Engelstalig telefoontjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 08:29
Hallo allemaal,

Ik heb in de afgelopen weken nu al meerdere keren een telefoontje ontvangen van een 020 en een 06 nummer met een Engelstalig bericht. Na wat graven blijkt dat ik niet de enige ben:
Engelstalig telefoontje namens National Police/Dutch Supreme Court
Wat er uiteindelijk aan de telefoon gezegd wordt, is wisselend:

Uw BSN-nummer wordt misbruikt, of:
Er loopt een arrestatiebevel tegen u, of:
U maakt onderdeel uit van criminele activiteiten zoals drugshandel en witwassen.
Hierna wordt u verzocht het cijfer 1 in te toetsen om te worden doorverbonden met een agent. De agent vraagt u vervolgens uw identiteit te verifiëren aan de hand van gegevens. Dit raden wij uiteraard af. Vervolgens wordt soms gezegd dat u uw geld moet ‘veiligstellen’ door het over te maken naar een bepaald rekeningnummer. Ook dit raden wij af aangezien u dit geld dan kwijt bent.
Blijkbaar zit mijn mobiel in de Facebook data lek van 2021, daar schrik ik nogal van:
nieuws: Dataset met telefoonnummers bijna 533 miljoen Facebook-users verschij...

Zijn er hier nog meer mensen die hier last van hebben?

Op dit moment gebruik ik al een uniek e-mail adres voor elke site maar blijkbaar moet ik ook op mijn telefoon nummer gaan letten. Wat doen jullie om jullie telefoon nummer zo min mogelijk te verspreiden (bij het doen van bestellingen e.d. is dit bijv. vrijwel altijd nodig)

(geen idee of dit het juiste forum is overigens)

Sc0tTy

[ Voor 25% gewijzigd door Sc0tTy op 05-10-2021 16:24 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Een telefoonnummer is niet noodzakelijk voor een bestelling, wel handig. Je kan er dus toe over gaan om een vals telefoonnummer in te geven, bijv. een Lebara pre-payed kaart halen en dat nummer gebruiken. Dan weet je dat niet iemand anders lastig gevallen wordt.

Verder doe ik er niks aan. Ben ook nog nooit gebeld door ongewenste nummers (ik neem zelfs anonieme nummers op, zijn meestal medici die ik echt wel wil spreken). Zou dat wel gebeuren: blokkeren in m'n telefoon.

Als ik duizend keer gebeld zou worden door iedere keer 'n ander nummer ga ik wel eens kijken naar andere oplossingen.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-04 11:54

DataGhost

iPL dev

Ja, je moet op je telefoonnummer letten. Altijd. Wat ik doe om mijn telefoonnummer zo min mogelijk te verspreiden, is mijn telefoonnummer zo min mogelijk verspreiden. Dat heb je helemaal zelf in de hand. Bedenk je ook eens hoe vaak je telefoonnummer daadwerkelijk nodig is geweest bij een bestelling. Bij mij welgeteld nul keer. Of nou ja, dat weet ik eigenlijk niet zeker want ik geef altijd iets op als 06-00000000. Ik doe nu al 23 jaar met hetzelfde nummer zonder overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 18:24

dijkmane

biertje ?

ook al een keer of 3 gebeld.
je hoort eerst even niets ( de belcomputer moet t bandje nog starten ofzo ) en dan inderdaad zo'n onzinmelding.
gewoon ophangen, nummer blokkeren en door.

mijn nummer heb ik al 21 jaar, geen idee hoe dat rond gaat zwerven, kom je toch niet achter

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:09
Sinds vorige week ook last van deze telefoontjes, voorheen nooit last van bel/sms spam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Ik wordt de laatste tijd gestoord van al die telefoontjes, maar niet eens dit soort type, maar gewoon "consumentenenergie" en dat soort onzin. Al meermaals melding gemaakt bij ACM.

Vervolgens durven ze je aan de telefoon ook nog te zeggen, dat je maar recht van verzet moet indienen. Nee sorry, jullie hebben het recht niet mij te bellen, we gaan het nu niet omdraaien hé.. Man man man, frustratie ten top!! Ik denk zelfs dat veel van die callcenter mensen het niet eens weten, en voorgehouden worden dat ze gewoon mensen bellen die "toestemming hebben gegeven".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als het niet noodzakelijk is krijgen sites van mij 06-12345678. Nog nooit gedoe mee gehad.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 23:05
Heb daarvoor laatst een prepaid e-sim aangeschaft bij Simyo. Dat nummer gebruik ik nu voortaan als ik ergens een bestelling plaats. Mijn iPhone heeft dual sim dus ben op beide nummers bereikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door DoubleD1980 op 06-10-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Twee weken geleden hem ook 1x gehad, niet vaker.

Maar euhm, succes met het geheim houden van je 06 nummer. Er zijn 60 miljoen valide 06 nummers. Daarvan is 90% in gebruik. Dat komt ook door dingen als snoepautomaten die een 06 nummer krijgen. Maar alsnog als je ervan uitgaat dat tegenwoordig zo ongeveer iedereen boven de 10 jaar een 06 nummer heeft, en dat een heel aantal er meer dan één heeft (zakelijke nummers), en je komt eens uit op een 20 miloen 06 nummers door gewone mensen gebruikt. Oftewel een 1 op 3 kans dat als je een random (correct) 06 nummer belt je bij een echt persoon uit komt. Dus ze hebben geen Facebook lekken nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sc0tTy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:22:
Hallo allemaal,

Ik heb in de afgelopen weken nu al meerdere keren een telefoontje ontvangen van een 020 en een 06 nummer met een Engelstalig bericht. Na wat graven blijkt dat ik niet de enige ben:

[...]

Blijkbaar zit mijn mobiel in de Facebook data lek van 2021, daar schrik ik nogal van:
nieuws: Dataset met telefoonnummers bijna 533 miljoen Facebook-users verschij...

Op dit moment gebruik ik al een uniek e-mail adres voor elke site maar blijkbaar moet ik ook op mijn telefoon nummer gaan letten. Wat doen jullie om jullie telefoon nummer zo min mogelijk te verspreiden (bij het doen van bestellingen e.d. is dit bijv. vrijwel altijd nodig)

Sc0tTy
Ik heb mijn telefoonnummer op mijn site staat, heel soms krijg ik eens een vaag belletje, maar daarna gewoon het nummer blokkeren en dan duurt het wel weer een maand voor het volgende belletje komt. Niet teveel tijd in steken of over nadenken, echt belangrijke zaken gaan via de post of je digid.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 06-10-2021 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20

Croga

The Unreasonable Man

SmurfLink schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:03:
Als het niet noodzakelijk is krijgen sites van mij 06-12345678. Nog nooit gedoe mee gehad.
Ik hoop niet dat iemand dat nummer echt heeft want dan heeft die persoon ook van mij al een hele berg telefoontjes gekregen :-D

Daarnaast, zie boven...
Ik heb mijn nummer nu ongeveer 20 jaar. In die tijd heeft 06-12345678 en ongewenste nummers onmiddelijk blokkeren er voor gezorgd dat ik niet heel veel last heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04 16:51
ik werd er ook veel lastig gevallen voor ''financial services and investments'' op mijn zakelijk nummer. Van aardig vragen om te stoppen, naar minder aardig vragen... naar simpelweg ophangen.

Echter nu ik een paar keer heb opgenomen en stug in het Nederlands ben blijven praten merkte ik dat ze me, denk ik, van de bellijst gehaald hebben :*) al een tijdje niet meer lastig gevallen.

p.s. bij mij spoofde ze bestaande nummers.. als ik die nummers terug belde kreeg ik nietsvermoedende nederlanders aan de telefoon. ipv een Paki oid uit een andere tijdzone.

[ Voor 18% gewijzigd door Patientzero op 06-10-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Helaas .. soortgelijk probleem. We werden, op de 'landlijn' (048 nummer, iets Belgisch) gebeld door ... klik .. pauze .. stilte .. Hello This is (naam weet ik niet), Your Amazon ... paf .. ik verbreek de verbinding, en bel mijn bank (ING): METEEN Creditcard laten blokkeren.

Overtrokken reactie ? Nou .. 2 weken geleden had een vriend van ons hetzelfde, hij bleef even luisteren, was er 'echt' iets met een amazon bestelling ... er flitsen een paar berichten over zijn mobiel .. 2500 euro armer !. Wat er precies, toen, gebeurde, geen idee: heeft hij per ongeluk iets verteld, was zijn mobiel al gehacked ... ik was er niet bij. Ik heb in elk geval geen risico genomen.

Aangezien dit soort oplichters, overigen ook vaak energie bedrijven, de beroemde Microsoft Helpdesk en alle andere flessentrekkers & oplichters , gebruik maken van de vaste telefoon, gaat die er bij ons uit. Hij was uitsluiten voor zeer bejaarde schoonouders (naar een mobiel bellen is eng ??), maar sorry, de stekker gaat er uit, ik zeg het abonnement op.

Overigens snap ik sowieso niet hoe ze aan mijn nummer komen .. ik geef nooit het vaste nummer. Ik denk dat ze bellen:

I = 0360000000 (ik woon in Almere)
Call telefoonnummer I
If opgenomen Call oplichting
Next I

Om het even HEEL simpel te stellen

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93050 op 06-10-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Ja net met collega's over gehad. Een er van wordt ook al gebeld.

De andere raadde mij aan om een AH prepaid kaartje te kopen en die in een oude telefoon te stoppen.
Dan kan je een echt nummer bij bezorgingen geven; dat ga ik maar doen.
Want ik heb al een paar keer gehad dat de bezorger belde dat er niemand thuis was oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Patientzero schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:43:
...

p.s. bij mij spoofde ze bestaande nummers.. als ik die nummers terug belde kreeg ik nietsvermoedende nederlanders aan de telefoon. ipv een Paki oid uit een andere tijdzone.
Dit idee heb ik dus ook. Al twee keer teruggebeld, omdat ik het telefoontje had gemist. Dan kreeg ik iemand aan de lijn die aangaf nooit mijn nummer te hebben gebeld. Dat geeft echt hele rare gesprekken, kan ik vertellen. Wazig dat dit dus zomaar kan met bellen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sc0tTy schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:15:
Ja net met collega's over gehad. Een er van wordt ook al gebeld.

De andere raadde mij aan om een AH prepaid kaartje te kopen en die in een oude telefoon te stoppen.
Dan kan je een echt nummer bij bezorgingen geven; dat ga ik maar doen.
Want ik heb al een paar keer gehad dat de bezorger belde dat er niemand thuis was oid.
En als ze dan alsnog random je nummer gokken? Als je nu persoonlijke spam telefoontjes krijgt (als in: "Hoy Sc0tty, je moet je belasting betalen via dit BTC adres"), dan zou ik me druk maken over data lekken. Maar dat je spam telefoontjes krijgt, ze hebben een ~1 op 3 kans als ze een willekeurig mobiel nummer bellen dat die van een persoon is. Je kan je mobiele nummer anoniem houden (eg ze weten niet wie erachter zit), maar je kan hem niet geheim houden, er zijn simpelweg niet genoeg nummers om dat te doen.
Anoniem: 93050 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:03:
Helaas .. soortgelijk probleem. We werden, op de 'landlijn' (048 nummer, iets Belgisch) gebeld door ... klik .. pauze .. stilte .. Hello This is (naam weet ik niet), Your Amazon ... paf .. ik verbreek de verbinding, en bel mijn bank (ING): METEEN Creditcard laten blokkeren.
Hopelijk bellen ze je niet om de week, moet je 2x per maand je CC laten blokkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:41
Ik heb er sinds de allekabels hack ook last van, veelal +44 nummers, al 28x gebeld sinds afgelopen maanden.
Wat ik tegenwoordig doe (naast blokkeren) is opnemen en op mic-mute zetten: je hoort ze dan "hello, hello, mister, hello" blijven roepen totdat ze ophangen. Op een gegeven moment moeten ze er toch achterkomen dat ze hun tijd verdoen met mijn 06nummer :P
Bovendien heb ik de voicemail leeg gemaakt (geen welkomstboodschap) alleen de "piep", soms willen ze daar ongemerkt in terechtkomen dan hoor je van alles voorbijkomen aan de andere kant van de lijn omdat ze niet weten dat tegen de voicemail praten :P
Volgende stap is opnemen met "This is the Dutch Police speaking"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 93050 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:03:

Overtrokken reactie ? Nou .. 2 weken geleden had een vriend van ons hetzelfde, hij bleef even luisteren, was er 'echt' iets met een amazon bestelling ... er flitsen een paar berichten over zijn mobiel .. 2500 euro armer !. Wat er precies, toen, gebeurde, geen idee: heeft hij per ongeluk iets verteld, was zijn mobiel al gehacked ... ik was er niet bij. Ik heb in elk geval geen risico genomen.
Dat wat je hier beschrijft, hacken van een mobiele telefoon via een spraakverbinding is echt onmogelijk. Überhaupt is doelbewust hacken van een mobiele telefoon zonder tussenkomst van de gebruiker een enorme opgaaf, en is de moeite voor dit soort scammers echt niet waard. Wat heel veel waarschijnlijker is, is dat de gebruiker zelf e.a. heeft gedaan aan apps via bedenkelijke linkjes.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

FirePuma142 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Dat wat je hier beschrijft, hacken van een mobiele telefoon via een spraakverbinding is echt onmogelijk.
En als het dan wel zou zijn dan is "wegklikken na 3 seconden" nou niet echt een waterdichte oplossing, dan moet je gewoon je simkaart de deur uit doen en voortaan lekker gaan skypen. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:39
Wat doen jullie om jullie telefoon nummer zo min mogelijk te verspreiden (bij het doen van bestellingen e.d. is dit bijv. vrijwel altijd nodig)
Wat ik regelmatig doe als een webwinkel weer eens onnodig mijn telefoonnummer vraagt is het invullen van het nummer van de webshop zelf.

offtopic:
Wel jammer dat je nooit zult weten hoe groot de verwarring was als ze het nummer eens proberen te gebruiken en dan een collega aan de lijn krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

toevallig vanochtend 5 minuten na lezen van dit topic zo'n telefoontje gehad.
Voor de grap eens geluisterd wat de scam nu precies is, maar dat is niet helemaal duidelijk geworden, op een gegeven moment moet je een rekening nummer geven en toen ben ik maar afgehaakt (lijkt me dat ze een verzonnen naam wellicht niet kunne herkennen maar een fake accnt wel want daar willen ze natuurlijk van trekken. Hetverhaal is verder wel erg typisch: je identiteit is gebruikt voor money laundering en er is een wagen gevonden in A'dam met 20 kg coke gehuurd op jouw naam en nu wordt je BSN íngetrokken' tot je kunt bewijzen onschuldig te zijn en dat kost natuurlijk geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 15:51
Toevallig vandaag eerste keer, bagger Facebook, net te laat m'n account laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sissors schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:00:
Twee weken geleden hem ook 1x gehad, niet vaker.

Maar euhm, succes met het geheim houden van je 06 nummer. Er zijn 60 miljoen valide 06 nummers. Daarvan is 90% in gebruik. Dat komt ook door dingen als snoepautomaten die een 06 nummer krijgen.
Tegenwoordig moeten zulke automaten die zelfstandig bellen een 097-nummer krijgen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
Hallo allemaal,

[...]

Sc0tTy
Voor elke website een ander emailadres klinkt erg inefficient en onnodig. Met betrekking tot je telefoonnummer, ja vervelend, maar is het echt zo erg? Wat is het ergste dat er kan gebeuren, dat je de hele dag spam calls krijgt? Als het echt zo dramatisch wordt, verander je je telefoonnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

SCIxX schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:46:
[...]

Voor elke website een ander emailadres klinkt erg inefficient en onnodig.
Het is niet inefficient en zeker niet onnodig. Dat heeft TS al goed gedaan. Ik doe dat zelf ook na ontzettend veel last gehad te hebben van spam en geen idee waar het precies vandaan kwam. Toen mailadres veranderd en consequent overal een apart adres gaan gebruiken, momenteel heb ik 709 mailadressen. Op een aantal mailadressen heb ik spam gehad en als ik op haveibeenpwned kijk staan er daar 5 adressen als zijnde uitgelekt, bij grote partijen ook waarvan je denkt dat ze hun beveiliging op orde hebben (o.a. Adobe en Facebook (via MySpace :?)). Recent hadden we nog Allekabels. Er zijn meer adressen dan dat gelekt maar dat was bij relatief kleine bedrijfjes die niet bekend genoeg zijn voor grote nieuwsberichten. Extra voordeel is dat ik binnenkomende mail direct in verschillende mailboxen en mappen kan laten filteren op basis van mailadres.
Met betrekking tot je telefoonnummer, ja vervelend, maar is het echt zo erg? Wat is het ergste dat er kan gebeuren, dat je de hele dag spam calls krijgt?
Dat kan zeker vervelend en erg zijn. De hele dag spam calls krijgen is een soort DoS, verspilt jouw tijd en op het moment dat er echt iemand belt let je er niet meer op.
Als het echt zo dramatisch wordt, verander je je telefoonnummer.
Dit is precies wat je voorkomt door overal een ander mailadres te gebruiken, die kan je dan gewoon weggooien als er eentje veel spam krijgt en dan hoef je bij slechts één partij je mailadres te veranderen in plaats van werkelijk overal. Of je moet graag leven met spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Anoniem: 511810 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:45:
toevallig vanochtend 5 minuten na lezen van dit topic zo'n telefoontje gehad.
Voor de grap eens geluisterd wat de scam nu precies is, maar dat is niet helemaal duidelijk geworden, op een gegeven moment moet je een rekening nummer geven en toen ben ik maar afgehaakt (lijkt me dat ze een verzonnen naam wellicht niet kunne herkennen maar een fake accnt wel want daar willen ze natuurlijk van trekken. Hetverhaal is verder wel erg typisch: je identiteit is gebruikt voor money laundering en er is een wagen gevonden in A'dam met 20 kg coke gehuurd op jouw naam en nu wordt je BSN íngetrokken' tot je kunt bewijzen onschuldig te zijn en dat kost natuurlijk geld...
Goed verhaal :') Het is sneuer als je je bedenkt dat er dus mensen zijn die hier intrappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:10

Case_C

[Team Carrack]

Het is hier deze week begonnen op maandag met 1 telefoontje. Dinsdag 2x, woensdag 3x.
Allemaal verschillende nummers, +44 en +47 zijn al langsgekomen, nu was de laatste een 06 nummer... dat is helemaal klote gezien 90% van de klanten daarmee belt.

Ben benieuwd wat morgen gaat gebeuren... we dachten eerst de +44 te blokkeren gezien daar de eerste op binnenkwamen, maar als de nummers zo uiteenlopen heeft dat geen zin.

Allemaal ook hetzelfde voice-generated berichtje van Amazon credit/rekening die open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SCIxX schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:46:
[...]
Voor elke website een ander emailadres klinkt erg inefficient en onnodig.
Verdiep je eens in het fenomeen "Catch all". Dat werkt ideaal voor het geven van eigen e-mailadressen aan iedere webwinkel waar je bestelt of website waar je een account aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 17:49
Tweakez schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:36:
Ik wordt de laatste tijd gestoord van al die telefoontjes, maar niet eens dit soort type, maar gewoon "consumentenenergie" en dat soort onzin. Al meermaals melding gemaakt bij ACM.

Vervolgens durven ze je aan de telefoon ook nog te zeggen, dat je maar recht van verzet moet indienen. Nee sorry, jullie hebben het recht niet mij te bellen, we gaan het nu niet omdraaien hé..
Recht van verzet werkt juist heel erg goed! Sinds ik hier achter ben, zeg ik standaard: "Ik maak gebruik van mijn recht op verzet", en hang op. Daarna mogen ze me niet meer bellen, en verrassend genoeg: dat werkt!
Niks belmenietregister, gewoon 1 zinnetje en ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Cocytus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:22:
[...]

Klopt, maar als het uit een Facebook-lek komt hebben ze ook je naam, geboortedatum en woonplaats, wat voor phishing e.d. heel handig is. Het gaat dus niet om 'geheim' houden maar om ervoor zorgen dat er geen profiel gemaakt kan worden.

Dus nee, geen enkele site waar ik wat bestel (waar ze toch al je NAW hebben) krijgt mijn 06 en/of geboortedatum. Inderdaad 06-12345678 en veel plezier ermee.
Eens, maar dat is bij deze telefoontjes (nog) niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:01:
[...]

Recht van verzet werkt juist heel erg goed! Sinds ik hier achter ben, zeg ik standaard: "Ik maak gebruik van mijn recht op verzet", en hang op. Daarna mogen ze me niet meer bellen, en verrassend genoeg: dat werkt!
Niks belmenietregister, gewoon 1 zinnetje en ophangen.
Dat was in de oude situatie hoe het moest ja. Maar sinds 1 juli mogen ze helemaal niet meer bellen, tenzij je binnen zoveel jaar klant was. Dus alleen in die situaties zou het recht op verzet nog nodig moeten zijn, cold calling is gewoon niet meer toegestaan maar helaas hebben niet alle bedrijven dat begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
DataGhost schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Het is niet inefficient en zeker niet onnodig. Dat heeft TS al goed gedaan. Ik doe dat zelf ook na ontzettend veel last gehad te hebben van spam en geen idee waar het precies vandaan kwam. Toen mailadres veranderd en consequent overal een apart adres gaan gebruiken, momenteel heb ik 709 mailadressen. Op een aantal mailadressen heb ik spam gehad en als ik op haveibeenpwned kijk staan er daar 5 adressen als zijnde uitgelekt, bij grote partijen ook waarvan je denkt dat ze hun beveiliging op orde hebben (o.a. Adobe en Facebook (via MySpace :?)). Recent hadden we nog Allekabels. Er zijn meer adressen dan dat gelekt maar dat was bij relatief kleine bedrijfjes die niet bekend genoeg zijn voor grote nieuwsberichten. Extra voordeel is dat ik binnenkomende mail direct in verschillende mailboxen en mappen kan laten filteren op basis van mailadres.

[...]

Dat kan zeker vervelend en erg zijn. De hele dag spam calls krijgen is een soort DoS, verspilt jouw tijd en op het moment dat er echt iemand belt let je er niet meer op.

[...]

Dit is precies wat je voorkomt door overal een ander mailadres te gebruiken, die kan je dan gewoon weggooien als er eentje veel spam krijgt en dan hoef je bij slechts één partij je mailadres te veranderen in plaats van werkelijk overal. Of je moet graag leven met spam.
Apart dat je 700 emailadressen efficient vindt, wellicht zou je die tijd kunnen investeren in betere emailregels/spamfilters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
sypie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

Verdiep je eens in het fenomeen "Catch all". Dat werkt ideaal voor het geven van eigen e-mailadressen aan iedere webwinkel waar je bestelt of website waar je een account aanmaakt.
Waarom? Ik gebruik al jaren 1 gmail adres en ontvang zelden spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met een catch all hoef je geen mailadressen in te stellen. Je geeft een apart e-mailadres aan een webwinkel. De mail die eventueel gestuurd wordt komt gewoon in je mailbox waar alle andere mailtjes ook komen die naar je catch all gestuurd worden.

Eigenlijk komt het er op neer dat je bijvoorbeeld deze adressen hebt: mail@domein.tld, info@domein.tld en inbox@domein.tld. Mail aan mail@... wordt daar netjes heen gestuurd. Mail naar info@... wordt daar netjes naar toe gestuurd. En wanneer je éénmalig bij je hosting aangeeft dat inbox@... een catch all moet worden wordt alles wat naar jouw domein wordt gestuurd maar niet specifiek naar mail@... en info@... in dit postvakje moeten komen.

Deze manier van werken zorgt er voor dat je juist zo weinig mogelijk in hoeft te stellen, dus geen e-mailregels etc. Het maakt ook meteen duidelijk waar jouw e-mailadres vandaan komt, kun je daarna uitzoeken of het verkocht of gestolen (gehackt) is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

SCIxX schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:55:
[...]

Apart dat je 700 emailadressen efficient vindt, wellicht zou je die tijd kunnen investeren in betere emailregels/spamfilters.
Het kost me 10-20 seconden om een extra alias te maken en net zoveel tijd om er eentje weg te gooien. In die tijd kan ik geen "betere emailregels/spamfilters" maken en daarmee proberen op te boksen tegen partijen die als full-time baan hebben dat soort regels te omzeilen. Dat is bij voorbaat een verloren race. Met bovendien de kans dat ik per ongeluk legitieme mail wegfilter. Nee bedankt. Ik heb wel een spamfilter maar het enige wat die doet is "[SPAM]" in het onderwerp van verdachte mails zetten, er wordt verder niks gefilterd of verwijderd, alles komt binnen. Toch heb ik het afgelopen decennium in totaal misschien 50 van dat soort mails binnengehad en dat was ook direct weer over na het weggooien van het specifieke adres waar het op binnenkwam (10-20 seconden op het moment dat ik er zin in had). Het is maar waar je je tijd liever aan besteedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
Ik gebruik geen catch all maar een dienst:https://simplelogin.io. Deze heeft een app en browser plugins. Ik maak zo binnen 1 tel een nieuw email adres aan. Deze houdt ook alles bij en dus zie exact waar ik deze gebruikt heb en al het mail wat er is over gelopen.

Voor echte vage sites genereer ik zelfs email adressen op basis van guid.

Maar ik ga dus overal m'n nummer veranderen naar 1 van een prepaid sim of een fake nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Sc0tTy schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:14:
Maar ik ga dus overal m'n nummer veranderen naar 1 van een prepaid sim of een fake nummer...
Dus je gaat je een hoop meerwerk bezorgen terwijl er geen zekerheid is dat het daarmee stopt.
Telefoonnummers worden tegenwoordig vrij snel opnieuw uitgegeven, vroeger zat er een cooldown op, van een paar maanden, ik twijfel of het tegenwoordig niet een paar dagen is.
Bij ontvangst van mijn zakelijke sim kreeg ik de eerste weken nog altijd berichten die voor de vorige eigenaar waren bedoeld.
Sommige kwamen over alsof het 'lopende' conversaties waren.

Qua inbound op mijn mobiel heb ik tegenwoordig de setting "blokkeer onbekende nummers" weer aan staan.
Op de iPhone worden dan nummers die niet in je contactlijst genegeerd, en direct tegengehouden.
Het verschijnt wel in je recente oproepenlijst, maar niet 'actief'

Ja het is onhandig als je veel gebeld wordt door 'onbekenden' dus niet voor iedereen ;)
Ik heb zo nu en dan te maken met externe leveranciers, en moet er dan aan denken om het (even) uit te zetten.
Wat mij vooral verbaast, is dat de telefoontjes gebeuren op mijn zakelijke sim, op de eigen sim (nog) niet.

[ Voor 36% gewijzigd door FreshMaker op 08-10-2021 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FirePuma142 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Dat wat je hier beschrijft, hacken van een mobiele telefoon via een spraakverbinding is echt onmogelijk. Überhaupt is doelbewust hacken van een mobiele telefoon zonder tussenkomst van de gebruiker een enorme opgaaf, en is de moeite voor dit soort scammers echt niet waard. Wat heel veel waarschijnlijker is, is dat de gebruiker zelf e.a. heeft gedaan aan apps via bedenkelijke linkjes.
Het rare is ... ik ben 't volkomen met je eens, dat het hacken van een mobiel via de landlijn onmogelijk is, maar de kennis overkwam het, 2500 euri weg, en ik werd precies op dezelfde manier gebeld.. Maar .. ik denk eigenlijk dat het andersom werkt. Mobiel is gehacked. Ze zetten, op de een of andere manier, de overboekingen klaar. dan bellen ze je, om je af te leiden, houden je met amazon geklets aan de praat, en starten de overboekingen. Omdat je via de landlijn belt, hopen ze dat je je mobiel niet ziet.

Of de kennis op een linkje klikte .. geen idee. Of IK op een linkje klikte: 100% zeker van niet. Maar goed .. ik ben ook geen geld kwijt. Wel voor de zekerheid nieuwe creditcard, en factory reset telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Hopelijk bellen ze je niet om de week, moet je 2x per maand je CC laten blokkeren...
Vaste telefoon gaat er uit, mobiel factory reset. Ik denk niet dat ING blij is als ik idd. 2x per maand een nieuwe CC aanvraag. Maar veel geld kwijtraken vind ik ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 16:12
Ik heb hier ook last van sinds een week of 3. Ik liep op vakantie in Italië en kreeg een telefoontje uit 020, dus ik nam maar op en inderdaad ook zo'n Engels 'bandje' dat er verdachte activiteit is met m'n social security number. Hoewel ik dit soort crap (evenals dreigementen met video's waarbij je de hand aan jezelf slaat) redelijk los kan laten, is er altijd een klein duiveltje die me hier nog even mee bezig houdt en dat is naast de neppe telefoontjes gewoon irritant.
Vanaf dat moment wordt ik dagelijks meerdere keren gebeld. Dan wordt ik 'Privé' gebeld of met een nummer met een netnummer van een grote stad.

Wat mij opvalt is dat de tijd dat ze je telefoon over laten gaan maar kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Als je opneemt en een paar tellen niets zegt word de verbinding verbroken. Bellers mogen dus eerst naar mijn gehijg luisteren voordat ik wat zeg haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

sj0ertum schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:42:

Wat mij opvalt is dat de tijd dat ze je telefoon over laten gaan maar kort is.
Waarschijnlijk schieten ze met hagel. Benaderen een X-aantal nummer in 1 batch. De persoon die het eerste opneemt krijgt het bandje/operator, bij de rest zal de verbinding worden verbroken.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sc0tTy schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:49:
Als je opneemt en een paar tellen niets zegt word de verbinding verbroken. Bellers mogen dus eerst naar mijn gehijg luisteren voordat ik wat zeg haha
Klopt, die belcomputers begrijpen vaak niet wat er is als er opgenomen is maar er geen geluid binnenkomt oid.
Dan wordt ie vaak opgehangen ipv doorgeschakeld naar een menselijke lastpak.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb die telefoontjes nog niet gehad. Het zijn dus fraude-telefoontjes die je zogenaamd betichten van criminele activiteiten? Het lijken wel die prank-call lijnen met zo'n gaar bandje met tussentijdse stiltes die je hoort die totaal niet ingaat op wat je zegt.

Ik ben benieuwd naar zo'n gesprekje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AW_Bos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:50:
Ik heb die telefoontjes nog niet gehad. Het zijn dus fraude-telefoontjes die je zogenaamd betichten van criminele activiteiten? Het lijken wel die prank-call lijnen met zo'n gaar bandje met tussentijdse stiltes die je hoort die totaal niet ingaat op wat je zegt.

Ik ben benieuwd naar zo'n gesprekje....
probeer 0621109605 eens, die belt mij regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Anoniem: 511810 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

probeer 0621109605 eens, die belt mij regelmatig.
Kan ook gespoofed zijn, of dat het deels uit elkaar valt waardoor het deel wat overblijft op een Nederlands nummer lijkt. Ik heb net gebeld, maar ik kreeg te horen dat het nummer niet bereikbaar was. Terugbellen heeft daarom ook niet altijd nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AW_Bos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Kan ook gespoofed zijn, of dat het deels uit elkaar valt waardoor het deel wat overblijft op een Nederlands nummer lijkt. Ik heb net gebeld, maar ik kreeg te horen dat het nummer niet bereikbaar was. Terugbellen heeft daarom ook niet altijd nut.
Aha, je had echt zin in zo'n gesprekje ;)
Ik denk dat het nummer echt is, maar gen inkomende calls ontvangt. iig kan iedereen het nu blokkeren...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 11:05
ik werd gisteren ook gebeld door een 06-nummer. Opgenomen, en kreeg een bandje dat m'n BSN gerevoked ging worden ofzo. Je hebt echt in 2 tellen door dat het een scam is, maar toch maar ff verder geluisterd. Daarna kreeg ik een (Indiaas Engels sprekende) Indier aan de lijn, die sprak enkel Engels omdat hij van de internationale afdeling was de politie (mjah right...).

Na een kwartier werd ik doorverbonden met iemand van de Prosecutor's Office. Voor iedere simpele vraag gingen ze weer een script van 3 minuten voorlezen, dus echt soepel loopt 't gesprek niet. Uiteindelijk zijn ze benieuwd naar bij welke bank je zit, en willen ze vervolgens dat je Anydesk installeert.

Daar heb ik het langzaam afgekapt (na 27 minuten), en toen kwam er een tirade van onze vriendelijke Indier over dat ik z'n tijd gewaste had, en een minderwaardigheidscomplex over India/SriLanka/Pakistan. Een opname is hier te vinden: https://freeaqingme-2.stackstorage.com/s/C2dUFyw23JmKtH1S *

Overigens hadden ze nog een leukg grapje; ik vroeg op een zeker punt hoe ik nou zeker kon weten dat ze van de 'Dutch International Police' waren. Toen was het antwoord 'zoek anders even op Internation court of justice phone number'. Als je daar op Googlet krijg je een 070 nummer te zien van het ICJ. Vervolgens belt ie je vanaf dat nummer ('zijn persoonlijke extension') zodat je kan zien dat hij inderdaad vanaf dat nummer kan bellen.

Vraag me af wie hier in trapt. Je moet 80+ zijn om hier in te trappen lijkt me, en dan lijkt me het feit dat het in slecht te verstaan Engels is best wel een drempel voor de gemiddelde Nederlandse bejaarde.

offtopic:
* Alle persoonsgegevens die je hoort kloppen niet. Meestal ben ik wat assertiever aan de telefoon, maar als ik vanaf 't begin te assertief was dan ging ik er natuurlijk niets uitkrijgen...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Freeaqingme schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:09:
ik werd gisteren ook gebeld door een 06-nummer. Opgenomen, en kreeg een bandje dat m'n BSN gerevoked ging worden ofzo. Je hebt echt in 2 tellen door dat het een scam is, maar toch maar ff verder geluisterd. Daarna kreeg ik een (Indiaas Engels sprekende) Indier aan de lijn, die sprak enkel Engels omdat hij van de internationale afdeling was de politie (mjah right...).

Na een kwartier werd ik doorverbonden met iemand van de Prosecutor's Office. Voor iedere simpele vraag gingen ze weer een script van 3 minuten voorlezen, dus echt soepel loopt 't gesprek niet. Uiteindelijk zijn ze benieuwd naar bij welke bank je zit, en willen ze vervolgens dat je Anydesk installeert.

Daar heb ik het langzaam afgekapt (na 27 minuten), en toen kwam er een tirade van onze vriendelijke Indier over dat ik z'n tijd gewaste had, en een minderwaardigheidscomplex over India/SriLanka/Pakistan. Een opname is hier te vinden: https://freeaqingme-2.stackstorage.com/s/C2dUFyw23JmKtH1S *

Overigens hadden ze nog een leukg grapje; ik vroeg op een zeker punt hoe ik nou zeker kon weten dat ze van de 'Dutch International Police' waren. Toen was het antwoord 'zoek anders even op Internation court of justice phone number'. Als je daar op Googlet krijg je een 070 nummer te zien van het ICJ. Vervolgens belt ie je vanaf dat nummer ('zijn persoonlijke extension') zodat je kan zien dat hij inderdaad vanaf dat nummer kan bellen.

Vraag me af wie hier in trapt. Je moet 80+ zijn om hier in te trappen lijkt me, en dan lijkt me het feit dat het in slecht te verstaan Engels is best wel een drempel voor de gemiddelde Nederlandse bejaarde.

offtopic:
* Alle persoonsgegevens die je hoort kloppen niet. Meestal ben ik wat assertiever aan de telefoon, maar als ik vanaf 't begin te assertief was dan ging ik er natuurlijk niets uitkrijgen...
Grappig, .. Zelfde bandje, zelfde accent , zelfde vragen, zelfde auto in het zuiden van A'dam, maar ik kreeg niet de 'naam' van de persoon, wel een case id...
Ik gaf aan dat ik geen bankrekening had, toen vroeg ze hoeveel ik cash bij me had... Geen idee hoe ze dat gingen scammen maar ik zou teruggebeld worden (wat ook gebeurde) maar toen heb ik het gesprek kort gehouden. Was erg nieuwsgierig maar dat is hiermee ook weer goed gekomen! Bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 11:05
Anoniem: 511810 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:52:
[...]

Ik gaf aan dat ik geen bankrekening had, toen vroeg ze hoeveel ik cash bij me had... Geen idee hoe ze dat gingen scammen
Ik denk dat je dan in de lokale supermarkt tegoedbonnen voor Google Play ofzo mocht kopen en hen dan die nummers geven.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:09

Pierre

Van nature lui!

Wat leuk vanmorgen ook zo'n mafklapper aan de lijn op ons vaste nummer, hoorde allemaal rare dingen op de achtergrond, na 5 minuten opgehangen.
Het was trouwens een +44 nummer.

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre op 08-10-2021 19:05 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:48
De 'vaste lijn' van mijn ouders heeft er ook vooral in de weekenden + vrijdag héél veel last van, tot ergernis aan toe; vanmiddag was het maar liefst 15(!!)x raak...

Inderdaad ofwel een vooraf ingesproken bericht van Amazon over een niet legitieme van transactie van 1500 pond via een 044 nummer, ofwel Microsoft vanuit India of andere Zuid-Aziatisch landen: 'There's a problem with your computer :+ '

Nu speelt dit al een aantal maanden in mindere vorm, maar de telefoon gaat de laatste tijd zo vaak over(waaronder zelfs tussen 0:00 en 06:00...) dat het bijzonder irritant begint te worden. Nu heb ik eens in de instellingen van de huistelefoon gekeken en even gebeld met Ziggo; maar kom via daar slechts op twee oplossingen welke niet toereikend:

- Nummer blokkeren: Heeft geen zin, gezien elke nummer wat belt steeds uniek is (het scheelt net een paar cijfers steeds).
- Instellen dat er niet door onbekende nummers gebeld kan worden: Geen optie gezien er ook nog wel eens door het ziekenhuis gebeld wordt via een onbekend nummer t.b.v. een belafspraak.

Ik verbaas me er een beetje over dat een doorsnee huistelefoon slechts zulke basale instellingen heeft waarmee je een beetje kunt controleren/filteren over wie je belt. Heeft iemand wellicht een suggestie voor een ander type+merk huistelefoon welke ook reeksen van nummers of desnoods een compleet land zoals India/Bangladesh waarin wij toch geen legitieme contacten hebben kan blokkeren? Mijn ideeën om er iets meer vanaf te komen zijn een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:00
Zie dat dit voor heel veel mensen is begonnen sinds medio september.

Hier ook, sterker nog 5 min geleden weer raak.
Gok dat het van de lek is vanuit pretparken/dierentuinen etc van een tijd geleden.

Want nooit eerder is mijn info gelekt.

Hoor bandje, ophangen en blokkeren.
Zijn zo te zien gespoofde telefoonnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Vandaag hetzelfde telefoontje gekregen, rare was dat ik letterlijk 5 seconden mijn telefoon van vliegtuigstans had gehaald nadat ik was geland. Schrok in 1e instantie van het bericht dat mijn BSN 'compromised'' zou zijn omdat ik net in Praag was geweest, Ik lette eerst ook totaal niet op het nummer dat belde maar nam domweg op.

Vervolgens op 1 gedrukt om doorverbonden te worden en toen werd het gesprek op 1 of andere manier beëindigd. Toen zag ik een NL 06 nr. Is dus gespoofed.

Nu vraag ik mij af of het kwaad kan dat ik alsnog op 1 had gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou is er een nieuwe ronde of nieuw datalek?

Ik werd een uur geleden gebeld door een Duits nummer, was bezig dus niet gezien en niet opgenomen. En zojuist door een Engels nummer, ik nam op en er werd direct opgehangen. Nummer maar gelijk geblokkeerd...

Rare boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:01
SmurfLink schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:08:
Nou is er een nieuwe ronde of nieuw datalek?

Ik werd een uur geleden gebeld door een Duits nummer, was bezig dus niet gezien en niet opgenomen. En zojuist door een Engels nummer, ik nam op en er werd direct opgehangen. Nummer maar gelijk geblokkeerd...

Rare boel.
Toevallig ben ik gisteren en zojuist gebeld door een Engels nummer. Gisteren direct het nummer geblokkeerd, maar vandaag bellen ze simpelweg met een ander nummer. Zoekresultaat via Google geeft aan dat dit nummer hoort bij een afhaalrestaurant, denk dat mijn eten koud is voordat ik het hier in huis heb :P.

Vreemd gedrag wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hoianddoei schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:16:
[...]

Toevallig ben ik gisteren en zojuist gebeld door een Engels nummer. Gisteren direct het nummer geblokkeerd, maar vandaag bellen ze simpelweg met een ander nummer. Zoekresultaat via Google geeft aan dat dit nummer hoort bij een afhaalrestaurant, denk dat mijn eten koud is voordat ik het hier in huis heb :P.

Vreemd gedrag wel..
Ik kon de nummers allebei niet vinden op Google. :+ Maar lekker hoor, wat komen ze bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wij hebben nog vast nummer en toestel (via Ziggo) kan ik bij hen ook nummer blokkeren?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:01
SmurfLink schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:16:
[...]

Ik kon de nummers allebei niet vinden op Google. :+
Vond het ook apart dat het een resultaat opleverde. Laten we in ieder geval hopen dat ze niet elke dag gaan bellen.
SmurfLink schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:16:
[...]

Maar lekker hoor, wat komen ze bezorgen?
Even de reviews bekeken, sla dit restaurant toch liever over :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:21:
Wij hebben nog vast nummer en toestel (via Ziggo) kan ik bij hen ook nummer blokkeren?
https://community.ziggo.n...mmerblokkering/td-p/59232

Edit: En nu inderdaad doodleuk een ander Engels nummer :') Verdomme.

[ Voor 12% gewijzigd door SmurfLink op 21-10-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

SmurfLink schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:26:
[...]

https://community.ziggo.n...mmerblokkering/td-p/59232

Edit: En nu inderdaad doodleuk een ander Engels nummer :') Verdomme.
Alleen dan weer jammer dat je inkomende gesprekken niet direct kan blokkeren, je moet ze proberen aan de praat te houden (zeg 1 min) en dan een rapport invullen en na 5 keer gaan ze een onderzoek in stellen. Zal eens in de history van het toestel kijken welk nummer het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zgurkogel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-04 19:54
Hier hetzelfde verhaal, de afgelopen maanden al tig keer gebeld vanaf allerlei 06-nummers. Eerst stilte en daarna start het inmiddels bekende bandje. DOEI! :w

Wat ik mij afvraag: hoe komen ze aan al die 06-nummers? Een plaatselijke telefoonwinkel geplunderd en een lading simkaarten meegenomen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:37

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zgurkogel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:41:
Hier hetzelfde verhaal, de afgelopen maanden al tig keer gebeld vanaf allerlei 06-nummers. Eerst stilte en daarna start het inmiddels bekende bandje. DOEI! :w

Wat ik mij afvraag: hoe komen ze aan al die 06-nummers? Een plaatselijke telefoonwinkel geplunderd en een lading simkaarten meegenomen of zo?
Nope, die spoofen ze. Sommige buitenlandse providers vinden het niet zo'n probleem als je een 'zelf verzonnen' nummer meestuurt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1