Tegels badkamer

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views

• plunkett
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Goedemiddag Tweakers,

Wij zijn ons aan het verdiepen in nieuwe badkamer tegels.

Nu heb ik her en der voorbeelden bekeken maar is het de bedoeling dat alle voegen van vloer en wand in elkaar doorlopen.

Vind dat wel het mooiste maar is dat altijd te realiseren.

graag jullie ideeen hier over.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:29
Worden de vloer- en wandtegels dezelfde tegels? Als dat niet zo is, zorg dan voor gerectificeerde tegels. Deze zodoende zijn de verschillen in afmeting van de tegels minimaal.

Zelf zou ik de voegen niet in elkaar door laten lopen, afhankelijk van de afmetingen van je badkamer zul je toch verschillen gaan zien.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee, dat is niet altijd mogelijk. Om te beginnen moet je dezelfde voegbreedte gebruiken en gerectificeerde tegels vragen vaak om een net wat andere voegbreedte dan niet-gerectificeerde tegels. Daarnaast zijn afmetingen van belang. Als je niet hetzelfde formaat tegels hebt is het sowieso niet te doen.

Ook moet je rekening houden met bijvoorbeeld het afschot in je inloopdouche (aanname dat je die hebt ;)) en bijvoorbeeld dingen als een koof of raam. Stel dat je de vloer mooi uitdenkt en dat wil doortrekken naar een muur waar een raam of deur in zit; je hebt dan kans dat je aan een kant een tegelstrookje van 2cm nodig hebt omdat je anders niet goed uitkomt.

Ik zou het persoonlijk niet doen. En ik heb het in mijn badkamer (alle muren zelf getegeld, vloer laten doen) ook bewust niet gedaan. "Gelijk is ongelijk".

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kijk anders even in Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

En als je er echt niet uit komt stel je vraag dan even daar. Gaat deze dicht.

Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.