Woorduitleg in artikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 17:24
Ik zie steeds vaker bij artikelen allemaal cursieve termen staan en in de reacties dat mensen daar over klagen omdat ze niet begrijpen wat die termen betekenen. Zou het niet handig zijn om een soort databank aan te maken met daarin een uitleg van veelgebruikte termen die wel eens cursief worden gezet? Dan kan er in artikelen bijv. een vraagtekentje naast het woord staan. Als je dan met je cursor over dat vraagtekentje hovert, krijg je de uitleg te zien.

Ik snap natuurlijk dat daar wat werk in gaat zitten, maar de Tweakers-gemeenschap kan natuurlijk helpen bij het vormen van een passende uitleg bij een woord.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVivaldi op 08-10-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Daar hebben weer abbr voor toch? :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zie ook bijvoorbeeld SSupply chain attack

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

naitsoezn schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:23:
Daar hebben weer abbr voor toch? :P
Dat werkt uiterst belabberd op een mobiel apparaat. Je weet wel, die apparatuur die men tegenwoordig het meest gebruikt om Tweakers te bezoeken.

4 jaar geleden ook al eens over geklaagd (MsG in "Achterhaalde manier van afkortingen tonen"), helaas is het steevast moeilijkmoeilijk, om zoiets te implementeren blijkbaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:50
Ik snap persoonlijk dat geklaag nooit zo. Selecteren, rechter-muisknop, google zoeken is minder werk dan reageren en levert je direct de benodigde informatie op als je een keer een woord niet kent. Ellenlange artikelen waar elke term wordt uitgelegd zit ik niet echt op te wachten.