binnenunit en buitenunit Midea Airco gaat steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karinp
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-02-2022
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 4 mnd een Midea airco mission Pro. dit is een Duo split unit.

Buitenunit is 5.3 kwh
woonkamer is 3.5 kwh (376cmx908cmx254cm en 215cmx335cmx254cm)
slaapkamer 2.5 kwh (280cmx375cmx240cm)

Probleem:
Voorbeeld slaapkamer:

Ik stel de temperatuur in op koelen op 21 graden ( fan niet op autostand). De airco brengt de temperatuur naar net onder de 19 graden meestal 18,8. Vervolgens gaat de compressor uit en in de binnenunit gaat de ventilator op standje minimaal. Vervolgens stijgt de temperatuur naar ongeveer 21.7 en dan gaat de compressor weer aan en de ventilator in de binnenunit begint weer harder te blazen. Dit gebeurde afgelopen zomer ong elke 15 minuten, de compressor gaat ongeveer 3-5 minuten uit en dan ging die weer aan. Ik slaap hier dus niet van doordat de binnenunit dus ook steeds weer harder en zachter gaat. Zelfs bij de fan op bijv. 20% gebeurd dit.

Woonkamer:
Gebruik ik om te verwarmen. Hier gaan de buitenunit en binnenunit ook elke 10-15 minuten uit na (vermoedelijk) behalen temperatuur en na een minuut of 5 weer aan. Wat de temperatuur doet kan ik lastig melden, omdat ik de follow me home functie aan heb op de afstandsbediening, maar de airco gaat wel eerder uit als wat ik heb ingesteld op de afstandsbediening.

Als ik de airco beneden op verwarmen zet, dan denkt de airco boven ook dat het warmer wordt, dit kan ik zien op de App van Midea.

De buitenunit maakt ook erg veel lawaai met name bij het opstarten en als die weer uitgaat.

Ik heb mijn installateur dit allemaal gemeld en volgens hem is dit allemaal heel normaal. Klopt dit of is er toch meer aan de hand? Ik ben dus al 4mnd bezig met de installateur om dit opgelost te krijgen. De oude airco (binnenunit) die op mijn slaapkamer hing ging ook niet elke 15 minuten uit. Net als bij de airco's op kantoor en op vakantie heb ik dit niet meegemaakt dat de fan op minimaal gaat.

Ik denk dus dat er iets niet klopt, maar weet niet wat.
Kunnen jullie mij helpen hiermee?
Alvast bedankt
Karin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:08
Doorzoek het forum maar is op pendelen airco.
Als je beneden verwarmt en de unit wordt boven ook warm, dit heet bleeding.
Als je jouw vraag in dit topic stelt, krijg je zeker antwoord.
Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

Wh-mdc07j3e5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:28

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Multi-split met één unit aan voor verwarmen geeft een te hoog minimum vermogen waardoor de unit gaat pendelen, waarschijnlijk was je oude unit een single split ?

Dat de unit boven warm wordt komt door bleeding. Ook dit is veel voorkomend bij een multi-setup waar maar een unit aanstaat.

Idealiter plaats je alleen een multi als de binnunits vaak tegelijktijdig aanstaan, is dit niet het geval zoals bij verwarmen dan is een single split aan te raden (ook efficiënter)

[ Voor 49% gewijzigd door revolution-nl op 28-10-2021 21:59 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Karinp schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:02:
Ik heb sinds 4 mnd een Midea airco mission Pro. dit is een Duo split unit.
Deze heeft geen inverter op de compressormotor (alleen op de ventilatoren) dus hij kan echt alleen aan of uit, niet harder of zachter.

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:28

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Juup schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:29:
[...]

Deze heeft geen inverter op de compressormotor (alleen op de ventilatoren) dus hij kan echt alleen aan of uit, niet harder of zachter.
Ik wist niet dat dit nog verkocht werd :o

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Juup schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:29:
[...]

Hoe kom je aan die informatie? Volgens de brochure kan de unit gewoon terug regelen. Probleem is echter dat het minimum koelvermogen ruim 2 kW is, dat is gewoon teveel voor een kleine slaapkamer waardoor het geheel gaat pendelen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
BastiaanN schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:04:
Hoe kom je aan die informatie? Volgens de brochure kan de unit gewoon terug regelen. Probleem is echter dat het minimum koelvermogen ruim 2 kW is, dat is gewoon teveel voor een kleine slaapkamer waardoor het geheel gaat pendelen.
Oh je hebt gelijk, ik keek bij de "Mission Pro-27-R32 Single Split" waar ze het expliciet over de "full DC inverter ventilatormotoren" hebben.

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Pagina: 1