videokaart overleden? hoe diagnose stellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-08 20:36
Gisteren rond middernacht is de hele pc ermee opgehouden tijdens het spelen van FC6. Geen waarschuwing, ineens power off. Pas na reset voeding (stroomkabel losgemaakt) wou ie opnieuw booten. Althans, zo lijkt het aan de hand van de drive-LED want er komt volstrekt geen videosignaal uit.
Kaart is "Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse" (wordt in december twee jaar oud). Heeft al die tijd probleemloos gewerkt. Kast is altijd open geweest aan de zijkant, warmte was gisteren niet abnormaal.
Ik typ dit terwijl er een OEM Radeon HD 8490 in zit (vreselijke default Windows resolutie). Kabel (DP) en scherm zijn hetzelfde gebleven. Met die kaart kon ik uiteindelijk wel in BIOS komen, hoewel het scherm moeite lijkt te hebben met de lage resolutie: veel flikkeren bij het booten.

Mijn vraag: volstaat deze kaart-wissel om te bevestigen dat de Sapphire stuk is? Zijn er andere oorzaken die ik moet uitsluiten? Drivers, safe mode, ...
Heb alvast een RMA-nummer gekregen van de winkel (Cyberport.de). Wie betaalt normaal gezien de verzendingskosten?
Uiterst slecht moment om zonder videokaart te zitten, laat staan om een nieuwe te pakken te krijgen...

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Jan VP op 09-10-2021 12:06 ]

Beste antwoord (via Jan VP op 12-11-2021 11:45)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:05
Als de voeding eerst van de stroom af moet voordat die weer aan gaat dan is er een beveiliging geactiveerd. Waarschijnlijk is dat de OCP geweest omdat er ergens een kortsluiting zit.

Welk merk en type voeding is het en hoe ziet de rest van het systeem eruit?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:15
Ik denk dat je met deze methode 90% zeker kunt uitsluiten dat het aan de videokaart ligt, ja. een andere verdachte is de psu, deze kan de videokaart ook gesloopt hebben als hij niet genoeg stroom heeft kunnen leveren of niet goed meer is/was. welk model voeding is het?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 12:41
Wat @Visgek82 zegt. Als het zo maar in een keer zwart wordt op je scherm en je ziet geen schade aan de videokaart (gesprongen of bolstaande condensator) dan is de PSU ook verdacht. Zeker omdat het scherm de huidige videokaart die praktisch niets verbruikt, ook niet leuk vindt kan het zomaar in de rest van de keten zitten.
De videokaart even in een andere pc duwen en kijken hoe dat bevalt is bij afwezigheid van fysieke schade aan componenten vaak de enige manier, je moet ze toch per stuk testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:56
Kan ook zijn dat de voeding op de 6/8pin GPU niet voldoende prik meer kan leveren.
Als je de mogelijkheid hebt om de kaart met een andere voeding te testen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Als de voeding eerst van de stroom af moet voordat die weer aan gaat dan is er een beveiliging geactiveerd. Waarschijnlijk is dat de OCP geweest omdat er ergens een kortsluiting zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:48:

@Jan VP Dit ^^^

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Systeem: https://nl.hardware.info/...monitor-122019-cpu-022020
PSU: Seasonic Focus Plus Gold 550W (pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold)

-Is 550W te weinig voor die GPU?
-Geeft de Sapphire echt geen signaal zonder 6+8 pin? Zelfs geen bootmeldingen/BIOS?
-Net nog even die 6+8-connector op andere plek gestoken, maar dat maakt mss geen verschil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je kan altijd meerdere aparte kabels tussen psu en gpu leggen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
In een andere pc geeft de Sapphire ook geen signaal. Dank allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Het zou mij niets verbazen als de voeding de oorzaak zou zijn geweest. Focus Plus Gold heeft namelijk een nogal laag afgestelde OCP. Dat heeft Seasonic niet voor niets gedaan want bij een hoger OCP punt gaat de ripple buiten de ATX specs. Bij meerdere videokaarten gaat de voeding uit onder load. RX 580, RX 5700 XT, Vega 56/64, GTX 1080 Ti, 2080 Ti, diverse RTX 3000 en RX 6000 kaarten.

Heb je de voeding met 2 aparte PCI-e kabels aangesloten op de videokaart of met één daisy chained kabel? Seasonic adviseert 2 aparte kabels te gebruiken bij videokaarten die meer dan 225w verstoken. Ook dat heeft een reden omdat Seasonic 9A connectors gebruikt ipv de gebruikelijke 13A die andere merken in hun voeding monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
>> één daisy chained kabel
Er waren geen andere meer in de doos.
Thx. Zal ook Seasonic contacteren. Voor extra kabels of om advies? Dan wordt het wel "wij van WC Eend"...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Jan VP schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:15:
>> één daisy chained kabel
Er waren geen andere meer in de doos.
Thx. Zal ook Seasonic contacteren. Voor extra kabels of om advies? Dan wordt het wel "wij van WC Eend"...
Voor zulk soort gevallen sturen ze 2 nieuwe kabels met elk één connector op, althans, dat deden ze in 2018 toen de problemen met de Focus Plus Gold hot waren.

Seasonic kennende kan het ook nog zo zijn dat ze zich achter het 650w advies van Sapphire verstoppen en je wijs gaan maken dat je moet upgraden naar minimaal 650w. Als dat zo is dan lekker een ander merk voeding kopen want er is beter te koop dan Seasonic.
Corsair RMx
be quiet! Straight Power 11
Bitfenix Whisper BWG
XPG Core Reactor
Enermax Revolution D.F.
MSI MPG A-GF
Super Flower Leadex III
Thermaltake Toughpower GF1 PE
Fractal Design ION+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jan VP schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:17:
Systeem: https://nl.hardware.info/...monitor-122019-cpu-022020
PSU: Seasonic Focus Plus Gold 550W (pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold)

-Is 550W te weinig voor die GPU?
-Geeft de Sapphire echt geen signaal zonder 6+8 pin? Zelfs geen bootmeldingen/BIOS?
-Net nog even die 6+8-connector op andere plek gestoken, maar dat maakt mss geen verschil?
Normaal gesproken is 550W wel voldoende voor de 5700XT Pulse, die verbruikt niet zoveel.
Het gaat hier om de veel besproken voeding.

Je kunt dus niet zomaar voor 90% uitsluiten dat het de GPU is, wat hier als beste antwoord staat.
In 90% van de gevallen ligt het aan een voeding die totaal niet meer geschikt is voor moderne hardware, of in dit geval dat het interne niet geschikt is voor deze GPU, en je 1 kabel te kort komt.

ten 2e: Jij betaald vaak de verzendkosten voor onderzoek. als blijkt dat het onder wettelijke garantie valt, krijg je dat terug.
Als wij niet spraken over de voeding, had jij nu ' waarschijnlijk' voor Jan *ul de GPU opgestuurd, en werkte hij daar wel prima. 2x verzendkosten weg, en tijd zonder GPU en ben je nog niets wijzer.

btw; Een van de antwoorden van Uzka verdient in mijn ogen ' het beste antwoord '

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 10-10-2021 10:44 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
-Antwoord Seasonic: "Failure for any component may happen and PSU got all safety to protect itself and other components.
Please always make sure to follow the minimum recommendation of GPU manufacturer for PSU you need. For a 5700XT, it's minimum 650W as per Sapphire recommendation. It's safer like this. As well, we indeed recommend to use 2 separate cables to power graphic card with a load over 225W: Installation remark for high power consumption graphics cards"
(Die zullen ze opsturen nadat ik aankoopbewijs bezorg.)
-Over vervangen: "We do not see any reason not to use your PSU if the PSU is working well. PSU safety kicked in when the GPU had issue."
-Over upgrade: "If your GPU is still the same or eventually a 6600XT, 650W would be good enough."

Openstaande vragen:
-"in 2018 toen de problemen met de Focus Plus Gold hot waren" (@Uszka) Is Seasonic mee aansprakelijk voor de GPU-schade?
-Is de GPU stuk omwille van de PSU of niet? Zal Sapphire naar Seasonic verwijzen of hoef ik me daar niets van aan te trekken?
-Het is me niet duidelijk of ik de voeding veilig kan blijven gebruiken (bv voor een 6600XT) of dat ik moet vervangen of upgraden naar 650W.
-Indien wel veilig maar beter upgraden: suggesties voor concrete modellen (van lijst hierboven reeds gegeven door @Uszka)? Dan kan ik de Seasonic doorverkopen (suggestie prijs?) of hergebruiken.
-Wat zijn de mogelijke antwoorden/scenario's eens de GPU bij de webshop is onderzocht? Wat moeten de webshop en Sapphire doen? Hoe kom ik opnieuw aan een GPU?
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jan VP Koop een nieuwe voeding, en zet je huidige in V&A of op MP !

5700XT vervangen met 6600XT schiet je niet veel mee op.
Als de GPU echt defect is, zul je je moeten beroepen op conformiteit, en zou dan niet praten over de Focus.
Ze zullen anders direct daarop sturen. Maar ik verwacht niet dat je GPU defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
>> ik verwacht niet dat je GPU defect is
In een winkel hebben ze 'm in een andere pc gestopt (wat ik zaterdag al schreef) en ook daar gaf ie geen signaal. Enkel daarom heb ik 'm opgestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jan VP schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:06:
>> ik verwacht niet dat je GPU defect is
In een winkel hebben ze 'm in een andere pc gestopt (wat ik zaterdag al schreef) en ook daar gaf ie geen signaal. Enkel daarom heb ik 'm opgestuurd.
Jan VP schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:43:
In een andere pc geeft de Sapphire ook geen signaal. Dank allemaal!
Hier haal ik niet uit dat dit in de winkel is gebeurt, met juiste voeding en degelijk aangesloten.
Ik kan alleen uitgaan van info die jij geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Jan VP schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:45:

Please always make sure to follow the minimum recommendation of GPU manufacturer for PSU you need. For a 5700XT, it's minimum 650W as per Sapphire recommendation. It's safer like this. As well, we indeed recommend to use 2 separate cables to power graphic card with a load over 225W: Installation remark for high power consumption graphics cards"
(Die zullen ze opsturen nadat ik aankoopbewijs bezorg.)
Dat bedoel ik dus. Terwijl de zogenaamde probleem videokaarten prima draaien op een Seasonic G-Series 550w. GTX 970 Strix, RX 580 en RX 5700 XT zelfs op de 450w versie.
-Over vervangen: "We do not see any reason not to use your PSU if the PSU is working well. PSU safety kicked in when the GPU had issue."
Zolang je bepaalde videokaarten niet gebruikt met die voeding gaat het goed.
-Over upgrade: "If your GPU is still the same or eventually a 6600XT, 650W would be good enough."
6600 XT (en RTX 3060) verbruiken niet veel en hebben milde spikes. Die draaien prima op een goede 550w. Echt weer iets voor Seasonic om er vanaf te wijken. In bepaalde landen (oa Zuid-Korea zo even uit mijn hoofd) adviseren ze zelfs 750w voor een 3060, 850w voor een 3070, 1000w voor een 3080 en 1300w voor een 3090.
Openstaande vragen:
-"in 2018 toen de problemen met de Focus Plus Gold hot waren" (@Uszka) Is Seasonic mee aansprakelijk voor de GPU-schade?
Er was geen schade aan de videokaarten. Is ook niet aannemelijk als er een beveiliging in werking treedt waar de voeding de oorzaak van is.
GTX 970 Strix (heb het ook met een GTX 780 LE op een Focus Plus Gold 550w meegemaakt) crash omdat de voeding een te hoge ripple afgeeft met een zwart scherm als gevolg. Systeem blijft wel aan.
Met diverse high-end videokaarten, en vooral Vega 56 en 64, valt het systeem uit omdat de OCP in werking treedt. Voeding moet dan ook van de stroom af om te resetten.
-Is de GPU stuk omwille van de PSU of niet?
Dat is niet aannemelijk.
-Het is me niet duidelijk of ik de voeding veilig kan blijven gebruiken (bv voor een 6600XT) of dat ik moet vervangen of upgraden naar 650W.
-Indien wel veilig maar beter upgraden: suggesties voor concrete modellen (van lijst hierboven reeds gegeven door @Uszka)? Dan kan ik de Seasonic doorverkopen (suggestie prijs?) of hergebruiken.
Voor een licht systeem is de voeding prima te gebruiken. Of deze blijft draaien met een 6600 XT weet ik niet. Met een RTX 3060 wordt het iig een crash.
-Wat zijn de mogelijke antwoorden/scenario's eens de GPU bij de webshop is onderzocht? Wat moeten de webshop en Sapphire doen? Hoe kom ik opnieuw aan een GPU?
Zit de kaart nog in de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Dank voor je tijd! @Uszka

Als ik het goed begrijp heeft de voeding het probleem niet veroorzaakt, maar heeft de GPU zichzelf stuk gemaakt en de OCP in werking doen treden (maar toen was de GPU al dood).
Zouden twee afzonderlijke kabels verschil gemaakt hebben? (Terzijde: die komen donderdag toe.)

>> Wat zijn de mogelijke antwoorden/scenario's eens de GPU bij de webshop is onderzocht? Wat moeten de webshop en Sapphire doen? Hoe kom ik opnieuw aan een GPU?
De GPU wordt komende december twee jaar. Stuurde aankoopbewijs naar webshop, die me een RMA-nummer gaf. GPU is woensdagochtend aangekomen in Duitsland maar uiteraard nog niet bekeken.

Deze drie stukjes snap ik tezamen niet:
>> en RX 5700 XT zelfs op de 450w versie
>> 6600 XT (en RTX 3060) verbruiken niet veel en hebben milde spikes.
>> Voor een licht systeem is de voeding prima te gebruiken. Of deze blijft draaien met een 6600 XT weet ik niet. Met een RTX 3060 wordt het iig een crash.
Bedoel je dat deze specifieke 550W-voeding niet meer betrouwbaar is voor dat gebruik omwille van het incident? En dat ze zonder incident het zou zijn blijven doen, net zoals de voorbije tijd?
Wil graag weten wat ik qua PSU moet doen, naargelang de uitkomst van de RMA.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Statusupdate: Webshop mailt standaardtekst:
"Wir werden nun die Reklamation über den Hersteller bzw. unseren
Lieferanten einleiten.
Sobald die Ware dazu unser Haus verlässt, erhalten Sie erneut eine
Information per E-Mail."
Zouden ze dat doen zonder de kaart te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Status update: GPU ligt nu drie weken bij de fabrikant/leverancier.
Verzendkosten werden terugbetaald (en ook Ubisoft betaalde die maand abonnement terug; had het slechts 7 uur gebruikt).
"bisher haben wir trotz unserer Bemühungen noch kein Wareneingang
erhalten.
Wir werden uns nun erneut mit dem Hersteller/Lieferanten in Verbindung
setzen, um Ihre Reklamation zeitnah abschließen zu können."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Status update: GPU net verzonden door de webshop. Lijkt mijn eigen exemplaar te zijn en dus hopelijk definitief hersteld.
@Uszka Dezelfde voeding blijven gebruiken, nu met de twee afzonderlijke kabels? Of is er reden om de PSU te vervangen? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Echt nieuws nu: pakket is vanmiddag toegekomen. Probleem is echter hetzelfde.
-Kaart is vervangen (ander serienummer); andere ziet er nieuw uit, maar kan misschien ook hersteld of refurbished zijn.
-Aangesloten met de twee afzonderlijke stroomkabels. LED van rood Sapphire-logo brandt, maar fans draaien niet en geen videosignaal.
-Opnieuw naar winkel om ook daar te laten testen met 2 of 3 andere voedingen. Hetzelfde resultaat als thuis.
-Gaan meerdere van die kaarten stuk na kleine 2 jaar?

@Hackus @Uszka @Damic @osmosis @Sandwalker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• osmosis
Voeding in de tussentijd al vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:41
Zou eens proberen met een andere psu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• osmosis
MetalSonic schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:40:
Zou eens proberen met een andere psu
Of opnieuw de GPU gesloopt met een semi defecte voeding |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
osmosis schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:43:
[...]

Of opnieuw de GPU gesloopt met een semi defecte voeding |:(
Dat zou wel zuur zijn. Ik vraag het mij af hoor, die voeding is wel van een goed merk. Geen el cheapo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
- Mijn test duurde nauwelijks een minuut (ben gestopt wegens zelfs geen signaal tijdens booten). Voeding is niet in veiligheid gegaan.
- De afgelopen weken doet de rest van de pc (en wat de voeding daarvoor moet doen) het prima. Dus moederbord, cpu, peripherals, GPU-slot (uiteraard zonder bijkomende stroomkabels voor die prehistorische kaart).
- Was er iets mis met de test bij de winkel? Want dat was toch met meerdere andere psu's? Of onbetrouwbare mensen?
- Moet ik Seasonic nog eens contacteren (toen voor afzonderlijke kabels), nu voor echt garantie-issue? Indien ik de PSU moet opsturen, wordt de pc helemaal onbruikbaar.
- Indien (ook) de PSU gewisseld/vervangen zou worden: is die 550W ok? Indien niet, kan ik beter nu een goeie 600W of meer kopen. Suggesties, misschien met pricewatch-links?
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Jan VP schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:46:
- Mijn test duurde nauwelijks een minuut (ben gestopt wegens zelfs geen signaal tijdens booten). Voeding is niet in veiligheid gegaan.
- De afgelopen weken doet de rest van de pc (en wat de voeding daarvoor moet doen) het prima. Dus moederbord, cpu, peripherals, GPU-slot (uiteraard zonder bijkomende stroomkabels voor die prehistorische kaart).
- Was er iets mis met de test bij de winkel? Want dat was toch met meerdere andere psu's? Of onbetrouwbare mensen?
- Moet ik Seasonic nog eens contacteren (toen voor afzonderlijke kabels), nu voor echt garantie-issue? Indien ik de PSU moet opsturen, wordt de pc helemaal onbruikbaar.
- Indien (ook) de PSU gewisseld/vervangen zou worden: is die 550W ok? Indien niet, kan ik beter nu een goeie 600W of meer kopen. Suggesties, misschien met pricewatch-links?
Thx!
Nieuwe gpu's gaan alleen maar meer vragen als ik de artikelen van Hardwareinfo en Tweakers mag geloven. Als ik nu een nieuwe PSU zou kopen zou ik echt veel meer vermogen kopen dan je "nu" nodig hebt. Uiteraard van een gold certified ... Hier houd ik het bij, PSU advies topic is een straatje verderop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb veel desktops gebouwt met Sapphire GPU's zowel Nitro als Pulse. Met een XT pulse gebruikte ik 550w(zonder OC) Whisper of Formula Gold
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
Waarbij de Whisper modulair is en 2 PCIe kabels heeft, en aparte VGA Rail.

Verder met AMD GPU's ook andere types met Sapphire dik tevreden. Nu zelf PowerColor 6900XT, omdat die goedkoper was dan de Nitro van Sapphire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
>> 6900XT
Dat is wat overkill voor mij, 6800XT zou ik nog overwegen. 750W of 650W nemen om op die manier toekomstgericht te zijn?
Kan de huidige PSU die vervangkaart gesloopt hebben of is er meer kans dat ie DOA uit de doos kwam? Blijft vreemd in beide gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Interessant nieuws: waar Seasonic vorige keer (de eerste melding, met ook de kabels) zei dat er niets mis was met de voeding, schrijven ze nu:
"There's a possibility that the GPU damaged the PSU as well even if safety kicked in. We would recommend to RMA your PSU."
-Als ik een waarborg stort via Paypal, gaan ze de nieuwe vooraf opsturen zodat ik gewoon kan wisselen.
-Heb gevraagd om eventueel te upgraden. Antwoord: "For a 5700XT, minimum is 650W. For 6800XT, minimum requirement is 750W.
To FOCUS GX-650: 16.50€
To FOCUS GX-750: 20.50€
To FOCUS PX-650: 30.00€
to FOCUS PX-750: 40.00€
Note also that you won't have new warranty, only the remaining warranty of your original product."
Is dat zinvol of laat ik gewoon een nieuwe 550W komen voor (hopelijk) nog een nieuwe 5700XT?
-Moet ik hier iets over melden bij de webshop voor (nog) een nieuwe GPU?
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Gewoon wisselen voor een nieuwe 550w en intussen zelf een nieuwe voeding halen en deze keer geen Seasonic. Het is gewoon een arrogante toko die mijlenver achter loopt op de concurrentie. Bestel pricewatch: Thermaltake Toughpower GF1 750W TT Premium Edition bij Megekko en verkoop de nieuwe SS als je die binnen krijgt.

Over de voeding hoef je niets te melden bij RMA van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Gisteren die Thermaltake geplaatst; doet het goed, maar vervang-GPU was nog altijd dood. Die gaat vanavond op de post (heb nieuw RMA-nr). Hopelijk verpakken ze de volgende beter dan deze. Zou dat het gedaan hebben? Of toch de Seasonic?
De doos van de Seasonic niet gevonden, dus RMA moeten verzenden in suboptimale verpakking. Weet niet of ik diezelfde (na controle) terugkrijg, dan wel een nieuw exemplaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Jan VP op 03-12-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Status update:
-Seasonic heeft een nieuwe 550W verstuurd (zonder de mijne eerst te testen); die staat sindsdien op V&A.
-Op 17/12 heeft de webshop (ook deze) GPU naar de leverancier/producent verstuurd.
Zucht. Hele gedoe is al ruim twee maanden bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Heeft het zin om mijn 3600 (gekocht voor 165 euro) te vervangen door een 5700G (of 5600G)?
Zodat ik ook tijdens deze periode (bijna drie maanden) toch nog het een en ander kan doen...
Thx!

Voorbeelden: YouTube: Test 32 Games with Ryzen 7 5700G Vega 8 & 16GB RAM en YouTube: AMD Ryzen 7 5700G // Test in 17 Games

@Hackus @Uszka @MetalSonic @osmosis @Damic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dan heb je in elk geval beeld met interne videochip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Idd, 1280x1024 op een pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart (met zwarte balken opzij) is nogal tragisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je die 100€ verschil kunt missen zou ik voor de 5700G gaan, meer cores/threads en meer GPU cores ook.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Damic schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:14:
Als je die 100€ verschil kunt missen zou ik voor de 5700G gaan, meer cores/threads en meer GPU cores ook.
5600G is al beter dan Ryzen 3600
btw; gpu power is maar voor tijdelijk, tot zijn 5700XT geschil is verholpen

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 28-12-2021 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

2c/4t is 2c/4t meer powah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
Status update:
Proces is intussen vier maanden bezig.
afhandelen garantie duurt nu al 4 maanden - wat kan ik doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Jan VP op 10-02-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:34
Ik zal toch een andere merk voeding proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
zie hierboven: Thermaltake

• Jan VP
Update: op 22/02 werd de derde kaart geleverd. Ik heb ze op 23/02 eerst in een winkel laten testen (de derde keer dat ze me daar zagen...) en ze draait nu in mijn pc. Voor het eerst sinds 7/10...
Pagina: 1