Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristopher
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
Goedemiddag allen,

Voor mijn inbouw gashaard (DRU) wil ik graag een stand-alone 'domotica' setje maken zodat ik de haard op mijn smartphone via de applicatie van de domotica fabrikant kan aansturen.

De haard kan een 0-3,3v signaal verwerken voor het aan/uit schakelen en het hoger/lager stellen van de vlam.
Zekeringskastje kan ik vlakbij de haard plaatsen en internet connectie kan via wifi of vast bekabeld.
Ik heb verder (nog) geen domotica of smart home systeem in huis.

Welke fabrikant raden jullie hiervoor aan en wat zijn de onderdelen die ik hiervoor nodig heb?
Het programmeren van de domotica gebeurd dan via een tool op pc?

Ik kwam hier al Kalfire haarden tegen, maar die hebben een 0-10v sturing, weet niet of dit op dezelfde manier werkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Dit kan met bijvoorbeeld een raspberry pi, die kan op zijn outputs een PWM signaal sturen met de gewenste spanning. Als je hier dan ook een domotica pakket op installeert dan kan je er met je smartphone bij.
Programmeren doe je via een pc direct op de raspberry, daar draait dan in principe alle software op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Pagina 38
https://www.stokertje.nl/...sso-eco-wave-gashaard.pdf

Je werkt met een 0-10V signaal (daar zijn dimmers voor te koop) en weerstanden om er 0-3V van te maken.

Maar wat eronder staat spreekt me meer aan.
Modbus tcp -> (eventueel) een modbus usb adapter of gateway - node-red - home assistant

En dan natuurlijk op een odroid met emmc ipv een pi met crashende sd kaartjes.

Via modbus stuur ik ook al mijn mitsu warmtepomp aan, brink ventilatie, modbus kWh meters uitlezen enz.

Edit: hier zijn er ook al mensen mee bezig geweest, oa @Snoekieboe
[Honeywell BRDG-03EM01] Aansturen via HomeKit
en
https://community.home-assistant.io/t/dru-fireplace/324780/3 (zonder node-red, direkt in HA)

En hier een te koop V&A aangeboden: Honeywell RF-Ethernet Bridge BRDG-03EM01

Zelf kijken of het allemaal klopt, want je geeft geen gegevens,

[ Voor 25% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-09-2021 20:40 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreTheFuture
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoi Christopher,

ben je er inmiddels uitgekomen?
Ik zoek exact hetzelfde voor een dru.
Ik zat al te kijken naar zo'n 12v kaku led dimmer,dat een output van 0-10v uitstuurt, maar volgens beschrijving vind de electronica van de dru gashaard die 10v niet zo fijn wanneer dat per ongeluk gebeurd (als dimmer naar 100% word gezet ofzo)...

Nou kun je dat oplossen met een 680ohm weerstandje, zoals in beschrijving vermeld, maar hee er hangt een raspberry in de buurt met de gpio zoals eerder vermeld, dus als dat kan werken met een pwm output van 0-3.3v zijn we er ook natuurlijk!

Graag hoor ik van je.

[ Voor 78% gewijzigd door WeAreTheFuture op 27-10-2021 20:47 ]