• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-01 22:46
Nieuwe poging.
Wat kan ik doen om deze situatie opgelost te krijgen? Thx.
Al nagekeken: mijn familiale verzekering dekt geen rechtsbijstand voor contractuele geschillen.

Samenvatting die ik gisteren stuurde in een e-mail:
7 October - GPU died
8 October - notified webshop
9 October - GPU sent as RMA to webshop
18 October - webshop processed RMA and will send to supplier
<...extremely long wait...>
26 November - received replacement GPU but was Dead On Arrival
3 December - GPU sent as RMA to webshop
9 December - webshop processed RMA and will send to supplier
<...even longer wait...>

De webshop heeft eergisteren eindelijk geantwoord (na weken van stilzwijgen) met de serienummers die Sapphire (waar ik ook hulp zocht) vroeg.

De resulterende info van Sapphire stuurde ik dan gisteren ineens door naar de webshop:
""S1 was replaced with S2,S2 already tested as failed,and already arranged a replacement back to ECOM @1/26/2022. ECOM signed to receive @1/28/2022. We don't know if they delivered to the webshop."

Any idea when it will get here? Can you contact the supplier to speed up the process?

<bovenstaande samenvatting>

I don't think this process is very customer friendly, to put it mildly. Please urge the supplier, Sapphire RMA as well as your own people to improve their processes as to prevent other customers from suffering the same kind of stress.
It is incredibly exhausting. And literally nobody cares; no status updates, no apologies, no compensation. I had to upgrade my CPU (Ryzen 3600 to 5600G) in order to use my computer for the last month; the first three (!) months, I could not use it altogether. That's a 250 euro cost I did not want to make."

De webshop antwoordde net het volgende:
"Unfortunately, the complaint is still ongoing. We can offer you a current value credit in the amount of 287.00 euros. The item will remain with us."

Het huilen staat me intussen nader dan het lachen...

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Die 287 Euro aanvaarden en het achter je laten.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:56
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Ik verwacht dat je voor een eventuele andere oplossing zoveel tijd en moeite moet investeren dat je serieus moet overwegen of je dat wilt (en dan nog de vraag of het je uberhaupt zal lukken).

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gegeven dat het in het Engels is is het een buitenlandse webshop?

Dus een beetje gissen onder welk recht dit valt, maar sowieso heb je een overeenkomst met de winkel, niet met de leverancier. Geneuzel als "Unfortunately, the complaint is still ongoing" doet alsof zij niets anders kunnen dan wachten, dat is natuurlijk onzin want ze kunnen gewoon zelf kiezen om jou te compenseren of alvast een nieuwe videokaart toe te sturen. Want even hypothetisch, stel dat de leverancier helemaal nooit meer van zich laat horen, dan is het natuurlijk ook logisch dat ze niet kunnen zeggen "jammer dan, wij gaan er zelf niks meer aan doen". Dat is bij trage afhandeling niet anders.

Maar voordat je dit bij een klantonvriendelijke toko aan het verstand gepeuterd hebt ben je waarschijnlijk drie aangetekende brieven en een juridische procedure verder, en op basis van je Engelse mailtje ook nog in een ander land? En met een beetje pech is het eindstation alsnog dat de koop wordt ontbonden en je je geld terug krijgt.

Dus pragmatisch: doe wat PP_Sound en Gadgeteer zeggen, en geef die winkel een 1-sterrenreview om bovenstaande reden.

edit: wat ik me wel afvraag: wat voor GPU is het uberhaupt? Is die 287 euro wel een beetje kostendekkend als je een nieuwe wil halen? Als dit bij wijze van spreken de vergoeding voor een half jaar oude GTX3090 is verandert dat het verhaal wel, dan mag die vergoeding wel tweeduizend euro omhoog.

[Voor 14% gewijzigd door bwerg op 10-02-2022 09:23]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18
bwerg schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:20:
Gegeven dat het in het Engels is is het een buitenlandse webshop?

Dus een beetje gissen onder welk recht dit valt, maar sowieso heb je een overeenkomst met de winkel, niet met de leverancier. Geneuzel als "Unfortunately, the complaint is still ongoing" doet alsof zij niets anders kunnen dan wachten, dat is natuurlijk onzin want ze kunnen gewoon zelf kiezen om jou te compenseren of alvast een nieuwe videokaart toe te sturen. Want even hypothetisch, stel dat de leverancier helemaal nooit meer van zich laat horen, dan is het natuurlijk ook logisch dat ze niet kunnen zeggen "jammer dan, wij gaan er zelf niks meer aan doen". Dat is bij trage afhandeling niet anders.

Maar voordat je dit bij een klantonvriendelijke toko aan het verstand gepeuterd hebt ben je waarschijnlijk drie aangetekende brieven en een juridische procedure verder, en op basis van je Engelse mailtje ook nog in een ander land? En met een beetje pech is het eindstation alsnog dat de koop wordt ontbonden en je je geld terug krijgt.

Dus pragmatisch: doe wat PP_Sound en Gadgeteer zeggen, en geef die winkel een 1-sterrenreview om bovenstaande reden.

edit: wat ik me wel afvraag: wat voor GPU is het uberhaupt? Is die 287 euro wel een beetje kostendekkend als je een nieuwe wil halen? Als dit bij wijze van spreken de vergoeding voor een half jaar oude GTX3090 is verandert dat het verhaal wel, dan mag die vergoeding wel tweeduizend euro omhoog.
Een GTX3090 zou ik ook niet vertrouwen. ;)

Volgens mij gebruikt Sapphire ook alleen nog maar AMD chips voor hun GPU's.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jumpman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:34:
Volgens mij gebruikt Sapphire ook alleen nog maar AMD chips voor hun GPU's.
offtopic:
En daarom "bij wijze van spreken" ;)

Punt is vooral dat je onder standaard Nederlands recht bij een kapotte GPU recht hebt op een nieuwe, of als dat echt niet lukt dan het volledige aankoopbedrag terug, zolang je nog in de (vrij breed gedefinieerde) levensduur van de GPU zit. Onder EU-wetgeving ook zoiets, al verschillen de details van de wetgeving dan afhankelijk van het land.

[Voor 42% gewijzigd door bwerg op 10-02-2022 10:06]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Jan VP
Helemaal bovenaan zet Tweakers het product; een 5700 XT Pulse (hmm, XT staat er niet bij, ik zal een verkeerde link gemaakt hebben).
Aankoopprijs was 412 euro (heel goede prijs toen). Op V&A zie ik momenteel 600-700 euro gevraagd worden.
Het is een Duitse (grote en bekende, maar geen multinationale) webshop, maar per beleid mag ik de naam niet geven.

Ik kan onmogelijk genoegen nemen met minder dan ofwel de tweede (!) vervangkaart (die nu bij de groothandel ligt) ofwel 412 euro.
De webshop mag me ook een andere 5700 XT Pulse sturen of een 6600 XT (die even snel is) en het gedoe met leverancier en fabrikant zelf oplossen. Maar vermits het nu al zo slecht loopt, krijg ik ze nooit zo ver.
Laat staan dat ze me compenseren voor de bijkomende CPU-kost en de intussen vier maanden dat ik mijn eigendom niet heb kunnen gebruiken.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Onderstaand geld in geval van Nederlandse regels/webshop.
Bij Garantie moet het vervangend product een gelijkwaardig model zijn. ( of beter )
Geld terug is volledig bedrag waar je hem toen gekocht hebt. 412 euro zou je dus terug moeten krijgen. ( in geval van garantie )

Dat iets nu duurder is, wil niet zeggen dat ze dat moeten compenseren.
Hoe het Europees ( Duitsland in dit geval ) zit, kan anders zijn.

[Voor 20% gewijzigd door corporalnl op 10-02-2022 10:46]

• Jan VP
Update: op 22/02 werd de derde kaart geleverd. Ik heb ze op 23/02 eerst in een winkel laten testen en ze draait nu in mijn pc. Voor het eerst sinds 7/10...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee