schok-bescherming. Caudabe heeft het hoesje getest ter bescherming tot een hoogte van 2 meter hoogte.

is er ook een soort vergelijkbare hoes voor de pixel 6 pro?

Hij bevalt super, omdat de achterkant een beetje ruw is wat voor een goede grip zorgt en je hebt een opstaande rand, wat bescherming geeft tegen vallen. Ook rondom de camera is een opstaande rand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

Nakebod

Nope.

@ Spigen hoesjes:
Heb gister de Liquid Air besteld, zat ook even te twijfelen tussen de Thin Fit en de Rugged Armor. Vond die qua design toch wat saaier. Klein beetje patroon erop ziet er wat leuker uit.

Nu nog in de markt voor een draadloze lader. Twijfel nog tussen een standaard of een hockeypuck.
Gok dat het sowieso een Anker PowerWave wordt. En die doet max 10W, en de Pixel 6 doet maximaal 12W voor de non-Pixel stand.
Denk niet dat mijn huidige lader 10W kan leveren en terugvalt naar 5W. Volgens de specs is er voor 10W een QuickCharge lader nodig, en dat doet mijn Oneplus lader niet met eigen standaard :P Aan de andere kant laad ik hem toch snachts op. Dus of hij nu in 2 of 4 of desnoods 8 uur vol is maakt ook niet veel uit. Dus dat eerst even aankijken, andere lader kan altijd nog.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 11:20
SuperKneus schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:29:
Heb je linkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 17:56
Anker oplader vanmiddag hier besteld onder 21 euro, maar is nu (tijdelijk?) uitverkocht:

https://www.belsimpel.nl/...i-usb-c-snellader-30w-wit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ik heb het volgende besteld:

UGREEN 30W (Power Delivery 3.0) - €18,99
https://www.amazon.nl/gp/product/B07YFK5PZD

Ik was eerst bang dat UGREEN een of andere vaag Chinees merk zou zijn, maar het tegendeel blijkt waar; gevestigd merk, kwaliteitsproducten. De Anker 30W charger sla ik over vanwege het, in mijn ogen, storende blauwe lampje. Niet fijn in de slaapkamer.

Caseology Tempered Glass - €12,99
https://www.amazon.nl/gp/product/B096T8SHCS

Goede ervaringen met de Tempered Screenprotectors van Spigen, helaas kon ik die niet zo snel vinden. Caseology is een bedrijf van Spigen, dus met een beetje geluk dezelfde kwaliteit screenprotectors.

Ringke Fusion - €8,99
https://www.amazon.nl/gp/product/B09F9WXGFF

Met Ringke Fusion heb ik goede ervaringen, mooie afgewerkte hoesjes voor een goede prijs. Werd bij mij veel minder snel geel dan vergelijkbare Spigen hoesjes.

XtremeSkins (rood-wit) - €14,82
https://www.xtremeskins.co.uk/products/google-pixel-6-skins

Ik heb de Pixel 6 Stormy Black besteld, om de telefoon altijd in 'mint' conditie te houden en ik het leuk vind om mijn telefoon te customizen, bestel ik mijn skins altijd bij XtremeSkins. Tot op heden perfecte fitting en cut outs. Leuk om te zien en goed voor het behoud van waarde van het toestel.

[ Voor 59% gewijzigd door ChromeFR op 20-10-2021 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
ChromeFR schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:03:
Ik heb het volgende besteld:

UGREEN 30W (Power Delivery 3.0) - €18,99
https://www.amazon.nl/gp/product/B07YFK5PZD

Ik was eerst bang dat UGREEN een of andere vaag Chinees merk zou zijn, maar het tegendeel blijkt waar; gevestigd merk, kwaliteitsproducten. De Anker 30W charger sla ik over vanwege het, in mijn ogen, storende blauwe lampje. Niet fijn in de slaapkamer.
Waarom opladen tijdens het slapen? Ligt je tel de gehele nacht aan de lader, niet erg fijn voor de batterij. Daarnaast is hij zo vol, doe hem aan de lader als je wakker wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroeneThee
Spigen cases review

Pixel 6 Pro and Pixel 6 Spigen Cases Review: YouTube: Pixel 6 Pro and Pixel 6 Spigen Cases Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 17:56
GroeneThee schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:28:
[...]

Waarom opladen tijdens het slapen? Ligt je tel de gehele nacht aan de lader, niet erg fijn voor de batterij. Daarnaast is hij zo vol, doe hem aan de lader als je wakker wordt.
Is het niet zo dat het opladen tegenwoordig vanzelf stopt door slimme software, en dat het dan geen probleem is om in de nacht te laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Volgens mij niet, Oneplus heeft in recente modellen wel een techniek die het tot 100% laden afstemt met de ingestelde wekker geloof ik.

Als een telefoon 's nachts aan de lader blijft dan zal deze stoppen met laden bij 100%, maar als de batterij hieronder dreigt te komen start het laden weer. Dat kan dan de hele nacht zo doorgaan, wat niet bevorderlijk voor de batterij is.

Zelf gebruik ik een smart plug met timer setting, om 05.30 start 'ie met laden. Dit voorkomt (hopelijk) snelle degeneratie van de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:48
runnershigh schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Is het niet zo dat het opladen tegenwoordig vanzelf stopt door slimme software, en dat het dan geen probleem is om in de nacht te laden?
Yep, adaptive charging heet dat op de Pixels. Deze werkt op basis van het alarm, dus die moet je aan hebben staan voor de volgende ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ah wat goed @Bobbika! Dan is Oneplus dus niet de enige! Kan mijn smart plug er weer tussenuit :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phentaq
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 14:50
Bij bol 30W Wall Charger van OtterBox in de aanbieding nu voor €9,99. De witte is €25,99.

https://www.bol.com/nl/nl...c-zwart/9300000034748148/

Ik denk dat deze net zo goed is als die van Anker/Ugreen? Bij Anker zie ik wel "Power IQ 3.0" en bij Ugreen "Power Delivery". Zal dat wat uitmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

De witte kost ook 9,99 bij Amazon https://www.amazon.nl/dp/B092951M5C! Meteen besteld, ik vind dat gouden accentje wel leuk haha.

De zwarte kost maar 7,99 bij Amazon.

Deze adapter ondersteund Power Delivery 3.0 dus volledig compatible met de Pixel 6.

[ Voor 8% gewijzigd door ChromeFR op 21-10-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phentaq
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 14:50
ChromeFR schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:45:
De witte kost ook 9,99 bij Amazon https://www.amazon.nl/dp/B092951M5C! Meteen besteld, ik vind dat gouden accentje wel leuk haha.

De zwarte kost maar 7,99 bij Amazon.

Deze adapter ondersteund Power Delivery 3.0 dus volledig compatible met de Pixel 6.
Goeie tip amazon. Bij bol is die inmiddels uitverkocht. Kan je een link sturen van die zwarte versie die €7,99 is op amazon? Kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Inmiddels uitverkocht https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pt2_mob_b_prod_image

Update: wit is nu ook uitverkocht.

[ Voor 16% gewijzigd door ChromeFR op 21-10-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:31
Net mijn Spigen Thin Fit ontvangen via Amazon voor de Pixel 6.
Vergeleken met de Sandtstone case van mijn Oneplus8T is de Spigen +-2 millimeters korter en +-2 millimeters breder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZU82knaXGLkh6Jd6-T_uv1F9YA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnDJDxF1UPm8dujixYemHIyK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 21-10-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:35
Moment Pixel 6 case werkt met Apple's MagSafe.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 21-10-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 00:14

KoensSocialL

Mezelf.

Heeft iemand een idee waar de officiële Pixel 6 (pro) cases te koop zijn (buiten de Google store)?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulieVDP
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10-2023
KoensSocialL schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:58:
Heeft iemand een idee waar de officiële Pixel 6 (pro) cases te koop zijn (buiten de Google store)?
wil ik ook wel weten...
Ik vond er een paar op saturn en mediamarkt.de, maar wou de cotton candy en die is daar nog niet te zien precies...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mijn eerst Pixel 6 onderdeel is binnen..

Spigen Vloeibare Lucht Pixel 6 vs Spigen Vloeibare Lucht OnePlus 6T (Oh wacht, dit is geen AliExpress.. :P)
Gok dat ik wel aan dit formaat kan wennen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/379JCmK90XcZ9mDE89Azcs-ohSA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohDnbQpiRDPmaXAUiymqWJov.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJtLubuTU5kuTZ3OOApHTSJMiqw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zIeoIVG7wgyX6NYyjRI1HmN.jpg?f=fotoalbum_medium

Draadloze lader komt waarschijnlijk vanavond nog. En gezien ik niet kon kiezen heb ik zowel een standaard als hockeypuck besteld. Geen idee hoe die officieel heet, Amazon noemt dat ding stootkussen?
https://www.amazon.nl//dp/B07RX3JWSB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 12:01
Nakebod schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:24:
Draadloze lader komt waarschijnlijk vanavond nog. En gezien ik niet kon kiezen heb ik zowel een standaard als hockeypuck besteld.
Begrijp niet helemaal dat iedereen voor 3rd party wireless chargers lijkt te gaan? Heb hier enkele OG Pixel Stands staan en dat voegt toch weer wat toe tov een andere lader. Bijvoorbeeld:
  • Screen off when dark: Make your phone screen turn off in a dark room.
  • Do Not Disturb while docked: Hide notifications or sounds while your phone is charging.
  • Photo frame: Show photos from Google Photos to display while your phone is on your Pixel Stand.
  • Sunrise alarm: Have your phone screen slowly light up during the 15 minutes before your alarm. You can choose the range of time.
  • Bedtime: If you set a bedtime schedule, you’ll get a notification at bedtime. To check your morning alarm and start your sleep sounds: On the notification, tap Going to sleep and then the current sound or Choose another sound.
  • Home and media controls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verkrijgbaarheid is een ding. En 79 euro is ook een ding.

Ook niet echt functies die ik zelf zou gebruiken.
Als het echt alleen met de Pixel Stand werkt zie ik vooral softwarematig opgelegde beperkingen imho.
Zijn nu niet echt functies die zo spannend zijn dat ze niet kunnen werken met andere docks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
Er lijkt wel een run op de chargers haha.. hebben er mensen ervaring met Otterbox? Ugreen is voor mij bekender in naam. Zal vooral top zijn als het 'slimme opladen' ook ondersteunen dus niet continu blijven doorladen bij 100%

[ Voor 81% gewijzigd door Kwakkies op 21-10-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
new_guy schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:55:
Inmiddels een Pixel 6 bij Saturn weten te bestellen voor afhalen. Nu nog F5'en om een case te bestellen. :+
Nice! Voor mij hetzelfde wat betreft de case haha. Vraag me af of het echt uitverkocht is of dat ze gewoon nog e.e.a. aan voorraad moeten bijwerken.

Enige waar ik 'bang' voor ben is dat de zijkant van de camera/case vrij bloot is. Het staat wel super strak maar mocht hij héél ongelukkig vallen, dan is dit gedeelte wel onbeschermd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 12:01
Nakebod schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:22:
Verkrijgbaarheid is een ding. En 79 euro is ook een ding.

Ook niet echt functies die ik zelf zou gebruiken.
Als het echt alleen met de Pixel Stand werkt zie ik vooral softwarematig opgelegde beperkingen imho.
Zijn nu niet echt functies die zo spannend zijn dat ze niet kunnen werken met andere docks.
Die "softwarematig opgelegde beperkingen" zijn dus wel zo geïmplementeerd dat ze alleen werken met een Pixel + Pixel stand combi. Dus andere dock = geen van de genoemde functies.

Persoonlijk vind ik door de genoemde features van de Pixel Stand z'n prijs zeker waard, het voegt zoveel toe ipv een 3rd party charger die alleen maar het ding op kan laden. Ieder z'n ding, maar ik snap niet waarom je geen photoframe zou willen, geen sunrise alarm, geen screen-off-while-dark, geen do-not-disturb-while-docked, ... maar ieder z'n ding :)

De 1st gen Pixel Stand is overigens voor <€79 te scoren op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28

KingCrash

Angry Rabbit

Kwakkies schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:11:
[...]

Nice! Voor mij hetzelfde wat betreft de case haha. Vraag me af of het echt uitverkocht is of dat ze gewoon nog e.e.a. aan voorraad moeten bijwerken.

Enige waar ik 'bang' voor ben is dat de zijkant van de camera/case vrij bloot is. Het staat wel super strak maar mocht hij héél ongelukkig vallen, dan is dit gedeelte wel onbeschermd..
Linkje naar de case? Ik kan de orginele pixel case niet vinden buiten google store helaas?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:05
KingCrash schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Linkje naar de case? Ik kan de orginele pixel case niet vinden buiten google store helaas?
https://www.saturn.de/de/...6-stormy-sky-2765527.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
Twee cases die op mijn lijst staan. Voor nu kan ik nog niet kiezen.

Bellroy leather case
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s--IVKLY_i_7BPhKgY3FMUMkQ_E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hm8ski8PsL2nII6AYsRsTjSL.webp?f=user_large

UAG scout
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59XmIipgyHkdqUKVUPWNRN0zgX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IXonfqK1ZwdbOa4rob79I9kw.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door spartacusNLD op 22-10-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
spartacusNLD schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:37:
Twee cases die op mijn lijstje staan. Voor nu kan ik nog niet kiezen:

Bellroy leather case
[Afbeelding]

UAG scout
[Afbeelding]
Die kleur van de bellroy is persoonlijk maar nadeel van lichte kleur bij leer is dat je er alles "op ziet". Vlekt snel net als krasjes. Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die dat juist mooi vinden ;)

De andere is wel erg bulky.

Zou leer, mits echt en met voldoende opstaande rand wel mooi vinden maar wil dat dan eerst in het echt zien. Vermoedt dat ik het toch bij Spigen hou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
Oef die Bellroy cases zijn chique zeg! Alleen de prijs is wel wat minder leuk haha... kan de Kerstman niet wat eerder komen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
Heb net even geïnformeerd bij de chat van Saturn, maar de voor de hoesjes en/of oplader is momenteel nog geen verwachte levertermijn. Dus dat is jammer. Ik hoopte dat ik hem mee kon reserveren.
Mocht iemand anders straks nog een site weten waar de originele accessoires zijn, heel graag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 13-05 07:09
Kwakkies schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:35:
Heb net even geïnformeerd bij de chat van Saturn, maar de voor de hoesjes en/of oplader is momenteel nog geen verwachte levertermijn. Dus dat is jammer. Ik hoopte dat ik hem mee kon reserveren.
Mocht iemand anders straks nog een site weten waar de originele accessoires zijn, heel graag!
Hier ook interesse in de officiele hoesje van Google voor de Pixel 6 (Pro).

Zojuist contact gehad met Belsimpel en die verwachten de officiele hoesjes te verkopen binnen een week na release van de telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door yeth3119 op 22-10-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
yeth3119 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Ik zou een vraag advertentie bij de 6 plaatsen zodat iemand hem wellicht (tegen een kleine vergoeding) voor je kan meenemen uit duitsland bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
spartacusNLD schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

Ik zou een vraag advertentie bij de 6 plaatsen zodat iemand hem wellicht (tegen een kleine vergoeding) voor je kan meenemen uit duitsland bijvoorbeeld :)
Ook op de duitse sites is hij niet echt op voorraad, of zullen ze die dag wel beschikbaar zijn in de shop zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
yeth3119 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Ook op de duitse sites is hij niet echt op voorraad, of zullen ze die dag wel beschikbaar zijn in de shop zelf?
Ah natuurlijk. Voor nu kan (kon?) je alleen via google zelf aan de hoesjes komen. En dan had je een duits adres nodig. Denk niet dat er hier veel mensen zijn die dat gedaan hebben, en nu nog een extra hoesje gaan bestellen voor iemand. :9

Ik denk dat het wachten is op belsimpel die ze wellicht ooit gaat importeren.

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 22-10-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkies
yeth3119 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Zojuist contact gehad met Belsimpel en die verwachten de officiele hoesjes te verkopen binnen een week na release van de telefoon.
Thanks das goed om te weten! Dat weekje is wel te overbruggen dan. Ga het in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11-2024
Zou er een lijst zijn met opladers die google goedkeurd?
Ik kan mij niet voorstellen dat elke lader ok is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jinks26 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:47:
Zou er een lijst zijn met opladers die google goedkeurd?
Ik kan mij niet voorstellen dat elke lader ok is?
Hoezo niet :) ? Zolang ie de PD standaard ondersteund, kun je zelfs snelladen als je dat wilt. Of draadloos opladen met elke Qi gecertificeerde oplader.

[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 22-10-2021 23:00 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 19:39
De screen protector is bij dit gorilla glass nog steeds een must? Wat zijn hier de betere merken voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Ter info: ik heb zelf een hoesje van Bellroy gekocht bij Bellroy zelf. Die was er al na 1 dag en worden vanuit NL gestuurd lijkt het.
Ze zijn in samenwerking met Google gemaakt en in 4 kleuren beschikbaar.
Voor Pixel 6:
https://bellroy.com/products/leather-case-for-pixel-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
_Calvin schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:14:
Ter info: ik heb zelf een hoesje van Bellroy gekocht bij Bellroy zelf. Die was er al na 1 dag en worden vanuit NL gestuurd lijkt het.
Ze zijn in samenwerking met Google gemaakt en in 4 kleuren beschikbaar.
Voor Pixel 6:
https://bellroy.com/products/leather-case-for-pixel-6
Die vind ik ook echt heel erg mooi. Zit alleen nog te twijfelen tussen de 6 en 6 Pro, wacht nog even de reviews af. Maar die Bellroy ga ik zeker kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
Kan iemand mij zeggen of deze lader ook oké is? Die 5 watt minder (en Samsung haha) is voor mij geen probleem. Vind het belangrijker dat hij hem veilig oplaad en hetgeen werkt dat hij hem tot 80% charged en daarna de rest (op basis van je wekker)

https://www.amazon.nl/Sam...pps&qid=1635021379&sr=8-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pabloadhd
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 16:58
Toevallig al iemand een knappe temperd glass gevonden voor de pixel 6?
Zag er volgensmij 1 van Caseology voorbij komen in de berichten maar die is helaas al paar dagen niet op voorraad.
Gelukkig wel al een otterbox lader en spigen case geregeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Complexity
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-08-2024
pabloadhd schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:12:
Toevallig al iemand een knappe temperd glass gevonden voor de pixel 6?
Zag er volgensmij 1 van Caseology voorbij komen in de berichten maar die is helaas al paar dagen niet op voorraad.
Gelukkig wel al een otterbox lader en spigen case geregeld :9
Ik heb deze aangeschaft https://www.amazon.nl/-/e...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Geen idee over de kwalitiet maar voor de prijs het proberen waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik zoek een case en autolader, het liefst dat de telefoon magnetisch bevestigd. Ik heb nu 2 opties gevonden, Moment case heeft magneten intern in het hoesje en Mous heeft het. Zijn er nog meer smaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eefhoos
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-05 22:34
Was zelf opzoek naar een kwalitatieve flipcase en ben uiteindelijk voor die van Torro gegaan:
(€35.57)
https://www.amazon.de/-/n...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Daarnaast voor een redelijk goedkope 65w usb-c lader gegaan. Ben er vanwege de prijs een beetje skeptisch over, maar retourneren kan natuurlijk altijd nog.
(€17)
https://www.amazon.de/-/n...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Daarnaast voor een redelijk goedkope 65w usb-c lader gegaan. Ben er vanwege de prijs een beetje skeptisch over, maar retourneren kan natuurlijk altijd nog.
(€17)
Deze heeft 65W output. Kan dit geen kwaad gezien de pixel rated is voor 30W ?
Voor een leek vind ik het echt belachelijk dat er geen optie is om een officiële lader bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Laatst online: 22-09-2023
jinks26 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Voor een leek vind ik het echt belachelijk dat er geen optie is om een officiële lader bij te kopen.
De officiële lader is gewoon via de Google Store te koop in de landen waar de Pixel 6 en 6 Pro officieel te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eefhoos
jinks26 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Ik vind het uberhaupt belachelijk dat er geen snel lader bijgeleverd wordt aangezien de meeste een quick charge lader voor qualcomm gebaseerde telefoons hebben liggen.

Wat betreft de output: voor zover ik begrijp kan dat geen kwaad aangezien er bij usb-pd communicatie tussen de lader en het apparaat plaatsvindt, om vervolgens de juiste output te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:23
eefhoos schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Wat betreft de output: voor zover ik begrijp kan dat geen kwaad aangezien er bij usb-pd communicatie tussen de lader en het apparaat plaatsvindt, om vervolgens de juiste output te leveren.
Dat wil zeggen dat ik zonder problemen mijn Pixel 4 (etc) gewoon kan laden met de laders van mijn Chromebooks?

Ik heb er zelf geen problemen mee dat er geen laders meer meegeleverd worden.
Zowel in de auto als thuis al diverse USB-C laders of contactloze laders.
Beetje onzin om ze overal bij leveren.
Geef de klant de mogelijk om ze erbij te kunnen kopen zodat je dan meteen een juiste hebt voor het apparaat en je niet door het hele bos aan goedkope rommel hoeft te gaan zoeken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ad de Jong schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Dat wil zeggen dat ik zonder problemen mijn Pixel 4 (etc) gewoon kan laden met mijn laders van Chromebooks?

Geef de klant de mogelijk om ze erbij te kunnen kopen zodat je dan meteen een juiste hebt voor het apparaat en je niet door het hele bos aan goedkope rommel hoeft te gaan zoeken.
Eens!

Enige is wel dat ik graag "het gevoel" heb dat deze besparing dan ook wordt doorgerekend richting de klant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eefhoos
Ad de Jong schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Dat wil zeggen dat ik zonder problemen mijn Pixel 4 (etc) gewoon kan laden met de laders van mijn Chromebooks?

Zolang dat usb-pd compliant spul is, zou dat moeten kunnen.

'USB Power Delivery is much more powerful, supporting up to 100W of power to charge up even the most demanding gadgets such as laptops. It’s also safer, as gadgets and chargers communicate with each other over the USB cable to confirm the optimal charging power level'

(https://www.androidauthority.com/usb-power-delivery-806266/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:23
eefhoos schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Zolang dat usb-pd compliant spul is, zou dat moeten kunnen.
Het lijkt mij dat een merk als HP dit wel in orde zal hebben, idem de diverse telefoon makers.
Maar ik heb het zelf nooit aangedurfd (45 & 65 watt USB-C laders die ik bij mijn Chromebooks heb zo uit mijn hoofd).

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ik heb vaak andere apparaten met usb-c opgeladen (bijna dagelijks) met mijn laptop oplader (95W). En tot nu toe helemaal geen problemen ervaren. Je merkt wel duidelijk dat de voeding van mijn laptop oplader minder warm wordt wanneer ik een koptelefoon of een telefoon eraan hang. Tijdens het opladen van mijn laptop is het toch een stuk warmer.

De Pixel 6, gaat in ieder geval bij mij zeker (vaak) opgeladen worden met mijn laptop lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:24
Spigen Thin case vandaag binnengekregen, nu de Pixel 6 nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
De originele Google hoesjes zijn nu bij Saturn te bestellen 😀! Vanaf woensdag af te halen. Zojuist voor mezelf de Stormy Sky gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Hmmmm dacht dat Spigen wel voldoende voorraad zou hebben maar overal uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
GroeneThee schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:50:
Hmmmm dacht dat Spigen wel voldoende voorraad zou hebben maar overal uitverkocht :(
Ja, ik was ook te laat. Deze besteld:
https://www.amazon.nl/gp/product/B096WSKCVG?psc=1

Mocht de pixel 6 goed bevallen dan ga ik deze nog later bestellen:
https://bellroy.com/produ...r_pixel6pro/black#slide-3

Verder zit ik zwaar te twijfelen over een screenprotector op de 6pro. Tempered glass gaat het niet worden ivm de curve. En ik verwacht dat MM de ''mal'' voor de pixel 6 nog niet heeft voor clearplex screenprotector. Dat gorilla glas victus zou zeer goed moeten zijn.. twijfels twijfels :P

[ Voor 35% gewijzigd door spartacusNLD op 25-10-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Thanks!

Heb nu een neo hybrid om mijn Note 9, zou graag weer zoiets willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_Calvin schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:14:
Ter info: ik heb zelf een hoesje van Bellroy gekocht bij Bellroy zelf.
Heb je hier misschien wat 'reallife'-foto's van?

EDIT: Ik ben ook eens aan het kijken naar Dbrand-skins, nooit gehad, lijkt me toch ook wel tof...

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 25-10-2021 22:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
CLB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:37:
[...]

Heb je hier misschien wat 'reallife'-foto's van?

EDIT: Ik ben ook eens aan het kijken naar Dbrand-skins, nooit gehad, lijkt me toch ook wel tof...
Door de jaren heen heb ik redelijk wat Dbrand skins gehad, erg tevreden over. Let wel dat de camera bump dan niet echt beschermd is als je hem op tafel hebt liggen enzo, hopen dat de rand om de camera bump enigszins krasbestendig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes en dat is exact waarover ik aan het twijfelen ben...
Zou de Stormy Black Pixel 6 Pro wel wat pimpen, zo'n 'stickertje', dat wel >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkies
Wellicht een domme vraag, maar zojuist vind ik dat de Pixel de volgende oplaad wattages ondersteund:

we can see that the Pixel 6 will support the following charging speeds: 5V/3A (15W), 9V/2A (18W), 9V/3A (27W), and 11V/3A (33W).

Klopt het dus dat je met de 30W lader maar max 27W haalt? En met bijv een 25W lader maar 18W? Dus eigenlijk je bijv. net zo makkelijk de oude 18W Pixel lader kan gebruiken? Ik hoef namelijk niet per se vol gas (in praktijk is het minuten werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Het verhaal met de stekker wordt mij een beetje onduidelijk. Ik heb nu een Oneplus 6 Dash fastcharger, maar ik kan niet ergens het wattage vinden; de vraag is of ik deze kan houden en zo neen, welk wattage ik dan wel zou moeten bestellen...

Edit: voor de Pixel 6.

[ Voor 5% gewijzigd door crimedevil op 26-10-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
crimedevil schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:15:
Het verhaal met de stekker wordt mij een beetje onduidelijk. Ik heb nu een Oneplus 6 Dash fastcharger, maar ik kan niet ergens het wattage vinden; de vraag is of ik deze kan houden en zo neen, welk wattage ik dan wel zou moeten bestellen...

Edit: voor de Pixel 6.
Hij zal je telefoon prima opladen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Complexity
GroeneThee schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:17:
[...]

Hij zal je telefoon prima opladen hoor.
Maar niet snel dacht ik. OnePlus heeft geen PD implementatie, maar gebruikt hun eigen protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Complexity schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:42:
[...]

Maar niet snel dacht ik. OnePlus heeft geen PD implementatie, maar gebruikt hun eigen protocol.
Dus wat voor soort lader (officieel is voor mij lastig te krijgen) ik dan bestellen? Hoeveel watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Complexity
crimedevil schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

Dus wat voor soort lader (officieel is voor mij lastig te krijgen) ik dan bestellen? Hoeveel watt?
Pixel / Pro laadt met maximaal 30W.
Je kan eender welke lader aanschaffen die DP ondersteunen, zelfs diegene die meer dan 30W leveren.
De telefoon zal maximaal 30W opnemen, zelfs als de oplader bijvoorbeeld 60W kan leveren.

Zelf heb ik de volgende besteld: https://www.coolblue.be/n...-met-usb-c-poort-30w.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 22:46
Kwakkies schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:36:
Wellicht een domme vraag, maar zojuist vind ik dat de Pixel de volgende oplaad wattages ondersteund:

we can see that the Pixel 6 will support the following charging speeds: 5V/3A (15W), 9V/2A (18W), 9V/3A (27W), and 11V/3A (33W).

Klopt het dus dat je met de 30W lader maar max 27W haalt? En met bijv een 25W lader maar 18W? Dus eigenlijk je bijv. net zo makkelijk de oude 18W Pixel lader kan gebruiken? Ik hoef namelijk niet per se vol gas (in praktijk is het minuten werk)
Belangrijk is om op te letten of je oplader PPS (programmable power supply) ondersteunt.
Standaard ondersteunen opladers en sommige telefoons ook vaste combinatie van voltage en amperage (de combinaties die je noemt), deze maken onderdeel uit van de standaarden zoals PD 3.0.
PPS betekent dat oplader en telefoon ook kunnen onderhandelen over een tussenstap (afwijkend voltage en amperage) waar die 11V/3A een onderdeel van is. Ik heb deze gekocht want die heeft genoeg vermogen om ook mijn laptop via USB-C op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Pirate-Bozz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

Belangrijk is om op te letten of je oplader PPS (programmable power supply) ondersteunt.
Standaard ondersteunen opladers en sommige telefoons ook vaste combinatie van voltage en amperage (de combinaties die je noemt), deze maken onderdeel uit van de standaarden zoals PD 3.0.
PPS betekent dat oplader en telefoon ook kunnen onderhandelen over een tussenstap (afwijkend voltage en amperage) waar die 11V/3A een onderdeel van is. Ik heb deze gekocht want die heeft genoeg vermogen om ook mijn laptop via USB-C op te laden.
Waaruit kan jij afleiden op de productpagina dat deze lader PPS ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
jinks26 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Waaruit kan jij afleiden op de productpagina dat deze lader PPS ondersteund ?
Staat op de website van de maker: https://www.anker.com/ca/...owerport-iii-pod/A2712121
Kan het zo snel ook niet vinden via bol.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
dankzij @-JB- nu in het bezit van een Spigen Liquid Air. Daar zal mijn Pixel het maar even mee moeten doen. Erg blij mee, tweakers @ it's best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 13-05 08:18

OmeJoyo

This is me

Kwakkies schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:36:

Van de Google support pagina: https://support.google.co.../answer/10937646?hl=en-GB

The AC adaptor must be certified with a limited power source output per IEC 60950-1 and/or classified PS2 per IEC 62368-1, rated: 5 Volts DC, maximum 3 Amp; 9 Volts DC, maximum 3 Amp when used with USB PD enabled AC adaptor, and up to 11 Volts DC, maximum 3 Amp for USB PD 3.0 PPS enabled AC adaptor and qualified per CTIA certification requirements for battery system compliance to IEEE 1725.

Ofwel met PPS haal je de 33 Watt, met enkel PD haal je 27 watt.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

https://www.aliexpress.co....8148356.9.18524e84DKOm1l

Ze hebben er hier nog 2 van in het Duitse warehouse, zou hier met een paar dagen moeten zijn. Kan ik en mijn Pixel opladen, mijn werktelefoon en mijn horloge :)

Heeft PPS Support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-03 14:05
Iemand hier al real-life foto’s van de Bellroy case met Pixel erin gevonden (of te delen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Complexity
crimedevil schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

Je kan eender welke lader aanschaffen die DP ondersteunen, zelfs diegene die meer dan 30W leveren.
De telefoon zal maximaal 30W opnemen, zelfs als de oplader bijvoorbeeld 60W kan leveren.

Zelf heb ik de volgende besteld: https://www.coolblue.be/n...-met-usb-c-poort-30w.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Complexity schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Mits deze lader PPS ondersteund ja... zie ook 2 posts hierboven van mij.

https://www.belkin.com/nl...icle?articleNum=317166#p6

De Belkin WCH001 heeft een vermogen tot 30 W. Hieronder staan de specificaties:

5V / 3A / 15W
9V / 3A / 27W
15V / 2A / 30W
20V / 1.5A / 30W

Hij zal je pixel met 27W laden.

[ Voor 18% gewijzigd door OmeJoyo op 26-10-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Complexity
OmeJoyo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

5V / 3A / 15W
9V / 3A / 27W
15V / 2A / 30W
20V / 1.5A / 30W

OmeJoyo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

5V / 3A / 15W
9V / 3A / 27W
15V / 2A / 30W
20V / 1.5A / 30W

Ik neem aan dat het verschil met 30W niet zo merkbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Complexity schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:15:
[...]

[...]

Ik neem aan dat het verschil met 30W niet zo merkbaar zal zijn?
Ik denk dat dit in de praktijk nog moet blijken. Ik kan me voorstellen dat het een verschil in warmteproductie geeft en hoe het oplaadschema eruit ziet bij verschillende laad protocollen weten we helaas nog niet. :)

In theorie zou het 10% laadsnelheid kunnen schelen, als ze stiekem wel die 33W aanspreken nog meer, maar er wordt ook niet de hele tijd gebruik gemaakt van het volledige wattage om op te laden...

We weten het over een week wss als iedereen ze heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Inmiddels veel screenprotectors en ook hoesjes (op de officiele na) uitverkocht.... terwijl ik die toch echt nodig ga hebben voor de Pixel 6, die ik vanaf donderdag kan afhalen..

De eigen case ziet er op zich wel prima uit, maar weet niet of daarmee het beschermende 'bumper effect' bereikt wordt.

*update: bij de mediamarkt, via wie ik de P6 heb besteld, zijn de backcovers inmiddels ook uitverkocht :/

[ Voor 15% gewijzigd door crimedevil op 26-10-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Iemand suggesties voor hoesjes voor Pixel 6 die nog wel snel leverbaar zijn? Alle goede lijken al uitverkocht te zijn :|
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste