Welke e-bike merken zijn nu ėcht betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09-2024
Dag.

Al een tijdje speelt bij mij het gedacht 'heb ik wel een auto nodig?'
Ik rijd amper 1000km per jaar maar mijn auto kost mij op dit moment wel 215 euro per maand zonder onderhoud er bij gerekend.
Dus ben ik op het besluit gekomen om voor een ander vervoersmiddel te kiezen. De e-bike. Meer specifiek, een speedpedelec.
Om toch wat sneller dan gemiddeld op mijn bestemming te raken.
De ritjes die ik maak zijn meestal net geen 20km. Maar wil er ook wel recreatief mee gaan rijden en langere ritten van 30 tot 70km+ mee doen. Ik heb al wat research gedaan en merken tegengekomen zoals stromer, riese en Muller, Gazelle... Maar van alle merken lees ik best veel slechte dingen. Met name over de dienst na verkoop. Qua technische klachten komen de meeste van stromer volgens reviews die ik heb gelezen van de ST1 bv.
Deze had ik 1st in gedachte maar na het lezen van de vele klachten zit ik een beetje met de vraag of er wel een speedpedelec merk bestaat die wel goede dienst na verkoop levert. Want bij de 3 merken die ik opsomde zijn er vooral veel klachten die hierover gaan.
Mijn budget is best ruim, tussen de 4000 en 5000€. Mag minder zijn ook natuurlijk. Maar ik wil wel een oerdegelijke fiets die niet te duur is in onderdelen en ook een goede dienst na verkoop heeft. Geen gedoe met onderdelen die niet leverbaar zijn zoals bij stromer bekend zou zijn.
Natuurlijk komt de meeste service van je dealer maar als de onderdelen niet geleverd worden.. Daar staat een dealer los van.
Dus mijn vraag is nu, wat is een uiterst betrouwbare speedpedelec op dit moment.
Comfort, een goede baggagedrager, schijfremmen, een batterij van min 500wh is wel de minimum voor dit soort fiets denk ik, de bekabeling netjes weggewerkt is ook belangrijk. De motor voor, midden achter weet ik eigenlijk niet. Er zijn bij alle 3 wel nadelen.
Graag hoor ik ervaringen.

Hopelijk willen jullie überhaupt nog reageren na mijn wel heel foute reactie even terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberdemon op 03-10-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 17:21
Als het om perfecte bouwkwaliteit gaat, dan komt er niet veel in de buurt van Azor.
Ik weet niet hoe hun electronica is, maar qua fietsen staan ze redelijk ver bovenaan in mijn ervaring, en voor zaken die ze niet zelf produceren gebruiken ze consequent top onderdelen.
Zeker de moeite om eens goed naar te kijken. Voordeel is dat je hem ook helemaal zelf kan samenstellen.
Nadeel: kost iets meer (of een hoop meer), en levertijd is best lang.

Edit: Check: https://my.azor.nl/configurator
Daar kan je hem helemaal samenstellen. Ik zou gaan voor een config zoals dit: https://my.azor.nl/share?s=626b357baa6b4fad4bdd82d29f9685e3

Deze configuratie heeft een middenmotor, 500Wh accu en Nexus 8 versnelling, en wat details naar smaak zoals een dubbele standaard, verstelbaar stuur, Big Ben banden en Drifter zadel. Kom je rond de €3600 uit.

[ Voor 30% gewijzigd door TweakMDS op 03-10-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Vervelend maar deze shop is gelegen in Nederland en ik in België.
Er is hier in België ook wel een shop die custom builds maakt. Maar wil graag andere gebruikers hier horen over hun klever, r&m, stromer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 12:27
Het grote Speed Pedelec topic. al doorgebladerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 17:21
Cyberdemon schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:36:
Vervelend maar deze shop is gelegen in Nederland en ik in België.
Er is hier in België ook wel een shop die custom builds maakt. Maar wil graag andere gebruikers hier horen over hun klever, r&m, stromer..
Hoewel je tegenwoordig ook rechtstreeks kan bestellen, is Azor vooral een fabrikant en niet echt een winkel, als je interesse hebt zie best een hoop dealers in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik zou ook eens bij Koga kijken. Zelf heb ik alleen ervaring met de 'gewone' elektrische fietsen en die zijn kwalitatief en qua rijeigenschappen echt geweldig goed.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Dat speedpedelec topic heb ik daarstraks even bekeken maar het zijn 47 pagina's. Zal er mij morgen eens mee bezig houden. Ik kan natuurlijk ook een 2dehands nemen maar dan kan ik hem niet verzekeren en geen garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberdemon op 04-10-2021 08:48 ]

Pagina: 1