Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• svenvbins
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-11 14:30
Met wat hulp uit o.a. dit topic heb ik enige tijd geleden zonnepanelen aangeschaft, en die zijn gisterochtend eindelijk geïnstalleerd. Het gaat om een zestal panelen plus IQ7+ omvormers. Aansluiting is gedaan mbv een PV-verdeler op de wasmachinegroep (vanaf nu dus de PV-groep). Echter, ik zit nu met twee problemen/vragen. Ik zal maandag meteen even bellen met de leverancier, maar ben te nieuwsgierig om het tot dan te laten liggen, dus wie weet kan men mij hier verder helpen?

EDIT: Superlogisch voor mij, maar blijkbaar niet duidelijk uit mijn post (excuus!): Ik heb het niet zelf gelegd, maar alles laten doen ;)

1. De panelen leveren geen stroom!
Na de installatie is mij verteld dat alles gereed was, en dat het systeem werkte / produceerde / af was / stroom opwekte / klaar was (ik kan me de precieze bewoording niet meer herinneren). Toen ik vroeg om de instructie v/d app die beloofd was, kreeg ik te horen dat dat nog een paar dagen kon duren, want ze moesten op kantoor nog een account aanmaken ofzo. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de Enlighten App, al snap ik niet waarom ik dat niet zelf zou kunnen.

Maar goed, dat gaat over cloud-functionaliteit, maar ook lokaal doet het systeem nog niets. Via Home Assistant achterhaalde ik het IP-adres van de Envoy, en na inloggen kreeg ik het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPhD55NIK0qn7LWDYll6QOrAhmI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kraLZRcVqxwO9wEiaBntUTkA.png?f=fotoalbum_large
  • Nul komma nul productie in de afgelopen ~30 uur
  • Geen microinvertors die power produceren
Ook brandt de oranje LED op de Envoy die aangeeft dat minstens 1 micro-omvormer niets produceert.

Heeft men lopen slapen bij de installatie, of begint het systeem daadwerkelijk pas te produceren wanneer de leverancier vanaf een afstandje op het knopje "Go" klikt?

2) Meer een begripsvraag, maar waar wordt de Envoy door gevoed?
Hij is op het PV-verdeler-kastje aangesloten.
[list]
• Als ik op de PV-verdelerkast de zekering voor de achterliggende apparatuur (i.e. wasmachine) uitschakel, blijft de Envoy gewoon draaien.
• Als ik op de PV-verdelerkast de zekering voor de zonnepanelen uitschakel, valt de Envoy uit (suggereert dat hij z'n stroom uit de panelen haalt)
• Als ik beneden in de meterkast de zekering van de PV-verdeler uitschakel, valt de Envoy óók uit (suggereert dat hij z'n stroom uit het net haalt)
[/list]

Die laatste 2 punten lijken elkaar tegen te spreken, of begrijp ik iets verkeerd?

Alvast bedankt voor enig inzicht! (y)

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je kan ook niets uitlezen via de slimme meter?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• svenvbins
Als ik de slimme meter direct aflees (in de meterkast) zie ik staan dat hij 0 kWh heeft teruggeleverd.
De Home-assistant integratie die de Envoy uitleest geeft ook overal netjes 0 W en 0kWh aan.

Teruglevering van de slimme meter daadwerkelijk uitlezen heb ik nog niet in HA zitten, want dat was tot nu toe nog niet relevant. Ik zal even kijken of ik die sensoren er snel bij kan zetten, maar verwacht niet teveel.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Kan je zelf niet aanmelden als doe het zelver?
https://enlighten.enphaseenergy.com/manager/registration
(heb er geen verstand van)
Let op: Systemen die onder dit account zijn toegevoegd, worden voor onderhoud niet aan een installatieprogramma getagd
Weet niet wat dat betekent maar doe maar niet dan...
Wellicht gewoon als bedrijf aanmelden.

Een p1 homewizard is al genoeg om uit te lezen
https://www.homewizard.nl/homewizard-wi-fi-p1-meter

[ Voor 32% gewijzigd door AUijtdehaag op 25-09-2021 16:15 ]

• svenvbins
AUijtdehaag schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:06:
Kan je zelf niet aanmelden als doe het zelver?
https://enlighten.enphaseenergy.com/manager/registration
(heb er geen verstand van)
Hier was ik eerlijk gezegd terughoudend in, omdat je dan net zult zien dat doordat ik me ergens aanmeld de leverancier opeens geen toegang meer heeft en niets kan configureren ofzo.
Wellicht wat vergezocht, misschien toch maar eens proberen. Doe-het-zelver lijkt me dan niet handig, maar eens kijken waar Home-owner me brengt.
Zit ik ook naar te kijken, maar op moment draai ik nog op DSMR-logger

• AUijtdehaag
  • Niet online
Misschien kan @Copitano je wat verder helpen?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

svenvbins schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:04:
Als ik de slimme meter direct aflees (in de meterkast) zie ik staan dat hij 0 kWh heeft teruggeleverd.
Dat is een netto resultaat, die teller gaat alleen oplopen als je panelen meer opwekken dan je thuis verbruikt. Nu is het bij mij behoorlijk bewolkt, wellicht bij jou ook. Het kan dan best zijn dat de opgewekte elektriciteit meteen verbruikt wordt.

Blijft die teller ook op 0 staan als je (vrijwel) alle verbruikers uitzet in huis en de opgewekte elektriciteit wel teruggeleverd moet worden aan het net?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• svenvbins
Jep, helaas wel. Dat wil zeggen, ik was gisteren de hele middag en avond afwezig (40 watt verbruik, met af en toe een koelkast die aanslaat) en nu met pc aan zit ik op op 150-200W, terwijl de zon geregeld door de wolken komt. Eén kWh had ik sinds gisteren dus wel verwacht (met 2220 Wp).

Op zich ben ik er met de oranje LED op de Envoy ook wel van overtuigd dat er op moment niets geproduceerd wordt, maar vind het lastig te geloven dat het hele systeem dus remote ingeschakeld dient te worden door de leverancier. (Dat lijkt me de enige verklaring, of ze hebben zitten slapen bij de installatie :) )

• AUijtdehaag
  • Niet online
Misschien kan je hier nog wat uithalen?
https://www.solar-bouwmar...-installatie-handleiding/

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:59
Welk profiel heb je in de installer toolkit gekozen?

De envoy krijgen overigens voeding uit het net en praat met powerline communicatie met de omvormers en het relais.

Je kunt trouwens vanuit de toolkit app een monitoring account uitnodigen op e-mail basis. Omvormers beginnen in Nederland direct te werken, tenzij een ander profiel is geladen welke met de envoy zero-export signalen, dus als ze niets doen leveren de panelen niet genoeg spanning.

Je kunt even kijken of het jumpertje misschien uit de envoy is gevallen of niet goed is vastgeschroefd..

[ Voor 107% gewijzigd door jeroen3 op 25-09-2021 17:02 ]

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:16

martijn v o

Certified by Enphase.

Ik denk dat ie nog uitgeschakeld staat.
Aanzetten in de toolkit.

Hoe de envoy spanning krijgt is maar net hoe de installateur hem heeft aangesloten.

[ Voor 40% gewijzigd door martijn v o op 25-09-2021 17:15 ]

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• svenvbins
Dank beiden. De installer toolkit klinkt nieuw voor mij, heb ik nog niets mee te maken gehad. (Heb dus ook geen profiel gekozen).
Bij het aanmelden bij Enphase Enlighten heb ik inmiddels wel een account gemaakt, maar dat was puur als Home-owner, omdat ik niet dwars door een eventueel proces dat nog plaats moest vinden wilde walsen. Als ik met dat account bij de installer toolkit of Enlighten zelf probeer in te loggen krijg ik iets als
Are you an Enphase system owner?
Contact your installer to verify the account that is associated with your system.
Toch maar wachten op maandag dan. Jammer, toch weer een minpuntje op het gebied van gebrekkige communicatie/klantenservice van de leverancier als je het mij vraagt. Kan nog wel bij de vertraging van een maand (Oeps we hebben een hoogwerker nodig) en wat andere kleine dingetjes. (De Envoy zit zo krap achter/naast de CV gemonteerd dat ik de CV-afdekking moest loshalen om de LEDs v/d Envoy af te kunnen lezen...)

• martijn v o

martijn v o

Certified by Enphase.

Maak eens een foto van de lampjes op de envoy.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• jeroen3
Oh, je hebt het laten doen. Ja dan kun je er weinig mee. Zij moeten jouw uitnodigen voor Enphase Enlighten.
De installateur heeft waarschijnlijk iets fout aangesloten of onjuist ingesteld.
By default beginnen omvormers namelijk gewoon te leveren, ongeacht aanwezigheid van envoy.

Wat zou kunnen is dat de DNO linkte niet goed is, dat kun je zelf eventueel checken.
Maar ik denk niet dat veel kwh's gaat missen dit vandaag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBwNr5RdWd4-vU34kmfFKZTJmp8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D7UQwg5fJwjHM14aQ8tzoPli.png?f=user_large
Als dat open is leveren de omvormers niet.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 25-09-2021 17:43 ]

• martijn v o

martijn v o

Certified by Enphase.

En waar zit je q relais?

• svenvbins
@jeroen3 : Heb even gekeken, maar dat weerstandje zit er nog goed in, toch dank voor de tip.

@martijn v o , hieronder de foto waarin overigens ook het Q-relais te zien is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqaJG4isZevdH1iBBNPDvoHhopI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4j96y9QqTmpTE7Ofj4OCK1s5.jpg?f=user_large

Klinkt dan inderdaad als een foute instelling of iets dergelijks (want er wordt wel met alle panelen gecommuniceerd, zie eerste afbeelding in thread). Monday it is!

(Die paar kWh maken me ook niet uit, maar als ze om 10:00 klaar zijn met de installatie en weer verdwijnen, en achteraf blijkt van alles (nog) niet te werken dan baal je gewoon, meer iets principieels dan financieels gelukkigs ;) )

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Zolang je de factuur ook maar niet betaald.

• martijn v o

martijn v o

Certified by Enphase.

Wat een prutswerk.
Envoy hangt op de kop.
Lampjes kun je alleen zien als de kan van de ketel weg is.
Er zit geen wartel op de kabel uit de pv verdeler.
De ketel moet rondom de mantel ook worden vrijgehouden zie installatie handleiding van je ketel.

Druk eens op het knopje boven of voor jou nu onder de stroomvoorziening die rood is.

• svenvbins
Mhm, dit draadje was niet goed voor mijn humeur - een boel dingen die ik ergens al wel voelde worden toch maar mooi bevestigd, haha.

Martijn, de knop die je noemde schakelt het AP van de Envoy in. Dan kan ik met m'n telefoon verbinden, maar dan kom ik bij dezelfde pagina uit die ik ook in post#1 laat zien. De andere knop doet een re-scan van de panelen, maar levert ook niets op.

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 11:28
svenvbins schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:00:
Mhm, dit draadje was niet goed voor mijn humeur - een boel dingen die ik ergens al wel voelde worden toch maar mooi bevestigd, haha.

Martijn, de knop die je noemde schakelt het AP van de Envoy in. Dan kan ik met m'n telefoon verbinden, maar dan kom ik bij dezelfde pagina uit die ik ook in post#1 laat zien. De andere knop doet een re-scan van de panelen, maar levert ook niets op.
Ik denk dat ze zijn vergeten het knopje om te zetten in de installer pagina.

In die enphase pagina heb je een knopje "Installer login" als je daar inlogt kom je op de monteurspagina uit, en daar heb je meteen een slider zitten "Power production enabled" en ik gok dat die bij jou uit staat ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzYBXz4ZDlAy0NO6Fn6FW4LMzrA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WN75kOQEZVhamg4zXUJitChN.png?f=user_large

Hier staat een scriptje om dmv je serienummer achter het wachtwoord te komen van de "installer" user; https://github.com/sarnau/EnphaseEnergy

Als dit je niet lukt kan je mij ook even je serienummer sturen (staat in die enphase home page) en dan kan ik het wachtwoord voor je terugsturen (wel ff in een DM).

Edit;
Zit nog even te kijken, maar volgens mij heb je de Enphase S Metered (de zwarte ipv witte kast) maar ik zie dat de spoelen volgens mij niet zijn aangesloten, dan kan je namelijk precies zien wat je verbruikt in je huis qua kWh zoals hieronder. Dit zou ik ook even nakijken op je factuur / offerte, anders heb je ruim 150 euro meer betaald voor een feature die je niet eens kan gebruiken (die 2 spoelen zitten er standaard al bij dus dat kan het ook niet zijn).

Ter vergelijk een foto van mijn systeem, hier zie je dat er 2x een witte+blauwe draad terug gaan, 1 spoel komt om de fase van je panelen en 1 spoel op de fase van je aarlek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERfnTDEhQG52Fyu1V47IRrVIaEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GbdwYNiaDqxzd3Sz9ebkW8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hb8PJZzgAsdoHn0D7syYolZEAYM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IaL0FfByukmU5cw1Gapoo9t8.png?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door YaNightmare op 26-09-2021 14:26 ]

• jeroen3
YaNightmare schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:36:
[...]
Hier staat een scriptje om dmv je serienummer achter het wachtwoord te komen van de "installer" user; https://github.com/sarnau/EnphaseEnergy
De S in IoT staat voor security. https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2020-25752
Dit zal wel gefixt worden binnenkort. Matig weer.

Knullig dat ze dat zijn vergeten. Gek ook, want volgens mij staat het standaard aan.

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 11:28
Dat hoef je mij niet te vertellen, daarom staat hij bij mij in een apart VLAN samen met alle andere "smart" devices van dit huis, met ook nog DPI en IPS (UDM ftw).

Desalniettemin, dit geeft je momenteel wel een mogelijkheid om te fixen wat de installateurs niet goed hebben gedaan, en geeft je complete controle over het systeem, dat is dan wel even fijn.

Als hier een patch van komt mag ik wel hopen dat je als "eigenaar" ook een mogelijkheid krijgt om erin te kunnen.

Enfin, dit hierboven en mijn reactie helpt @svenvbins verder geen klap verder natuurlijk, ik ben benieuwd wat je zelf nog kan fixen en wat de leverancier maandag zegt.
jeroen3 schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:20:
[...]
Knullig dat ze dat zijn vergeten. Gek ook, want volgens mij staat het standaard aan.
Ik weet niet zeker of ze dat hebben verprutst of zijn vergeten, was maar een aanname, maar de rest van de waardes zien er prima uit dus een gevalletje occam's razor

[ Voor 22% gewijzigd door YaNightmare op 26-09-2021 17:29 ]

• svenvbins
Toch nog even reageren vandaag dan - ik heb besloten alles tot morgen te laten wachten. Met dank aan @YaNightmare's script kon ik inderdaad inloggen op de installer-pagina, maar dat leverde enkel meer verwarring op. De pagina die laadde toonde eenduidig dat de Power Production Enabled is, maar zodra de pagina volledig is geladen forward hij naar [IPadres]/installer/setup/home#initial_setup, wat mij deed vermoeden dat de initial setup nog nieteens voltooid was. Navigeer ik vervolgens met wat klikwerk naar [IPadres]/installer/setup/home#microinverters/status/power, zie ik bij al mijn panelen de volgende 4(!) statussen:
AC Voltage Out of Range
AC Frequency Out of Range
Grid Instability
DC Power Too Low

Ze zijn dus of vergeten de helft v/d kabels aan te sluiten, of dit zijn foutmeldingen die nog het gevolg zijn van een niet voltooide installatie. Lijkt me hoe dan ook slordig. Ik ga de setup echter niet zelf afronden (kijken, kijken, niet aankomen ;) ) want als dit indicatief is voor de rest v/h werk wil ik geen enkel risico lopen dat ik mijn garantie om zeep help.

Die spoelen zijn overigens niet aangesloten (en zitten er ook niet bij...) dus daar zal ik ze ook op aanspreken. Dacht ze al te missen (gebaseerd op installatie-filmpjes op youtube).

Dank voor allerlei inzichten so far!

[ Voor 12% gewijzigd door svenvbins op 26-09-2021 17:59 ]

• martijn v o

martijn v o

Certified by Enphase.

Als je de metered versie hebt zijn de spoelen vergeten. Je hebt ook een niet metered versie (ook in zwart).

Ik denk dat de profielen niet goed zijn ingesteld. Je moet bij het installeren aangeven welk grid profiel je naar de micro's wilt sturen. Als dat niet is gebeurd of de verkeerde dan ziet hij afwijkingen tov het net en dan stopt ie met leveren. Je kunt dat zien omdat normaal onder communicating de profielen staan.

Deze moet het zijn: Profile Set (EN 50549-1:2019 RfG E02 Netherlands)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5NRCT7f9iZI4ziBGUqy0XPLdnE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qq36rItwTbwDujK2o9kHui3A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door martijn v o op 26-09-2021 18:17 ]

• martijn v o

martijn v o

Certified by Enphase.

En hoe is het afgelopen @svenvbins

• svenvbins
Afgelopen? Was het maar zo'n feest, haha.
(Sorry dat ik jullie nog niet heb bijgepraat, er was nog niet zoveel te melden, enkel klagen 😉 )

Maandag gebeld, daar was men onder de indruk dat het systeem gewoon werkte, dus ik kwam met nieuwe info. Ze konden me niet direct helpen want ze hadden het Enphase-account nog niet geactiveerd (daar nemen ze normaliter 3-5 werkdagen voor schijnbaar, vraag me niet waarom). Hoe dan ook, dat zou nu direct gedaan worden maar kon nog wel een paar uur duren (processing time @ Enphase?) dus morgen (=dinsdag) ging de verantwoordelijke persoon er naar kijken.

Ik heb voor de zekerheid diezelfde avond ook nog maar een uitgebreide mail gestuurd met mijn hoofdklacht en allerlei kleinere aandachtspunten netjes op een rij, dan staat het iig zwart op wit.

Vrijdag had ik nog steeds niets gehoord, dus eind vd dag weer gebeld, of mn mail wel was aangekomen en of er al nieuws was. Ook zonder die mail had ik mijn probleem namelijk gewoon nog telefonisch gemeld. Mevrouw aan de telefoon kon in het log (van de installateur) niets vreemds zien over mijn systeem, geen notities dat het niet zou werken of dat men het aan het onderzoeken was... duizendmaal excuses, ze zou de verantwoordelijke collega er maandag direct opzetten. Zelf heb ik de mail voor de zekerheid ook nog maar een keer gestuurd, met een expliciete vraag om 1) ontvangstbevestiging en 2) daaropvolgend zsm een reactie mbt de verdere gang van zaken.

To be continued!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:40
Pff balen hoor. Vaak huren dat soort bedrijven ook maar zzp installateurs in een blijkbaar waren dit beunhazen. Misschien geen gek idee iets extra geld neer te leggen om de rest van het aansluiten te laten controleren want als je ziet wat er hier allemaal al mis is doet dat vrezen voor het stuk wat je niet kan zien.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• gbbijl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 22:54
svenvbins schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:57:

Die spoelen zijn overigens niet aangesloten (en zitten er ook niet bij...) dus daar zal ik ze ook op aanspreken. Dacht ze al te missen (gebaseerd op installatie-filmpjes op youtube).

Dank voor allerlei inzichten so far!
Die spoelen zitten er alleen maar bij als je een Envoy S Metered hebt. De 'standaard' heeft die niet, en met een slimme meter is het ook redelijk zinloos om de Metered versie te nemen, want je kunt het toch al uitlezen.

Overigens snap ik niet wat de installateur fout heeft kunnen doen, anders dan de panelen in zijn geheel niet op de converters aan te sluiten. Ik heb de boel 3 weken terug zelf op het dak gelegd, en het is echt allemaal niet zo moeilijk: een stekker voor DC vanuit het paneel, waar een soort splitter-kabeltje in gaat met een male en een female MC4 connector, en andere stekker met een single-phase 230V AC output. Meer is het niet.
De converters begonnen ook direct te produceren toen ik de spanning er op had gezet, dat was ook te zien op de interne pagina van de Envoy S nadat ik die had laten scannen naar de converters en relais. De online portal die ik een dag later kreeg is leuk, maar niet noodzakelijk voor productie.

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

• dogzilly
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-11-2024
Als de installateur de onderstaande video bekijkt kan hij de volgende keer een werkend systeem gelijk opleveren misschien ook wel zo makkelijk voor hem. (klant hoeft dan niet 3 dagen te wachten)

[YouTube: Training Enphase: iQ7 Systeem Installatie Stap Voor Stap (deel 6 van 6)]

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-11 00:16

Copitano

Hoorn NH

svenvbins schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:10:
[...]

Hier was ik eerlijk gezegd terughoudend in, omdat je dan net zult zien dat doordat ik me ergens aanmeld de leverancier opeens geen toegang meer heeft en niets kan configureren ofzo.
Wellicht wat vergezocht, misschien toch maar eens proberen. Doe-het-zelver lijkt me dan niet handig, maar eens kijken waar Home-owner me brengt.

[...]

Zit ik ook naar te kijken, maar op moment draai ik nog op DSMR-logger
Was even de hint van @AUijtdehaag vergeten, maar ik heb zelf uit dezelfde overwegingen die jij al noemt geen installateurs account aangemaakt. Heb het wel eens overwogen om dat in overleg met de installateur te doen, maar is er nog niet van gekomen. Ik kan wat ik wil zien doen door met de oude installer-toolkit verbinding te maken via het ip-nummer van de envoy. Ik kan dus nog geen ervaringen met je delen over de consequenties voor de installateur van het zelf aanmaken van een installateursaccount.Sorry :(:)

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

• svenvbins
Begin volgende week komen ze langs om alles te controleren en te verhelpen! (Duurt weer een week, maar is beter dan de 2.5wk die ze eerst voorstelden.)
Mijn mail hadden ze overigens niet (goed) gelezen, men dacht dat alleen het uitlezen niet lukte, maar dat productie in orde was. Eens kijken wat men volgende week verwacht aan te treffen, haha.

• svenvbins
Feest! Het werkt allemaal!

Een van de draden in het Q-relais was af/doorgebroken, volgens de electricien vermoedelijk omdat deze te strak was aangedraaid. Toen deze opnieuw (goed) aangesloten werd werkte het systeem direct. (Blijft de vraag waarom dat hen bij de oplevering niet is opgevallen, maar goed ;) )

Envoy is ook verplaatst naar een praktischere locatie, kabelwerk is wat netter en ik ben nu eindelijk tevreden. Rest alleen nog het wachten op de inloggegevens voor Enlighten :+

Iedereen hartelijk dank voor de hulp & suggesties!
Pagina: 1