Dag Tweakers,
Ik ga mijn audio setup bij mijn bureau veranderen. Zie Audio mixer / mengpaneel advies gevraagd voor meer info.
De speakers die ik nu heb zijn de Logitech x530 die ik momenteel heb gereduceerd naar een 2.1 setup. Ik vindt ze op zich wel goed klinken.
Ik heb geen verstand van "goed geluid". Iemand had mij de JBL SLR305 aangeraden. Dat lijkt een aardige upgrade te zijn maar ze zijn wel erg groot. Ik had gezien dat de PreSonus Eris E5 al kleiner zijn.
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar advies voor kleine speakers met een XLR aansluiting die ik aan de muur kan hangen.
Nog een paar vraagjes:
- Moet ik nog letten op waar de opening in de speaker zit? Ik wil geen geluidsoverlast voor de buren veroorzaken en vroeg mij af of speakers met aan de achterkant een opening, meer geluid naar de muur sturen waar ze aan hangen en dat daardoor de buren het kunnen horen.
- Ik heb een sta bureau. Dus de speakers moeten zo hoog hangen dat ik het bureau nog gewoon omhoog kan draaien. Gaat dat dan ten koste van de geluidskwaliteit? Afhankelijk van het zitten of staan veranderd de hoek van het geluid wel. En als ik zou staan, hangen de speakers voor de helft achter mijn scherm.
Ik ga mijn audio setup bij mijn bureau veranderen. Zie Audio mixer / mengpaneel advies gevraagd voor meer info.
Wat wil je?
Ik wil mijn huidige speakers vervangen voor iets nieuws. De mixer die ik ga kopen heeft een XLR uitgang en ik wil mede daardoor een upgrade van de speakers.Wat heb je nu?
De speakers worden aangesloten op een Behringer X1204USB mixer. Die moet ik nog kopen maar ik ben al actief aan het rondzoeken naar een goedkoop 2e handsje.De speakers die ik nu heb zijn de Logitech x530 die ik momenteel heb gereduceerd naar een 2.1 setup. Ik vindt ze op zich wel goed klinken.
Eisen?
De speakers kunnen niet op mijn bureau staan. Een standaard is ook niet mogelijk. Ze zullen dus aan de muur moeten hangen.Ik heb geen verstand van "goed geluid". Iemand had mij de JBL SLR305 aangeraden. Dat lijkt een aardige upgrade te zijn maar ze zijn wel erg groot. Ik had gezien dat de PreSonus Eris E5 al kleiner zijn.
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar advies voor kleine speakers met een XLR aansluiting die ik aan de muur kan hangen.
Nog een paar vraagjes:
- Moet ik nog letten op waar de opening in de speaker zit? Ik wil geen geluidsoverlast voor de buren veroorzaken en vroeg mij af of speakers met aan de achterkant een opening, meer geluid naar de muur sturen waar ze aan hangen en dat daardoor de buren het kunnen horen.
- Ik heb een sta bureau. Dus de speakers moeten zo hoog hangen dat ik het bureau nog gewoon omhoog kan draaien. Gaat dat dan ten koste van de geluidskwaliteit? Afhankelijk van het zitten of staan veranderd de hoek van het geluid wel. En als ik zou staan, hangen de speakers voor de helft achter mijn scherm.
[ Voor 9% gewijzigd door workermaster op 03-10-2021 19:12 ]