Videokaart niet te repareren, bedrag terug in mijn nadeel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 15:57
Ik heb 2 jaar geleden bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een videokaart gekocht, de Asus GeForce RTX 2060 ROG-STRIX.

Direct aan het begin van de aanschaf bleek het product niet naar behoren te werken, de fans maken een schrapend geluid bij het aanslaan.

Op zich is dat geen groot probleem ( de kaart werkt functioneel verder naar behoren ), maar met het oog hem ooit nog weer te kunnen doorverkopen, toch een issue die ik gefixed wou zien, bovendien mag je natuurlijk gewoon een behoorlijk werkend product verwachten.

Tot twee keer toe is de kaart opgestuurd naar de fabriek ter reparatie, en tot tweemaal toe is de kaart niet gerepareerd. Ik heb toen ( jaar of anderhalf geleden ) verzocht om een vervanging van het product.

Mij werd gemeld dat winkel het recht had het product driemaal ter reparatie aan te mogen bieden voordat er dergelijke acties ondernomen word.

Cue corona.

Ik had geen vervangende gpu en vanwege corona veel thuis en kaart nodig hebben kon ik niet voor een derde keer zo even die kaart een maand kwijt zijn.

Een maand geleden had ik daar wel weer de ruimte voor, dus derde keer opgestuurd.

Nu na een maand wachten krijg ik de mededeling dat de kaart niet te repareren is, en vervanging niet mogelijk is, ik krijg dus het aankoopbedrag terug.

Maar hier ga ik dus nu hard op achteruit, een vergelijkbare kaart kopen is nu minimaal 100 euro duurder. En dat is als je die uberhaupt ergens kan vinden.

winkel heeft dan wel het aankoopbedrag teruggestort, maar de kaart heeft nooit naar behoren gewerkt, vanaf het begin af aan al, bovendien is pas na 3 keer geconstateerd dat het probleem niet verholpen kon worden. Als dit direct geconstateerd was, had ik nog een kaart kunnen aanschaffen voordat de prijzen door het dak waren gegaan.

Ben ik nu gewoonweg de lul, of kan ik me ergens op beroepen dat winkel iets gelijkwaardigs moet zien te vervangen? ( ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar wil het toch gevraagd hebben )

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 24-09-2021 21:48 . Reden: Naam webwinkel eenmalig in mo-tags geplaatst, verder verwijderd volgens beleid ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:28
Ja, je bent schadeloos gesteld. Waarde verandering is geen onderdeel van garantie.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wauw goede deal. 2 jaar verbruik kost je dus 100 euro.
Ik denk dat je echt super geholpen bent, na 2 jaar zonder gezeur 100% terug.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
jack zomer schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:44:
Wauw goede deal. 2 jaar verbruik kost je dus 100 euro.
Ik denk dat je echt super geholpen bent, na 2 jaar zonder gezeur 100% terug.
Na 2 jaar gebruik ineens 100 euro bij moeten betalen om hetzelfde product te mogen blijven gebruiken noem ik geen goede deal. En dat is als je hem uberhaupt nog ergens kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mastersphinx Je hoeft een verkoper geen 3x de kans te geven om te repareren. Dat is complete onzin. Wanneer een goed niet conform is, heeft de verkoper het recht op reparatie/herstel of vervangen. Dit moet zonder overlast gebeuren voor de koper(denk aan twee weken), indien het goed na reparatie niet voldoet aan conformiteit, kun je de overeenkomst ontbinden, en het gehele aankoop bedrag terug eisen. Door ontbinden vernietig je de overeenkomst, en krijgt de verkoper zijn goed terug, en jij je aankoopbedrag.
Wachten, en niet gebruik kunnen maken verlengt wel de hele termijn/periode.
Het had dus allang verholpen moeten zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mastersphinx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:53:
[...]

Na 2 jaar gebruik ineens 100 euro bij moeten betalen om hetzelfde product te mogen blijven gebruiken noem ik geen goede deal. En dat is als je hem uberhaupt nog ergens kan krijgen.
Je hebt het hele aankoopbedrag terug, waarom zou men jou meer moeten geven ?
Je mag blij zijn dat je je geld terug hebt. Veel verkopers willen je ook nog afschepen met % voor de tijd dat je het hebt kunnen gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
Hackus schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:53:
@mastersphinx Je hoeft een verkoper geen 3x de kans te geven om te repareren. Dat is complete onzin. Wanneer een goed niet conform is, heeft de verkoper het recht op reparatie/herstel of vervangen. Dit moet zonder overlast gebeuren voor de koper(denk aan twee weken), indien het goed na reparatie niet voldoet aan conformiteit, kun je de overeenkomst ontbinden, en @jack zomer het gehele aankoop bedrag terug eisen. Door ontbinden vernietig je de overeenkomst, en krijgt de verkoper zijn goed terug, en jij je aankoopbedrag.
Wachten, en niet gebruik kunnen maken verlengt wel de hele termijn/periode.
Het had dus allang verholpen moeten zijn
Hoi hackus, heb je hier misschien een bron of iets dergelijks voor waar ik naar kan verwijzen.

Nadat ik een jaar geleden om vervanging verzocht had kreeg ik dit mailtje van de winkel namelijk:

Wettelijk is het zo geregeld dat de fabrikant driemaal de kans heeft om hetzelfde probleem met een reparatie op te lossen. Mocht na 3 reparaties de klacht nog steeds aanwezig zijn en ook door de fabrikant worden vastgesteld dan kunnen wij kijken wat er mogelijk is met betrekking tot bijvoorbeeld vervanging voor een ander model. In dit geval dienen wij de videokaart dus nogmaals naar Asus toe te sturen, de kaart zal met prioriteit die kant op worden gestuurd zodat de afhandeling zo snel mogelijk verloopt.
We begrijpen dat dit vervelend is maar een reparatie is op dit moment de enige optie die wij je kunnen aanbieden.

[ Voor 11% gewijzigd door mastersphinx op 24-09-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk oa op de site van ACM voor consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]

Ik wel. Nieuwe kaart, nieuwe garantie. Ik zou graag willen dat ik de komende 2 jaar mijn 6900xt kan gebruiken voor 100euro.

De winkel heeft gedaan wat ze kunnen, maar helaas krijgen ze van de fabriek te horen dat reparatie of vervanging niet meer mogelijk is.
Misschien was het anders geweest als je wel direct de kaart voor de 3de keer had laten controleren. Maar goed dat zullen we nooit weten

Ik vind het in elk geval een mooie afronding,. Je ziet hier ook wel (voornamelijk tv's dat er minus 30/40/50% waarde is omdat het product 3 of 4 jaar is gebruikt.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
@jack zomer

Het verschil is dat over het algemeen tv's ( en normaliter ook gpu's ) in waarde dalen. Dit was een goede deal geweest als dat nu ook het geval was. Of als ik uberhaupt van plan was geweest een nieuwe gpu aan te schaffen.

Prima dat ze hun wettelijke verplichting hebben voldaan, maar dat doet niet af aan het feit dat ik daar wel in benadeeld word.

Maar goed uit de reacties is in ieder geval wel duidelijk dat ik het maar moet accepteren. En zal ik ook doen, maar ga me niet vertellen dat dit een prima deal is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:28
Klaag, klaag, klaag. Op een product met nog geen 150 euro marge verwachten dat de leverancier je de huidige waarde teruggeeft . 2 jaar gratis een product gebruiken is nog niet genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mag de winkel juridisch gezien zomaar de koop overeenkomst ontbinden? De wet zegt van niet je kan alleen ook niet het onmogelijke verwachten het moet wel billijk blijven anders zal een rechter het ook direct van tafel vegen.

Het product is niet te herstellen dat is een conclusie maar geld terug betekend dat de winkel kiest voor ontbinding van de overeenkomst.

Echter naar mijn weten hebben ze die optie alleennin overeenkomst met de klant of bij echte overmacht. In dit geval zijn er nog genoeg rtx 2060 in hun assortiment te vinden met vergelijkbare specs. Dus vervangen met een alternatief model is een prima mogelijkheid waarmee het ontbinden officieel vervalt als mogelijkheid.

Ik vraag mij oprecht af op basis waarvan diverse mensen hier op tweakers.net beweren dat geld terug juridisch zomaar de juiste weg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Je hebt 2 jaar voor niets een kaart kunnen gebruiken. Dat is zeker weten een goede deal.

Dat de markt raar is, kan die winkel niets aan doen. Ze hebben het gewoon netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Duidelijk nog nooit een nieuwe auto gekocht ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

Als de kaarten nu goedkoper zouden zijn geworden had je geluk gehad. You win some and you lose some.

• mastersphinx
Medione1210 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:12:
[...]

Als de kaarten nu goedkoper zouden zijn geworden had je geluk gehad. You win some and you lose some.
Als de kaarten nu goedkoper waren geworden hadden ze een vervangende kaart geregeld ;).

Maar inderdaad pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Medione1210 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:12:
[...]

Als de kaarten nu goedkoper waren, had de verkoper beargumenteerd dat er sprake was van waardevermindering, had de verkoper maar een percentage van de koopprijs uitgekeerd en hadden de reaguuders op Tweakers gesteld dat TS op zijn blote knietjes de verkoper had mogen bedanken voor de goede service. Bij waardevermeerdering gaat datzelfde argument niet op en stellen de reaguurders ook nog dat TS op zijn blote knietjes de verkoper mag bedanken voor deze "goede deal".

You lose some and you lose some :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:24
Ik heb ook wel meerdere keren meegemaakt in het verleden dat ik het volledige bedrag terug heb ontvangen bij een RMA procedure van de (web)winkel, maar waarbij het product zelf goedkoper was geworden of dat er een opvolg model was ( die ook goedkoper was )
Dat elke webwinkel gelijk de waardeverminderingskaart trekt in dergelijke gevallen is niet het geval, vaak betalen ze gewoon het volledige bedrag terug, wat normaal gesproken voor jou als consument erg voordelig kan zijn.
Maar nu in het huidige computer en hardwareklimaat loopt het net even wat anders en kom je steeds vaker tegen dat hardware juist duurder wordt na verloop van tijd, al dan niet op de korte en middellange termijn.
Het maakt het echter nog steeds voordelig voor jou of niet soms? 2 jaar '' gratis '' gebruik kunnen maken van de kaart en ik neem aan dat je die kaart in werkende tweedehands staat ook niet voor de huidige nieuwprijs - €100 of meer had kunnen doorverkopen? Dan heb je alsnog een goede deal uiteindelijk.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dit onderwerp is afgelopen jaar in dit topic aan de orde geweest. Ik verwijs graag naar de reactie van StevenK:
StevenK schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:46:
[...]

Op zich zijn ze het er kennelijk over eens dat de videokaart van meet af aan niet heeft voldaan aan de overeenkomst (want geen werkende koeling). Winkelier wil ontbinden en schadevergoeding kan dan aan de orde zijn, maar TS moet dan wel onderbouwen dat hij schade lijdt. En dat is dan een lastige want hij moet dan aantonen dat als hij nu aan eenzelfde (dus gebruikte!!) kaart wil komen, hij duurder uit is dan het bedrag dat hij nu terug krijgt.

Overigens: van een gebruiksvergoeding kan imho geen sprake zijn: die is pas aan de orde bij langdurig gebruik en dan heb je het echt over meer jaren gebruik. Dat is hier niet aan de orde.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:41
Hoe zit het precies met de termijnen? Als het defect twee jaar geleden is ontstaan dan zijn mogelijk je rechten al verjaard. Vanaf het moment dat je voor het eerst klaagt bij de webwinkel heb je twee jaar de tijd om je recht te halen. Je kan niet onbeperkt wachten met de winkel de kans te geven het probleem op te lossen, daarmee benadeel je ze (bijvoorbeeld doordat een vervangende videokaart niet meer leverbaar is...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip* Dit soort reacties voegen niets toe.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 26-09-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]
Uiteraard heb je de afschrijving van deze kaart netjes in een apart potje gedaan waardoor je die €100 nu zo voor de hand hebt.

Kaartje €470 euro aanschaf? (deze: pricewatch: ASUS ROG Strix RTX 2060 6GB Gaming OC ?)
Levensduur: 5 jaar?
Restwaarde: €75??
Afschrijving in 5 jaar: €395.
Technisch gezien zou je nu dus (395/5)*2= €158 in je potje moeten hebben. Daarvan kun je die €100 dus betalen.

Bovendien: Als het echt aan de ventilatoren had gelegen had ik zelf eerst gekeken of die te vervangen waren voor een paar eurootjes, ook al is er garantie. Van sommige dingen weet je op voorhand al dat die niet gerepareerd (kunnen) worden door de leverancier of fabrikant.

[ Voor 14% gewijzigd door sypie op 26-09-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tom-Z schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:10:
Hoe zit het precies met de termijnen? Als het defect twee jaar geleden is ontstaan dan zijn mogelijk je rechten al verjaard. Vanaf het moment dat je voor het eerst klaagt bij de webwinkel heb je twee jaar de tijd om je recht te halen. Je kan niet onbeperkt wachten met de winkel de kans te geven het probleem op te lossen, daarmee benadeel je ze (bijvoorbeeld doordat een vervangende videokaart niet meer leverbaar is...).
Het gaat hier niet over het verlopen van een termijn die jij waarschijnlijk bedoelt.(zgn meldplicht na ontstaan van defect) Het geschil van TS hier, loopt al eerder, de kaart is ook al vaker ter reparatie weggeweest. Na de 2ekeer vroeg TS om vervangen van de kaart, maar kreeg te horen dat hij verplicht is om voor 3e keer te laten repareren. Door corona en het niet kunnen missen heeft de 3e keer plaats gevonden, en is de opmerking meegegeven dat reparatie niet kon. Toen na de 3e keer heeft TS zijn geld terug gekregen. Nu is de vraag of dat werkelijk moet (3x aanbieden ter reparatie) en of vervangen voor gelijk goed verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:43
Foutje, excuus

[ Voor 97% gewijzigd door Orangelights23 op 26-09-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:41
Hackus schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:49:
[...]

Het gaat hier niet over het verlopen van een termijn die jij waarschijnlijk bedoelt.(zgn meldplicht na ontstaan van defect)
Nee, dat is niet de termijn die ik bedoel. Er is zoals jij zegt een termijn waarbinnen je moet klagen, maar er is ook een termijn (van twee jaar dus) waarbinnen je nadat je geklaagd hebt ook je recht moet halen. TS dreigt daar met zijn "jaar of anderhalf geleden" overheen te (zijn) gegaan en dus daarom vroeg ik de termijnen te verduidelijken.

Ik snap wel wat de vraag van TS is, maar ik waarschuw hem dat er nog iets anders is waar hij op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tom-Z schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:20:
[...]

Nee, dat is niet de termijn die ik bedoel. Er is zoals jij zegt een termijn waarbinnen je moet klagen, maar er is ook een termijn (van twee jaar dus) waarbinnen je nadat je geklaagd hebt ook je recht moet halen. TS dreigt daar met zijn "jaar of anderhalf geleden" overheen te (zijn) gegaan en dus daarom vroeg ik de termijnen te verduidelijken.

Ik snap wel wat de vraag van TS is, maar ik waarschuw hem dat er nog iets anders is waar hij op moet letten.
Oke, maar zijn 3e keer is recent geweest. en hetzelfde euvel speelt nog. Het is mij niet echt duidelijk of hij hier een zaak van wil maken of niet. Ik lees ook niet of hij de ontbinding door verkoper heeft geaccepteerd, of wat hij nadien heeft ondernomen. Het verhaaltje van 3x reparatie, wordt vaak een onwetende consument opgespeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
@sypie

Bij de 2e reparatie is de koeling vervangen, dat heeft het probleem niet verholpen, er is mij ook na de 3e reparatie niet gemeld waarom het niet te repareren is, enkel dat het probleem niet te verhelpen is.

Je berekening klopt ook niet, de kaart is voor 460 euro aangeschaft, en zelfs als de GPU prijzen zouden zijn gedaald, was nu 2e hands makkelijk nog 150 tot 200 euro te vragen voor een dergelijke videokaart. Echter zijn de prijzen niet gedaald, ze zijn gestegen, en zie ik momenteel in de V&A vergelijkbare 2e hands kaarten voor de originele aanschafprijs staan.

@Tom-Z De eerste reparatie was mid oktober 2019, dus zit nog binnen de 2 jaar, maar er zit 3 jaar garantie op de kaart, ik weet verder niet of dat is waar je op doelt. Maar ik had een jaar geleden na de gefaalde 2e reparatie al aangegeven dat ik een vervangende kaart wou. Dat verzoek werd geweigerd omdat ze zeiden dat ik het nog een 3e keer moest laten repareren. Als Hackus gelijk heeft ben ik daar dus over voorgelogen. Ik heb toendertijd gewacht met repareren omdat ik de kaart ook gewoon nodig had, en niet een maand zonder kon, voor de 3e keer op rij.

@Hackus

Ik heb ze eergisteren gemaild en gezegd dat ik graag een vervangende videokaart wil en niet het aankoopbedrag terug, ik heb daar verder nog geen reactie op gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door mastersphinx op 26-09-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je ziet vergelijkbare tweedehands kaarten staan voor dezelfde prijs. Dat is ook precies waar garantie voor bedoeld is, je hebt nooit recht op een compleet nieuw product. Je vervangt een twee jaar oud apparaat zonder funtioneel defect (enkel cosmetisch geluid bij de start) met een twee jaar oude kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pagani schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:34:
Je ziet vergelijkbare tweedehands kaarten staan voor dezelfde prijs. Dat is ook precies waar garantie voor bedoeld is, je hebt nooit recht op een compleet nieuw product. Je vervangt een twee jaar oud apparaat zonder funtioneel defect (enkel cosmetisch geluid bij de start) met een twee jaar oude kaart.
Wees daar maar niet zo stellig in. Denk aan Apple geschil, waar Apple de koper een nieuw toestel moest geven ipv re-manufactured.

Verkoper moet repareren zonder teveel overlast, en had TS een tijdelijke GPU kunnen sturen(mag daar wel borg voor vragen) Dan had de GPU of eerder al vervangen kunnen worden, repareren of vergoed.
(kan ook door onwetendheid van consument komen)

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 26-09-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mastersphinx schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:28:
@sypie

Bij de 2e reparatie is de koeling vervangen, dat heeft het probleem niet verholpen, er is mij ook na de 3e reparatie niet gemeld waarom het niet te repareren is, enkel dat het probleem niet te verhelpen is.

Je berekening klopt ook niet, de kaart is voor 460 euro aangeschaft, en zelfs als de GPU prijzen zouden zijn gedaald, was nu 2e hands makkelijk nog 150 tot 200 euro te vragen voor een dergelijke videokaart. Echter zijn de prijzen niet gedaald, ze zijn gestegen, en zie ik momenteel in de V&A vergelijkbare 2e hands kaarten voor de originele aanschafprijs staan.

@Tom-Z De eerste reparatie was mid oktober 2019, dus zit nog binnen de 2 jaar, maar er zit 3 jaar garantie op de kaart, ik weet verder niet of dat is waar je op doelt. Maar ik had een jaar geleden na de gefaalde 2e reparatie al aangegeven dat ik een vervangende kaart wou. Dat verzoek werd geweigerd omdat ze zeiden dat ik het nog een 3e keer moest laten repareren. Als Hackus gelijk heeft ben ik daar dus over voorgelogen. Ik heb toendertijd gewacht met repareren omdat ik de kaart ook gewoon nodig had, en niet een maand zonder kon, voor de 3e keer op rij.

@Hackus

Ik heb ze eergisteren gemaild en gezegd dat ik graag een vervangende videokaart wil en niet het aankoopbedrag terug, ik heb daar verder nog geen reactie op gehad.
Ja, jij bent voorgelogen. Er bestaat helemaal geen wettelijk regel dat een leverancier 3 pogingen zou moeten krijgen om iets te repareren. Bij een garantie claim moet de leverancier deze zo goed mogelijk afhandelen zonder al te veel nadelige gevolgen voor de consument. Als jij bij beide keren vervangen/repareren een maand hebt moeten wachten voldoen zij hier al niet meer aan. Dat een leverancier lang moet wachten op een fabrikant, mag geen ongemak veroorzaken bij de consument. Kan een leverancier hier niet aan voldoen, dan hadden zij iets anders moeten gaan doen.

Dat mensen hier roepen dat jij al X-periode nu 'gratis' gebruik hebt kunnen maken van de kaart is natuurlijk ook de grootste onzin. Deze periode is zoals jij beschrijft alles behalve vlekkenloos gegaan. Het hele traject alles behalve volgens behoren gegaan, helaas is de koop nu uiteindelijk ontbonden en kun jij er nu verder niet veel meer mee. Overigens had ontbinding niet zonder overleg vanuit de leverancier mogelijk plaatsvinden.
pagani schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:34:
Ook dit is onzin, de kaart functioneerd niet naar behoren. De fan hoort geen geluid te maken bij het opspinnnen. Dit is alleen maar een teken dat er iets niet in orde is. Een fan die niet juist geplaatst is of te snel onderhevig is aan slijtage als dit al binnen de gestelde garantie termijn zich voordoet en zeker geen cosmetisch issue.

Daarnaast bij vervanging van het product, mag het vervangende product niet onder doen aan het origineel geleverde product, dat heeft betrekking op alle eigenschappen van dit product. Je kunt in een geval van een grafische kaart bijvoorbeeld een aftermarket examplaar niet zomaar vervangen voor een reference model.

Verder zie ook de reacties van Hackus.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 26-09-2021 16:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:49
mastersphinx schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:28:
In je eerste post suggereer je dat het geld al is teruggestort.
winkel heeft dan wel het aankoopbedrag teruggestort
Is dat een ongelukkige zinsopbouw, hebben ze het zonder overleg teruggestort, of heb je direct of indirect al ingestemd met terugstorten aankoopbedrag?

Ik kan je er verder niet mee helpen, maar het is nu onduidelijk en kan me wel voorstellen dat het van belang is voor het verdere verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
@LA-384

Ongelukkige zinsopbouw, de winkel bevestigde dat het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort word, ik heb het nog niet ontvangen, en ook al een mailtje teruggestuurd dat deze oplossing voor mij niet acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 11:10
De winkel kan herstellen of vervangen. Ivm vervangen gaan ze je doodleuk melden dat owv overmacht door corona ze geen vervanging kunnen vastkrijgen en dat ze herstelling meermaals hebben geprobeerd.
Dan kan je ofwel ze nog eens laten proberen te herstellen ofwel kan jij de koop ontbinden waarbij je dan het hele aankoopbedrag terug krijgt (wat wel zo netjes is van de winkel). Meer eisen lijkt mij een beetje gek, tis niet de schuld van de winkel dat de prijzen nu de lucht in zijn of dat jij tijdens corona anderhalf jaar gewacht hebt met de kaart nogmaals op te sturen omdat je ze niet kon missen.

Da's een keuze die jij toen gemaakt hebt, lijkt me dat je dan ook met de gevolgen moet leven ? Uiteindelijk ben je niet benadeeld als je het volledige aankoopbedrag terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
mastersphinx schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:08:
@LA-384

Ongelukkige zinsopbouw, de winkel bevestigde dat het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort word, ik heb het nog niet ontvangen, en ook al een mailtje teruggestuurd dat deze oplossing voor mij niet acceptabel is.
als je het geld terug hebt dan kun je toch bij V&A of marktplaats dezelfde kaart terugkopen?
Pagina: 1