Zonnepanelen nog waard nu? (Tuin op oosten)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 22:13
Beste Tweakers,

Vanaf november ben ik eigenaar van een eigen woning. Nu weet ik natuurlijk mijn exacte energieverbruik niet maar laten we zeggen dat dit met zn 2e +- 3500kwh per jaar is.

Mijn stroom leverancier is Greenchoice, daar wil ik dan ook de zonnepanelen aanschaffen, hun hebben daar de Trina Solar, 385WP, ik heb er niet heel veel verstand van, maar lees op Google dat het merk iniedergeval een A merk is. Zijn dit goede panelen?

Buiten of het nou goede panelen zijn ja of nee, zijn zonnepanelen nog wel rendabel met uitzicht op de toekomst? Ik las namelijk dat de saldering regeling ook word afgebouwd in de loop der jaren.

Klopt het dat je alleen de energie kan gebruiken wanneer de zon op de panelen schijnt? (Dus ga ik dan over op de stroom rekening snachts?)

En oja, ik heb een tuin op het oosten.

Wat is jullie visie over het nu nog aanschaffen van zonnepanelen? Is het het nog waard in 2021?

Hoor graag van jullie! :)

Alex

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Saldering is nog steeds onzeker. Alleen de panelen maken niet heel de kosten. Dus ik zou hier de verschillende offerte vergelijkingstopics eens doorzoeken en zelf ook offertes aanvragen.

Ik heb zelf 10 offertes gehad alvorens ik een keus heb gemaakt. Was een hoop gedoe, maar ben nu best wel te spreken over mijn oost-west opstelling.

[ Voor 69% gewijzigd door Gizzy op 24-09-2021 20:38 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Gizzy schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:36:
Saldering is nog steeds onzeker. Alleen de panelen maken niet heel de kosten. Dus ik zou hier de verschillende offerte vergelijkingstopics eens doorzoeken en zelf ook offertes aanvragen.

Ik heb zelf 10 offertes gehad alvorens ik een keus heb gemaakt. Was een hoop gedoe, maar ben nu best wel te spreken over mijn oost-west opstelling.
Thnx voor je antwoord! Klopt het dan dat je alleen de stroom kan gebruiken wanneer de zon schijnt? Dus niet snachts? (Ga je over op normale energie rekening)?

[ Voor 14% gewijzigd door lexxus93 op 24-09-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:02
Mijn ervaring met een offerte bij Greenchoice was niet heel denderend.

Kennis van materie was ver te zoeken en hebben voornamelijk een uitvraag script gebruikt om vragen te beantwoorden.

Beste zou toch een aantal offertes aanvragen, waarna je een klein aantal uitnodig thuis voor een voorschouw en persoonlijk uitleg over de offerte.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
To_Tall schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:41:
Mijn ervaring met een offerte bij Greenchoice was niet heel denderend.

Kennis van materie was ver te zoeken en hebben voornamelijk een uitvraag script gebruikt om vragen te beantwoorden.

Beste zou toch een aantal offertes aanvragen, waarna je een klein aantal uitnodig thuis voor een voorschouw en persoonlijk uitleg over de offerte.
Duidelijk, nog tips voor goede aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
lexxus93 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:44:
Offertes hier posten, na dit topic gelezen te hebben: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:02
lexxus93 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:44:
[...]

Helaas, ik dacht een goed bedrijf te hebben gekozen. Ze kwamen zelf al met de zelfde panelen als die ik zelf had uitgezocht. Echter de installatie was een drama.

Elektricien was redelijk incompetent heb uiteindelijk zelf de bekabeling moeten trekken. De omvormer haar 1,5cm uit het lood. Afwerking is om te janken. Ga zelf opnieuw de bekabeling in orde maken. Aarde rail in m’n hafnorm kast is defect en alle apparatuur in m’n meterkast vet.

Als top actie. Hebben ze m’n hue bewegings sensor aan gezien voor een camera.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 10:45
lexxus93 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:38:
[...]

Thnx voor je antwoord! Klopt het dan dat je alleen de stroom kan gebruiken wanneer de zon schijnt? Dus niet snachts? (Ga je over op normale energie rekening)?
Yep, of de zon moet bij jouw ook s`nachts schijnen? Even schakelen en daarna overdag gaan wassen en drogen (1 te gelijk) ;)

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
Met de huidige energieprijzen is een kWh die je nu (met een nieuw energiecontract) teruglevert meer waard, dan een gesaldeerde kWh een jaar geleden. En gesaldeerde kWh's zijn bijna 2x zoveel waard als een jaar geleden.

Dus ja, zonnepanelen anno (eind) 2021 zijn ongeveer 2x zo rendabel als ooit tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
mcDavid schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:20:
Met de huidige energieprijzen is een kWh die je nu (met een nieuw energiecontract) teruglevert meer waard, dan een gesaldeerde kWh een jaar geleden. En gesaldeerde kWh's zijn bijna 2x zoveel waard als een jaar geleden.

Dus ja, zonnepanelen anno (eind) 2021 zijn ongeveer 2x zo rendabel als ooit tevoren.
Dit inderdaad. Met de huidige bizarre prijzen is de terug verdien tijd nog nooit zo kort geweest.
Als je nu een nieuwe woning koopt gok ik dat je ook een nieuw energie contract afsluit en dus met de hoge tarieven te maken hebt…
Pagina: 1