Hallo,
Ik probeer een mechanische deurbel aan een mechanische gong aan te sluiten via de transformator in mijn stoppen kast.
Het probleem is dat ik het niet werkend krijg met de bekabeling die naar de deurbel gaat en ik begrijp niet waarom.
De gong ( Atlanta D142) is een heel simpele eentonige mechanische gong (zie plaatje). Hij werkt op batterijen en via de transformator. gevoed via batterijen werkt het, als ik op de deurbel druk, maar als ik de gong voed via de transformator (altena 8v, zie plaatje) werkt het niet : via de deurbel knop en de bestaande bekabeling werkt het niet . Test ik het echter met een kort schakeldraadje werkt het wel!
Ik ben geen expert. Maar Op de gong staat 8v en ik heb een 8v trafo, dus ik dacht dat zal werken. Ik snap dus niet waarom het met mijn kort schakeldraad wel werkt maar niet met de blauw-rode draadjes naar de deurbel./f/image/2eHX28apnXJ5MficDdH5HGGN.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HkCxoU8mcupZUiQ2h9lssCPe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik probeer een mechanische deurbel aan een mechanische gong aan te sluiten via de transformator in mijn stoppen kast.
Het probleem is dat ik het niet werkend krijg met de bekabeling die naar de deurbel gaat en ik begrijp niet waarom.
De gong ( Atlanta D142) is een heel simpele eentonige mechanische gong (zie plaatje). Hij werkt op batterijen en via de transformator. gevoed via batterijen werkt het, als ik op de deurbel druk, maar als ik de gong voed via de transformator (altena 8v, zie plaatje) werkt het niet : via de deurbel knop en de bestaande bekabeling werkt het niet . Test ik het echter met een kort schakeldraadje werkt het wel!
Ik ben geen expert. Maar Op de gong staat 8v en ik heb een 8v trafo, dus ik dacht dat zal werken. Ik snap dus niet waarom het met mijn kort schakeldraad wel werkt maar niet met de blauw-rode draadjes naar de deurbel.
/f/image/2eHX28apnXJ5MficDdH5HGGN.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HkCxoU8mcupZUiQ2h9lssCPe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o5t4e7hTFcZ6LO7NUo8A0YCi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door smokeytbear op 11-10-2021 20:13 ]