En - zoals al meer is voorgesteld - ombouwen tot een dichte haard? Dat ziet er prima uit (vind ik) en levert je wel de leuke voordelen op van houtstoken, zonder de nadelen die hier al beschreven zijn (open verbinding met buiten, trek, tocht).
Wij hebben onderstaande haard laten installeren 2 jaar terug. Deze zuigt schone lucht aan via de kruipruimte dus je hoeft niet extra te ventileren. Het knetterende vuurtje en de warmte is toch echt wel lekker op een koude herfstdag of winterdag. Nadeel is dat het wel wat aan de prijzige kant is, zeker als je het vervolgens niet gaat gebruiken.
:strip_exif()/f/image/DwkA0LwV6ylgWZ0aFKUimWN9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben onderstaande haard laten installeren 2 jaar terug. Deze zuigt schone lucht aan via de kruipruimte dus je hoeft niet extra te ventileren. Het knetterende vuurtje en de warmte is toch echt wel lekker op een koude herfstdag of winterdag. Nadeel is dat het wel wat aan de prijzige kant is, zeker als je het vervolgens niet gaat gebruiken.
:strip_exif()/f/image/DwkA0LwV6ylgWZ0aFKUimWN9.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier in soest heeft iedereen een haard, als je op een gemiddelde winterdag naar buiten loopt, dan ruikt het net alsof je op een kerstmarkt rond loopt met van die open vuurtjes. Wat dat betreft ligt er nog een flinke uitdaging in het verduurzamen van deze regioSport_Life schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:20:
[...]
Bouweisen 2012 dus ja , maar we wonen niet in een standaard rijtjeshuis met 510 beukmaat ...
Ik begrijp je "gezeur" hoor, en als ik overlast geef aan de buren bouw ik m om naar een gashaard. Maar buren ervaren geen overlast. De AH busjes zijn veel erger , die scheuren hier met 50kmu door de straten...
[ Voor 26% gewijzigd door koentjuh op 27-09-2021 09:29 ]
:strip_exif()/f/image/ngvG3dKc2eNP48zGzzAPnRAk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KGYNpZzWmCv3eQCRCPEe8gFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dXmLz0ajIjZZESFQZtYzGsUl.jpg?f=user_large)

:strip_exif()/f/image/f3MKPpO86ggNMa3WkP1SZzwd.gif?f=fotoalbum_small)

:strip_exif()/f/image/hd9O3Umxif5Bodyfn1jHxJxP.jpg?f=fotoalbum_large)