Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staxas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-09 13:45
Ik heb een warmtemat voor de kat gekocht voor onder haar kussentje, maar nou zou ik hem graag alleen inschakelen als ze er op ligt. Ik heb al gezocht naar pressure sensors (blijkbaar voor vloeistof en gas) en gewicht sensors, maar ik kom niet echt terecht bij iets dat ik verwacht. De bedoeling is een arduino als brein te gebruiken, en een 220v relais ingeschakeld door 5v arduino pin (als zo een relais al bestaat) om de stroom aan te zetten. Ik heb al gedacht aan van die deur magneten die 'zien' of je deur/raam open of dicht staat, en dan met schuim oid er tussen.

Iemand ideeën?

edit: het mooiste zou een constructie zijn die alleen stroom gebruikt als de kat op het matje ligt, dwz geen arduino die de hele dag aan moet staan (dus dat de schakelaar al het werk doet, wat waarschijnlijk gevaarlijk is ivm 220v).

[ Voor 16% gewijzigd door staxas op 08-10-2021 09:01 ]

Beste antwoord (via staxas op 08-10-2021 09:28)

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie hier: Bed occupancy sensor voor slechts €15 :)
staxas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:57:
edit: het mooiste zou een constructie zijn die alleen stroom gebruikt als de kat op het matje ligt, dwz geen arduino die de hele dag aan moet staan (dus dat de schakelaar al het werk doet, wat waarschijnlijk gevaarlijk is ivm 220v).
Ik denk dat een oplossing hiervoor al snel onwenselijk wordt. Inderdaad omdat je het hogere voltage dan direct moet gaan schakelen.

[ Voor 76% gewijzigd door Luit op 08-10-2021 09:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie hier: Bed occupancy sensor voor slechts €15 :)
staxas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:57:
Ik denk dat een oplossing hiervoor al snel onwenselijk wordt. Inderdaad omdat je het hogere voltage dan direct moet gaan schakelen.

[ Voor 76% gewijzigd door Luit op 08-10-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt van alles verzinnen zoals een gewicht sensor, een lichtsluis etc.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden