Betrouwbare goedkope autootjes?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-11 10:08
_JGC_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:50:
@Pannencouque Ik heb dat ding sinds mei dit jaar. Zijn allemaal achterstallig onderhoud dingen. Deels ingecalculeerd, deels verrast.
Die riem zag er op het oog goed uit overigens, maar de las waarmee de riem aanelkaar zit was gaar.

Al met al voor mij geen grote uitgaven, maar als je alles moet laten doen gaat zo'n auto al snel naar de sloop, of wordt ie opgepoetst, verse sjoemel APK erop en voor 950 euro te koop.

Ik verwacht na de laatste todo's er met alleen APK en wat goedkoop onderhoud nog tot halverwege 2023 mee te kunnen rijden. Dan viert de distributieriem zijn 10e verjaardag en is het overwegen wat te gaan doen...
Dan ben je wel zuur ja, met zulke kosten. Maar zoals gezegd: een deel was best te ondervangen. En er zijn best veel prullen, het is de kunst om die niet te kopen (makkelijk gezegd natuurlijk, maar het kan wel). Tot nu toe hebben ze het allemaal 2-3 jaar volgehouden met hooguit 300 euro aan reparaties in de tussentijd. Heerlijk.

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 22:18

ewf

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:04
Pannencouque schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:41:
[...]
Dan ben je wel zuur ja, met zulke kosten. Maar zoals gezegd: een deel was best te ondervangen. En er zijn best veel prullen, het is de kunst om die niet te kopen (makkelijk gezegd natuurlijk, maar het kan wel). Tot nu toe hebben ze het allemaal 2-3 jaar volgehouden met hooguit 300 euro aan reparaties in de tussentijd. Heerlijk.
Vaak ook altijd wel een goed idee bij zulke goedkope autootjes om filters (iig oliefilter) en olie te vervangen. Banden wil je ook goed hebben maar dan kan je ook lang weer vooruit. Misschien nog blokjes. Dat zijn dingen die ik bijna altijd doe bij een "nieuwe" 2e hands barreltje.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:11
Ik rij al sinds 2014 in een Twingo II uit 2008. Nooit iets aan de hand gehad. Duurste tot nu toe was regulier onderhoud met het vervangen van de D-riem. Ding heeft me al 200km boven de poolcirkel gebracht in Zweeds Lapland en alle Alpenpassen pakt die tot nu toe gewoon, inclusief de Mangart met een percentage van 19%. Wegenbelasting is nihil en op een tank van 30 liter rijd ik gemiddeld 550 km. Oh ja, 4 nieuwe all-season banden van Conti (de duurste die ik kon vinden) waren in totaal 326 euro inclusief montage voor 4 stuks...

Je zou anders ook hier eens kunnen kijken:

https://assets.adac.de/im...statistik_2020_m0cnee.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 05-10-2021 09:36 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-11 10:08
Twingootjes zijn prima karretjes inderdaad. Ik ben niet zo happy met die automaatjes, anders had er hier ook eentje voor de deur gestaan. Ms. PC heeft nu een Jap met CVT. Die loopt overigens ook gewoon prima 1:14 bij voornamelijk korte stukjes, dus niks over te klagen.

[ Voor 22% gewijzigd door Pannencouque op 06-10-2021 09:53 ]

Pagina: 1 2 Laatste