Advies gaming stoel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jool88
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2023
Hallo! :w

Graag zou ik wat advies krijgen over welke gamingstoel het beste zou passen bij wat ik zoek. Er zijn zoveel opties online en ik vind het best lastig om iets te vinden wat goed bij mij past.

Wat ik zoek in een stoel: gaming stoel (ik stream), het moet ergonomisch goed zitten (ik zit er hele dagen op omdat ik ook vanuit huis werk) en belangrijk is dat de armleuningen verstelbaar zijn! Ik heb nu bijvoorbeeld een stoel waarbij ze veel te ver van elkaar af zitten en ik heel wijd moet zitten met mijn armen. Dus het zou fijn zijn als ze wat meer naar binnen versteld kunnen worden (en natuurlijk in de hoogte).
De rugleuning moet ook verstelbaar zijn.

Wat minder belangrijk ik, maar wat ik wel heel graag zou willen aangezien ik daar nu ook heel veel gebruik van maak als ik achter de xbox zit, is een uitklapbare voetensteun. Dit is optioneel, maar zou wel top zijn als zoiets te vinden is in een goede stoel wat past bij het budget d:)b

Budget is 400 euro.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:59

hbsJR

All rounder

Veel van de game chairs zijn echt niet goed voor je rug, zie deze video
YouTube: Don't Buy a "Gaming Chair" - Office Chair vs. Gaming Chair Round-Up ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06
Ik beaam dit. Daarnaast zijn gaming stoelen zo goed als altijd van belabberde kwaliteit.

Doe jezelf een groot plezier, en koop bijvoorbeeld een tweedehands Herman Miller Aeron, of een andere goede kantoor bureaustoel. Niet alleen zijn deze beter voor je, maar ze gaan vaak zo veel keer langer mee, dat ze zelfs als ze een stuk duurder zijn zeker meer waar voor je geld geven.

Helaas zijn door al het thuiswerken de prijzen van dit soort stoelen hoger geworden, maar ook dan id at een veel betere aankoop.

PS: Niemand kijkt naar je stoel als je streamt.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

coptician schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:06:
PS: Niemand kijkt naar je stoel als je streamt.
Totdat je een affiliate bent met de stoelmaker, dan is het zeker belangrijk ;)

Ik koop nog steeds gamingchairs, DXracing, Grock, naamloze bij bol.com, ze bevallen allemaal 'voldoende', zelfs alles opgeteld in 10 jaar tijd denk ik nog steeds niet eens in de buurt te zitten van een 'office chair' die nu rustig 1000-1500 euro gaan (en ook een max levensduur hebben).

Mijne nieuwe stoel wordt de secretlabs, even wachten tot daar nog een keer korting komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://www.coolblue.nl/p...aming-stoel-charcoal.html

Ik heb deze, zit op zich prima. Zit nog een extra los kussentje bij voor je nek en een los kussentje voor je onderrug. Heb er dagenlang op thuisgewerkt, zit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:58
Ik heb een playseat l33t gekocht. Deze gebruik is voor thuiswerk en gamen. Die bevalt meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 15:10
Secret lab lijkt als enige, enigszins innoverend met de stoel. Dat zou mijn voorkeur dan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jool88
SinergyX schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:18:
[...]

Totdat je een affiliate bent met de stoelmaker, dan is het zeker belangrijk ;)

Ik koop nog steeds gamingchairs, DXracing, Grock, naamloze bij bol.com, ze bevallen allemaal 'voldoende', zelfs alles opgeteld in 10 jaar tijd denk ik nog steeds niet eens in de buurt te zitten van een 'office chair' die nu rustig 1000-1500 euro gaan (en ook een max levensduur hebben).

Mijne nieuwe stoel wordt de secretlabs, even wachten tot daar nog een keer korting komt.
Bij secretlabs hebben ze het over armrest to armrest measurement onder detailed specs. Wordt dit dan gemeten vanaf de buitenkant van de armleuningen of de binnenkant? Ik hoop toch eigenlijk de buitenkant, anders zit het alsnog zo breed :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 10:02
Toevallig staat er juist vandaag een artikel over gamingstoelen op Eurogamer.net

Kan de link niet doorsturen. Hier op mijn werk en eurogamer.net wordt geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
Ik ben erg tevreden met mijn Secretlab. Dan heb je toch een moderne uitstraling, maar wel een verstelbare lendesteun en de kwaliteit is prima. Naar mijn idee worden vele 'gaming chairs' over 1 kam gesmeerd. Dat de crappy kuipstoeltjes niet goed voor je rug zijn weten we. Een Secretlab is dan ook een stuk minder een kuipstoeltje en inderdaad minder smal.

Tegelijkertijd, het zal nooit een Herman Miller worden :+

@Jool88 als je wilt dat ik wat meet voor je, let me know.

Alle klanten van Secretlab kregen overigens vorige week een email van ze dat ze per gisteren de prijzen hebben verhoogd door de leverproblemen (cc @SinergyX). Ik denk niet dat daar op korte termijn korting komt, maar de prijzen zullen ongetwijfeld weer eens naar het oude niveau teruggaan (?).

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 28-09-2021 11:42 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jool88
Richh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:31:
Ik ben erg tevreden met mijn Secretlab. Dan heb je toch een moderne uitstraling, maar wel een verstelbare lendesteun en de kwaliteit is prima. Naar mijn idee worden vele 'gaming chairs' over 1 kam gesmeerd. Dat de crappy kuipstoeltjes niet goed voor je rug zijn weten we. Een Secretlab is dan ook een stuk minder een kuipstoeltje en inderdaad minder breed.

@Jool88 als je wilt dat ik wat meet voor je, let me know.

Alle klanten van Secretlab kregen overigens vorige week een email van ze dat ze per gisteren de prijzen hebben verhoogd door de leverproblemen (cc @SinergyX). Ik denk niet dat daar op korte termijn korting komt, maar de prijzen zullen ongetwijfeld weer eens naar het oude niveau teruggaan (?).
Ah goed om te weten, thanks! Mag ik vragen hoe breed jouw armrest-to-armrest is, vanaf de binnenkant van de armleuningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
Jool88 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:36:
[...]

Ah goed om te weten, thanks! Mag ik vragen hoe breed jouw armrest-to-armrest is, vanaf de binnenkant van de armleuningen?
De armrest is verstelbaar. Smalste optie is 49cm, breedste optie 53cm. Binnenkant naar binnenkant.

Edit: dat is de Titan 2020.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 28-09-2021 11:43 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

SinergyX schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:18:
[...]
Prijs is net wereldwijd met 10% omhoog gegaan ivm hoge kosten bij productie en verzending, dus denk dat je daar nog wel even op kan wachten.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jool88
Richh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:40:
[...]

De armrest is verstelbaar. Smalste optie is 49cm, breedste optie 53cm. Binnenkant naar binnenkant.

Edit: dat is de Titan 2020.
Dankjewel! Dat is wel beter dan, aangezien die van mij op zn smalst 52,5 is. Dat scheelt dan toch een behoorlijk stukje :) Dan ga ik hier eens over nadenken! Lijkt me idd wel een goeie. Veel verstelmogelijkheden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Chanfan schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:29:
Toevallig staat er juist vandaag een artikel over gamingstoelen op Eurogamer.net

Kan de link niet doorsturen. Hier op mijn werk en eurogamer.net wordt geblokkeerd.
https://www.eurogamer.net...oundry-best-gaming-chairs

Linkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nogne schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:42:
[...]

Prijs is net wereldwijd met 10% omhoog gegaan ivm hoge kosten bij productie en verzending, dus denk dat je daar nog wel even op kan wachten.
Ja was ergens te verwachten, maar ik kijk het nog even rustig aan. Secretlabs is 1 van de weinige de bv de marges op lengte en gewicht een stuk ruimer hebben dan menig andere stoel. Een stoel die tot bv max 90 kilogram is, is letterlijk 'tot 90kg', met 95kg heb je dat ding in max 3 maanden kapot gemaakt. En dat is trouwens niet alleen bij gamestoelen, zelfs luxe kantoor stoelen zitten met die marges, rugleuning waar je eigenlijk niet tegen moet leunen (waaronder die Markus van ikea), of armleuningen die binnen een jaar al lam worden omdat je ze blijkbaar te vaak verzet.

Grootste probleem is uitvogelen welke massa productie 'rebrands' zijn van identieke stoelen en welke gebaseerd zijn op, maar bv met iets minder materiaal. Stoel die ik nu heb zijn de armleuningen langzaam kapot gegaan (bureaurand/stoel etc), maar mechanisch gaat hij alweer bijna 2,5 jaar mee en dat voor 150 euro met ~4-8 uur per dag, vind ik meer dan prima.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:10
Ikzelf heb een Sharkoon SGS4 Gaming stoel en die kan tot 200cm en boven de 100KG.

zie: pricewatch: Sharkoon Skiller SGS4 Gaming Seat (Zwart)

En de review van Foritain is zeer uitgebreid hierover: productreview: Sharkoon Skiller SGS5 review door Foritain

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1