Hoortoestellen icm koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:23
Hoi,

Ik ben al jaren slechthorend en draad daarom hoortoestellen en dit bevalt mij prima..
Afgelopen 1,5 jaar met het verplichte thuiswerken veel de koptelefoon moeten gebruiken ivm videobellen etc.
Dit werkt ook prima maar niet echt in combinatie met hoortoestellen, je krijgt dan een irritante fluit toon net zoals je een microfoon voor een box houdt..
Aangezien ik toch alleen in de werk kamer was, was de oplossing om geen hoortoestellen te dragen..
Echter nu gaan we weer langzaam terug naar kantoor en zit je vooral in de mix met overleggen tussen collega's op de werkvloer als videobellen..

Nu kan ik ze telkens uit en in doen als ik wil bellen, maar dat is niet echt praktisch..

Zijn er meer mensen hier met hoortoestellen en het gebruik van koptelefoons?

Enige oplossing die tot nu toe wel werkt is een on-ear koptelefoon (ipv over-ear), aangezien mijn hoortoestellen achter het oor vallen heb je geen afgesloten ruimte en dus geen echo/fluittoon..
Maar dat zit voor geen meter, ik krijg na 5-10 minuten zere oren omdat het toch drukt op de slangetjes van mijn hoortoestellen die in mijn gehoorgang lopen..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn vrouw koppelt haar hoortoestellen waardoor ze geen koptelefoon nodig heeft.

Is dat een optie voor jou?
Ze kan er zo prima mee bellen en muziek luisteren e.d

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De wat betere gehoortoestellen hebben een ring-leiding, die je kunt aansluiten op Bluetooth is. Heeft die van jou dat ook?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:40
Zoals hierboven aangegeven heb je hoortoestellen die je via bluetooth kan verbinden. Mijn opa heeft dit ook en hij vindt het helemaal geweldig. Mogelijk ook een optie voor jou?

• verstappen33
Ja, die van mij ondersteunen wel bluetooth, bellen via de mobiel is dus geen enkel probleem, maar niet echt handig als je een zoom/teams sessie hebt...
Maar bluetooth werkt niet via de PC, dat is net een ander bluetooth protocol, dan zit ik weer met een soort ringleiding...
Daarnaast is het geluid niet echt super best.

Een andere oplossing is het volume zeer laag zetten van de hoortoestellen als ik een koptelefoon op zet, dit kan redelijk makkelijk via de toestellen zelf of via de app op de telefoon..

Ik ga binnenkort ook maar eens langs de audicien om dit voor te leggen, eventueel 2 pre-sets die ik snel kan instellen ofzo.

Maar was wel benieuwd of er hier nog lotgenoten zijn..

[ Voor 19% gewijzigd door verstappen33 op 30-09-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
verstappen33 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:13:
Hoi,

Ik ben al jaren slechthorend en draad daarom hoortoestellen en dit bevalt mij prima..
Afgelopen 1,5 jaar met het verplichte thuiswerken veel de koptelefoon moeten gebruiken ivm videobellen etc.
Dit werkt ook prima maar niet echt in combinatie met hoortoestellen, je krijgt dan een irritante fluit toon net zoals je een microfoon voor een box houdt..
Aangezien ik toch alleen in de werk kamer was, was de oplossing om geen hoortoestellen te dragen..
Echter nu gaan we weer langzaam terug naar kantoor en zit je vooral in de mix met overleggen tussen collega's op de werkvloer als videobellen..

Nu kan ik ze telkens uit en in doen als ik wil bellen, maar dat is niet echt praktisch..

Zijn er meer mensen hier met hoortoestellen en het gebruik van koptelefoons?

Enige oplossing die tot nu toe wel werkt is een on-ear koptelefoon (ipv over-ear), aangezien mijn hoortoestellen achter het oor vallen heb je geen afgesloten ruimte en dus geen echo/fluittoon..
Maar dat zit voor geen meter, ik krijg na 5-10 minuten zere oren omdat het toch drukt op de slangetjes van mijn hoortoestellen die in mijn gehoorgang lopen..
Hier ook hoortoestellen.Deze hebben bluetooth en zijn met je telefoon te koppelen. Daarnaast heb ik een extern kastje op de laptop aangesloten. Deze kan het geluid rechtstreeks naar de hoortoestellen sturen terwijl ik ook de buitenwereld nog hoor. Eventueel is extern geluid uit te schakelen.

Dit kastje dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 30-09-2021 15:37 ]

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:21
Mijn broertje heeft bij zijn hoortoestellen een media-streamer die je met bluetooth kunt koppelen op devices.
En die vervolgens met zijn hoortoestellen.

Maar de nieuwere hoortoestellen hebben zelf bluetooth aan boord en kun je als device direct koppelen.
Hoofdtelefoons met hoortoestellen is gewoon behelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn hoortoestel van ReSound kan ik via een een aparte bridge (clip-on apparaatje met geïntegreerde microfoon) connecten met bluetooth, en zo bijvoorbeeld muziek afspelen. Het geluid klinkt best goed, maar in-ear oordopjes zijn echt 'much better'.

In mijn geval moest het wel door de audicien apart worden aangezet. En de clip-on bridge kostte ongeveer 250 euro. Uiteraard niet vergoed ;)

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 30-09-2021 15:27 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• verstappen33
Ja ik ken de oplossing wel..

Maar de kwaliteit en de noise-cancellation op de koptelefoon (Bose 700) is ook wel relaxed aangezien het soms heel rumourig kan zijn op kantoor...

Blijft behelpen ben ik bang, eens kijken wat de audicien binnenkort te bieden heeft, ik moet toch volgende maand weer op controle.

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 30-09-2021 15:36 ]

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 23:04
Ik heb zelf een Phonak hoortoestel en maak gebruik van de Roger Select (Roger Pen is ook en optie).
Je kan deze zo instellen dat de microfoons van je hoortoestel zich uitschakelen zodra de Roger Select/Pen verbonden is.

De microfoon van de Roger Select/Pen kan je richten (Beiden op een iets andere manier) zodat hij alleen op jou gericht staat zodat je de omgeving nauwelijks/minder hoort.

Als je kan aantonen dat dit voor werk en prive een daadwerkelijke toevoeging is kan dit volledig vergoed worden door de verzekering.

Ik gebruik hem eigenlijk ook altijd icm mijn tv enz.

Als je verdere vragen hebt, stel ze gerust.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

Superflip

*pwiet*

Ik doe zelf mijn hoorapparaten uit (in-ears) en gebruik mijn hoofdtelefoon. Ik zit wel vaak tegen het maximaal volume en bij sommige meetings kan het geluid echt gewoon niet luider (sound booster apps werken ni echt want dan is de kwaliteit helemaal belabberd).

Voor mijn volgende toestellen ben ik toch ook in de BT richting aan het kijken voor TV en PC, mijn zus is er heel tevreden van. Vooral omdat zij een job heeft waar ze vaak telefoons moet plegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik herken je probleem en heb na een tip deze aangeschaft:

https://aftershokz.nl/products/opencomm

Prijs is fors, maar zeer comfortabel in combinatie met hoortoestellen. In mijn geval één hoortoestel om lage en middentonen te versterken, hoortoestel zelf via Bluetooth gebruiken was bij mij dus geen optie. Headset combineert ook goed met de telefoon.

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
Die Aftershokz die hierboven wordt genoemd kan een aanrader zijn. Het hangt wel af van het soort gehoorapparaten dat je draagt (vooral de pasvorm), en de oorzaak van je slechthorendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik heb hoortoestellen die achter het oor zitten met de luidspreker in mijn oor.. (bernafon zr5 mnr)
Mijn gehoorverlies is rond de 30% links en 40% rechts, voornamelijk hoge tonen (>8khz)) zijn voor mij lastig.
Gehoorverlies komt door schade aan mijn trommelvliezen door buisjes van vroeger (gaatje en litteken weefsel).

Die Aftershokz zal denk ik niet goed passen omdat die ook over/achter het oor zal lopen..

Ik neig er zelf steeds meer naar om maar de hoortoestellen in te laten stellen met 2 presets, 1 standaard, en 1 met lagere versterking voor de koptelefoon..

Dan hoef ik maar 1 knopje in te drukken om te te schakelen tussen koptelefoon en de normale modus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesje1981
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:10
Op je mobiel team/zoom sessie openen voor audio naar je hoortoestellen en op de laptop open je teams/zoom voor beeld en chat. Geen gedoe met extra accessoires en mijn cliënten hebben er op deze manier plezier van 😬

Gr Kees
Audicien 😅

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:20
Ik snap serieus niet waarom je een koptelefoon zou willen dragen. The horror qua oncomfortabelheid.
Zelf gebruik ik Widex toestellen icm een Phonak Roger On met neck loop (ringleiding) voor werk. Niks gedoe met noise canceling, M+T of T keuze geeft mij daarin een optie. Helaas iets minder mooi dan als je toch phonak hoortoestellen heb, maar daar kan ik helaas niks mee qua geluid (erg schel)..

Voor muziek gebruik ik gewoon mijn telefoon die via Bluetooth is verbonden, en dus ook stereo geluid geeft, wederom niks gedoe met noise canceling want je zet de mic van je hoortoestellen uit, en voor tv een TV play die ook via de Bluetooth verbinding maakt, ook stereo, ook instelbaar hoeveel je van de omgeving wil horen.
Keesje1981 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:12:
Op je mobiel team/zoom sessie openen voor audio naar je hoortoestellen en op de laptop open je teams/zoom voor beeld en chat. Geen gedoe met extra accessoires en mijn cliënten hebben er op deze manier plezier van 😬

Gr Kees
Audicien 😅
Merk vaak dat er dan helaas vertraging in beeld of geluid zit.. Als sterk afhankelijke van spraakafzien irritant. (85dB verlies 1000-2000 Hz, 35dB in laag en hoog)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Ik heb een dure Jabra Evolve2 65 on-ear headset. Die kan ik met het hoortoestel in redelijk lang dragen (ongeveer 3 a 4 uur achter elkaar).

Het gehoorapparaat gaat dan zelfs in een apart programma (hetzelfde programma als dat ik een telefoon tegen mijn oor aan hou) waardoor het ook best goed klinkt.

Over-ear is inderdaad een drama.

Als ik thuis alleen ben aan het werk dan heb ik de gehoorapparaten wel meer uit dan in. Wij hebben de hele dag namelijk een teams meeting. Enerzijds om direct vragen te stellen aan je collega's als het nodig is, anderzijds voor het sociale aspect.

Ps ik ben software ontwikkelaar.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• verstappen33
Bedankt voor de kick omhoog.
Vorige winter nog veel thuis moeten werken, en dan heb ik mijn hoortoestellen toch niet veel in.
Ik heb dus vorig jaar ook gewoon een koptelefoon gekocht (Bose NC 700), deze heeft ruime schelpen en passen mijn hoortoestellen (indien nodig) ook prima onder.

Als ik op kantoor werk (nu ongeveer 50% van de tijd), werk ik toch bijna niet met een hoofdtelefoon, de meeste vergaderruimtes hebben nu ook een zoom setup met scherm en luidsprekers..

En mocht ik toch zelf een keer ergens moeten inbellen dan zet ik gewoon het geluid van de hoortoestellen op een lager volume..

Is het een ideale combinatie, nee zeker niet, maar het is werkbaar voor mij op deze manier.. Als ik vaker zou moeten switchen naar inbel momenten terwijl ik hoortoestellen in heb dan zou ik misschien kijken naar een andere oplossing, maar op dit moment is het maar 1 a 2x per dag als ik op kantoor zit.. En met thuiswerken doe ik ze pas in als ik klaar ben met werken en weer naar beneden naar mijn gezin ga. :)

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik zal over niet al te lange tijd ook aan een hoorapparaat moeten geloven.

Wat is jullie ervaring met die toestellen die in je oor zitten en compleet onzichtbaar zijn, werkt dat prime en klinkt het ook goed en met goed bedoel ik dan niet te blikkerig maar ook nog een wat vol geluid, want ik kan me haast niet voorstellen dat er een beetje vol geluid uitkomt.

Hoe werken de eventuele BT verbindingen met telefoon en gaan ze zonder tussendoor op te laden een dag mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
ramrodwillem schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:07:
Ik zal over niet al te lange tijd ook aan een hoorapparaat moeten geloven.

Wat is jullie ervaring met die toestellen die in je oor zitten en compleet onzichtbaar zijn, werkt dat prime en klinkt het ook goed en met goed bedoel ik dan niet te blikkerig maar ook nog een wat vol geluid, want ik kan me haast niet voorstellen dat er een beetje vol geluid uitkomt.

Hoe werken de eventuele BT verbindingen met telefoon en gaan ze zonder tussendoor op te laden een dag mee ?
Ligt helemaal aan het type die je aangemeten krijgt.
Mijne werkt nog gewoon op batterijen en gaan gemiddeld 5-6 dagen mee (gemiddeld 10-12 uur per dag in).
Bluetooth staat standaard aan en is ook altijd verbonden met bijvoorbeeld jou telefoon..

Ik weet niet hoe modellen met ingebouwde accu het volhouden, maar een hele werkdag moet geen probleem zijn.

Qua geluid moet je geen Dolby Surround geluid verwachten, zeker niet in speaker modus wanneer je bijvoorbeeld aan het bellen bent of muziek aan het luisteren bent via je telefoon. :+, maar het is voldoende..

Ik heb zelf een klein hoortoestel achter mijn oor met de speaker in mijn oor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoEF1co77HUNPXsqjxQoOMuWDiE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HSOIu2uH4UqyQwI2oJFhMqj9.jpg?f=user_large

En mijn dopje wat in het oor gaat is ook nog open zodat het niet vaccuum zuigt, en dus ook nog best veel geluid doorlaat van "buiten"..
Ik heb een open systeem nodig ivm chronische oorontsteking, als ik het afsluit heb ik met 3-4 dagen een oorontsteking, als het kan luchten dan kan ik het onder controle houden.
Daarnaast vang je dus ook nog wel genoeg geluid op zonder dat het versterkt word, dit klinkt dan heel natuurlijk en totaal niet kunstmatig..

Als je gaat kijken voor een hoortoestel, laat je dan goed voorlichten bij een goede audicien, tegenwoordig heb je ook veel franchises zoals beter horen, en ook opticien ketens die het "even erbij" doen..
Ik raad je toch aan om naar een dedicated audicien te gaan voor goed advies, vaak kun je ook diverse modellen testen voor 1-2 weken om te zien hoe het bevalt..

//Edit: En maak van te voren een overzicht in welke situaties jij het lastig vind om goed te horen..
Bijvoorbeel TV kijken, of gesprekken, in drukke ruimtes een gesprek volgen etc..
En beschrijf ook hoe jou gemiddelde dag eruit ziet, want als je in een drukke omgeving werkt wil je niet al het geluid versterken. Dan ben je na een uur helemaal gek...

De hoortoestellen van tegenwoordig zijn heel goed in te regelen op specifieke omstandigheden.. Doe daar dus ook je voordeel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door verstappen33 op 30-12-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:20
Wat dacht je hiervan: Bone Conduction hoofdtelefoon,
Oeps, zie nu dat dat hierboven al is aangedragen.
Bone conduction is een techniek waarbij het geluid door trillingen via je jukbeen (je bot boven je wang) naar je trommelvlies wordt geleid (gebracht). Bot geleidende koptelefoon, is de letterlijke vertaling.

[ Voor 57% gewijzigd door snarfl op 01-07-2024 11:05 ]

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Pagina: 1