Configuratie:
Omvormer: Sunny Tripower 6000TL-20
Zonnepanelen
String 1: 15 Solarwatt AG Solarwatt 60P-270 (Glas-Glas)
String 2: 8 Solarwatt AG Solarwatt 60P-270 (Glas-Glas)
23 panelen van 270 Watt is in principe een max vermogen van 6210 W
Nu wordt dit natuurlijk nooit bereikt en zit ik er over te denken om string 2 uit te breiden met 4 panelen.
Hierdoor wordt het max vermogen 7290 W
Vragen:
- Heeft een omvormer problemen als er soms meer dan het max vermogen van 6000 W aangeboden wordt
door de zonnepanelen. Het is logisch dat als dit gebeurt het rendement van de zonnepanelen als dat
gebeurt niet maximaal zal zijn, echter dit nadeel weegt denk ik niet op tegen het voordeel van meer
opbrengst.
Kan dit gevolgen hebben voor de levensduur van de omvormer.
- het beste is om dan natuurlijk 4 zonnepanelen van het zelfde type bij te plaatsen.
Mocht ik die niet kunnen vinden, kan ik dan zonder problemen panelen met hetzelfde vermogen (270W)
bijplaatsen?
Ik heb deze panelen nog niet kunnen vinden op internet, heeft iemand een adres waar deze panelen nog
eventueel te bestellen zijn?
Omvormer: Sunny Tripower 6000TL-20
Zonnepanelen
String 1: 15 Solarwatt AG Solarwatt 60P-270 (Glas-Glas)
String 2: 8 Solarwatt AG Solarwatt 60P-270 (Glas-Glas)
23 panelen van 270 Watt is in principe een max vermogen van 6210 W
Nu wordt dit natuurlijk nooit bereikt en zit ik er over te denken om string 2 uit te breiden met 4 panelen.
Hierdoor wordt het max vermogen 7290 W
Vragen:
- Heeft een omvormer problemen als er soms meer dan het max vermogen van 6000 W aangeboden wordt
door de zonnepanelen. Het is logisch dat als dit gebeurt het rendement van de zonnepanelen als dat
gebeurt niet maximaal zal zijn, echter dit nadeel weegt denk ik niet op tegen het voordeel van meer
opbrengst.
Kan dit gevolgen hebben voor de levensduur van de omvormer.
- het beste is om dan natuurlijk 4 zonnepanelen van het zelfde type bij te plaatsen.
Mocht ik die niet kunnen vinden, kan ik dan zonder problemen panelen met hetzelfde vermogen (270W)
bijplaatsen?
Ik heb deze panelen nog niet kunnen vinden op internet, heeft iemand een adres waar deze panelen nog
eventueel te bestellen zijn?