Curator haalt afvalcontainer niet weg na faillissement

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 07:25
"omdat de overeenkomst is uitgevoerd" -> dat snap ik niet, de overeenkomst was toch ook om de container met inhoud op te halen en te (laten) verwerken? En dat telefonisch door de curator, wat voor curator ben je dan?

De overeenkomst beëindigen zoals je aangeeft kan helemaal niet. Wat wel kan is dat de curator heeft aangegeven dat je aan jouw deel van de overeenkomst hebt voldaan (vergunning regelen, container vullen, betalen voor afvoer) maar de curator heeft simpelweg nog niet voldaan aan zijn deel van de overeenkomst.

Wat de curator ook had kunnen doen is de overeenkomst ontbinden, dan had hij jou schriftelijk moeten aanzeggen de container leeg te maken zodat hij deze op kon (laten) halen. Maar dat heeft hij niet gedaan.

Als jij een ophaalopdracht hebt ingeschoten (en je hebt daar bewijs van) en je hebt betaald dan heb jij alles gedaan wat in jouw verantwoordelijkheid ligt.

Dus aangetekende brief naar bedrijf/curator waarin je aangeeft dat je hebt geconstateerd dat de container nog niet is opgehaald, dat je aan jouw deel van de overeenkomst voldaan hebt voldaan en dat je ervan uitgaat dat binnen twee weken aan hun deel van de overeenkomst wordt voldaan. Daarbij, als je geen bewijs van ontvangst van de ophaalopdracht hebt : "Voor zover de ophaalopdracht u niet heeft bereikt wil ik u bij deze nogmaals aangeven dat de container met inhoud opgehaald kan worden". Daarbij aangeven dat je na die twee weken aangifte gaat doen van het achterlaten van afval op de openbare weg bij je woning.

Wel een cc van die brief naar de gemeente doen nadat je eerst de situatie met een behandelend ambtenaar hebt besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:42

skoozie

SCSI

Part schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:21:
[...]

Daarbij is het voor de gemeente helemaal niet interessant wie de eigenaar van de container is.
Net zo als het bij een parkeer vergunning niet uitmaakt of jou auto gehuurd, gekocht of geleend is.

TS heeft een vergunning aangevraagd voor het tijdelijk plaatsen van een container.
Nu het door overmacht niet mogelijk is de container op tijd weg te halen moet hij dus direct contact opnemen met de betreffende afdeling van de gemeente.

Oplossing met oud ijzer boeren zijn ook leuk bedacht ware het niet dat oud ijzer boeren geen containers aannemen omdat het er natuurlijk wel heel duidelijk is dat de TS niet de eigenaar van de container kan zijn.
Ik ben het met je gedachtegang niet eens. Als ik een auto huur en voor de deur parkeer met vergunning. Bij einde contract is de afspraak auto wordt opgehaald. Ik beëindig de parkeervergunning per einde huurdatum, want auto zou die dag opgehaald worden.
De auto wordt niet opgehaald, dan gaat de gemeente de parkeerboete echt niet naar mij sturen maar naar de eigenaar van de wagen, wat een stuk makkelijker gaat door het kenteken wat op de auto zit.
Als jij een huurauto zonder het voldoen van parkeerkosten/abonnement voor je huis neer zet gaat de parkeer boete ook naar de verhuurder die het vervolgens bij jou weer in rekening brengt.
Daar maakt de gemeente het niet uit wie de huurder is maar de eigenaar.
Echter is bij een bak lastiger te achterhalen wie de eigenaar is door het ontbreken van kentekenplaten.

Ik moest voor mijn parkeervergunning een document overhandigen dat ik de gebruiker was van 'mijn' leasewagen. Gelukkig kon ik met vervangend vervoer wel makkelijk tijdelijk de vergunning omzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door skoozie op 24-10-2021 08:14 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:22
Stuur een mail naar de r-c met het verzoek om toestemming om op kosten van de boedel de container af te laten voeren. Dan komt de curator waarschijnlijk snel in beweging.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-06 16:40
Ik zou doen alsof mijn neus bloed wanneer die container "opeens" weg is. "Ohh hebben jullie hem niet opgehaald? Vreemd, nee weet ook niet wie dat dan geweest is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

StevenK schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 08:18:
Stuur een mail naar de r-c met het verzoek om toestemming om op kosten van de boedel de container af te laten voeren. Dan komt de curator waarschijnlijk snel in beweging.
Hoe zie je dat voor je ?
Geen enkel bedrijf gaat op jouw verzoek iets weghalen en de rekening naar een totaal ongerelateerd (FAILLIET !) bedrijf sturen. Dus moet jij de vervoerder betalen, en vervolgens kun jij ergens achteraan de rij met schuldeisers aansluiten.

En hoezo afvoeren ?
dat ding is niet van jouw, dus als je het naar de oudijzer boer stuurt is het heling.
Waah schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

En dan ben jij toch verantwoordelijk :+
Als je denkt dat dat niet in het contract is afgedekt :+
Voor zover ik het snap is er geen contract meer, dat is beindigd toen de Curator aangaf dat de overeenkomst was uitgevoerd.

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 28-10-2021 09:54 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:43
targaryanwolf schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:42:
Ik zou doen alsof mijn neus bloed wanneer die container "opeens" weg is. "Ohh hebben jullie hem niet opgehaald? Vreemd, nee weet ook niet wie dat dan geweest is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-06 16:40
Waah schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Contract is van wat ik er van begreep al afgelopen en TS heeft gewoon voor een dienst betaald, d.w.z. ophalen van de container en afvoeren puin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:43
targaryanwolf schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Contract is van wat ik er van begreep al afgelopen en TS heeft gewoon voor een dienst betaald, d.w.z. ophalen van de container en afvoeren puin.
En de curator komt de container nog halen O-) alleen niet direct.
Geloof me. Tenzij je zin hebt in een langslepende rechtzaak, waarbij de rechter niet gek is en dit óók niet de gang van zaken vind, zou ik niet aanraden om de container te laten "stelen". Een rechter prikt daar met wat pech gewoon doorheen O-) en dan sta jij opeens terecht voor heling.

Zelf een akkefietje gehad met een steiger. Zou worden afgehaald op tijdstip X, na 3 uur waren ze er nog niet, en ik moest weg. Na een uurtje kwam ik terug: Steiger opgehaald, geen briefje en niet aangebeld. Wat wel was afgesproken...

Vervolgens mistte ze 2 zwenkwielen, kosten 200 euro per stuk. En ja, technisch gezien moest ik die gewoon betalen. Gelukkig was met mij afgesproken (en stond in de voorwaarden) dat je bij afhalen aanwezig moest zijn voor de controle. En omdat ze niet hadden aangebeld (lang leve de slimme deurbel!) heb ik de mogelijkheid niet gehad om te controleren of er iets mistte. En is dat terplekke ook niet gedaan (want ik werd pas een dag later gebeld, niet toen men de 2 wielen mistte).

Uiteindelijk niets betaald, en de voorwaarden zijn nu aangepast. Maar in de voorwaarden stond gewoon dat vanaf levering tot de daadwerkelijke afhaling je zélf verantwoordelijk bent voor enige schade, tenzij je daar extra voor verzekert bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 28-10-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

heuveltje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Hoe zie je dat voor je ?
Geen enkel bedrijf gaat op jouw verzoek iets weghalen en de rekening naar een totaal ongerelateerd (FAILLIET !) bedrijf sturen. Dus moet jij de vervoerder betalen, en vervolgens kun jij ergens achteraan de rij met schuldeisers aansluiten.
Hij zegt toch ook alleen na (dus met toestemming van) contact met de R-C.

Nu denk ik niet dat dat gaat werken, maar als je toestemming van de R-C zou krijgen, kun je echt wel handelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 28-10-2021 10:29 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

sofort schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Dat is inderdaad wat ik ook denk, ben echter bang dat de gemeente gaat zwaaien met de vergunning.

Immers zij kunnen zeggen u heeft een vergunning ontvangen voor 6 weken, de container is niet verwijderd binnen het gestelde termijn.......

Ik hoopte dat iemand mij zou kunnen inlichten over de vraag of de plichten naar de gemeente toe zijn overgegaan op curator na beëindigen van de overeenkomst.

De curator heeft trouwens nadrukkelijk alleen de overeenkomst opgezegd wegens voldaan, dus ik heb geen toestemming iets te verplaatsen en was dat ook niet echt van plan.
Stond in de overeenkomst helder gespecificeerd welke diensten en materialen geleverd zouden worden?
Zo ja, heb jij toch zwart op wit dat de container is opgehaald.
Dat de curator vervolgens zonder toestemming een andere container met puin heeft neergezet, is toch niet jouw probleem?
De overeenkomst is dus zwart op wit opgezegd wegens "voldaan"?

Misschien kan je zelfs melding maken van het dumpen van puin/afval.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35

ep667

It doesn't hurt to help

Inmiddels is de vergunning van TS zo'n beetje afgelopen. Ik ben wel benieuwd wat @sofort inmiddels heeft weten te regelen met de gemeente en/of curator.

Ik verwacht dat de gemeente gewoon meewerkt als je duidelijk aangeeft wat de gang van zaken is. Uit angst maar niks melden en hopen op het beste werkt juist averechts.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 15:38
Ik vind het een eerder duidelijk geval waarbij @sofort niets kan verweten worden (hij handelt ter goedertrouw).
- je huurt een container voor een bepaalde tijd.
- je regelt de vergunning voor die bepaalde tijd om openbare weg in te nemen.
- je laat weten dat de container kan opgehaald worden; binnen redelijke termijn (een halve werkdag vertraging is veel; in extreme gevallen een dag vertraging; het is onredelijk om met meer rekening te houden).
==> je hebt gedaan wat van je kan verwacht worden.
Als de container dan niet in een redelijke termijn opgehaald wordt; dan kan je daar niets in verweten worden.

En in deze heeft @sofort ook contact gehad met de curator en dit duidelijk aangegeven; dus kan hij aantonen dat hij meer dan nodig inspanningen heeft geleverd om de situatie op te lossen.

Als de gemeente (of een buur, of @sofort zelf) problemen heeft met de container die blijft staan; kan dit perfect via de politie geregeld worden; deze zal aankloppen bij het containerverhuurbedrijf (eventueel na vriendelijk vluchtig even informeren, maar ze zullen direct mee zijn dat het probleem bij de containerverhuurder zit).

Zelf zou ik via mail contact opnemen met de gemeente, om duidelijk de situatie te kaderen en verantwoordelijken te informeren, en dan alles los laten, niet meer mijn probleem.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Cyberpope schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Nu denk ik niet dat dat gaat werken, maar als je toestemming van de R-C zou krijgen, kun je echt wel handelen.
Als je toestemming krijgt van de
[...]

[...]

Nee hij zegt dat hij gewoon een mailtje stuurt dat iets op de curator "zijn" kosten word weggehaald.
Zo werkt dat niet. En als de Curator wel van mening was dat het ding wel op "zijn" kosten weggehaald werd had TS dit topic niet hoeven te starten :) (al betwijfel ik of hij nu iets wijzer is geworden uit deze 100'en posts :P )

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sofort schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

Ik heb hem helemaal niks beloofd, de curator heeft mij medegedeeld dat hij het contract als beëindigd beschouwde omdat de overeenkomst is uitgevoerd en ik een verzoek tot ophalen heb gedaan. Ik ben er er vanuit gegaan dat bij het beëindigen de curator graag zijn container terug wilt hebben. Dat is ook wel zo maar niet op korte termijn.
De curator zal hem niet terughoeven, maar de locatie interesseert hem simpelweg niet.

Hij zal "x00 containers, op verscheidene locaties" te koop zetten, die iemand dan koopt.

Ik heb het zo gezien bij het faillissement van een verhuisbox verhuurder. Daar had iemand die boxen opgekocht van de curator, maar bij gebrek aan een administratie had die geen idee waar ze waren, daar waren wat leuke regels aan gewijd in het faillissementsverslag.

Maar dat kan echt vele maanden duren voordat het zover is dat die verkocht zijn en dat iemand ze op komt halen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:28

Lordy79

Vastberaden

Staat de container op jouw grond of op de openbare weg?
Indien op jouw grond kun je sommeren de container weg te halen en als daar niet aan wordt voldaan kun je de container door een andere partij naar het failliete bedrijf laten verslepen en de kosten declareren al krijg je die natuurlijk nooit vergoed.

Indien op de openbare weg is het niet jouw probleem. Ik zou de gemeente doorverwijzen naar de curator.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-06 13:20
Hoe is dit afgelopen, @sofort ?
Pagina: 1 2 Laatste