Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IHQ7w4TXl6d4p2V5qppZMtDG.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Niet direct bekend. Ik heb veel (bij)gebouwen. Zonnepanelen kunnen op de beschikbare zadeldaken maar omdat vrouwlief dit niet mooi vindt zijn de twee offertes voor het platdak.Schaduw
Op het dak bevinden zich wat luchtafvoerbuizen (niet heel spannend vermoed ik). De bomen die rechts te zien zijn geven geen schaduw op het dak.Jaarverbruik
Vanaf januari tot nu 1561 kWh.We hebben ruim geschat op 2500 kWh voor een heel jaar. Al kan dat veranderen als we in de toekomst het gezin uit gaan breiden.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3 fase.Budget en doel
€5000,00. Het budget is niet strak €5000,00 als ik voor een paar honderd meer een beter en duurzamer systeem heb is dat mij de meerprijs waard.Wie gaat het project uitvoeren
De leverancier.Bijhouden van data
Nice to have. Is geen must.Reeds verkregen offertes
Offerte 1:fill(white):strip_exif()/f/image/g8s5Opddow1DjaVD9D51tXOK.png?f=user_large)
Voor €4302,00 inclusief de btw.
€3.556,-- exclusief.
Offerte 2
:fill(white):strip_exif()/f/image/Y8ShrTWZHKTOjiIgSFU9cCjC.png?f=user_large)
Voor €4840,00 inclusief de btw.
€4000,00 exclusief.
Regio
BredaMet beide leveranciers heb ik een goed gevoel. Al is de tweede leverancier op locatie geweest (is een lokale leverancier).
Deze leverancier denkt goed mee: kabel wordt weggewerkt en mocht er in de toekomst op de bovenverdieping een badkamer geplaatst worden dan komt deze partij langs om de omvormer even te verleggen zodat ik dat niet zelf hoef te doen.
Daarnaast monitort partij 2 actief op storingen. Als een paneel niet werkt komen zij binnen 5 werkdagen langs.
Over de SunTech panelen kan ik niet veel vinden.
Na wat navragen lijkt serieel geschakeld voor mijn situatie meer dan prima.
Mijn vraag concreet:
Wie biedt de beste materialen aan?
/f/image/Jwwi0m1UBEFp1KGsmFvnY8IU.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/48u0HKBhqjRzGwlCfkn7vhpr.jpg?f=fotoalbum_large)