• HARMIEWARMIE
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-11-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en ben geïnteresseerd in de Google Pixel 6 (Pro) die uit gaat komen deze maand. Ik weet dat deze niet wordt uitgebracht in Nederland en ik heb helaas niet gemakkelijk de mogelijkheid om de grens over te gaan om hem in Duitsland te kopen. Ik zie dat voorgaande modellen wel te bestellen via Belsimpel, maar ik las ook dat het hier gaat om grijze import. Wat houdt dit precies in en heeft dit nadelen? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is er ook een mogelijkheid om hem ‘normaal’ te bestellen en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:41
Heb je al gezocht??

Eerste hit op google:

Klik

• HARMIEWARMIE
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-11-2022
Bedankt! Had dit inderdaad net al gevonden, maar hier staan geen ervaringen van mensen met bijvoorbeeld een kapot scherm in :). Ben namelijk nieuwsgierig hoe daar dan mee gedeald wordt.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
HARMIEWARMIE schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:34:
Bedankt! Had dit inderdaad net al gevonden, maar hier staan geen ervaringen van mensen met bijvoorbeeld een kapot scherm in :). Ben namelijk nieuwsgierig hoe daar dan mee gedeald wordt.
Voor een deel staat het in dit deel van die pagina:
"Hoe zit het met garantie?
Koop je een smartphone bij een Nederlandse (web)winkel en blijkt hij niet specifiek voor Nederland te zijn ontwikkeld, dan hoef je je geen zorgen te maken over de garantie. De grijze import heeft geen directe gevolgen voor de garantie, omdat de verkoper van het toestel verantwoordelijk is.

Als de telefoon stuk gaat, geen updates krijgt of een ander probleem vertoont, kun je gewoon bij de (web)winkel aankloppen voor ondersteuning. Die moet het toestel bij een defect (laten) repareren en in het geval van een gebrekkig updatebeleid actie ondernemen.

De verkoper mag niet zeggen dat hij niets aan de software-ondersteuning kan veranderen, want hij verkocht je een geïmporteerd toestel. De kans is echter groot dat hij echt niets kan veranderen aan de software, en daarom kun je vragen om een ander toestel dat wel specifiek voor Nederland is ontworpen."

Bij een garantie gevalletje zou het hoogstens wat langer kunnen duren omdat de verkoper dit misschien ook via andere kanalen moet laten verlopen.

Mijn profiel op Discogs

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20
Koop je toestel gewoon zelf in de winkel in het buitenland dan kun je ook direct gebruik maken van de garantie van die winkel. Het kan anders zijn als in NL maar als iets gewoon stuk gaat dan zullen ze bijvoorbeeld in Duitsland ook fatsoenlijke voorwaarden hebben.
Bijvoorbeeld: https://www.saturn.de/de/specials/google-launch
Heb destijds de Nexus ook gewoon bij Saturn gekocht, updates etc kwamen gewoon binnen en alles werkte.
Met PC hardware die stuk ging ben ik al terug geweest naar Duitse winkels en dan krijg je met je bon gewoon garantie.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
Met de Pixels is het heel simpel, Google ondersteund het niet in Nederland, dus voor de garantie ben je aangewezen op de winkel waar je het gekocht hebt. En waar soms de fabrikant ook rechtstreeks de garantie bied als service, is dat hier niet het geval.
Ergo:
Koop je het bij een winkel in Duitsland, moet je terug naar die winkel en regelt die de verdere afhandeling met hun reparatiecentrum of Google rechtstreeks.
Koop je het bij een winkel in Nederland die het via grijze import geïmporteerd heeft, moet je terug naar die winkel in Nederland, en regelen zij de verdere afhandeling wat dan mogelijk iets langer duurt omdat het via hun terug moet naar hun importeur, of reparatiecentrum.

• Dikke2342
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-03 21:36
Al met al niet kopen dus.

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-03 10:04
Knap..Er staat meerdere keren dat iets op zich prima kan. Sterker nog de winkel waar je het koopt dient ondersteuning te bieden als iets mis gaat. En jij concludeert hier op zeer sterke wijze en goed onderbouwt..

De kans dat er iets mis is met een telefoon is Nihil als je het mij vraagt. Ik ben een vrij frequente wisselaar.. tot op heden nog geen toestel gehad dat kapot was of het niet deed om een of andere reden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:18

DarkSide

theres no place like ::1

Het kan idd prima. Maar je moet wel bewust zijn van de mogelijke nadelen.

HIer ook een Google Home max in huis. Wordt hier niet verkocht. Gewoon op FNAC gehaald.
Nee ik heb hier niet de zelfde garantie op. Kan hem niet even naar de MM brengen.
Maar ondertussen staat hij hier al weer een jaar of zo zonder issue te draaien.

Er kan altijd iets mis gaan met een telefoon.
Maar als je een pixel 6 wilt, dan moet je helaas wat andere stappen nemen.

Ik ga de mijne denk ik gewoon halen bij de MM in duitsland.
Mocht er dan wat mis zijn dan moet ik dus een ritje van 50 min maken. Die gok wil ik wel nemen.

Verder via belsimpel e.d. zijn zij idd verantwoordelijk.
En het is altijd verstandig om een backup telefoon te hebben.
Ook je Samsung met Nederlandse garantie kan om wat voor redene ook wel eens weken weg zijn voor reparatie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• locustdrive
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-02-2022
Mijn grotere vraag is of er een mogelijkheid is om ook mee te doen aan de bose-headphone promotie die andere landen genieten.

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:33
locustdrive schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:51:
Mijn grotere vraag is of er een mogelijkheid is om ook mee te doen aan de bose-headphone promotie die andere landen genieten.
Als je iemand kent die in Duitsland woont, of in 1 van de andere "Pixel landen", dan kan je hem daar naar laten opsturen.

Zie verder normale topic, daar staan genoeg ervaringen.

• Dikke2342
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-03 21:36
Haarballetje schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Knap..Er staat meerdere keren dat iets op zich prima kan. Sterker nog de winkel waar je het koopt dient ondersteuning te bieden als iets mis gaat. En jij concludeert hier op zeer sterke wijze en goed onderbouwt..

De kans dat er iets mis is met een telefoon is Nihil als je het mij vraagt. Ik ben een vrij frequente wisselaar.. tot op heden nog geen toestel gehad dat kapot was of het niet deed om een of andere reden.
Serieuze kerel het is satire man of heb je een haarbal in je keel?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:36

13art

Moderator Mobile
Topic gaat dicht, hiervoor is er: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen

Enjoy the silence

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee