Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb een "Dal Voordeel"-kaart bij de NS besteld, maar ik heb regelmatig problemen met de reis van Schiphol naar Emmen.

Als er een verschil is tussen "dal" en "piek" worden er 2 verschillende reizen in rekening gebracht waardoor reizen met "Dal Voordeel"-kaart duurder is dan zonder korting, maar het lijkt erop dat mijn laatste reis gewoon een correct reis was tijdens daluren, dus met 40% korting op de volle prijs van €27,25.

De OV-chipkaart servicedesk adviseert mij contact op te nemen met de betreffende reiziger: "met wie heeft u gereisd?" - Maar dat zijn er dus 2 verschillende, NS en Blauwnet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zKCMugal.png

Kan iemand mij de situatie uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-08 17:29
Je hebt een check-uit om 19:15 in Zwolle... dan ben je toch voor 18.30 in Schiphol ingestapt en is het vol tarief?

Probleem met verschil tussen dal en normaal tarief is wel een lastige idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het lijkt erop dat Blauwnet voor de tweede keer een instaptarief berekend. Dit is al jaren gezeik met sommige vervoerders, dat bij een overstap het niet gezien wordt als een overstap. Al dacht ik dat dat inmiddels wel een keer getackeld was.

Zo op het oog klopt de prijs van NS en die van Blauwnet niet. Ik zou met die laatste dus eens contact mee opnemen. De prijs van hen zou € 3,69 moeten zijn aldus ns.nl.

En stel dat ze door de overstap niet van piek naar dal zouden switchen, dan hoort Blauwnet € 6,15 in rekening te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECT0KpLR4i-S9NvAFZwK3Rtre84=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yLNaPMeJvKDrbcOZd5PUXYdN.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door Bastien op 13-10-2021 20:03 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je weet dat daltarief door de week, van 09:00u - 16:00u is ?

Daluren

De daluren, oftewel de tijden buiten de ochtend- en middagspits, zijn op werkdagen van 0.00 - 6.30 uur, van 9.00 - 16.00 uur en van 18.30 - 0.00 uur. Op zaterdag, zondag en op feestdagen de hele dag. NS heeft verschillende reisproducten die extra korting bieden tijdens de daluren.

[ Voor 76% gewijzigd door Hackus op 13-10-2021 20:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ilmar schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:59:
Je hebt een check-uit om 19:15 in Zwolle... dan ben je toch voor 18.30 in Schiphol ingestapt en is het vol tarief?

Probleem met verschil tussen dal en normaal tarief is wel een lastige idd.
Je hebt gelijk. Ik heb ingecheckt op 17:38, dat verklaart inderdaad het hogere tarief |:( :F
Bastien schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:00:
Het lijkt erop dat Blauwnet voor de tweede keer een instaptarief berekend. Dit is al jaren gezeik met sommige vervoerders, dat bij een overstap het niet gezien wordt als een overstap. Al dacht ik dat dat inmiddels wel een keer getackeld was.

Zo op het oog klopt de prijs van NS en die van Blauwnet niet. Ik zou met die laatste dus eens contact mee opnemen. De prijs van hen zou € 3,69 moeten zijn aldus ns.nl.

En stel dat ze door de overstap niet van piek naar dal zouden switchen, dan hoort Blauwnet € 6,15 in rekening te brengen.

[Afbeelding]
Ja, als je gedeeltelijk voltarief en gedeeltelijk daltarief reist, dan betaal je meer dan 100% van de rit, omdat er 2 losse ritten in rekening gebracht worden, 1 tegen 100% en 1 tegen 60%.

Aangezien bijna niemand in Nederland reist met meerdere reizigers tijdens verschillende uren, lijkt het ze weinig uit te maken. :/ :|

[ Voor 60% gewijzigd door chronoz op 13-10-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

chronoz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:06:
[...]

Aangezien bijna niemand in Nederland reist met meerdere reizigers tijdens verschillende uren, lijkt het ze weinig uit te maken. :/ :|
Ik had dit gezeur ook (op een iets andere manier), men kijkt naar de eerste checkin en dat bepaald de gehele reis ongeacht overstappen. Tenzij je minimaal 35 minuten uitgecheckt bent tussendoor. Zoals ik het lees (van lang geleden) is dat by design/voorwaarden.

Ik heb mijn uitdaging toen opgelost met 2 OV chipkaarten. Beetje dedoe, maar op jaarbasis scheelde het genoeg voor mij (2e kaart kost een paar euro). Dan dus in jouw geval inchecken met de kaart zonder dal abo in Shiphol en in Zwolle met de andere met dal abo. Maar ja...

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Pagina: 1