Sonoro Maestro of andere stereoversterker voor B&W 706 S2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Heeft iemand ervaring met de apparatuur van Sonoro? Ik kwam bij het zoeken naar een nieuwe versterker/receiver de Sonoro Maestro op het spoor. Dat apparaat heeft precies alles wat ik graag zou willen in 1 doosje. Als de kwaliteit goed is, dan zou ik hem heel graag combineren met mijn nieuwe B&W 706 S2 speakers + subwoofer.

Maar ik ben ook een beetje bang dat het too good to be true is. Sonoro lijkt een vrij jonge fabrikant waarvoor dit het eerste hi-fi systeem is. Je vindt dan ook alleen een handvol (wel zeer positieve) reviews uit Duitsland, Nederland en Frankrijk. Verder vind je weinig technische specificaties (type DAC-chip b.v.) waar je dat bij de grotere merken als Yamaha en Marantz allemaal wel terugvindt. Dus ik kan niet goed inschatten of dit aanstormend talent is, of flop. In het laatste geval kan ik wellicht beter een iets goedkopere versterker kopen met losse onderdelen voor streaming en radio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

whistler schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:43:
Heeft iemand ervaring met de apparatuur van Sonoro? Ik kwam bij het zoeken naar een nieuwe versterker/receiver de Sonoro Maestro op het spoor. Dat apparaat heeft precies alles wat ik graag zou willen in 1 doosje. Als de kwaliteit goed is, dan zou ik hem heel graag combineren met mijn nieuwe B&W 706 S2 speakers + subwoofer.

Maar ik ben ook een beetje bang dat het too good to be true is. Sonoro lijkt een vrij jonge fabrikant waarvoor dit het eerste hi-fi systeem is. Je vindt dan ook alleen een handvol (wel zeer positieve) reviews uit Duitsland, Nederland en Frankrijk. Verder vind je weinig technische specificaties (type DAC-chip b.v.) waar je dat bij de grotere merken als Yamaha en Marantz allemaal wel terugvindt. Dus ik kan niet goed inschatten of dit aanstormend talent is, of flop. In het laatste geval kan ik wellicht beter een iets goedkopere versterker kopen met losse onderdelen voor streaming en radio.
too good to be true ?
1500E voor een streamer en een stereo versterker klinkt mij nu niet meteen als een wereld deal :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
1500E voor een streamer en een stereo versterker klinkt mij nu niet meteen als een wereld deal
Hij kost €1299 bij Coolblue :P

En als je de functionaliteit vergelijkt met andere receivers (ik ben al een paar avonden bezig) dan missen die vaak één van de elementen: een fatsoenlijke versterker, DAB+, Phono-ingang, spotify streaming. Maar deze heeft dat allemaal en nog een ingebouwde CD speler. Natuurlijk gooi je hiervoor effe een emmer met geld leeg. Maar als ik dat doe, wil ik wel weten dat ik iets goeds in huis haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:29
whistler schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:11:
[...]

Hij kost €1299 bij Coolblue :P

En als je de functionaliteit vergelijkt met andere receivers (ik ben al een paar avonden bezig) dan missen die vaak één van de elementen: een fatsoenlijke versterker, DAB+, Phono-ingang, spotify streaming. Maar deze heeft dat allemaal en nog een ingebouwde CD speler. Natuurlijk gooi je hiervoor effe een emmer met geld leeg. Maar als ik dat doe, wil ik wel weten dat ik iets goeds in huis haal :)
Maar ga je dan 1 van die elementen missen, moeten ze er allemaal inzitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
Arjantje72 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:15:
[...]

Maar ga je dan 1 van die elementen missen, moeten ze er allemaal inzitten? :)
Nee, die CD-speler is mooi meegenomen maar dat kan ook een losse (zelfs goede tweedehands) worden. Bij de Sonoro viel ik er ook mede voor dat het een mooi ding is voor op de kast i.p.v. in de kast. Maar als ik die twee dingen weglaat dan kan ik het qua functies ook prima redden met een Marantz NR-1200 en die kost de helft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

whistler schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:43:

Wat zijn je specifieke eisen en wensen dan? Die sonoro werkt met de UNDOK app. Da's niet de meest handige, en eigenlijk alle apparaten die ik ervaren heb met UNDOK waren niet zo heel stabiel.
Bovendien doet een gemiddelde networked home cinema receiver exact het zelfde en meer. Dan heb je meteen roomcorrectie ook. Voor de helft van de prijs. Enige dat mist is een klein kleuren LCD scherm. Dat mis je niet

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
Wat zijn je specifieke eisen en wensen dan?
- Leuk geluid krijgen uit mijn B&W 706 S2 speakers
- Later kunnen uitbreiden met subwoofer
- DAB+ radio
- Spotify streaming
- Phono aansluiting
- Line in voor CD-speler
- Wifi (UTP aansluiting is nice to have)

Zoals ik zei, de NR1200 kan dat ook allemaal en die kost €689 op amazon.de. Alleen lees ik wel matige reviews over de phono ingang en al die HDMI aansluitingen heb ik niet nodig. Het blijft voor mij een versterker-met-streaming. Ik ga er geen TV of playstation of aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Posts afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

whistler schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:13:
[...]

- Leuk geluid krijgen uit mijn B&W 706 S2 speakers
- Later kunnen uitbreiden met subwoofer
- DAB+ radio
- Spotify streaming
- Phono aansluiting
- Line in voor CD-speler
- Wifi (UTP aansluiting is nice to have)

Zoals ik zei, de NR1200 kan dat ook allemaal en die kost €689 op amazon.de. Alleen lees ik wel matige reviews over de phono ingang en al die HDMI aansluitingen heb ik niet nodig. Het blijft voor mij een versterker-met-streaming. Ik ga er geen TV of playstation of aansluiten.
Je hoeft natuurlijk niet alles te gebruiken wat er op zit. En de phono ingang kun je proberen, en als je beter wilt gewoon alsnog een losse phono preamp kopen. Die kan ergens achter in het kastje ;)

Line in voor een cd-speler snap ik trouwens niet. Heb je al een Cd speler die perse analoog aangesloten moet worden dan? Of kan digitaal ook?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
Inderdaad. Een heel oud beestje uit de jaren '90. We hebben onze cd's vooral nog uit nostalgie want als er 10 per jaar gespeeld worden is het veel. De rest is allemaal Spotify/Vinyl.

Maar toch, om nu de mogelijkheid om cd's te spelen helemaal niet meer te hebben zou ook jammer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een prima optie, je hebt toch al datgene in huis wat voor 99% het geluid bepaald: de luidsprekers.

Zo te zien zit er een Hypex NC252 module in, daar kan je weinig verkeerd mee doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dab+ heb je eigenlijk alleen nodig als je op de plaats waar de receiver komt te staan geen utp, geen coax én geen WiFi hebt. Alleen dan voegt dab+ wat toe. In de meeste gevallen luister je radio via de tuner van je provider, of via de ingebouwde kabeltuner in de receiver, of via TuneIN

Dab+ is vooral bedoeld voor buiten/onderweg. In huis heb je doorgaans al voldoende andere opties

Het is natuurlijk nooit verkeerd als het er wel inzit. De cd-speler idem dito

Maar goed, uit je speakers zal met iedere normale versterker of receiver goed geluid komen

Over waarom de phono niet goed zou zijn kan ik niks zeggen.

Volgens mij kan je makkelijk voor de helft van dan dit bedrag slagen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1