En hoe heet wat de boefjes van gigabyte doen?
Daar hebben ze foto's van?Meerbeter schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:10:
Ik heb inmiddels contact gehad met de webwinkel (*knip*) Bovendien gaven ze nog aan dat ze zelf de kaart hebben getest en hebben gezien dat de backplate verwijderd zou zijn.
Dus tot zo ver schieten we er nog niks mee op.
[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2021 19:45 ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Opzich logisch dat ze een serienummer willen zien, want dan kunnen ze zien of er nog garantie op de kaart zit. Maar als je er over nadenkt is het eigenlijk heel raar. Die kaart word nog geen half jaar gemaakt. Hoe zou het mogelijk kunnen zijn dat er geen garantie op zit?
Zeker willen weten dat ze de videokaart die ze reparen/vervangen ook de videokaart is die ze denken.delpit schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:12:
[...]
En hoe heet wat de boefjes van gigabyte doen?
Het staat zelfs letterlijk in hun voorwaarden.
Want ze weten niet zeker dat het een gigabyte is?42erik schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:27:
[...]
Zeker willen weten dat ze de videokaart die ze reparen/vervangen ook de videokaart is die ze denken.
Het staat zelfs letterlijk in hun voorwaarden.
Want ze weten niet zeker dat dit type pas sinds juni verkocht wordt?
Want ze weten niet zeker dat deze kaart dus altijd in garantie zit?
Bij ons noemen ze dit soort gedrag wel eens oplichting.
Maar een stickertje plakken, das erg ja….
[Advocaat van de duivel mode]delpit schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:31:
[...]
Want ze weten niet zeker dat het een gigabyte is?
'Hey TS, jij hebt toch ook een nieuwe xx-kaart?'
'ja hoezo?'
'heb je de doos nog? heb wat geknutseld aan mijn kaart, toen deed ie het niet meer, maar GB geeft geen garantie en vindt dat ik hem zelf gesloopt heb'
'tuurlijk geef die kaart maar hier, serienummer eraf dan ik probeer het ook wel een keer. Wie weet trappen ze er nu in'.........
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Het gaat niet zozeer om of de kaart nog garantie heeft, maar wel om de herkomst van de kaart. Die kan niet meer nagegaan worden. Soms worden kaarten gestolen, en dat kan op vele punten in het traject gebeuren. Als zo een kaart dan een defect heeft, hoe ga je dan het best garantie claimen? Door de serienummers op de kaart te verbergen en iemand te zoeken die zo een kaart wel legitiem gekocht heeft. Hem de RMA laten afhandellen op zijn factuur en in zijn doos.Flamesz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:15:
Opzich logisch dat ze een serienummer willen zien, want dan kunnen ze zien of er nog garantie op de kaart zit. Maar als je er over nadenkt is het eigenlijk heel raar. Die kaart word nog geen half jaar gemaakt. Hoe zou het mogelijk kunnen zijn dat er geen garantie op zit?
Zeker bij duurdere producten gaat men al heel snel serienummers willen nagaan om zeker te zijn dat alles klopt en oplichting tegen te gaan. Importeer jij bijvoorbeeld een TV uit een ander werelddeel, heeft die een defect en bel je rechtstreeks naar de fabrikant kan die bijv. ook fabrieksgarantie wijgeren aan de hand van het serienummer omdat het toestel niet bedoeld is voor deze specifieke markt. Ook dat komt voor. En zeker ook weer bij grafische kaarten in deze tijd van aanhoudende tekorten.
Toch ook even benadrukken dat ik op geen enkel moment de TS ervan verdenk zoiets te doen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
1. Dit is natuurlijk flauwekul. Als er aan geknutseld is kan Gigabyte dit gewoon aan de kaart zien, daar hebben ze het serienummertje niet voor nodig.Tens schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:41:
'heb je de doos nog? heb wat geknutseld aan mijn kaart, toen deed ie het niet meer, maar GB geeft geen garantie en vindt dat ik hem zelf gesloopt heb'
2. "Advocaat van de duivel" komt weer met scenario's van mogelijke oplichting, maar voor de zoveelste keer: als ze geen fraude kunnen aantonen is er geen reden om aan te nemen dat dat zo is. TS heeft een product en een bon van dat product, dat is doorgaans genoeg om bij de winkel garantie te kunnen claimen en ik zie weinig reden waarom dat in dit geval anders zou zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 30-09-2021 19:54 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Het echte probleem is dat je recht halen te moeilijk is geworden. Omdat dat zo is, zijn bedrijven steeds brutaler geworden in het omgaan met regels en wetten.
Voldoen aan wetgeving, integriteit is niet meer dan een economische factor. Niet meer, niet minder. Het gebrek aan correctie zorgt dat onze maatschappij verandert, verhard en dat de overheid zichzelf en de maatschappij daarmee ondermijnt. Imago is het enige waar nog een beetje mee te werken valt. Slechte recensies, sociale media, maar voor bedrijven als gigabyte werkt dat ook niet, veel te onbekend bij het grote publiek
Echt laagdrempelige rechtshulp voor burgers en kleine ondernemers, snelrecht en dan bijna gratis. Het zou onze maatschappij echt goed doen.
Voldoen aan wetgeving, integriteit is niet meer dan een economische factor. Niet meer, niet minder. Het gebrek aan correctie zorgt dat onze maatschappij verandert, verhard en dat de overheid zichzelf en de maatschappij daarmee ondermijnt. Imago is het enige waar nog een beetje mee te werken valt. Slechte recensies, sociale media, maar voor bedrijven als gigabyte werkt dat ook niet, veel te onbekend bij het grote publiek
Echt laagdrempelige rechtshulp voor burgers en kleine ondernemers, snelrecht en dan bijna gratis. Het zou onze maatschappij echt goed doen.
Asus had vroeger dit in hun voorwaarden staan, wat tegenwoordig geschrapt is. Maar bij Gigabyte zie ik toch nog steeds dit in hun voorwaarden staan dat het verwijderen van de sticker je garantie doet vervallen.fopjurist schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:52:
- De algemene voorwaarden vermelden niets over het verwijderen van de sticker (het verwijderen van een sticker valt niet onder het 'aanbrengen van wijzigingen in de apparatuur').
https://member.aorus.com/global/productwarranty
j) Products with no Gigabyte labels or serial numbers, or if the serial number does not match the product or cannot be identified, warranty and after-sale services will not be provided. If there is a need for maintenance, please contact the original purchasing store for help. Replacement or removal of genuine serial number sticker on the product will break the warranty.
Ditzelfde probleem gehad bij gigabyte met mijn 7900GTO (rond 2005 ish) Had verwacht dat dit argument 16 jaar later niet meer aan de orde zou zijn. Destijds geen kaas gegeten van consumentenrecht. Tegenwoordig zou ik iets meer mijn best hebben gedaan om een nieuwe kaart te eisen.Meerbeter schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:32:
Beste Tweakers,
Ongeveer 3 weken geleden is mijn 1 maand oude Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti GAMING OC 12G overleden. Gaf plots geen beeld meer en wordt naar mijn idee erg heet. De LED en fans doen het wel.
Ik heb contact opgenomen met de webwinkel om een RMA aan te maken.
Ze hebben mij een nieuwe vervangende kaart toegestuurd, klasse. De oude defecte kaart is opgehaald (in originele doos etc.) en is onderzocht door de webwinkel en aangemeld bij Gigabyte.
Gister kreeg ik alleen bericht dat de grafische kaart niet in behandeling kan worden genomen door Gigabyte vanwege de missende sticker die op de achterkant van de kaart (Ja deze heb ik verwijderd) zit en ze kunnen hem ook niet uitlezen.. De sticker van het serienummer zit wel gewoon nog op de doos.
Conclusie, de webwinkel zal de defecte kaart weer terug sturen naar mij en de vervangende kaart in dit geval wel factureren aan mij.
Iemand een idee wat ik hier nu mee kan?
Groet,
Bas
Ja alleen koop je niet bij de fabrikant(in dit geval). Maar bij de ..... En die hebben het niet in hun AV staan.NLMaca schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:50:
[...]
Asus had vroeger dit in hun voorwaarden staan, wat tegenwoordig geschrapt is. Maar bij Gigabyte zie ik toch nog steeds dit in hun voorwaarden staan dat het verwijderen van de sticker je garantie doet vervallen.
[...]
Want ze weten niet zeker dat deze kaart niet uit een gestolen partij komt waarvan de serienummers bekend zijn. Ik weet het , het is advocaat van de duivel spelen , maar een serienummer is wel een uniek kenmerk wat in dit geval niet meer te achterhalen is.delpit schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:31:
[...]
Want ze weten niet zeker dat het een gigabyte is?
Vindt het persoonlijk ook erg kinderachtig van Gigabyte, maar ze hebben voorwaarden waar niet aan voldaan wordt.
Ik lees in die voorwaarden niet duidelijk terug dat TS geen aanspraak meer kan maken op garantie. TS beschikt over het serienummer want dat staat op de doos. Het valt ook niet onder "removal of genuine serial number sticker" vanwege het woordje "genuine". Daarbij denk ik aan een soort echtheidscertificaat met een hologram. Zo'n sticker heeft TS niet verwijderd. Het ging hier om een simpele witte sticker met het typenummer en wat barcodes. Het is niet eens duidelijk dat het een sticker met het serienummer was.NLMaca schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:50:
[...]
Asus had vroeger dit in hun voorwaarden staan, wat tegenwoordig geschrapt is. Maar bij Gigabyte zie ik toch nog steeds dit in hun voorwaarden staan dat het verwijderen van de sticker je garantie doet vervallen.
[...]
Vermoed dat onderstaande regel hiervoor is opgenomen in de AVloki504 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:58:
[...]
Ja alleen koop je niet bij de fabrikant(in dit geval). Maar bij de ..... En die hebben het niet in hun AV staan.
Indien en voor zover leverancier producten of diensten van derden aan klant ter beschikking stelt of daartoe toegang verleent, gelden voor wat betreft die producten of diensten de (licentie- of verkoop) voorwaarden van de desbetreffende derden in de verhouding tussen leverancier en klant met terzijdestelling van de daarvan afwijkende bepaling in deze algemene voorwaarde ....
Anoniem: 135360
Serienummer staat niet in de chip geprogrammeerd? Dat zouden ze toch moeten kunnen uitlezen?
Het gaat niet om producten of diensten van derden. De videokaart was van de winkel zelf op het moment van verkoop. Het gaat ook niet om (licentie- of verkoop) voorwaarden maar om garantievoorwaarden. En zoals uit mijn vorige reactie blijkt is het uit die voorwaarden niet duidelijk dat TS geen aanspraak meer kan maken op garantie.JurienW schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:20:
[...]
Vermoed dat onderstaande regel hiervoor is opgenomen in de AV
Indien en voor zover leverancier producten of diensten van derden aan klant ter beschikking stelt of daartoe toegang verleent, gelden voor wat betreft die producten of diensten de (licentie- of verkoop) voorwaarden van de desbetreffende derden in de verhouding tussen leverancier en klant met terzijdestelling van de daarvan afwijkende bepaling in deze algemene voorwaarde ....
Ah, Ik dacht in eerste instantie dat je het over de voorwaarden van de fabrikant had. Vandaar dat ik de link naar de GB voorwaarden gaf. Zoals Loki al aangaf, ging dit om de voorwaarden bij de winkelier.fopjurist schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:15:
[...]
Ik lees in die voorwaarden niet duidelijk terug dat TS geen aanspraak meer kan maken op garantie. TS beschikt over het serienummer want dat staat op de doos. Het valt ook niet onder "removal of genuine serial number sticker" vanwege het woordje "genuine". Daarbij denk ik aan een soort echtheidscertificaat met een hologram. Zo'n sticker heeft TS niet verwijderd. Het ging hier om een simpele witte sticker met het typenummer en wat barcodes. Het is niet eens duidelijk dat het een sticker met het serienummer was.
Ik lees dit toch wel als dat je kan fluiten naar je garantie.warranty and after-sale services will not be provided
Check de foto van TS nog eens. Daar staat toch duidelijk een SN op die sticker.
Meerbeter in "Garantie geweigerd vanwege missende sticker (zakelijk)"
Als ik een sticker met een serienummer op een kaart (of ander device) zie valt dat mij onder dezelfde noemer als dat jij een hologram achtige sticker verwacht. Sticker met SN > alarmbellen > afblijven. Hoe krom het ook is, zo wordt het blijkbaar nog steeds bij GPU fabrikanten gespeeld.
Ik hoop voor TS dat hij er met de winkelier uit kan komen.
"Products with no Gigabyte labels or serial numbers"fopjurist schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:15:
[...]
Ik lees in die voorwaarden niet duidelijk terug dat TS geen aanspraak meer kan maken op garantie. TS beschikt over het serienummer want dat staat op de doos.
Het product is niet de doos.
Dat het op de doos staat betekent niet automatisch dat ook daadwerkelijk de videokaart met hetzelfde serienummer is teruggestuurd. Vroeger zou het wellicht geaccepteerd zijn, maar tegenwoordig wil men (de winkel dan wel de fabrikant) zekerheid hebben. In hoeverre dat nu juridisch gezien mag weet ik niet, het betreft een zakelijke koop namelijk. Geen idee of non conformiteit als argument te gebruiken is in de richting van de webwinkel.fopjurist schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:15:
Ik lees in die voorwaarden niet duidelijk terug dat TS geen aanspraak meer kan maken op garantie. TS beschikt over het serienummer want dat staat op de doos.
Deze stelling snap ik niet helemaal, genuine in deze context betekent niets meer dan origineel of oorspronkelijk. De originele / oorspronkelijk aangebrachte sticker is gewoon die witte sticker.fopjurist schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:15:
[...]
Het valt ook niet onder "removal of genuine serial number sticker" vanwege het woordje "genuine". Daarbij denk ik aan een soort echtheidscertificaat met een hologram. Zo'n sticker heeft TS niet verwijderd. Het ging hier om een simpele witte sticker met het typenummer en wat barcodes. Het is niet eens duidelijk dat het een sticker met het serienummer was.
Dat zo'n sticker bij bepaalde producten (o.a. MS) inderdaad een hologram bevat, betekent natuurlijk niet dat dit in alle gevallen zo zou moeten zijn. Een simpele witte sticker kan daar ook prima in voorzien als er alleen een serienummer en mogelijk wat andere zaken op moet staan.
Het argument dat het niet duidelijk is dat het een sticker met s/n is ook vrij onnozel.
TS heeft immers zelf deze foto geplaatst als voorbeeld, waarop zeer duidelijk te zien is welke informatie er op die sticker staat. en rechts onderin staat toch echt heel duidelijk het SN.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BQ4yrbXq62heDbF1O9gJDndx.jpg?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 01-10-2021 08:51 ]
Alleen betreft het hier geen consumenten aankoop, waardoor e.e.a. nog lastiger lijkt te worden.mcsluis schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:54:
[...]
Ditzelfde probleem gehad bij gigabyte met mijn 7900GTO (rond 2005 ish) Had verwacht dat dit argument 16 jaar later niet meer aan de orde zou zijn. Destijds geen kaas gegeten van consumentenrecht. Tegenwoordig zou ik iets meer mijn best hebben gedaan om een nieuwe kaart te eisen.
Duidelijk niet het hele topic gelezen.Anoniem: 135360 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:25:
Serienummer staat niet in de chip geprogrammeerd? Dat zouden ze toch moeten kunnen uitlezen?
Verkoper is aanspreekpunt voor deze garantie, niet de fabrikant. Dat de verkoper het wil laten repareren/vervangen via fabrikant heb jij niets mee te maken.
*Verder moet je natuurlijk nooit vertellen dat je de sticker hebt verwijdert(ook voor andere lezers)
Mijn ervaring is dat de stickers door warmte vaak loslaten en in de behuizing van je PC belanden. (Bij reinigen dan in de stofzuiger komen
)
* In dit geval is dat niet makkelijk, omdat de videokaart nog maar amper is gebruikt.
* Een fabrikant gaat er niet van uit dat een koper deze sticker gaat verwijderen. Maar een koper gaat er niet van uit dat deze niet verwijdert mag worden, zeker als deze ook(dan wel in grotere versie) op de doos/verpakking staat.
*Er is dus geen reden, als er niet van te voren is gewaarschuwd, om de videokaart als waardeloos af te schrijven, geen garantie niets. Dit kan men nooit voor een rechter hardmaken.
* Bij consumentenkoop, moet de consument hiervoor gewaarschuwd worden, net als oa het uitsluiten van wettelijke bedenktijd voor gepersonaliseerde goederen of anders wat valt onder Artikel 6:230p BW.
Dus, beroep je op de reflexwerking voor kleine ondernemer zzp, en de verkoper mag dit uitzoeken.
*Verder moet je natuurlijk nooit vertellen dat je de sticker hebt verwijdert(ook voor andere lezers)
Mijn ervaring is dat de stickers door warmte vaak loslaten en in de behuizing van je PC belanden. (Bij reinigen dan in de stofzuiger komen
* In dit geval is dat niet makkelijk, omdat de videokaart nog maar amper is gebruikt.
* Een fabrikant gaat er niet van uit dat een koper deze sticker gaat verwijderen. Maar een koper gaat er niet van uit dat deze niet verwijdert mag worden, zeker als deze ook(dan wel in grotere versie) op de doos/verpakking staat.
*Er is dus geen reden, als er niet van te voren is gewaarschuwd, om de videokaart als waardeloos af te schrijven, geen garantie niets. Dit kan men nooit voor een rechter hardmaken.
* Bij consumentenkoop, moet de consument hiervoor gewaarschuwd worden, net als oa het uitsluiten van wettelijke bedenktijd voor gepersonaliseerde goederen of anders wat valt onder Artikel 6:230p BW.
Dus, beroep je op de reflexwerking voor kleine ondernemer zzp, en de verkoper mag dit uitzoeken.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Moet dat natuurlijk wel kunnen, we hebben geen Idee wat TS doet volgens mij, misschien dat ik het gemist heb, maar ik heb volgens mij niet langs zien komen wat TS zakelijk gezien doet.Hackus schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:44:
Mijn ervaring, met duizenden systemen met dit soort stickers, is trouwens volledig anders. Dit soort stickers laten in de regel helemaal niet snel los, en in het kleine percentage gevallen wanneer het wel gebeurt is dat in veruit de meeste gevallen pas na jaren en jaren van gebruik. De kans dat zo'n sticker er na enkele maanden al afgevallen zou zijn zou ik eerder als nihil beschouwen.Mijn ervaring is dat de stickers door warmte vaak loslaten en in de behuizing van je PC belanden. (Bij reinigen dan in de stofzuiger komen)
[ Voor 36% gewijzigd door Dennism op 01-10-2021 09:57 ]
Een uitsluiting staat in eerdere bericht beschreven.Dennism schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:54:
[...]
Moet dat natuurlijk wel kunnen, we hebben geen Idee wat TS doet volgens mij, misschien dat ik het gemist heb, maar ik heb volgens mij niet langs zien komen wat TS zakelijk gezien doet.
--
Ongeveer 3 weken geleden is mijn 1 maand oude Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti GAMING OC 12G overleden. Gaf plots geen beeld meer en wordt naar mijn idee erg heet. De LED en fans doen het wel.
Hier lees ik niet dat het voor een klant van TS is, maar voor eigen gebruik.
* Om dit hele gezeik te voorkomen, adviseer ik altijd een PC Privé te kopen, en alleen zakelijk voor een kant en klaar systeem met zakelijke service ab.
[ Voor 37% gewijzigd door Hackus op 01-10-2021 10:00 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat is wel heel minimaal beschreven, als ik bijv. dit lees:Hackus schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
Een uitsluiting staat in eerdere bericht beschreven.
Lijkt het er niet op dat Reflex werking heel makkelijk ingeroepen kan worden. Als TS ook maar iets met IT doet kan het mogelijk al lastig worden. Is hij timmerman, dan zie ik meer kans.Van belang is dat de overeenkomst niet bij de normale activiteiten als ondernemer hoort. De jurisprudentie zegt dat de ondernemer zich materieel niet mag onderscheiden van een consument en dat hij overeenkomsten moet sluiten die buiten het gebied van zijn eigenlijke professionele activiteit liggen. Zo zal de webshop-ondernemer die een afspraak maakt met een websitebouwer geen beroep kunnen doen op de reflexwerking. Dit is immers een normale activiteit voor hem als ondernemer, terwijl hij er wellicht een beroep op zou kunnen doen wanneer hij het gehele dak van zijn kantoor moet laten vervangen door lekkage. Het is immers beargumenteerbaar dat dat niet tot zijn normale activiteiten behoort.
Hieruit blijkt wel dat de reflexwerking geen brede toepassing kent. De ondernemer moet zowel gelijk te stellen zijn aan een consument én de activiteit moet niet een normale activiteit voor hem als ondernemer zijn.
De verkoper wilt er niks meer aan doen en houdt het hierbij. Ik wacht momenteel nog even af wat Gigabyte zegt maar de kans dat die de kaart willen gaan repareren zonder die sticker (want dat staat in hun voorwaarden) is nul.
We gaan het zien en anders pak ik hier mijn verlies en zal ik de kaart eventueel nog laten repareren of aanbieden via V/A.
Het enige wat ik hier uit kan halen is dat het mensen waarschuwt voor in de toekomst.
We gaan het zien en anders pak ik hier mijn verlies en zal ik de kaart eventueel nog laten repareren of aanbieden via V/A.
Het enige wat ik hier uit kan halen is dat het mensen waarschuwt voor in de toekomst.
Zou je even antwoord willen geven op oa mijn reactie waarvoor jij de videokaart zakelijk gebruikt ?Meerbeter schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:09:
De verkoper wilt er niks meer aan doen en houdt het hierbij. Ik wacht momenteel nog even af wat Gigabyte zegt maar de kans dat die de kaart willen gaan repareren zonder die sticker (want dat staat in hun voorwaarden) is nul.
anders is de kans klein dat je je kunt beroepen op reflexwerking waar ik het eerder al over had.
(als jezelf de GPU gebruikt voor zakelijk videobewerken, geef ik je weinig kans
kapper - tondeuses
loodgieter - knelmachines...)
Verder repareert deze tweaker videokaarten. voor als je besluiten het zelf te willen regelen.
Wat een lachwekkende situatie, ze kunnen op andere manieren uitlezen of het de betreffende kaart is.
Plakken ze er een lullig stickertje op die vrij makkelijk verloren kan gaan door hitte of wat dan ook. Het is me duidelijk geworden dat ik niet bij Gigabyte moet zijn voor mijn hardware.
Plakken ze er een lullig stickertje op die vrij makkelijk verloren kan gaan door hitte of wat dan ook. Het is me duidelijk geworden dat ik niet bij Gigabyte moet zijn voor mijn hardware.
Excuus, de kaart wordt in dit geval niet voor zakelijke doeleinden zoals videobewerken gebruikt.Hackus schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:20:
[...]
Zou je even antwoord wellen geven op oa mijn reactie waarvoor jij de videokaart zakelijk gebruikt ?
anders is de kans klein dat je je kunt beroepen op reflexwerking waar ik het eerder al over had.
(als jezelf de GPU gebruikt voor zakelijk videobewerken, geef ik je weinig kans.)
Verder repareert deze tweaker videokaarten. voor als je besluiten het zelf te willen regelen.
Dat had ik al gedacht. Gewoon om zelf te gamen als je tijd hebtMeerbeter schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:23:
[...]
Excuus, de kaart wordt in dit geval niet voor zakelijke doeleinden zoals videobewerken gebruikt.
Dan is nog wel van belang wat ts zakelijk doet, c.q. wat de firma doet die op de bon staat.
Dat is toch helemaal niet wat er geclaimed wordttimberleek schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:59:
Hij is ook absoluut niet nodig voor de werking van de kaart.
Laat ze maar bewijzen dat hij hierdoor kapot is gegaan (de bewijslast ligt bij hun in het eerste half jaar).
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Heb je de topicstart goed gelezen?RoaDHouse schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:21:
Wat een lachwekkende situatie, ze kunnen op andere manieren uitlezen of het de betreffende kaart is.
en ze kunnen hem ook niet uitlezen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Daar geloof ik dus helemaal niks van, je kan tegenwoordig alles uitlezen wat hardware betreft.
Anoniem: 472287
Totdat het deel dat uitgelezen kan worden kapot gaat, dat kan natuurlijk het geval zijn.RoaDHouse schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:45:
Daar geloof ik dus helemaal niks van, je kan tegenwoordig alles uitlezen wat hardware betreft.
Ik acht de kans nog steeds nihil, het zal meer zijn "we kunnen hem niet MAKKELIJK uitlezen" omdat een normale PC setup hem niet meer herkent, maar goed. In theorie kan het.
Heb je denk ik wel gelijk in idd.fopjurist schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:59:
[...]
Het gaat niet om producten of diensten van derden. De videokaart was van de winkel zelf op het moment van verkoop. Het gaat ook niet om (licentie- of verkoop) voorwaarden maar om garantievoorwaarden. En zoals uit mijn vorige reactie blijkt is het uit die voorwaarden niet duidelijk dat TS geen aanspraak meer kan maken op garantie.
Maar goed, vermoed dat er ergens wel iets in de AV staat waarbij het modificeren o.i.d. van geleverde producten de garantie doet vervallen of dat ze het linken aan de garantie voorwaarde van de fabrikant van het product.
Bedoel meer, nu is het een lullig stickertje, maar had natuurlijk net zo goed de hele koeling kunnen zijn.
Dat staat ook niet specifiek genoemd vermoed ik zo in de AV.
Voor voor een Jurist om dat uit te zoeken
Ik heb de oude kaart (en nog steeds defect) inmiddels weer in bezit. Ook verwacht ik eigenlijk van Gigabyte geen actie meer. Ik ga kijken naar de mogelijkheden ter reparatie en anders/eventueel bied ik hem aan via V/A.
Ik wil toch iedereen bedanken hier voor de vele reacties en het meedenken in deze kwestie. Ik sta open voor eventuele berichten buiten dit forum om. Hier kan wat mij betreft wel een slotje op.
Ik wil toch iedereen bedanken hier voor de vele reacties en het meedenken in deze kwestie. Ik sta open voor eventuele berichten buiten dit forum om. Hier kan wat mij betreft wel een slotje op.
ik zal je aanraden advies in te winnen bij een juridische loket om te kijken wat je hiermee kan doen het is gratis en kan nooit kwaad
DannyDamen
dat is niet voor zakelijkDragonForge_pc schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:54:
ik zal je aanraden advies in te winnen bij een juridische loket om te kijken wat je hiermee kan doen het is gratis en kan nooit kwaad
dat hoeft ook niet juridische loket is voor zowel zakelijk als particuleer iedereen kan hier heen met wettelijke vragen
DannyDamen
Volgens de site van het Juridisch Loket zijn ze er niet voor bedrijven, stichtingen en verenigingen.DragonForge_pc schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:13:
dat hoeft ook niet juridische loket is voor zowel zakelijk als particuleer iedereen kan hier heen met wettelijke vragen
Link naar de pagina van het Juridisch Loket
waar hij mee zit is ook niet zakelijk hij is particulier bij een webwinkel
DannyDamen
Betreft een zakelijke aankoop die ook particulier gebruikt wordt. TS blijft dus handelen op naam van het bedrijf waarop deze is aangekocht. Verstrekte juridische hulp geldt voor particuliere zaken zoals ook al aangegeven.DragonForge_pc schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:46:
waar hij mee zit is ook niet zakelijk hij is particulier bij een webwinkel
Hij accepteert helaas geen kaarten ter reparatie op het moment.
Ow eerlijk, had je het gevraagd? Teveel aanbod?Meerbeter schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
Hij accepteert helaas geen kaarten ter reparatie op het moment.