Mijn vraag
Ik heb een nieuwe kookplaat (https://www.aeg.nl/kitche...induction-hob/ikb64431fb/) gekocht. Maar ik heb een installatieschema voor 4 aardig (2F+1N+PE). Ik ben zelf electricien en heb zelf ook de perilex geplaatst (2F+2N+PE) op een kook groep.
Kookplaten zijn al niet het fijnste om aan te sluiten omdat 1 foutje en weg is je kookplaat. Nu vind ik 7200W over 1 nul draad van 2,5mm2 heen trekken (32A) niet prettig. Kan ik deze kookplaat ook op 2F+2N+PE aansluiten? Op de perilex WCD staan de L1,L2,N1 en N2 allemaal aangegeven zoals ik hem zelf aangesloten heb. Dus dit komt wel goed. Maar ik vind het vaag dat hij met een kabel van 4x2,5mm2 word geleverd met 2F+1N+PE. Nu zie ik op het internet mensen de 2N bij mekaar op beunen maar ik ga dat dus niet doen. Er zit ook geen aansluiting op voor een 2e nul. Ik vind het vaag. Iemand tips? Anders gaat hij terug en haal ik er 1 met 2F+2N+PE:strip_exif()/f/image/CDHRqx8lD3ISR7kwQZfw7x55.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een nieuwe kookplaat (https://www.aeg.nl/kitche...induction-hob/ikb64431fb/) gekocht. Maar ik heb een installatieschema voor 4 aardig (2F+1N+PE). Ik ben zelf electricien en heb zelf ook de perilex geplaatst (2F+2N+PE) op een kook groep.
Kookplaten zijn al niet het fijnste om aan te sluiten omdat 1 foutje en weg is je kookplaat. Nu vind ik 7200W over 1 nul draad van 2,5mm2 heen trekken (32A) niet prettig. Kan ik deze kookplaat ook op 2F+2N+PE aansluiten? Op de perilex WCD staan de L1,L2,N1 en N2 allemaal aangegeven zoals ik hem zelf aangesloten heb. Dus dit komt wel goed. Maar ik vind het vaag dat hij met een kabel van 4x2,5mm2 word geleverd met 2F+1N+PE. Nu zie ik op het internet mensen de 2N bij mekaar op beunen maar ik ga dat dus niet doen. Er zit ook geen aansluiting op voor een 2e nul. Ik vind het vaag. Iemand tips? Anders gaat hij terug en haal ik er 1 met 2F+2N+PE
:strip_exif()/f/image/CDHRqx8lD3ISR7kwQZfw7x55.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LP2IwhnpRyabZrRF3Gh0tzHs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door AlwaysNick op 25-09-2021 11:18 ]
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda