Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-10 09:59
Hoi Iedereen,

Even een vraagje wij zijn aan het kijken voor een nieuwe keuken en zouden graag een Quooker willen plaatsen.

Nu was mijn vraag de volgende:

In onze huidige oude keuken staat aan boiler die zorgt voor het warm water in de keuken.
Deze is niet aangesloten op onze cv ketel.

Kunnen we bij het plaatsen van een Quooker Combi welke 7l kokend water heeft of 15 l warm water heeft de huidige boiler weg laten ? Of moet deze blijven staan ?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:41
Zeker je huidige boiler zal ook 10 of 15 liter zijn.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:43
Absoluut.

Met gewoon een hand-afwasje krijg je hem niet leeg, en een emmer warm water (of twee) gaat ook prima lukken. Bovendien heeft 'ie dat 10 minuten later weer op temperatuur.

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-10 09:59
Oké , heel bedankt! Keuken maker zei dat we deze moesten laten staan. Wat ik niet goed snapte.

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-11 16:50
SteffanS schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:33:
Oké , heel bedankt! Keuken maker zei dat we deze moesten laten staan. Wat ik niet goed snapte.
Die keukenmaker begrijp ik wel. Warm water zal je dus moeten mengen. 100 graden water met koud water.
Die oude close-inboiler geeft direct warm water van +/- 32 graden. Iets minder duurzaam en veiliger.
Ikzelf heb ook een Quooker maar gebruik hem vooral voor mijn theewater en om te koken.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:17

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Je kunt een mengventiel (kan je meebestellen) aan de Quooker zetten om een normale 50/60 graden uit de warme kraan te krijgen.
Zonde van het dubbele standbyverbruik om de oude ook warm te stoken.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43
Quooker combi dient ervoor om ook warm water te leveren, en is veel zuiniger dan een oude boiler.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:06
cwrm63 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:12:
[...]
Die oude close-inboiler geeft direct warm water van +/- 32 graden. Iets minder duurzaam en veiliger.
32 graden?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@SteffanS
Ik heb de situatie die jij krijgt.
De Quooker op koudwaterleiding aangesloten. Verder geen boiler of warm waterleiding

Werkt perfect, genoeg warm water voor de eventuele handwas.

[ Voor 11% gewijzigd door jack zomer op 09-10-2021 13:21 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-11 16:50
Ongeveer, denk ik. Was jij je handen onder kokend water? ;)
Pagina: 1