In 2015 kochten wij een nieuw huis. Toen in zee gegaan met DeKlimaatBeherser. Ze hebben ons toen een hybride warmtepomp systeem verkocht. Nou ja, nu is dat dus jammer. Maar dit jaar hebben we een echte deskundige erbij gehaald en nu staat de buitenunit voor het huis op 10m van de binnenunit ipv achter het huis op 30m van de binnenunit. Daarbij is de interne naverwarmer aangesloten en de verbinding met de cv ketel verwijdert. Ook is bij deze aanpassing een nieuw vloerverwarming verdeler geplaatst die niet bijmengt. Dat is voor cv ketel systemen, niet voor warmtepomp systemen.
Koken deden we al op inductie en voor het warm tap water hebben we een zonneboiler.
Het enige stukje gas dat we nog hebben is het na verwarmen van het warme tap water. Eigenlijk wil ik ook wel van dit gas af.
Verder hebben we een elektrische auto en 24 PV panelen met een opbrengst van iets meer dan 6kWp.
Ik heb een aantal vraagstukken:
Koken deden we al op inductie en voor het warm tap water hebben we een zonneboiler.
Het enige stukje gas dat we nog hebben is het na verwarmen van het warme tap water. Eigenlijk wil ik ook wel van dit gas af.
Verder hebben we een elektrische auto en 24 PV panelen met een opbrengst van iets meer dan 6kWp.
Ik heb een aantal vraagstukken:
- hoe kan ik het beste het warme tap water zonder gas na verwarmen?
- uit de bouw heb ik vlak-laat zonnecollector met 200l vat. Kan ik beter naar ander systeem voor hoger rendement in de winter?
- hoe krijg ik het allemaal op mijn 3x25A aansluiting in de meterkast?