Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
@mod: graag titel aanpassen ligt > licht ;)

Hallo,

Ik heb een Synology DS118 die Plex media server draait. Ik heb daar wat 4K content op staan van ca. 40gb per file.

Dit speel ik af via de Plex client of Infuse op mijn LG Oled (2021) via een Apple TV 4K (2021).

Ik zou super vloeiende beelden verwachten maar het valt me toch wat tegen. De stream buffert ver vooruit dus mijn LAN kan het makkelijk hebben.

Vooral in langzaam bewegende scenes, bijvoorbeeld het volgen van iemand die loopt of een landscape dat voorbij trekt, vind ik het wat hakkerig overkomen.

Ik heb de ProMotion etc allemaal uitgezet op de LG. De Apple TV doet het zware werk lijkt mij, dus de Synology DS118 zou feitelijk alleen de stream aanleveren.

Heeft iemand tips hoe dit te troubleshooten?

[ Voor 3% gewijzigd door Aviv1 op 04-10-2021 15:10 ]

Let me share my screen...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat is dr CPU load op de synology tijdens het afspelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 04-10-2021 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:44

FreakNL

Well do ya punk?

‘Ligt’ stotterend? :N

Maar sluit eerst eens uit dat het aan Plex of je Syno of zelfs je ATV ligt (hier is “ligt” wel correct ;) )

Dus speel die film eens af via een andere mediaspeler of laptop of zelfs direct via USB op de TV? Wat je ook kan proberen is een streaming service testen op je TV (Netflix, Amazon, etc), desnoods leen je even een login. Of probeer het met een andere TV. (Slaapkamer tv’tje?)

Je moet dingen gaan uitsluiten, maar ik verwacht dat het aan je TV (instellingen) ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 04-10-2021 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:05
Als ik het zo lees denk ik aan "panning jutter/stutter". Je tv beeld frequentie komt niet overeen met het aantal frames van je afgespeeld video file.

Mijn tv staat op 60 hz, video file is 23.976, en daar sluipt de fout er in, hier en daar stutter, vooral in 'panning' shots.

Mijn raspberry pi kan automatisch de beeld frequentie van tv aanpassen adh van de video file. Met een video file van 23.976 fps springt mijn tv over naar 24hz. Weg panning stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Sorry voor de grammer fail lol

Ik kan bevestigen dat mijn Syno niet boven de 33% komt dus dat lijkt mij niet de issue. De frame rate is inderdaad 23.976216

Moet ik mijn TV dan handmatig op 24Hz knallen?

Overigens lees ik dit:
road rebel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:28:
Er zijn twee kwesties in jouw ervaring:

1/ 24Hzbeeldmateriaal is per definitie schokkerig. Dit is zo bij elke beeldtechniek maar valt inderdaad meer op bij een OLED. De motionverbeteraars proberen dat tegen te gaan en soms lijkt het zelfs te vloeiend (soap opera effect).

2/ een 24Hz beeld moet je afspelen op 24Hz of een veelvoud, ofwel moet dat op een elegante manier omgezet worden in een frequentie die jouw TV verstaat. 24Hz laten omzetten in 60Hz is sowieso nier zo een goed idee. Bovendien is 60Hz iets typisch Amerikaans, in europa gebruiken we 50Hz ;-)
judder LG Oled

[ Voor 64% gewijzigd door Aviv1 op 04-10-2021 15:19 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:28

FeaR

In GoT we trust

Aviv1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 00:48:
@mod: graag titel aanpassen ligt > licht ;)
Aangepast :>

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 04-10-2021 15:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1