Hallo allemaal,
Ik heb in de afgelopen weken nu al meerdere keren een telefoontje ontvangen van een 020 en een 06 nummer met een Engelstalig bericht. Na wat graven blijkt dat ik niet de enige ben:
Engelstalig telefoontje namens National Police/Dutch Supreme Court
nieuws: Dataset met telefoonnummers bijna 533 miljoen Facebook-users verschij...
Zijn er hier nog meer mensen die hier last van hebben?
Op dit moment gebruik ik al een uniek e-mail adres voor elke site maar blijkbaar moet ik ook op mijn telefoon nummer gaan letten. Wat doen jullie om jullie telefoon nummer zo min mogelijk te verspreiden (bij het doen van bestellingen e.d. is dit bijv. vrijwel altijd nodig)
(geen idee of dit het juiste forum is overigens)
Sc0tTy
Ik heb in de afgelopen weken nu al meerdere keren een telefoontje ontvangen van een 020 en een 06 nummer met een Engelstalig bericht. Na wat graven blijkt dat ik niet de enige ben:
Engelstalig telefoontje namens National Police/Dutch Supreme Court
Blijkbaar zit mijn mobiel in de Facebook data lek van 2021, daar schrik ik nogal van:Wat er uiteindelijk aan de telefoon gezegd wordt, is wisselend:
Uw BSN-nummer wordt misbruikt, of:
Er loopt een arrestatiebevel tegen u, of:
U maakt onderdeel uit van criminele activiteiten zoals drugshandel en witwassen.
Hierna wordt u verzocht het cijfer 1 in te toetsen om te worden doorverbonden met een agent. De agent vraagt u vervolgens uw identiteit te verifiëren aan de hand van gegevens. Dit raden wij uiteraard af. Vervolgens wordt soms gezegd dat u uw geld moet ‘veiligstellen’ door het over te maken naar een bepaald rekeningnummer. Ook dit raden wij af aangezien u dit geld dan kwijt bent.
nieuws: Dataset met telefoonnummers bijna 533 miljoen Facebook-users verschij...
Zijn er hier nog meer mensen die hier last van hebben?
Op dit moment gebruik ik al een uniek e-mail adres voor elke site maar blijkbaar moet ik ook op mijn telefoon nummer gaan letten. Wat doen jullie om jullie telefoon nummer zo min mogelijk te verspreiden (bij het doen van bestellingen e.d. is dit bijv. vrijwel altijd nodig)
(geen idee of dit het juiste forum is overigens)
Sc0tTy
[ Voor 25% gewijzigd door Sc0tTy op 05-10-2021 16:24 ]
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider