Rehau openslaande deuren verstellen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-01 22:38
Ik heb in mijn huidig woning, Rehau kunstof kozijnen en openslaande deuren naar de tuin.
Echter hangen deze niet recht in de sponningen (beetje trapeze vorm). en wil deze weer "in lijn" brengen.
Op YouTube kan je wel het e.e.a. vinden over het verstellen van kunststof deuren en kozijnen, maar niets van Rehau helaas.
De witte berscherm-kapjes b.v. zitten niet vast met een inbusschroef en weet niet hoe je die er af krijgt. (een schroevendraaier er tussen wurmen, lijkt me geen fraaie oplossing).
Iemand een idee ?

Ik kan de bovenste 2 scharnieren wel (zijwaarts) verstellen met een inbussleutel, maar de onderste kan ik niet verstellen, terwijl dat wel mogelijk moet zijn. omdat het dezelfde scharnieren zijn.

PS. deuren zijn 10 jaar oud.

Alle reacties

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-01 15:21
Foto's van de schanieren e.d. helpen meestal in dit soort topics

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Dixie
Dat is waar. Ik zal ze spoedig posten.

• Dixie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrzioxzqM90jFwmRWgcN1fjcr30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJBOCmu9IGDjvAQDszk5I02M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmAFT0a9p4MSMWOJrHmpqiDW7AU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3T7dUBk87azkSnqkXYpGMu9B.jpg?f=fotoalbum_large

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik zou ze even bellen.
https://www.rehau.com/nl-nl/contact

Bij mijn kunststof ramen zat de instelling in de onderste stijl.

Edit: hier kun je je registreren om toegang tot technische documenten te verkrijgen. Misschien zit er iets tussen.
Wel Duits.
https://www.rehau.com/de-de/kundenportal-login

[ Voor 40% gewijzigd door Boeryepes op 04-10-2021 19:37 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Dixie
Ik heb ze gebeld en ze verwezen mij naar 2 aannemersbedrijven.
Wat voor mij een beetje onvriendelijk overkomt en vind dat geen klantenservice.

[ Voor 3% gewijzigd door Dixie op 04-10-2021 19:55 ]

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ja dat is wel jammer

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:03

breinonline

Are you afraid to be known?

Vermoedelijk zit onder het ronde zwarte dopje rechts op je eerste foto een schroefje. Daarmee kan je dat hele afdekplaatje losmaken (vermoedelijk schuift het naar rechts). Daarna kan je waarschijnlijk bij meer schroeven.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Dixie
Nee. Het is alleen een afsluitdopje. Daar zit de inbusschroef van het stelmechanisme, om de deur horizontaal te verstellen.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:03

breinonline

Are you afraid to be known?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Dixie
Er zal wel een soortgelijk mechanisme in zitten. Echter weet ik niet hoe je de afdekplaat er af krijgt.
Ik zal dat montagebedrijf maar eens bellen. Misschien weten zij het nog.

Ik zal het hier laten weten.

• Dixie
Helaas is het niet mogelijk om de afdekplaten te verwijderen (wat ik een slechte zaak vind). Alleen stellen met de inbus-schroef is mogelijk. Reden voor mij om nooit Rehau te nemen.

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Ik heb de zelfde deur maar ik weet ook echt niet hoe ik achter de ophang kan komen, niemand die weet hoe ik mijn deur eruit kan halen>

Heeft het vaak fout

• Dixie
tailfox schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:23:
Ik heb de zelfde deur maar ik weet ook echt niet hoe ik achter de ophang kan komen, niemand die weet hoe ik mijn deur eruit kan halen>
Afdekplaten is niet mogelijk deze te verwijderen. Alleen via de zijkant, kan je met een inbusleutel aan de stel-schroef draaien. Dat is alles.
Anders Rehau bellen, die je hoogstwaarschijnlijk doorverwijzen naar een timmerbedrijf die Rehau kozijnen plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dixie op 03-10-2022 12:14 ]

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:06
Het lijkt op dezelfde deuren als ik heb, bij mijn deur zijn ook de zwarte doppen aan de bovenkant van het scharnier te verwijderen, hieronder zit een grotere inbusbout waarmee de hoogte van de deuren af te stellen is.

• Dixie
Eupeodes schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:20:
Het lijkt op dezelfde deuren als ik heb, bij mijn deur zijn ook de zwarte doppen aan de bovenkant van het scharnier te verwijderen, hieronder zit een grotere inbusbout waarmee de hoogte van de deuren af te stellen is.
Het huis waar ze inzaten (ik woon er niet meer), zijn van 2010. De stelschroeven zaten op maximaal, dus er viel niets meer te stellen. Wat een fout is van de aannemer die ze (overigens slecht) geplaatst heeft.
Met als resultaat dat de tocht aan de onderkant van de opslaande deuren door kwam.
Enige oplossing zou kunnen zijn, om de rubberen tochtstrippen te vervangen door bredere die de kieren opvangt.
Dit is wel een aardige kostenpost en je moet even uitzoeken welke geschikt is voor je deuren.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:49
Dixie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Het huis waar ze inzaten (ik woon er niet meer), zijn van 2010. De stelschroeven zaten op maximaal, dus er viel niets meer te stellen. Wat een fout is van de aannemer die ze (overigens slecht) geplaatst heeft.
Met als resultaat dat de tocht aan de onderkant van de opslaande deuren door kwam.
Enige oplossing zou kunnen zijn, om de rubberen tochtstrippen te vervangen door bredere die de kieren opvangt.
Dit is wel een aardige kostenpost en je moet even uitzoeken welke geschikt is voor je deuren.
Wat jammer, ik zie dit topic nu pas, ik had wel iets kunnen helpen. Ik heb namelijk ook de BKV scharnieren en heb ze hier zelf gedemonteerd en sinds kort ook nog nieuwe kunnen vinden (vda geveltechniek). Ze zijn idd moeilijk zonder schade te demonteren. Ze zijn op diverse manieren te verstellen. Zowel de scharnier pen(kan eruit en dan 180 gr.draaien) als ook de huls waar de scharnier pen in draait, deze is ook "conisch" hiermee is ook nog wel iets mee te stellen. Als het een kunstof deur betreft met panelen en of glas, is deze via de glaslatten ook weer haaks temaken. Ook is er voor rehau profielen een rubberstrip verkrijgbaar die je aan de onderkant van de deur in het profiel kan schuiven voor extra tochtwering (hier ook gedaan, besteld bij HBI kozijnen, wel via de aannemer destijds)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lddp3IACzroqtOcX8cYc78E_DQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJYBOlkMmFOcFeu0PBKFrMQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• Dixie
vanderv schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:26:
[...]

Wat jammer, ik zie dit topic nu pas, ik had wel iets kunnen helpen. Ik heb namelijk ook de BKV scharnieren en heb ze hier zelf gedemonteerd en sinds kort ook nog nieuwe kunnen vinden (vda geveltechniek). Ze zijn idd moeilijk zonder schade te demonteren. Ze zijn op diverse manieren te verstellen. Zowel de scharnier pen(kan eruit en dan 180 gr.draaien) als ook de huls waar de scharnier pen in draait, deze is ook "conisch" hiermee is ook nog wel iets mee te stellen. Als het een kunstof deur betreft met panelen en of glas, is deze via de glaslatten ook weer haaks temaken. Ook is er voor rehau profielen een rubberstrip verkrijgbaar die je aan de onderkant van de deur in het profiel kan schuiven voor extra tochtwering (hier ook gedaan, besteld bij HBI kozijnen, wel via de aannemer destijds)
[Afbeelding]
Toch bedankt voor het antwoord.

Ik vind het een waardeloze constructie van Rehau. Mag hopen dat het tegenwoordig beter is. Zou daarom nooit voor Rehau kiezen.
Wat ik al eerder zei, woon ik er gelukkig niet meer. Dus dat probleem is voor de nieuwe bewoner. (als die het als een probleem ervaart...).

Heb nu geen kunsstof kozijnen meer en vind het prima. O-)
Pagina: 1