Hoortoestellen icm koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:55
ramrodwillem schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:07:
Ik zal over niet al te lange tijd ook aan een hoorapparaat moeten geloven.

Wat is jullie ervaring met die toestellen die in je oor zitten en compleet onzichtbaar zijn, werkt dat prime en klinkt het ook goed en met goed bedoel ik dan niet te blikkerig maar ook nog een wat vol geluid, want ik kan me haast niet voorstellen dat er een beetje vol geluid uitkomt.

Hoe werken de eventuele BT verbindingen met telefoon en gaan ze zonder tussendoor op te laden een dag mee ?
Ligt helemaal aan het type die je aangemeten krijgt.
Mijne werkt nog gewoon op batterijen en gaan gemiddeld 5-6 dagen mee (gemiddeld 10-12 uur per dag in).
Bluetooth staat standaard aan en is ook altijd verbonden met bijvoorbeeld jou telefoon..

Ik weet niet hoe modellen met ingebouwde accu het volhouden, maar een hele werkdag moet geen probleem zijn.

Qua geluid moet je geen Dolby Surround geluid verwachten, zeker niet in speaker modus wanneer je bijvoorbeeld aan het bellen bent of muziek aan het luisteren bent via je telefoon. :+, maar het is voldoende..

Ik heb zelf een klein hoortoestel achter mijn oor met de speaker in mijn oor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoEF1co77HUNPXsqjxQoOMuWDiE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HSOIu2uH4UqyQwI2oJFhMqj9.jpg?f=user_large

En mijn dopje wat in het oor gaat is ook nog open zodat het niet vaccuum zuigt, en dus ook nog best veel geluid doorlaat van "buiten"..
Ik heb een open systeem nodig ivm chronische oorontsteking, als ik het afsluit heb ik met 3-4 dagen een oorontsteking, als het kan luchten dan kan ik het onder controle houden.
Daarnaast vang je dus ook nog wel genoeg geluid op zonder dat het versterkt word, dit klinkt dan heel natuurlijk en totaal niet kunstmatig..

Als je gaat kijken voor een hoortoestel, laat je dan goed voorlichten bij een goede audicien, tegenwoordig heb je ook veel franchises zoals beter horen, en ook opticien ketens die het "even erbij" doen..
Ik raad je toch aan om naar een dedicated audicien te gaan voor goed advies, vaak kun je ook diverse modellen testen voor 1-2 weken om te zien hoe het bevalt..

//Edit: En maak van te voren een overzicht in welke situaties jij het lastig vind om goed te horen..
Bijvoorbeel TV kijken, of gesprekken, in drukke ruimtes een gesprek volgen etc..
En beschrijf ook hoe jou gemiddelde dag eruit ziet, want als je in een drukke omgeving werkt wil je niet al het geluid versterken. Dan ben je na een uur helemaal gek...

De hoortoestellen van tegenwoordig zijn heel goed in te regelen op specifieke omstandigheden.. Doe daar dus ook je voordeel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door verstappen33 op 30-12-2022 08:50 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Pagina: 1