Dag Tweakers,
Geen idee of ik dit hier mag plaatsen, zo niet hoor ik dat graag.
Ik heb vorige week mijn hele hebben en houden in een andere case gebouwd voor een betere airflow.
Mijn keuze was gevallen op de corsair 4000D airflow.
Nu heb ik uit het niets ineens last van coil whine. Het geluid komt naar mijn mening uit de voeding.
Heb er nooit last van gehad. Wat mij opvalt is dat het alleen bij gamen is.
Als ik ingame beweeg dan veranderd het geluid, en als ik bijvoorbeeld v-sync uit of aan zet verander het geluid ook. Bij de ene game hoor je het in het menu en niet tijdens het spelen en bij de andere game weer andersom.
Heeft iemand enig idee hoe dat zou kunnen? Heb het nooit eerder meegemaakt, maar zou het ook kunnen omdat er veel kabels tegen elkaar zitten of iets dergelijks?
Het geluid kan soms zo hoorbaar zijn dat het vervelend is.
Hoor graag of iemand tips heeft.
Alvast bedankt
mijn setup:
Geen idee of ik dit hier mag plaatsen, zo niet hoor ik dat graag.
Ik heb vorige week mijn hele hebben en houden in een andere case gebouwd voor een betere airflow.
Mijn keuze was gevallen op de corsair 4000D airflow.
Nu heb ik uit het niets ineens last van coil whine. Het geluid komt naar mijn mening uit de voeding.
Heb er nooit last van gehad. Wat mij opvalt is dat het alleen bij gamen is.
Als ik ingame beweeg dan veranderd het geluid, en als ik bijvoorbeeld v-sync uit of aan zet verander het geluid ook. Bij de ene game hoor je het in het menu en niet tijdens het spelen en bij de andere game weer andersom.
Heeft iemand enig idee hoe dat zou kunnen? Heb het nooit eerder meegemaakt, maar zou het ook kunnen omdat er veel kabels tegen elkaar zitten of iets dergelijks?
Het geluid kan soms zo hoorbaar zijn dat het vervelend is.
Hoor graag of iemand tips heeft.
Alvast bedankt
mijn setup:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 240,79 | € 240,79 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon REV200 | € 104,99 | € 104,99 |
| 1 | Monitoren | AOC AG271QX Zwart, Rood | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB | € 78,82 | € 78,82 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 46,67 | € 46,67 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 547,27 | ||
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>